user icon

Alonso: "Nu zonder geluk gewonnen, fantastisch!"

  • Gepubliceerd op 12 okt 2008 08:38
  • comments 20
  • Door: Rhandy Biemans
Fernando Alonso, die ook al in Singapore de race won is uiteraard zeer verheugd met zijn tweede overwinning in 2008. De Spanjaard die twijfelt tussen contractverlenging en een zitje bij andere topteams zal ongetwijfeld gemotiveerder zijn dan eerder dit seizoen om het seizoen met Renault te starten in 2009. Dat bewijst hij ook in de persconferentie vlak na de race in Japan. Alonso is trots op zijn Franse werkgever en denkt dat zij de sleutel hebben tot succes, waarmee hij wellicht neigt richting nog een jaar Renault.

Fernando Alonso over zijn sterke race in Japan: "De start was spannend, misschien wel het spannendste deel van de race. Het was geweldig. De mannen voor me gingen agressief in bocht één in. Ik ging wat wijd maar de koude temperaturen en dergelijke deden ons goed, het werkte wel met onze banden. Dat was ons voordeel, ik ging achter Robert Kubica rijden en sloeg op het juiste moment toe."

"In de tweede stint was de auto erg goed, er reden weinig mannen voor ons. Onze tijden waren toen erg sterk. Robert Kubica was niet zo snel als ik en daarom kon ik een mooi gat trekken. Ik wilde per se voor Kubica terug de baan op meldde ik aan het team. Daardoor moesten zedus minder benzine erin gooien. Gelukkig werkte deze strategie. Nadat ik Kubica inhaalde kon ik de race controleren", aldus een vrolijk ogende Alonso.

De voormalig tweevoudig wereldkampioen, titels die hij overigens binnen sleepte met Renault, is trots op dat team. Alonso: "Het is lastig voor te stellen dit. De overwinning Singapore hadden we niet verwacht, die zaterdag was daar niet goed. De winst daar was toevallig vind ik. Vandaag wonnen we weer, en hier hadden we geen geluk. Ik kan het niet geloven, een back-to-back overwinning is geweldig. Ik durf nu te zeggen dat we nu achter Ferrari en McLaren staan."

"Het lijkt nu best wat op 2006. Echter, toen konden we vechten om het kampioenschap, dit jaar is het meer wennen aan nieuwe technologieën, de banden en dergelijke. We concentreerden ons dit jaar om te werken aan de problemen, nu komen de resultaten. Ik ben blij en ben trots op het team. Zij hebben de sleutel om de resultaten te boeken."

Renault kende een uitstekend weekend in Japan, net als het vorig jaar erg goed ging op Fuji was dat ook dit jaar weer zo. Nelson Piquet Jr. scoorde een knappe vierde positie. Het team heeft hiermee in totaal in 2008 66 punten vergaard, tegenover de 50 punten van Toyota. Renault is het vierde team. Alonso zelf komt akelig dichtbij aan Kovalainen op plaats zes in het kampioenschap voor Formule 1-coureurs.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Gefeliciteerd zeg ik. Goed gedaan van hem.

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 09:02
  • mika

    Posts: 36

    kwal van een gozer , maar geweldige sportman!

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 09:10
    • niks aan toe te voegen , amen

      • + 0
      • 12 okt 2008 - 09:39
  • Waar slaat dat nou op Mika, zeg dan niets en ga lekker uithuilen met je mc claren.

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 09:29
    • mika

      Posts: 36

      Valt voor mij weinig te huilen hoor , ben geen mc fan!!

      • + 0
      • 12 okt 2008 - 10:13
    • Dimii

      Posts: 177

      mooi gesproken!!

      • + 0
      • 12 okt 2008 - 10:13
  • Zonder geluk?

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 10:17
    • Dimii

      Posts: 177

      idd zonder geluk...

      • + 0
      • 12 okt 2008 - 10:32
    • Niet helemaal he:P

      • + 0
      • 12 okt 2008 - 10:33
  • roger

    Posts: 8

    Gefeliciteerd Alonso, maar zonder geluk is niet helemaal waar.
    En toch mag ik Alonso ook niet terwijl ik hem zeker een racer vind

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 10:36
    • mika

      Posts: 36

      Zeg nou niet je hem niet mag , ligt hier zeer gevoeling!!!

      • + 0
      • 12 okt 2008 - 10:40
  • Manon

    Posts: 297

    Ik mag Alonso ook niet, maar volgens heeft Alonso ook wel door dat ie met zijn kinderachtige gezeur en klagen niet ver komt. Nu toont ie lef, doorzettingsvermogen en dat hij met hard werken een stuk verder komt. Hij heeft verdient gewonnen en laat ie zien dat ie de beste coreur is op de startopstelling.

    • + 0
    • 12 okt 2008 - 11:19
  • felix50

    Posts: 5.792

    Hebben jullie die laatste achterlijke actie van Ham nog gezien ? hij haalde Alonso meen ik nog heel gevaarlijk in terwijl hij op een ronde stond ,hij zal alonso maar raken dat gefrustreerde kereltje en waarom er was niks meer te halen

    • + 0
    • 13 okt 2008 - 06:16
  • Alonso reed tergend langzaam en als Hamilton in dezelfde ronde als de leiders zit kan hij potentieel nog profiteren van uitvallers in de laatste ronde.

    Is vrij gebruikelijk, maar goed als je nooit echt naar wedstrijden kijkt dan weet je dat natuurlijk niet.

    • + 0
    • 13 okt 2008 - 10:53
    • kaaskop

      Posts: 178

      Alonso oefend al een beetje voor de final cut in de laatste 2 race\'s

      • + 0
      • 13 okt 2008 - 17:13
  • Benz

    Posts: 368

    Gelukkig dat in ieder geval patrickl wat meer verstand heeft van racen dan ene Felix!

    • + 0
    • 13 okt 2008 - 15:10

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar