Massa vreesde voor veiligheid Toyota-teamleden in Brazilië
- Gepubliceerd op 04 nov 2008 11:10
-
19
- Door: Rob Veenstra
Dat allemaal vanwege de langzame laatste ronde van Timo Glock, waardoor Lewis Hamilton hem nog voorbij kon en zodoende het kampioenschap veilig stelde. Massa stuurde zijn broertje naar de pitbox van Toyota om het team het advies te geven niet in de officiële Toyota-outfits het circuit te verlaten. De teamleden sloegen die raad niet in de wind en vertrokken van Interlagos gehuld in reserveoveralls van Renault en Ferrari, en in teamkleding van het Braziliaanse nationale team, zo bericht Sport Bild.
Trending nieuws
-
Red Bull onthult oorzaak van zware crash Verstappen
Het team van Red Bull Racing heeft de oorzaak van de crash van Max Verstappen gevonden. De viervoudig wereldkampioen ...
27 jun 2026 22:44 -
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Antonelli gaat door het stof na kostbare fout
Andrea Kimi Antonelli baalt als een stekker dat hij te veel gas terugnam in de kwalificatie in Oostenrijk. Door de cr...
27 jun 2026 21:47 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 774
Nee, haal races in Frankrijk en Canada maar zonder pardon van de kalender, en verleng het contract van Brazilië, waar het al jaren incidenten regent. De veiligheid van teamleden maakt Bernie schijnbaar niets uit, zolang hij maar genoeg knaken krijgt...
Posts: 28
Kan hetzelf niet beter verwoorden
Posts: 214
dit is toch belachelijk, dit hoort zeker niet bij de sport!
Posts: 586
Welcome in Soa paolo dumb-ass dit hoort niet bij F! maar wel bij Sao Paolo!!!
Posts: 11.414
Hoe komt zo\'n reactie nou door het redactie systeem heen?
Posts: 335
Volgens mij mogen er meer berichten uit Arnhem door de redactie gefilterd worden.
Posts: 5.746
Triest dat zoiets nodig is. Mooi gedacht en gehandeld van Massa.
Posts: 7.177
Ja dit weet je maar nooit. Wel onsportief van die fans.
Posts: 335
Ik denk dat je er zelf ook tussen had kunnen staan Jermaine ;-)
Posts: 7.177
Jij gaat dus over mij oordelen dat ik onsportief ben? Wat is dat voor onzin:S Kom opzeg doe eens normaal. Ga niet oordelen over wat je niet weet. Ik ben zo sportief als het maar kan!!!
Posts: 11.414
Ze zouden echt gewoon niet meer naar Brazilie moeten gaan. Dat zijn toch gewoon geen fans meer? Ook dat McLaren de garage moet laten bewaken om sabotage te voorkomen of dat er om de haverklap team leden of journalisten beroofd worden.
Het zou jammer zijn van de race daar, maar de veiligheid moet toch voorop staan.
Posts: 985
Het is toch al jaren het geval dat mensen in teamkleding overvallen worden in Brazilie. Net zoals journalisten/media die van het circuit komen?
Niks nieuws dus, maar wel triest natuurlijk. Maar ja, dat weet je als je in Sao Paulo bent.
Posts: 1.016
Het is bijzonder triest dat dit nodig was, maar mocht het inderdaad Massa zijn geweest die de Toyota mensen heeft laten waarschuwen, dan petje af voor hem! Dat je na zo\'n wisselbad van emoties nog na kunt denken bij dergelijke zaken is echt top !
Ook super dat de Toyota mensen weg konden komen in de reserve kleding van Renault en Ferrari.
Of je de F1 weg moet houden van deze prachtige baan, dat vraag ik me af. Zolang zaken als veiligheid binnen redelijke grensen gegarandeerd kunnen blijven.
Vergeet niet, het circuit ligt wel een beetje tussen de sloppenwijken van Sao Paulo. In sommige gebieden kun je beter niet komen vanweg de dreiging van diefstal of roof.
Maar wanneer je als tourist naar Florida gaat wordt je ook gewaarschuwd bepaalde wijken van Miami en andere steden absoluut te mijden.
Posts: 859
Natuurlijk belachelijk dat dit uberhaupt mogelijk is.
Posts: 859
nodig is* :)
Posts: 133
De fans in Brazilie zijn veel te chauvinistisch. Ooit viel Ayrton Senna uit en gingen de mensen gewoon naar huis omdat hij toch niet meer kon winnen, haha! True story!
Posts: 11.414
Dat gebeurt overal. Schumacher fans waren daar bijvoorbeeld heel erg in en niet alleen in eigen land. Ik ben bij heel wat races geweest en als Schumacher uitviel dan liep een groot deel van de \"fans\" weg.
Posts: 78
Ik ben fan van Hamilton maar heb veel respect voor Massa voor zijn reactie na de race en voor deze tip.
Posts: 2.250
Ik denk dat dit gewoon puur preventief is, ik denk dat de meeste fans niets zouden doen, en teleurgesteld naar huis zouden gaan, maar er zijn natuurlijk altijd een groepje hooligans...