user icon
user icon

FIA en McLaren veroordelen Spaanse website tegen Hamilton

  • Gepubliceerd op 31 okt 2008 10:28
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
De internationale autosportbond FIA en het team van McLaren hebben geen goed woord over voor de opmerkingen van Spaanse fans op een website genaamd pinchalaruedadehamilton, wat staat voor prik Hamiltons banden lek. De site is opgericht tegen een wereldtitel van Lewis Hamilton en verzamelde al 20.000 bepaald niet vriendelijke commentaren.

De FIA verklaart: “De positie van de FIA is duidelijk in deze kwestie. Discriminatie en vooroordelen verdienen geen plaats in de sport en de maatschappij. Iedereen in onze sport zal zich bij ons voegen in de veroordeling van deze haatvolle opmerkingen.” En McLaren voegde toe: “McLaren was een van de eersten om de Every Race-campagne te steunen en wij staan er nog steeds achter. We hebben de verklaring van de FIA gelezen en wij kunnen daar alleen maar mee instemmen.” De site laat weten niet verantwoordelijk te zijn voor de commentaren die er te lezen vallen.

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Smitju

    Posts: 442

    Een goede oplossing zou zijn, nooit een gp in Spanje en geen spaanse coureurs en eventuele teams meer.

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 10:32
    • Koen

      Posts: 277

      Sinds de FIA en McLaren hebben gereageerd is het aantal commentaren van 20 000 tot 50 000 gestegen. Reageer daar toch niet op. Je schenkt hen enkel extra reclame... Trouwens, Hessel, jouw reactie is van het niveau van de reacties op die site... in Facebook vind je een I Hate X groep voor Hamilton, Alonso en Raikonen... gaan we nu alle GP\'s schrappen?

      • + 0
      • 31 okt 2008 - 18:13
  • Dimii

    Posts: 177

    ik moet hamilton niet echt, maar dit gaat veel te ver!
    respect moet er gewoon zijn, want hij is een geweldige rijder!

    opdoeken die site!!!!

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 10:35
  • Tommieeee

    Posts: 767

    Wat zijn al die \'anti\'-sites (tegen wie of wat dan ook) toch ook verschrikkelijk sneu. Echt te triest voor woorden. Hebben de makers van zulke sites dan écht geen leven?

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 10:42
  • Paul

    Posts: 626

    Ach, ou toch best lache zijn als Alonso voor Hamilton (desnoods tijdens een lappoging) gaat rijden en dan een handje spijkertjes op de weg gooit! Ik zou op de grond liggen van het lachen! Sinds ze praten over standaardmotoren kan ik de sport toch niet meer serieus nemen, ook al gaat het niet door!

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 10:51
    • JP

      Posts: 43

      Kinderlijk commentaar.

      • + 0
      • 31 okt 2008 - 13:38
  • Kubica

    Posts: 3.890

    Jammer, dit gedrag van die \'fans\' heeft niets met sport te maken..

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 11:04
  • Paul

    Posts: 626

    JP, je hoort in Nederland vaak mensen die zo inzitten over de \'betutteling\' hier. Als we ons nu allemaal zorgen gaan maken over wat een stel idioten in spanje op een willekeurige website zetten zijn wij juist heel erg aan het betuttelen... Ik snap niet waarom aan zo\'n site aandacht wordt gegeven. Lekker belangrijk!

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 14:07
  • johan

    Posts: 985

    Het zal niet de eerste in zijn soort zijn. Kan me niet indenken dat er bijvoorbeeld geen anti-Schumacher sites waren.

    Volgens mij hebben de makers nu precies wat ze willen. Aandacht.

    • + 0
    • 31 okt 2008 - 16:05
  • Als in voetbal de supporters zich gedragen dan moet het team een wedstrijd overslaan of zonder publiek spelen. Zoals nu met Atletico Madrid. Ook een spaans team en ook wegens racisme overigens.

    Aan de andere kant, in dat geval werden de racisme teksten wel tijdens een wedstijd geuit en het zou nog knap lastig worden om spaanse fans buiten de poort te houden (moet je van iedereen het paspoort gaan controleren?)

    • + 0
    • 1 nov 2008 - 00:27

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.292
  • Podiums 95
  • Grand Prix 118
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar