user icon

Alonso: "Faalangst grootste tegenstander titelkandidaten"

  • Gepubliceerd op 14 okt 2008 16:31
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra
Renault-coureur Fernando Alonso denkt dat titelkandidaten Lewis Hamilton en Felipe Massa nu meer tegenstand ondervinden van hun eigen angst om fouten te maken dan van hun wil om de wereldtitel te winnen. De Spanjaard maakte zelf diverse spannende ontknopingen mee en heeft dus ervaring met de toenemende druk.

Alonso: “Meer dan de druk begint ook faalangst een rol te spelen. Je gedachten gaan gedurende een raceweekend continu uit naar het willen voorkomen van fouten en de hoop dat de auto heel blijft. Alles moet kloppen, een klein foutje kan grote gevolgen hebben voor de bolide. Daardoor besteed je te veel tijd aan alles dat mis kan gaan en leg je jezelf onnodig extra druk op.”

“De races zijn moeilijk te controleren en onvoorspelbaar totdat de vlag valt in Brazilie. Massa was in Hongarije duidelijk op weg naar de winst en in de laatste ronde plofte zijn motor, waardoor hij tien punten verloor. Dat kan iedereen gebeuren. Misschien overkomt het Lewis nog wel in een van de resterende races.”

Reacties (7)

Login om te reageren
  • kaaskop

    Posts: 178

    Kijk eens aan, Alonso weet wel waar hij het over heeft.
    Dat met de motor is nog zo gek niet.
    Dat met de angst snap ik ook maar dat geld voor alle 3 kanshebbers en dan zei Alonso toch ook nog zoiets van Massa helpen waar hij kan.
    Dus afwachten tee drinken komt wel goed voor Massa

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 18:25
  • repro

    Posts: 21

    Alonso weet best wel waar hij het over heeft, heeft 3 jaar in dezelfde postie gezeten 2005 en 2006 WK en 2007 tot de laatste race kanshebber
    Kan me in dit licht ook voorstellen dat hij zich kansen toerekend voor podium plaatsen of winst in de laatste 2 races.

    • + 0
    • 14 okt 2008 - 23:05
  • nick1084

    Posts: 273

    Volgens mij hebben de titel kandidaten de afgelopen races al faalangst, met de fouten die zijn gemaakt.

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 08:50
  • Jossie85

    Posts: 21

    Alonso Weet inderdaad waar die over praat,
    Want als schumacher zijn ferrari motor niet was opgeblazen
    in japan 2006 Was de heer alonso maar 1x wereld kampioen geweest!!
    voor de rest vindt ik de heer alonso maar een kwal
    maar de laatste tijd doet hij wel mooie dingen en uitspraken
    maar toch zie ik hem liever niet voor ferrari rijden
    want dan krijgt hij zo weer de grote bek die hij in 2005 en 2006 had bij renault!

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 11:41
  • FA1903

    Posts: 413

    @Joshua...voor je die onzin verkoopt moet je toch eens nadenken...Moest Alonso zijn motor in Monza 06 niet was opgeblazen was Alonso nog steeds kampioen...Alonso is denk ik met 13 punten verschil wk geworden...doe er die 10 bij van Schumacher en dus 2 af van Alonso...dan heb je nog steeds 1 puntje over + toen Alonso zijn motor stuk ging in Monza stond hij 4de of 5de...zijn er nog eens 3 a 4 punte bij...Maak jij het rekensommetje maar, vind het gewoon belachelijk dat men een motorplof er bij moet betrekken...Dat hoort nu éénmaal bij de sport!!!

    • + 0
    • 15 okt 2008 - 12:56
    • FA1903

      Posts: 413

      Regeltje 2, 1ste was moet er uit...ben op het werk dus veel te snel getypt...srry

      • + 0
      • 15 okt 2008 - 13:37
  • Marlboro

    Posts: 18

    Hulde aan Alonso!

    • + 0
    • 28 okt 2010 - 19:15

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar