McLaren: "Geen zorgen om motoren voor Brazilië"
- Gepubliceerd op 22 okt 2008 08:54
-
12
- Door: Rob Veenstra
Concurrent Felipe Massa van Ferrari krijgt wel een frisse V8 om de strijd aan te gaan. Whitmarsh maakt zich desondanks niet druk. Natuurlijk weten we dat het kampioenschap gewonnen of verloren kan worden door een mechanisch defect. Daarom laten we ook niks aan het toeval over en proberen we de kans daarop te minimaliseren. Bijvoorbeeld door in China de motor van Lewis al iets terug te draaien in de laatste ronden van de race, om de krachtbron te sparen.
Het wisselen van een motor is vooralsnog geen issue voor ons. Lewis zit in het tweede weekend van zijn motorcyclus en Heikki Kovalainen begint met een nieuwe V8. Wat versnellingsbakken betreft, voor Lewis is het de derde Grand Prix met dezelfde versnellingsbak en Heikki krijgt voor Brazilië een nieuwe gemonteerd. Maar gezien de betrouwbaarheid van onze versnellingsbakken verwachten we daar al helemaal geen problemen mee.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.548 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 435
Het blijft een gemotoriseerde sport, en gezien de problemen die Heiki afgelopen tijd heeft gehad zullen ze zich bezorgt maken over de motor en bak van Hamilton, bij maclaeren weten ze dat de puntenvoorsprong groot genoeg is om zelfs zonder overwinning de wereldtitel binnen te halen.
Echter door een uitvalbeurt van hamilton is het meteen voorbij,
Waar ze zich zorgen om moeten maken zijn de banden, die hebben bij maclaren ook voor de nodige problemen gezorgd.
Wordt een zeer spannende race volgende week, en hopelijk met veel drama zoals vorig jaar. Laat de beste winnen.
Posts: 1.748
ik ga lachen als Hamilton in Brazilie een versnellingsbak probleem krijgt. McLaren is wel arrogant omdat ze betrouwbaar zijn dat was renault ook in 2006 en toen ging het ook 2 keer mis in Bahrein en in Monza
Posts: 181
Waarom kijk jij uberhaupt F1? ... Om een team / coureur te supporten of om een team / coureur af te zien gaan?
Ik ben Hamilton fan, en ik hoop dat de Ferrari\'s en de McLaren\'s heel blijven en dat we een gezonde, mooie maar vooral spannende race mogen gaan krijgen tussen Lewis / Massa / Kimi / Heikki en Alonso! Niets beslissen door mechanische problemen maar gewoon door een leuke race, en als je dat niet kunt waarderen Germain, dan ben je echt! een stakker als je je winnaar durft te noemen door de pech van een ander.
Ik hoop voor je Germain dat er 17 blowups zijn op Interlagos, dan heb jij waarschijnlijk de race van je leven.
Posts: 7.177
Ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Ik weet wel wat hij bedoeld. Hij wilt gewoon Massa als kampioen zien. En als dat gebeurd Heeft massa kans om het te worden. En dan valt het onder Fan zijn van. En dan hoop je soms gewoond at er wat gebeurd waardoor iemand toch weer kampioen kan worden waar ej fan van bent.
Posts: 1.748
ik hoop dat Massa kampioen wordt ja maar McLaren is te zelfverzekerd daarom ga ik lachen als ze een moterprobleem krijgen. want ze van een moter probleem zullen we niet krijgen maar dat weet je maar nooit
Posts: 1.748
rustig maar. Ik bedoelde dat ze bij McLaren te veel zelfvertrouwen hebben over de versnellingsbak en motoren want die zijn betrouwbaar maar Heikki had de laatste tijd wel veel problemen met de betrouwbaarheid van de wagen
Posts: 265
Toch wel grappig, toen dit geroepen werd door iemand van Mclaren die hoopte dat er een Ferrari stuk ging, meen ik mij te herinneren dat jij één van de eerste was om te roepen dat dit soort uitspraken onsportief zijn. Toch vreemd hoe mensen van mening kunnen veranderen als hun favoriet het zegt?
Maar goed, ik hoop niet dat de motor ploft, zou toch een hele lullige manier zijn om op die manier het kampioenschap te verliezen.
Posts: 7.177
Jep maar zo heeft Massa het ook als hij nu geen kampioen wordt is misschien die ene knal(motor) in hungary net juist wat zijn kampioenschap kost.
Posts: 1.748
Klopt dat was ik was dat niet Hongarije maar het hoeft van mij niet dat een McLaren er aan gaat maar dat ze wel minder zweven
Posts: 2.267
ik moet zeggen dat de betrouwbaarheid van lewis in combi met mclaren erg hoog is dit seizoen. Tijdens de \"kimi-jaren\" bij mclaren was het een ramp, het lijkt wel of ze nadien de koppen bij elkaar hebben gestoken en te zorgen dat een uitval tot het minimum beperkt moet worden
Posts: 435
hamilton heeft volgens mij nog geen uitvalbeurt gehad, zo ook zonde zijn als het gebeurde in de laatste race.helaas heeft massa er enkele voor de kiezen gehad, inclusief het idiote incident met die vulslang,
Posts: 193
Wat dacht je hiervan Lewis gaat niet voor de overwinnig, zijn motor word zelfs gespaard. Hierdoor zal hij in gevecht komen met Renault en Bmw. Laten daar nu net rijders zitten die Lewis niet graag kampioen zien worden. Alonso zei het al waar het kan help ik Massa. En als je denkt dat hij de pace van Ferrari gaat volgen op veilige afstand, denkt Ferrari de pace vertragen zodat de Lewis haat rijders weer dichter bij komen. Haha Tik Lewis bye bye. Slechts een theorie maar zou er niet raar van opkijken.