user icon
user icon

Massa vreesde voor veiligheid Toyota-teamleden in Brazilië

  • Gepubliceerd op 04 nov 2008 11:10
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra
Te midden van zijn teleurstelling van het mislopen van de titel verlegde Ferrari-coureur Felipe Massa zijn gedachten naar Toyota. Volgens Sport Bild liet de Braziliaan de Japanse renstal waarschuwen voor gefrustreerde Braziliaanse fans.

Dat allemaal vanwege de langzame laatste ronde van Timo Glock, waardoor Lewis Hamilton hem nog voorbij kon en zodoende het kampioenschap veilig stelde. Massa stuurde zijn broertje naar de pitbox van Toyota om het team het advies te geven niet in de officiële Toyota-outfits het circuit te verlaten. De teamleden sloegen die raad niet in de wind en vertrokken van Interlagos gehuld in reserveoveralls van Renault en Ferrari, en in teamkleding van het Braziliaanse nationale team, zo bericht Sport Bild.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Tommieeee

    Posts: 762

    Nee, haal races in Frankrijk en Canada maar zonder pardon van de kalender, en verleng het contract van Brazilië, waar het al jaren incidenten regent. De veiligheid van teamleden maakt Bernie schijnbaar niets uit, zolang hij maar genoeg knaken krijgt...

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 11:19
    • Slicks

      Posts: 28

      Kan hetzelf niet beter verwoorden

      • + 0
      • 4 nov 2008 - 12:23
  • ilCovano

    Posts: 214

    dit is toch belachelijk, dit hoort zeker niet bij de sport!

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 11:22
    • sanderndk

      Posts: 586

      Welcome in Soa paolo dumb-ass dit hoort niet bij F! maar wel bij Sao Paolo!!!

      • + 0
      • 4 nov 2008 - 21:07
  • Kubica

    Posts: 3.778

    Triest dat zoiets nodig is. Mooi gedacht en gehandeld van Massa.

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 11:24
  • Ja dit weet je maar nooit. Wel onsportief van die fans.

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 11:32
    • dude

      Posts: 321

      Ik denk dat je er zelf ook tussen had kunnen staan Jermaine ;-)

      • + 0
      • 4 nov 2008 - 23:47
  • Ze zouden echt gewoon niet meer naar Brazilie moeten gaan. Dat zijn toch gewoon geen fans meer? Ook dat McLaren de garage moet laten bewaken om sabotage te voorkomen of dat er om de haverklap team leden of journalisten beroofd worden.

    Het zou jammer zijn van de race daar, maar de veiligheid moet toch voorop staan.

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 11:34
  • johan

    Posts: 985

    Het is toch al jaren het geval dat mensen in teamkleding overvallen worden in Brazilie. Net zoals journalisten/media die van het circuit komen?
    Niks nieuws dus, maar wel triest natuurlijk. Maar ja, dat weet je als je in Sao Paulo bent.

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 12:53
  • Het is bijzonder triest dat dit nodig was, maar mocht het inderdaad Massa zijn geweest die de Toyota mensen heeft laten waarschuwen, dan petje af voor hem! Dat je na zo\'n wisselbad van emoties nog na kunt denken bij dergelijke zaken is echt top !

    Ook super dat de Toyota mensen weg konden komen in de reserve kleding van Renault en Ferrari.

    Of je de F1 weg moet houden van deze prachtige baan, dat vraag ik me af. Zolang zaken als veiligheid binnen redelijke grensen gegarandeerd kunnen blijven.

    Vergeet niet, het circuit ligt wel een beetje tussen de sloppenwijken van Sao Paulo. In sommige gebieden kun je beter niet komen vanweg de dreiging van diefstal of roof.
    Maar wanneer je als tourist naar Florida gaat wordt je ook gewaarschuwd bepaalde wijken van Miami en andere steden absoluut te mijden.

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 13:36
  • Natuurlijk belachelijk dat dit uberhaupt mogelijk is.

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 16:08
  • nodig is* :)

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 16:09
  • G-man6182

    Posts: 133

    De fans in Brazilie zijn veel te chauvinistisch. Ooit viel Ayrton Senna uit en gingen de mensen gewoon naar huis omdat hij toch niet meer kon winnen, haha! True story!

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 16:56
    • Dat gebeurt overal. Schumacher fans waren daar bijvoorbeeld heel erg in en niet alleen in eigen land. Ik ben bij heel wat races geweest en als Schumacher uitviel dan liep een groot deel van de \"fans\" weg.

      • + 0
      • 4 nov 2008 - 22:20
  • Brandje

    Posts: 78

    Ik ben fan van Hamilton maar heb veel respect voor Massa voor zijn reactie na de race en voor deze tip.

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 18:49
  • Kenney

    Posts: 2.186

    Ik denk dat dit gewoon puur preventief is, ik denk dat de meeste fans niets zouden doen, en teleurgesteld naar huis zouden gaan, maar er zijn natuurlijk altijd een groepje hooligans...

    • + 0
    • 4 nov 2008 - 19:22

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar