Ferrari op zoek naar antwoorden voor ondermaatse prestatie
- Gepubliceerd op 20 okt 2008 11:21
-
19
- Door: Rob Veenstra
Teambaas Stefano Domenicali: McLaren was gewoonweg veel sneller dan ons in Sjanghai. Gezien de omstandigheden hebben we er dan nog het maximale uit gehaald, want Lewis Hamilton was een klasse apart. Hij reed snel, foutloos, constant en we konden geen moment de aanval inzetten. Voordat we naar Brazilië gaan moeten we uitvogelen hoe dit mogelijk is, helemaal gezien onze goede snelheid in Singapore en Fuji.
We moeten dus werken en begrijpen waar het mis ging, want op deze manier kunnen we niet naar de laatste race om te vechten om de titels, terwijl onze concurrent zoveel sneller is. Ik denk niet dat alle anderen in een week een stap hebben gezet en wij niet, dus het moet aan onze eigen prestaties liggen. We gaan er alles aan doen om te zorgen dat we voor de laatste Grand Prix wel een goede auto hebben.
Trending nieuws
-
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.740 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 774
Ik meen te herinneren dat Ferrari na de GP van Japan geen nieuwe onderdelen meer zou meenemen naar de laatste 2 races, terwijl McLaren nog met verschillende updates zou komen. Misschien is dit een verklaring, misschien ook niet. Ach, we zullen wel nooit te weten komen hoe de vork precies in de steel zit, maar is dat nou juist niet de charme van het spelletje?
Posts: 11.414
Hoezo goede snelheid op Fuji? Daar was Hamilton ook een kwart seconde sneller dan Raikkonen in de kwalificatie. Massa stond zelfs 5e of 6e ofzo.
Hamilton was op Fuji het hele weekend sneller dan de Ferrari\'s. Totdat het helemaal mis ging in de race inderdaad, maar ja als je het over snelheid hebt dan was die al vastgesteld.
Op Singapore was Hamilton eigenlijk ook het hele weekend sneller dan de Ferrari\'s. Het ging toen misschien in de kwalificatie mis of het was de strategie (meer benzine), maar dat zullen we nooit weten.
Posts: 323
Mee eens, tot het stukje \"hele weekend sneller dan de Ferrari\'s\" in Singapore. Ik meen me te herinneren dat Kimi voor de uitval van Piquet Jr. toch de snelste racerondes aan het neerzetten was...
Posts: 11.414
Ik had misschien wat duidelijker \"hele weekend tot aan de kwalificatie\" kunnen zeggen.
Maar goed, vanaf de kwalificatie geef ik toch al aan dat we het niet meer met zekerheid kunnen zeggen. Het zou de strategie geweest kunnen zijn (die door de safety car overhoop ging).
De snelste ronde was nu de laatste ronde voor de safety car situatie. Als Hamilton op dat moment nog veel zwaarder was had hij de Ferrari\'s bij de pitstops kunnen pakken en had hij de snelste ronde kunnen neerzetten.
Speculatief, maar ik geef alleen maar aan dat we het niet weten.
Posts: 7.177
ja ze moeten eens gaan werken hieraan.
Posts: 19
Het maakt toch geen fluit meer uit, zelfs als ferrari een 1,2 scoort dan redden ze het niet. Hamilton wordt echt lachend kampioen in Brazilie.
Posts: 10
verloren zaak, als hamilton geen fout maakt en die vijfde plek of nog hoger pakt dan gaat massa het simpel weg niet redden in die ferrari, laat ze maar alle moetie steken in de auto van volgend jaar en het trainen van het team (pit crew etc). Misschien met een beetje mssl en als hamilton de druk weer niet aan kan (vorig jaar waren het ook 7 punten in de laatste race.....) red massa het nog wel....
Posts: 32
Maar jullie vergeten dat een ongeluk in een klein hoekje zit, dus ook voor Hammy
Kimi had vorig jaar ook 7 punten achterstand, maar hij won toen toch ook.
Posts: 181
Als je precies geweten zou hebben wat er vorig jaar gebeurde op Interlagos dan het je geweten dat het Lewis\'s fout niet was :) ... De motor ging \'vanzelf\' in neutral tijdens het terugschakelen, was niet de schuld van Lewis, maar een softwareprobleem.
Posts: 9.887
Voor 2009 willen ze volgens de Spaanse krant AS de verbetering halen uit een courreurs wissel tussen Kimi en Alonso. (waarbij Kimi dus naar Renault zou gaan)
Ja, het blijft weer opspelen, zeker nu Ferrari de ontwikkeling van McLaren niet bij lijkt te kunnen houden en Renault met Alonso dat wel lukt. Men zou niet tevreden zijn over de input van Kimi op dit vlak.
Posts: 167
Je weet tog wel onderhand hoe de Italiaanse pers is, als ze nix te schrijven hebben dan verzinnen ze wel wat.
Dan zou de verleging van Kimi zijn contract totaal overbodig zijn geweest..
Ik zelf geloof er geen bal van en ik zie Kimi en Felipe gewoon bij Ferrari rijden en Alonso bij Renault.
Posts: 11.414
Spaanse pers, maar goed dat zal niet veel schelen.
Kimi schijnt overigens eenzijdig zijn optie gelicht te hebben. Ferrari had hem dus mogelijk liever vervangen.
Posts: 167
Gelukkig is dit niet de eerste keer dat jij onzijn uitkraamt;)
Posts: 32
Zouden ze daar niet van beide kanten in overeeenstemming moeten komen, dus als Ferrari wil en Kimi niet wordt er niks getekend, en als Kimi wil en Ferrari niet, wordt er ook niks getekend.
Mag ik daar de bron van?
Want daar ben ik heel benieuwd naar.
Posts: 5.746
Nou wist de Italiaanse pers wel al in 2005 op Monza te melden dat Kimi naar Ferrari zou gaan in 2007, dus zo gek zijn ze niet.
Posts: 11.414
Renault heeft het demper systeem van McLaren gejat ten tijde van die spionage zaak. Ze beweerden oorpronkelijk dat ze de tekeningen niet begrepen, maar een paar maanden later zit het ineens wel op hun auto. Reanult heeft duidelijk ook de motor verbeterd. Ze schijnen ook iets gevonden te hebben om de achterbanden op te warmen met warme lucht van de uitlaat.
Dat is toch allemaal geen inbreng van Alonso? Nou ja misschien dat Alonso ze kon uitleggen hoe dat dempersysteem werkte.
Posts: 5.792
Je draait de zaak helemaal om Pat Renault was de kampioen en alonso heeft die kennis meegenomen met enkele monteurs en vergeet niet de spionage zaak waar alonso voor mclaren ook een grote rol heeft gespeelt.Als je geluistert hebt afgelopen zondag heb je gehoort hoe veel mclaren gewonnen heeft met de input van alonso en dat vertelde de banden man Kees v/grind en die zat er boven op dus weet wat hij zegt
Posts: 11.414
Raikkonen had al een contract voor 2009. Voor 2010 zou het gaan om een optie die Raikkonen zelf gelicht had. Dit was onderdeel van een van de geruchten die het hadden over een beperkte uitkoopsom en dat Alonso mogelijk voor 2010 toch naar Ferrari zou kunnen.
Posts: 167
Je was er zeker bij toen ze tekende?<br />