FOTA denkt aan verbod op bijtanken en kortere races
- Gepubliceerd op 14 okt 2008 13:24
-
11
- Door: Rob Veenstra
McLaren-directeur Martin Whitmarsh: Ja, we kijken inderdaad naar het race format en het testen. We hebben enkele goede ideeën op de agenda staan om het schema van een Grand Prix-weekend te veranderen. Hopelijk komen we samen overeen hoe we het format op een positieve manier kunnen aanpassen. Maar we moeten voorzichtig te werk gaan en de belangrijke aspecten van de Formule 1 behouden.
We dienen zorgvuldig naar de invulling van de vrijdag te kijken en beslissen of het goed zou zijn om een competitief element aan die dag toe te voegen. Ook bestuderen we de zaterdag en zondag en wat we kunnen doen om het minder voorspelbaar te maken. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het de afgelopen races al vrij onvoorspelbaar was.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.664 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 155
Verbod op bijtanken en kortere races. Laten we dan gelijk banden wisselen ook weer verboden maken. Zo wordt het wel spannend, NIET!!
Wat willen ze nu met de Formule 1????
19 / 20 races van 305 KM is perfect. Niks vrijdag competitie want dan moet toch bijna iedereen werken. Gewoon tanken en bandenstops.
Als je dan iets van competitie wilt op vrijdag en zaterdag geef dan de snelste uit VT1/VT2 1 punt, VT3/Q 1 punt en degene met de snelste raceronde op zondag 1 punt. Geef je ze in ieder geval een reden om in vrije trainingen door te trappen.
Beperken van testen heeft ook geen toegevoegde waarde behalve dan een eventuele kosten besparing. (met invoering KERS is dit ook niet echt gewenst)
Posts: 7.177
Bah ze moeten het niet gaan verpesten:S
En die uur qual is ooke en slecht idee want dan komen ze vaste personen veel makkelijker op de eerste startrij.
Posts: 273
Kortere races ben ik absoluut niet voor.
Begin jaren negentig waren er alleen banden stops en iedereen ging gewoon van start met een volle tank. Dit geeft andere teams wel een kans om ook op pole te komen en een race te winnen. Het hangt niet meer zoveel af van de strategie.
Op f1racing.nl staat hetzelfde stuk, maar daar gebuiken ze het excuus om de pitstops veiliger te maken. Met als voorbeeld Massa die met de tankslang wegrijdt. Dit vind ik belachelijk. Er is zoveel gebeurt in het verleden met pitstops. Verstappens auto geheel in de fik, zo zijn er meer branden geweest en incidenten. Het nu eenmaal bij de sport het gevaar. Het is de koningsklasse.
Posts: 461
Niets kortere races.. Niets afschaffen tanken in een GP.. Dat laatste idee komt natuurlijk van Ferrari.. Die schijnen nogal moeite te hebben met dat soort taferelen!
Posts: 5.792
doe toch niet zo kinderachtg alles wat niet uit komt is de schuld van Ferarri?.Dit word voor gesteld door McLaren-directeur Martin Whitmarsh
Posts: 273
Hier moet je geen eens op reageren, laat die lui toch. Die zijn F1 fan onwaardig.
Posts: 224
Nee, dit word bekeken door FOTA , dus van De Formula One Teams Association, niet van Ferrari of Mclaren alleen
Posts: 848
Het idee van \"niet bijtanken\" is inderdaad niet nieuw. Spannender is het daardoor absoluut niet geworden.
Posts: 368
Natuurlijk verpest de sport nog wat meer! Zet in het vervolg anders gewoon 20 ps3-consoles op het rechte stuk met een f1 game kunnen de fans kijken hoe de coureurs in een netwerk online tegen elkaar rijden.
Posts: 258
Tjah, Ferrari heeft problemen met tanken dus moet het maar afgeschaft worden... belachelijk! De hele sport gaat naar de klote op deze manier.
Posts: 3.987
Formule 1 is 300km minimaal en maximaal 2 uur. basta afblijven met je fikken.<br />
<br />
toen verstappen volledig in de hens stond was er de discussie of het wel zo veilig was, maar niet over inkorten van races,<br />
toen albers vorig jaar exact hetzelfde deed (de lollipopman van albers tilde de lollipop 2 centimeter van de cockpitrand) schreeuwde iedereen moord en brand hij kreeg zelf nog een boete, waar is de eerlijkheid nu om ferrari en massa flink op de bon te slingeren?<br />
Voor een ieder die het nog niet gelooft FIArrari wordt nu ook verkondigd op www.grandprix.com.<br />
in ieder geval dat het wel net even te vaak voorkomt dat straffen in het voordeel van ferrari uitkomen en dat het evenvaak ferrari lijkt te sparen als er gestraft zou moeten worden.<br />
<br />
Nog even ter herinnering, het licht systeem van ferrari hadden ze een hele dikke boete en reprimande voor moeten krijgen nog tijdens de race, omdat het duidelijk niet naar behoren werkte en dat daardoor de slang aan gort werd gereden, albers zijn vergissing valt hierbij in het niet.<br />
alle oude circuits worden verneukt, zie hockenheim, waar is suzuka? zelfs spa hadden ze vanaf moeten blijven, de busstop chicane was geweldig in de manier waarop ie tekort schoot in vanalles.<br />
<br />
als ik sprint races wil kijken dan ga ik wel naar zandvoort, nationale klasses kijken, gebeurt tenminste nogiets