user icon
user icon

Button: "In een McLaren was ik ook wereldkampioen geworden"

  • Gepubliceerd op 10 nov 2008 09:25
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra
Honda-coureur Jenson Button slaat de wereldtitel van McLaren-rijder Lewis Hamilton niet zo hoog aan. In de beste auto van het veld is het volgens de Engelsman in Japanse loondienst namelijk niet zo moeilijk om kampioen te worden. In The People zegt Button: “Als ik in de auto van Lewis had plaatsgenomen, was ook ik gewoon wereldkampioen geworden.”

Button benadrukt dat hij niet jaloers is op zijn landgenoot, alleen zijn de prestaties van verschillende coureurs niet te vergelijken door de verschillende auto’s. Nogmaals Button: “Lewis is een verdiende wereldkampioen, maar hij had in de Honda niet beter gepresteerd dan ik dit jaar heb gedaan. Ik bedoel, hij heeft nog nooit in een echt slechte auto gereden. Ik denk dat je als coureur veel leert van het werken met een slechte wagen.”

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Die laatste zin: \'\'Ik denk dat je als coureur veel leert van het werken met een slechte wagen.\'\'

    Nou Button, dan moet jij toch wel tot de allerbeste coureurs horen als dat zo is... 3 jaar lang achter de feiten aanlopen in een auto die zelfs met raketaandrijving niet vooruit te branden is...

    Hoop voor Button dat het komend seizoen stukken beter gaat.

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 09:46
  • Kubica

    Posts: 3.890

    ik ook ;)

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 10:22
  • BV

    Posts: 135

    Lekker zuur antwoord, maar ja wat wil je als je 3 jaar achteraan de grid start. Laten we hopen dat hun auto volgend jaar wat inhoud, dan kan Button zichzelf eens \"bewijzen\".
    Ben benieuwd..........

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 11:08
  • Evert

    Posts: 54

    Nee ik ben niet jaloers, maar moet toch wel ff zeggen dat ik ook kampioen HAD kunnen worden! Man wat een zielig ventje is me dat zeg. Altijd maar Als dit en als dat. Als hij werkelijk zo goed zou zijn als hij wil doen geloven dan HAD hij ook wel in een topauto rondgereden. Nu wil die ook nog dat Bari blijft bij Honda, bang om verslagen te worden door een jong talent. Weg met die man!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 11:08
  • Helaas is voor Jenson Button zijn carriere anders verlopen dan dat hij zelf voor ogen heeft gehad. Ook een paar mindere beslissingen (carrieregewijs) genomen. En daar plukt hij nu de zure vruchten van. Wat niet weg neemt dat hij inderdaad in een slechte auto er alles uit heeft gehaald wat bij hem mogelijk was. Echter hij vergist zich in één ding: wereldkampioen had hij nooit kunnen worden want Rubens Barichello heeft het tenslotte nóg beter gedaan dan hem...........;)

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 11:24
  • button.... dat is die jongen die na de formule ford niks meer gewonnen heeft....

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 11:56
    • Button, is dat niet die jongen die tijdens de Masters in 1999 op de 19e startplek startte in de regen en toen zichzelf naar de 4e plek wist te rijden, waar Albers als 5e eindigde?

      Lekker makkelijk weer die reactie en gedachtengang. Ik ben het met mensen eens als ze zeggen dat Button altijd teveel van zulke taal uitslaat en weinig heeft laten zien na het goede seizoen met Honda. Maar je kan niet zeggen dat er geen potentieel meer in zit.

      • + 0
      • 10 nov 2008 - 12:07
  • ik vind het niet terecht dat mensen praatjes hebben, terwijl ze zelf de laatste jaren niks presteren. De honda is niet vooruit te branden, wat mede veroorzaakt wordt door de input van de coureurs..

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 12:15
    • dude

      Posts: 322

      Inderdaad. Daarnaast heeft die knul, wat ik al eerder zei bij een ander bericht, dit jaar niets laten zien. Hij had veruit de minste screentime dit jaar. Wip die vent eruit, en hou Rubens nog een jaartje vast.

