Michael Schumacher: "Raikkonen vraagt te weinig om hulp"
- Gepubliceerd op 28 okt 2008 09:40
-
18
- Door: Rob Veenstra
Kimi zit pas in zijn tweede jaar bij ons, hij gaat nog door een overgangsperiode. Felipe Massa maakt al langer deel uit van het team en hij is al door die problemen heen. Mijn relatie met Kimi is heel anders dan met Felipe. Aan de ene kant is het de kracht van Kimi dat hij zelfstandig is en een zeer geconcentreerde visie heeft, aan de andere kant werkt het ook soms tegen hem. We hadden hem misschien eerder of meer kunnen helpen, als hij daar om gevraagd zou hebben, aldus Schumacher tegenover BBC Sport.
Trending nieuws
-
Drama op Red Bull Ring: Verstappen crasht tijdens Q3 in Oostenrijk
De kwalificatie op de Red Bull Ring voor de Grand Prix van Oostenrijk is op dramatische wijze ten einde gekomen. Max ...
27 jun 2026 17:01 -
Uitslag kwalificatie Oostenrijk: Russell grijpt controversiële pole na dramatische crash Verstappen
George Russell heeft de pole position gepakt op de Red Bull Ring. Hij was net wat sneller dan Charles Leclerc, d...
27 jun 2026 17:03 -
FIA besluit geen onderzoek te openen naar Russell
George Russell mag zijn pole position op de Red Bull Ring behouden. De Britse Mercedes-coureur reed de snelste ronde ...
27 jun 2026 17:17 -
Verstappen en Red Bull hebben achterstand op Mercedes in Oostenrijk
Max Verstappen heeft zich als zesde geplaatst voor Q2 tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Oostenrijk. De N...
27 jun 2026 16:24 -
Hamilton en Ferrari luiden alarmbellen voor kwalificatie in Oostenrijk
Lewis Hamilton heeft zich nadrukkelijk gemeld in de strijd om de poleposition voor de Grand Prix van Oostenrijk, maar...
27 jun 2026 15:29
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.655 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Zit wel wat in om eerlijk te zijn..
Posts: 94
Kijk dat vind ik nou raar, Ferrari weet toch hoe raikkonen in elkaar zit qua karakter of hebben ze niet uitgebreid onderzoek
gedaan of hij wel in het profiel van een Ferrari rijder past?
Zo niet, dan is het erg amateuristisch.
En als het wel zo is moet je niet gaan klagen Schumi, je weet wat je in huis hebt gehaald.
Posts: 7.177
het is maar wat je klagen noemt. Ik vind het meer zo van nou dat is er waarschijnlijk aan de hand. En schumacher verlelt het ik vind het nergens op klagen lijken.
Posts: 5.792
Raikonnen is toch geen klein kind.wat jij doet is de zaak weer om draaien ik zal het anders zeggen als raikonnen eens niet zo eigenwijs was was hij waarschijnlijk al eerder kampioen geweest al bij mclaren.Nu heeft alonso de naam dat hij moeilijk is maar hij kan wel een wagen ontwikkelen en Raik moet alles op een presenteer blaadje hebben want hij kan zelf schijnbaar niet om hulp vragen en ook geen wagen sneller maken .Dat zijn de feiten van de afgelopen jaren heeft iedereen dat gezien alleen heeft nooit iemand dat zo keihard openlijk verteld.De man kan hard rijden maar is als toevoeging voor een team kampioen te maken te lui.vorig jaar kon hij nog in de door schumi ontwikkelde wagen rijden en kampioen worden maar nu zie je de zelfde toestanden als toen hij bij mclaren reed jammer maar helaas
Posts: 1.748
hij klaagt niet hij zegt gewoon dat het Kimi eigenschuld dat hij zo matig presteerd
Posts: 177
Hoe minder hulp kimi vraagt aan schumi hoe beter!
hij kan het zowiso ook zonder de hulp van hem
kzou trouwens ni willen dat kimi zo wordt als hem..
het is een arogante kerel, net zoals hamilton
Posts: 7.177
Hoezo. Als kimi om hulp had gevraad was het probleem misschien eerder opgelost en had kimi misschien ook nog kampioen kunnen worden. Niks mis wat ie zegt..
Posts: 273
Waarom is Schumacher nu arrogant. Omdat hij goed kan rijden en een van de beste coureurs ooit is??? Schumacher is op de baan misschien arrogant, maar dat heeft hem zeker geholpen.
Hij doneerde wel ieder jaar miljoenen euro\'s naar goede doelen. Vind ik een goede zaak. Ik ben geen Hamilton fan. Maar zijn rijstijl bevalt mij ook niet altijd, maar het hoort bij het echte racen.
Posts: 6
Maar zien ze dat niet bij Ferrari dan? Als Raikkonen een mindere race doormaakt, en hij valt uit en/of buiten de punten, praten ze er dan niet over in de debriefing? We weten dat Raikkonen niet bepaald een kletskous is, maar in het belang van het team zou men toch op z\'n minst kunnen overwegen om na de race te vragen hoe het kwam dat Raikkonen geen punten haalde.
Posts: 323
Een beetje mosterd na de maaltijd, of niet?
Maar goed; laat ze maar lekker gaan babbelen, dit jaar uithuilen en volgend jaar de schouders er weer onder! :-)
Posts: 11.414
Merkwaardige uitspraken. Kimi was er toch meteen vrij duidelijk in naar de pers dat hij problemen had met de auto. Dat zal hij Ferrari toch ook wel verteld hebben? Als dat niet al duidelijk was uit het resultaat?
Kan me wel voorstellen dat Kimi niet naar Schumacher loopt om te vragen of hij hem kan helpen. Wat zou Schumacher voor hem moeten doen dan?
Het lijkt me duidelijk dat Ferrari wel degelijk door heeft dat ze wat moeten veranderen in hun relatie met Kimi. Wat mij betreft is die afspraak, dat Kimi flink gaat testen met de nieuwe auto, een stap in de goede richting.
Posts: 5.792
wat shumacher voor hem kan doen hij heeft de wagen ontwikkelt waar raik kampioen is geworden dus lul nou niet dit jaar hebben we allemaal gezien dat raik geen wagen kan ontwikkelen en daarom moets terug grijpen op de door S ontwikkelde wagen .hij moet eens minder arrogant zijn en z=meer zijn werk moeten doen voor het vele geld wat hij krijgf .Riak pats ook helemaal niet bij ferarri eigenlijk past hij nergens .Bij mclaren heeft hij het ook niet gered en dat lag echt niet alleen aan de wagen
Posts: 985
Jee, wat ben jij enorm kortzichtig zeg.
Schumacher die had wel wat beters te doen dan een wagen ontwikkelen voor het jaar dat hij niet meer rijdt. En meer dan een paar dagen heeft hij niet getest.
En laten we er maar niet op ingaan op de vraag of Schumacher een wagen kan ontwerpen, bouwen en vervolgens door ontwikkelen. Hij kan alleen aanwijzingen geven als hij rijdt, niet in een windtunnel oid.
Posts: 98
Inside information van Ferrari?
Man...take a walk!!!
Hoezo niet gered bij McLaren?
McLaren redde het niet met Kimi. Onbetrouwbaar in 2005.
2004 en 2006 gewoon weg niet competitief en dat weet je best.
Posts: 177
wat zever je nu! presies of schumi de wagen van 2007 helemaal alleen heeft ontwikkeld, en daarom dat kimi wk is geworden.
dan zit je hellemaal fout, schumi heeft maar een kleine bijdrage bij de ontwikkeling van de wagens, hij is meer een raadgever van het team en vooral van massa en voert soms wat tests uit. massa en raikkonen zijn degene die de auto berijden en ontwikkelen!
mij best dat je iets tegen raikkonen hebt, maar verkoop geen leugens! kimi is geen wereldkampioen geworden door een schumi-ontwikkelde auto, of met de hulp van hem. hij is het geworden door samen met massa en het team de auto te ontwikkelen en super goed te rijden! hij is een toptalent!!
Kimi Raikkonen is the best!
Posts: 626
Ja, wat zou Schumacher voor hem kunnen doen dan?
Ik herinner me nog eens een vraag van Kalff aan Schumacher in de tijd dat Verstappen nog reed. Toen vroeg Kalff aan Schumacher of Schumacher Verstappen wilde helpen? Waarop Schumacher antwoorde: wat moet ik doen dan? Een touw uit de auto gooien wanneer ik hem lap en dan meetrekken?
Ik weet dat dat niet echt on-topic is maar ik vond dat een prachtig antwoord. Temeer die *** Kalff en Mol altijd zo in hun nopjes waren met \'de vriendschap\' van Verstappen en Schumacher
Posts: 3.007
Volgens mij staat het nergens dat Kimi hulp aan Schumi moet vragen, maar aan de team. Dus de meeste van de reacties hierboven kunnen zo de prullenbak in.
Posts: 5.792
Dat hoeft hij ook niet te doen maar als je er zelf niet uit komt moet je niet te groot zijn om hulp te vragen.Raik heeft van het begin al gezegd dat hij niks van shumi wil en dat is gewoon dom.Nu word ik aan gevallen obver het geen ik zei dat shumi de wagen ontwikkelde .Ik zal jullie uit de droom helpen raik kwam laat naar ferarri toe hij kreeg geen toestemming van mclaren dus hij kon niks ontwikkelen punt.Bij mclaren kan je niet alles afschrijven op de wagen toendertijd het is bekend dat raik heel hard met de wagens om gaat.Ik zeg alleeen dat hij bij mclaren kampioen had moeten worden en dat vond het mclaren ook.Kan een van jullie mij vertellen welke wagen raik dan sneller heeft gemaakt ferari in ieder geval niet .Hij is een snelle rijder dat weet ik wel maar ontwikkelen tja daar heb ik mijn vraagtekens bij sorry