McLaren: "Geen zorgen om motoren voor Brazilië"
- Gepubliceerd op 22 okt 2008 08:54
-
12
- Door: Rob Veenstra
Concurrent Felipe Massa van Ferrari krijgt wel een frisse V8 om de strijd aan te gaan. Whitmarsh maakt zich desondanks niet druk. Natuurlijk weten we dat het kampioenschap gewonnen of verloren kan worden door een mechanisch defect. Daarom laten we ook niks aan het toeval over en proberen we de kans daarop te minimaliseren. Bijvoorbeeld door in China de motor van Lewis al iets terug te draaien in de laatste ronden van de race, om de krachtbron te sparen.
Het wisselen van een motor is vooralsnog geen issue voor ons. Lewis zit in het tweede weekend van zijn motorcyclus en Heikki Kovalainen begint met een nieuwe V8. Wat versnellingsbakken betreft, voor Lewis is het de derde Grand Prix met dezelfde versnellingsbak en Heikki krijgt voor Brazilië een nieuwe gemonteerd. Maar gezien de betrouwbaarheid van onze versnellingsbakken verwachten we daar al helemaal geen problemen mee.
Trending nieuws
-
FIA-stewards delen alsnog tijdstraf uit aan Antonelli
Andrea Kimi Antonelli heeft na afloop van de voor hem teleurstellend geëindigde Grand Prix van Barcelona een tij...
14 jun 2026 20:12 -
Verstappen reageert sportief op eerste Ferrari-zege Hamilton
Max Verstappen heeft sportief gereageerd op de eerste Ferrari-zege van Lewis Hamilton. In Barcelona kwam Hamilton als...
14 jun 2026 21:03 -
Vasseur trots op Hamilton na eerste Ferrari-zege: "Fantastische prestatie"
Lewis Hamilton heeft zijn allereerste Ferrari-overwinning behaald en de teambaas van de Scuderia, Fred Vasseur, is er...
14 jun 2026 20:24 -
Leclerc zwaar teleurgesteld na tweede uitvalbeurt op rij: "Moet mijzelf verbeteren"
Charles Leclerc is zwaar ontevreden na zijn tweede uitvalbeurt op rij. De Monegask viel in de slotfase van de race ui...
14 jun 2026 21:32 -
Antonelli ziet een titelkandidaat in Hamilton: "Zal niet eenvoudig worden"
Kimi Antonelli denkt dat Mercedes absoluut het snelste team was in Barcelona, ondanks de overwinning van Lewis Hamilt...
14 jun 2026 19:58
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.192 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (12)
Login om te reagerenkieko
Posts: 435
Het blijft een gemotoriseerde sport, en gezien de problemen die Heiki afgelopen tijd heeft gehad zullen ze zich bezorgt maken over de motor en bak van Hamilton, bij maclaeren weten ze dat de puntenvoorsprong groot genoeg is om zelfs zonder overwinning de wereldtitel binnen te halen.
Echter door een uitvalbeurt van hamilton is het meteen voorbij,
Waar ze zich zorgen om moeten maken zijn de banden, die hebben bij maclaren ook voor de nodige problemen gezorgd.
Wordt een zeer spannende race volgende week, en hopelijk met veel drama zoals vorig jaar. Laat de beste winnen.
germain
Posts: 1.748
ik ga lachen als Hamilton in Brazilie een versnellingsbak probleem krijgt. McLaren is wel arrogant omdat ze betrouwbaar zijn dat was renault ook in 2006 en toen ging het ook 2 keer mis in Bahrein en in Monza
SilverShadow
Posts: 181
Waarom kijk jij uberhaupt F1? ... Om een team / coureur te supporten of om een team / coureur af te zien gaan?
Ik ben Hamilton fan, en ik hoop dat de Ferrari\'s en de McLaren\'s heel blijven en dat we een gezonde, mooie maar vooral spannende race mogen gaan krijgen tussen Lewis / Massa / Kimi / Heikki en Alonso! Niets beslissen door mechanische problemen maar gewoon door een leuke race, en als je dat niet kunt waarderen Germain, dan ben je echt! een stakker als je je winnaar durft te noemen door de pech van een ander.
Ik hoop voor je Germain dat er 17 blowups zijn op Interlagos, dan heb jij waarschijnlijk de race van je leven.
Gassuh
Posts: 265
Toch wel grappig, toen dit geroepen werd door iemand van Mclaren die hoopte dat er een Ferrari stuk ging, meen ik mij te herinneren dat jij één van de eerste was om te roepen dat dit soort uitspraken onsportief zijn. Toch vreemd hoe mensen van mening kunnen veranderen als hun favoriet het zegt?
Maar goed, ik hoop niet dat de motor ploft, zou toch een hele lullige manier zijn om op die manier het kampioenschap te verliezen.
mitchell
Posts: 2.267
ik moet zeggen dat de betrouwbaarheid van lewis in combi met mclaren erg hoog is dit seizoen. Tijdens de \"kimi-jaren\" bij mclaren was het een ramp, het lijkt wel of ze nadien de koppen bij elkaar hebben gestoken en te zorgen dat een uitval tot het minimum beperkt moet worden
kieko
Posts: 435
hamilton heeft volgens mij nog geen uitvalbeurt gehad, zo ook zonde zijn als het gebeurde in de laatste race.helaas heeft massa er enkele voor de kiezen gehad, inclusief het idiote incident met die vulslang,
MrOrange
Posts: 193
Wat dacht je hiervan Lewis gaat niet voor de overwinnig, zijn motor word zelfs gespaard. Hierdoor zal hij in gevecht komen met Renault en Bmw. Laten daar nu net rijders zitten die Lewis niet graag kampioen zien worden. Alonso zei het al waar het kan help ik Massa. En als je denkt dat hij de pace van Ferrari gaat volgen op veilige afstand, denkt Ferrari de pace vertragen zodat de Lewis haat rijders weer dichter bij komen. Haha Tik Lewis bye bye. Slechts een theorie maar zou er niet raar van opkijken.