      Alleen is Honda bezig met allerlei jonge Brazilerie dus denk ik dat Button sowieso aanblijft. Jammer.

      • + 0
      • 10 nov 2008 - 12:24
  • sanderndk

    Posts: 586

    1 ding is zeker in een Mclaren zal ie ook nooit komen te zitten gefrustreerde button...

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 12:20
  • Dat zou hetzelfde zijn als wanneer ik dat zou zeggen. Onzin. Hamilton is qua talent al een stuk beter dan Button. Honda moet Button inruilen voor Di Grassi.

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 12:25
  • Dimii

    Posts: 177

    kijk naar kovalainen, die weet in een mclaren nx te presteren.
    je hebt meer nodig dan een goede auto, talent is ook belangrijk!

    bv, wat doet alonso met een barslechte wagen?
    dat noem ik talent, iets wat button niet heeft!

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 13:09
    • Bar slecht? Onzin. sure hij heeft renault naar voren geholpen maar renaultr heeft ook heel veel updates gedaan om alonso te laten blijven om de wagen zo snel mogelijk te maken!

      Daarnaast is Honda al een heletijd geleden gestopt met updates maken dus kwamen ze niet vooruit maar gingen achteruit. ze kwamen er duidleijk nergens aan te pas. Dan hebben ze ook nog een langzamere motor dan renault.

      Sorry maar de vergelijking klopt dan van geen kanten

      • + 0
      • 10 nov 2008 - 13:28
    • germain

      Posts: 1.748

      Wat ik denk zeg jij helemaal mee eens alleen is de Renault slecht het is een middenmoter maar Alonso brengt het naar een hoger niveau Button doet dat niet maar de Honda\'s waren net zo slecht als de Force India dus het lijkt me een beetje moeilijk om daarin te presteren

      • + 0
      • 10 nov 2008 - 17:24
  • en daarom moet bary blijven, hij heeft de ervaring om de honda sneller te maken. dat zij buton laatst al de auto lag bary beter. tja dan zal bary wel meer input in de auto hebben!

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 15:43
    • johan

      Posts: 985

      Als \'bary\' dat zo goed kan, waarom zijn ze dan al 2 seizoenen niet vooruit te branden?

      En de connectie die je in je laatste zin maakt slaat werkelijk waar helemaal nergens op.

      • + 0
      • 11 nov 2008 - 11:27
  • eek35

    Posts: 94

    Nou Heiki is ook geen wereldkampioen geworden, en die rijdt toch echt in dezelfde wagen als Lewis. Werd zelfs 7e als ik het goed heb.
    Dus Mr. Button moet zijn mond houden en accepteren dat hij niet meer de nr.1 in Engeland is.

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 15:56
  • Als Honda de beste auto had gehad was Barrichello kampioen geworden. Die heeft dit jaar een stuk beter gepresteerd dan Button.

    • + 0
    • 10 nov 2008 - 17:44
  • Smock

    Posts: 172

    Hmmmm... ik als Button-fan vindt deze uitspraak op deze manier een beetje jammer. (misschien een beetje erg verdraaid door de media, kan me namelijk niet voorstellen dat Button dit zo direct zou zeggen)

    Echter, ik geloof wel dat Button in een betere wagen mee kan strijden voor het kampioenschap, dat heeft deze jongen gewoon in zich!

    Volgend jaar zie ik voor Honda en Button als het laatste jaar waarin ze zich kunnen bewijzen. Terug naar het jaar 2005/2006 waarin de Honda nog wel competief was! :D

    • + 0
    • 11 nov 2008 - 09:15
  • Al geef je Button een halve ronde voorsprong dat wint hij de race nog niet.

    • + 0
    • 13 nov 2008 - 12:28
  • goh grappig statement van de brit.

    ik krijg er bijna een \"knoop\" van in mijn maag.

    • + 0
    • 13 nov 2008 - 14:08

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar