Button: "In een McLaren was ik ook wereldkampioen geworden"
- Gepubliceerd op 10 nov 2008 09:25
-
24
- Door: Rob Veenstra
Button benadrukt dat hij niet jaloers is op zijn landgenoot, alleen zijn de prestaties van verschillende coureurs niet te vergelijken door de verschillende autos. Nogmaals Button: Lewis is een verdiende wereldkampioen, maar hij had in de Honda niet beter gepresteerd dan ik dit jaar heb gedaan. Ik bedoel, hij heeft nog nooit in een echt slechte auto gereden. Ik denk dat je als coureur veel leert van het werken met een slechte wagen.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Wolff sluit Verstappen definitief uit: "Mercedes is blij met Russell en Antonelli"
Een overstap van Max Verstappen naar Mercedes lijkt definitief van de baan. Teambaas Toto Wolff heeft na de derde vri...
27 jun 2026 19:47 -
Antonelli gaat door het stof na kostbare fout
Andrea Kimi Antonelli baalt als een stekker dat hij te veel gas terugnam in de kwalificatie in Oostenrijk. Door de cr...
27 jun 2026 21:47 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.677 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (24)
Login om te reagerenPosts: 3.471
Die laatste zin: \'\'Ik denk dat je als coureur veel leert van het werken met een slechte wagen.\'\'
Nou Button, dan moet jij toch wel tot de allerbeste coureurs horen als dat zo is... 3 jaar lang achter de feiten aanlopen in een auto die zelfs met raketaandrijving niet vooruit te branden is...
Hoop voor Button dat het komend seizoen stukken beter gaat.
Posts: 5.746
ik ook ;)
Posts: 135
Lekker zuur antwoord, maar ja wat wil je als je 3 jaar achteraan de grid start. Laten we hopen dat hun auto volgend jaar wat inhoud, dan kan Button zichzelf eens \"bewijzen\".
Ben benieuwd..........
Posts: 54
Nee ik ben niet jaloers, maar moet toch wel ff zeggen dat ik ook kampioen HAD kunnen worden! Man wat een zielig ventje is me dat zeg. Altijd maar Als dit en als dat. Als hij werkelijk zo goed zou zijn als hij wil doen geloven dan HAD hij ook wel in een topauto rondgereden. Nu wil die ook nog dat Bari blijft bij Honda, bang om verslagen te worden door een jong talent. Weg met die man!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Posts: 602
Helaas is voor Jenson Button zijn carriere anders verlopen dan dat hij zelf voor ogen heeft gehad. Ook een paar mindere beslissingen (carrieregewijs) genomen. En daar plukt hij nu de zure vruchten van. Wat niet weg neemt dat hij inderdaad in een slechte auto er alles uit heeft gehaald wat bij hem mogelijk was. Echter hij vergist zich in één ding: wereldkampioen had hij nooit kunnen worden want Rubens Barichello heeft het tenslotte nóg beter gedaan dan hem...........;)
Posts: 2.267
button.... dat is die jongen die na de formule ford niks meer gewonnen heeft....
Posts: 1.827
Button, is dat niet die jongen die tijdens de Masters in 1999 op de 19e startplek startte in de regen en toen zichzelf naar de 4e plek wist te rijden, waar Albers als 5e eindigde?
Lekker makkelijk weer die reactie en gedachtengang. Ik ben het met mensen eens als ze zeggen dat Button altijd teveel van zulke taal uitslaat en weinig heeft laten zien na het goede seizoen met Honda. Maar je kan niet zeggen dat er geen potentieel meer in zit.
Posts: 2.267
ik vind het niet terecht dat mensen praatjes hebben, terwijl ze zelf de laatste jaren niks presteren. De honda is niet vooruit te branden, wat mede veroorzaakt wordt door de input van de coureurs..
Posts: 335
Inderdaad. Daarnaast heeft die knul, wat ik al eerder zei bij een ander bericht, dit jaar niets laten zien. Hij had veruit de minste screentime dit jaar. Wip die vent eruit, en hou Rubens nog een jaartje vast.
Alleen is Honda bezig met allerlei jonge Brazilerie dus denk ik dat Button sowieso aanblijft. Jammer.
Posts: 586
1 ding is zeker in een Mclaren zal ie ook nooit komen te zitten gefrustreerde button...
Posts: 859
Dat zou hetzelfde zijn als wanneer ik dat zou zeggen. Onzin. Hamilton is qua talent al een stuk beter dan Button. Honda moet Button inruilen voor Di Grassi.
Posts: 177
kijk naar kovalainen, die weet in een mclaren nx te presteren.
je hebt meer nodig dan een goede auto, talent is ook belangrijk!
bv, wat doet alonso met een barslechte wagen?
dat noem ik talent, iets wat button niet heeft!
Posts: 7.177
Bar slecht? Onzin. sure hij heeft renault naar voren geholpen maar renaultr heeft ook heel veel updates gedaan om alonso te laten blijven om de wagen zo snel mogelijk te maken!
Daarnaast is Honda al een heletijd geleden gestopt met updates maken dus kwamen ze niet vooruit maar gingen achteruit. ze kwamen er duidleijk nergens aan te pas. Dan hebben ze ook nog een langzamere motor dan renault.
Sorry maar de vergelijking klopt dan van geen kanten
Posts: 126
Die van jou ook niet, nieuwe stukken op je auto steken staat niet garant voor een auto die veel beter presteerd, als er geen coureurs rijden die weten hoe ze een auto moeten ontwikkelen en tot het uiterste drijven dan mag je nog zoveel nieuwe stukken invoeren als je wil, dan ga je als team nooit progressie boeken.
Die Renault was in het begin van het seizoen wel barslecht, zeker in vergelijking met nu.
Posts: 7.177
Nee dat is logies daarom testen ze die nieuwe stukken ook eerst.
Maar grotendeels wat er uiteindleijk op komt scheelt toch echt wel.
En dat is helemaal waar maar daarom zeg ik ook dat Alonso ook helpt..
Barslecht is helemaal achteraan en dat was niet het geval ze konden vechten met de midden noot. Force india super aguri en Honda zijn bar slecht. Die komen bijna nergens.
Bar slecht is een veel te groot woord. Ze waren niet sterk maar bar slecht hell no
Posts: 5.792
Ben het helemaal eens met je .button is wel een goede rijder en toen hijdat jaar bij williams reed met de bmw moter samen met schumacher da reed hiuj echt hastikke goed.Zijn fout is dat hij telang bij honda bleef,bijft hangen .Dat als hij in een mclaren had gereden ,ik er wel overtuigd van zou zijn dat hij wereld kampioens kan worden en hij is zeker beter als die praatjesmaker van een koiv
Posts: 1.748
Wat ik denk zeg jij helemaal mee eens alleen is de Renault slecht het is een middenmoter maar Alonso brengt het naar een hoger niveau Button doet dat niet maar de Honda\'s waren net zo slecht als de Force India dus het lijkt me een beetje moeilijk om daarin te presteren
Posts: 10.412
en daarom moet bary blijven, hij heeft de ervaring om de honda sneller te maken. dat zij buton laatst al de auto lag bary beter. tja dan zal bary wel meer input in de auto hebben!
Posts: 985
Als \'bary\' dat zo goed kan, waarom zijn ze dan al 2 seizoenen niet vooruit te branden?
En de connectie die je in je laatste zin maakt slaat werkelijk waar helemaal nergens op.
Posts: 94
Nou Heiki is ook geen wereldkampioen geworden, en die rijdt toch echt in dezelfde wagen als Lewis. Werd zelfs 7e als ik het goed heb.
Dus Mr. Button moet zijn mond houden en accepteren dat hij niet meer de nr.1 in Engeland is.
Posts: 11.414
Als Honda de beste auto had gehad was Barrichello kampioen geworden. Die heeft dit jaar een stuk beter gepresteerd dan Button.
Posts: 336
Hmmmm... ik als Button-fan vindt deze uitspraak op deze manier een beetje jammer. (misschien een beetje erg verdraaid door de media, kan me namelijk niet voorstellen dat Button dit zo direct zou zeggen)
Echter, ik geloof wel dat Button in een betere wagen mee kan strijden voor het kampioenschap, dat heeft deze jongen gewoon in zich!
Volgend jaar zie ik voor Honda en Button als het laatste jaar waarin ze zich kunnen bewijzen. Terug naar het jaar 2005/2006 waarin de Honda nog wel competief was! :D
Posts: 859
Al geef je Button een halve ronde voorsprong dat wint hij de race nog niet.
Posts: 5
goh grappig statement van de brit.
ik krijg er bijna een \"knoop\" van in mijn maag.