user icon
user icon

Webber: "Pitlichten Ferrari kunnen Massa kampioenschap kosten"

  • Gepubliceerd op 03 okt 2008 11:02
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Als Felipe Massa dit jaar geen kampioen wordt, dan kan hij met een beschuldigende vinger naar zijn team Ferrari wijzen. Dat vindt Red Bull Racing-coureur Mark Webber. Vooral in Singapore liet Ferrari de aan de leiding rijdende Massa in de steek door een pitstop finaal de mist in te laten gaan.

Een cynische Webber: “Voor de race in Singapore zag ik Ferrari en Massa als favoriet, maar dat geweldige innovatieve pitsysteem met lichtjes kan ze beide titels kosten. Zeven punten is een mooie voorsprong voor Lewis Hamilton met nog maar drie races te gaan. Hij zit in een goede positie en misschien is hij op weg om de volgende wereldkampioen te worden.”

“Maar als Lewis een nulscore boekt, dan is de strijd weer open. Dat zou op dit moment wel pijnlijk zijn voor hem, maar het gebeurde Felipe in Singapore ook. Beide teams maken ook fouten, net als alle ander renstallen, maar aan de top doen dat soort misstappen meer pijn.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • TheStig

    Posts: 12

    Beetje kort door de bocht. Natuurlijk zijn dit dure punten en heeft het team duidelijk fouten gemaakt, maar Massa heeft zelf ook een aantal punten laten liggen. Australië, Maleisië en Engeland bv. waren bepaald geen sterke wedstijden van Massa. Verder hoop ik wel dat hij kampioen wordt, nu Kimi (bijna) geen kans meer maakt.

    • + 0
    • 3 okt 2008 - 13:52
    • Jep maar zo heeft hamilton ook zijn punten min of meer weg gegooid. Trouwens melbourne tussendoor. daar kan Massa niks aan doen zijn wagen viel uit net zoals bij kimi. En er waren maar 7 rijders aan de finish dus hij had daar zeker punten gepakt als het niet zo was dus weer mass\'s schuld niet. Maliesië is wel zijn schuld engeland allebei. De ferrari is niet te rijden in de regen en ik denk dat massa koos voor droog weer setup. wnat ik bedoel iemand kan het verpesten maar 11 keer spinnen door eigenschuld lijkt me wel helemaal sterk. Niet?

      En ik hoop het ook maar om een andere reden;) Zodat hij ff een paar mensen de mond snoeit;)

      • + 0
      • 3 okt 2008 - 14:26
  • TheStig

    Posts: 12

    Ja, Hamilton heeft ook punten gemist. Canada is wel een goed voorbeeld, denk ik. Massa heeft al met al een vrij goed seizoen gereden. Wat ik alleen wil zeggen is dat punten die je aan het begin van het seizoen mist net zo zwaar tellen als punten die je op het eind van het seizoen misloopt. Als Massa in Maleisië \"gewoon\" tweede geworden was. Had hij nu ook 8 punten meer gehad. Kortom: Niet zeuren en met vingertjes gaan wijzen, maar gewoon tot het einde blijven knokken.

    • + 0
    • 3 okt 2008 - 15:55
  • Benz

    Posts: 368

    Nu weten we het wel Jermaine, het is nooit Massa\'s schuld.

    • + 0
    • 3 okt 2008 - 16:09
    • Ik reageer op een andere reactie niet op jou daarnaast was dat ook niet massa schuld wat kan hij er aan doen dan? Juist niks danku.

      • + 0
      • 3 okt 2008 - 23:42
  • Dimii

    Posts: 177

    als ik ferrari was zou ik gewoon terug een lollipopman zetten

    • + 0
    • 3 okt 2008 - 16:27
    • je slaat de spijker op de kop Dimitri!!
      al die snufjes slaan nergens op en kosten alleen maar geld!!

      webber jij mag ook wel eens zwijgen want wat heb jij ij gods naam al echt gepresteerd in de formule 1????

      juist!!! niks dus

      • + 0
      • 4 okt 2008 - 02:33
  • felix50

    Posts: 5.792

    Massa, raikonnen en ferarri hebben dit jaar veel fouten gemaaktMaar te zeggen dat dat het kampioensschap kost vind ik te veel van het goede want als je de fouten en straffen van Hamilton ziet staan ze eigenlijk in de plus .Wanneer dat met Ham niet gebeurd was hadden ze nu zo`n achterstand gehad dat ze het kampioensschap al verloren hadden

    • + 0
    • 4 okt 2008 - 11:50
  • sanderndk

    Posts: 586

    Scherpe opmerking van webber, vind ook niet gek hij zelf staat al stil in z\'n progressie sinds de eerste keer dat hij in een formule 1 auto stapte, heb je idd tijd om over een ander te denken.

    • + 0
    • 4 okt 2008 - 13:24

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (39)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar