Ferrari-baas: "Circuit Singapore meer geschikt voor paardenrennen"
- Gepubliceerd op 30 sep 2008 12:13
-
31
- Door: Rob Veenstra
De Italiaan vervolgt: Alleen op zulke circuits is het mogelijk dat de safety car het wedstrijdverloop zo erg beïnvloedt. Het is beschamend dat een uitslag bepaald wordt door de safety car. In de komende weken gaan we dat met de andere teams bespreken.
Over de minder uitgangspositie van zijn team in de kampioenschappen zegt de Ferrari-voorzitter: Zondag was een bittere dag, maar ik weet zeker dat alle medewerkers van Ferrari voor elke meter zullen blijven vechten. Dat hebben we vorig jaar al bewezen.
We hebben de beste auto, Felipe Massa is de beste coureur en ik verwacht van Kimi Raikkonen dat hij in de komende drie races gaat laten zien waarom hij vorig jaar wereldkampioen werd. We moeten in de resterende Grands Prix in ieder geval voor McLaren eindigen, het liefst met beide auto's.
Trending nieuws
-
FIA grijpt in en geeft weerswaarschuwing af in Oostenrijk
De FIA heeft zoals verwacht een heat hazard afgegeven voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull Ring wordt dit w...
25 jun 2026 09:44 -
Red Bull geeft Monaco-trofee eindelijk terug aan Gasly
Pierre Gasly heeft eindelijk zijn beker voor de derde plaats in Monaco ontvangen. Na het beroep van zijn team Alpine ...
25 jun 2026 09:26 -
Weinig hoop voor Verstappen: "Red Bull-updates gaan niet werken"
Oud-coureur Juan Pablo Montoya heeft geen hoge verwachtingen van de veelbesproken updates van Red Bull. De Colombiaan...
25 jun 2026 08:11 -
'Haas zoekt vervanger van Ocon: Drie kandidaten in beeld'
Esteban Ocon lijkt zich voor het eerst sinds zijn komst naar Haas zorgen te moeten maken over zijn toekomst bij het A...
25 jun 2026 08:48 -
Red Bull-top steunt Verstappen tijdens cruciale GP van Oostenrijk
Red Bull Racing lijkt alles uit de kast te halen om Max Verstappen aan boord te houden. Tijdens het cruciale raceweek...
25 jun 2026 10:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.595 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (31)
Login om te reagerenPosts: 932
Helemaal mee eens. Weg met zulke circuits. Slaat nergens op. Dus Kimi wordt onder druk gezet................Massa de beste ????
Posts: 7.177
Ja massa is nu de beste van dat team mag wel duidelijk zijn!
Posts: 2.567
hahaha..
Paarden>Ferrari
Renner>Felipe Massa en Kimi Raikkoenen..
Posts: 507
ik als groot ferrari fan begint me steeds meer aan bepaalde mensen van ferrari te ergeren door deze domme uitspraaken als hij had gewonnen di montizijkiloo had het een wereldbaan geweest laat het team maar eens wat minder fouten maken voordat je een dergelijke uitspraak doet ps: je lijkt een beetje op flavio met dat domme gepraat
Posts: 2.567
Zal ik eens vertellen wat IK wil!!! Misschien is dat ook nieuws. Dit gaat toch nergens over, als je dit aan Ross Brawn vraagt dan zegt hij hetzelfde. Voor alle Ferrari-fans: Nee ze willen bij Mercedes niet een 1-1-finishe omdat de coureurs daar gelijke kansen krijgen!! De beste man mag daar winnen!
Posts: 273
In deze drie laatste races is Hamilton de coureur die voorrang krijgt t.o.z. van Kovolainen als het moet. Dan hebben ze niet de insteek, dat de beste moge winnen. En dit zal ook gebeuren bij Ferrari.
Posts: 39
wat een sukkel die italiaan en idd als hij gewonnen had was he super geweest je hoort hem ook niet zeuren over valencia dat was nog saaier.
mclaren gogogo
Posts: 2.267
ehhehehehhe:
De Italiaan vervolgt: Alleen op zulke circuits is het mogelijk dat de safety car het wedstrijdverloop zo erg beïnvloedt. Het is beschamend dat een uitslag bepaald wordt door de safety car.
weet je wat pas beschamend is, dat kimi voor de zoveelste keer een fout maakt, en dat het pitsysteem wederom niet werkt, dat is pas beschamend. Kijk eerst eens naar jezelf, dan naar andere. Als de stop van massa gewoon normaal was verlopen, had hij gewoon in de top 3 geeindigd, en wellicht, afhankelijk van het meegenomen benzine, naar alle waarschijnlijkheid voor lewis was geeindigd, en kimi gewoon achter lewis. Dan heb ik het vermoeden dat hij heel anders had gereageerd...... paniek uitspraak van een zeer slechte verliezer....
Posts: 2.267
wellicht kunnen we beter alle races rijden op het testcircuit van ferrari, en als het regent kunnen we ook beter stoppen. En tanken mag ook niet meer. Dat is denk ik het beste volgens de ferrari baas.....
Posts: 94
Damn, wat een slechte verliezers die Italianen, moet eens bij zijn eigen rijders en team ten rade gaan!
Posts: 11.414
Ha, ha, ha, geweldig. Die knoei bende van de pitcrew en de rijders in de afgelopen race heeft Ferrari duidelijk een gevoelige tik gegeven. Mooi om te zien dat dat soort mensen ook emotioneel kunnen reageren. Geeft je toch een beetje een inzicht in hoe het ervoor staat bij zo\'n team.
Overigens heeft Montezemolo ook geklaagt over Valencia. Hij houdt gewoon niet van stratencircuits. Lijkt me ook een prima standpunt. Maar goed, dat hij zich zo extreem uitlaat over Singapore circuit zegt wel iets meer dan dat hij het saai vindt.
Posts: 51
@nick1084,
ik snap je opmerking niet???
Het is toch logisch dat de coureur met de meeste punten, met zo\'n seizoen voorrang krijgt.
De gelijke behandeling geld vanaf het begin van het seizoen..
Je gaat geen coureur die geen wereldkampioen(redelijkerwijs) meer kan worden.. voorrang geven ofzo..
Het belang van het team staat bij mclaren altijd voorop!!
Boven het belang van een coureur
Posts: 848
Noem hem een slecht verliezer (getuigd niet van veel inzicht, maar dat terzijde).
In feite heeft hij gelijk dat uiteindelijk de safety car wederom de uitslag van de race heeft bepaald (en dan laat ik Ferrari even buiten beschouwing, want die hebben hun verloop van de race enkel aan zichzelf te danken).
Ga maar na: als er geen safety car situatie was geweest had Alonso niet op de hoogste trede op het podium gestaan. Dat geeft Alonso ook zelf te kennen. Zonder de invloed van de safety car was het een mega saaie race geweest en was de positie van Hamilton in het kampioenschap nog beter geweest. Een circuit dat alleen maar spektakel kan brengen door twijfelachtige safety car regels, wil je toch vermijden!
Posts: 181
@ Roy-NL;
Ik beticht Montezemolo anders ook als een zeer slecht verliezer, het is duidelijk dat Ferrari niet kan omgaan met veranderingen en dat geeft mij het gevoel dat Ferrari alleen maar kan presteren op het \'bekende\', zodra er maar iets veranderd in het schema van Ferrari dan komen er fouten naar boven die een team als Ferrari gewoon niet mag doen, amateuristische trekjes.
En SC situaties horen nu eenmaal bij de sport die F1 heet, niets meer niets minder, ga maar eens na bij hoeveel kampioenschappen (bv F1) SC situaties invloed gehad heeft. Je kan je als team juist onderscheiden door goed te kunnen anticiperen wat er op de baan gebeurt, vergeet niet dat SC situaties voor elk! team, elk! coureur dezelfde invloed heeft, de een heeft wat meer geluk dan een ander team / coureur. Dus Montezemolo kan maar beter zijn italiaanse schoentjes gaan poetsen dan met dit italiaans gemekker aankomen waar niemand iets aan heeft en je alleen maar profileert als bijzonder slecht verliezer.
Posts: 859
Dat Massa de beste is zal ongetwijfeld ironisch bedoelt zijn.
Bovendien is Singapore best geschikt voor races.
Posts: 7.177
Massa is d ebeste van het team hij knalt niet tegen de muur aan! De mensen hebben bij ferrari de fouten gemaakt en niet massa! Als je massa niet mag best zoals ik vaak zeg maar ga niet kijken van ik mag hem niet dus alles wat ie doet is niks. Heel erg irri en kinderachtig
Posts: 11.414
Een natte krant maakt ook geen fouten bij een pitstop en rijdt ook niet in een muur. Je wilt dus zeggen dat Massa een natte krant is?
Posts: 985
Massa is de beste van het team hij knalt niet tegen de muur aan!
Pardon??
Posts: 7.177
Alleen melbourne en kimi al 2 keer spa en nu singapore
Posts: 985
En die van Massa in Singapore telt niet omdat hij toch al achteraan reed ofzo?
Posts: 7.177
Is hij door die uitgevallen? Eigenlijk telt dus die van melbourne ook niet. Kimi is door allebei uitgevallen
Posts: 985
Wat heeft dat er nu mee te maken. Massa ging de muur in op twee punten waar er beduidend minder snelheid aan te pas kwam.
Posts: 7.177
Tuurlijk maakt dat uit! Als je crash en je ligt gelijk uit de race doe je dus echt wat fout. En maak je een ergere fout dan diegene die door kan rijden!
Posts: 985
Haha, mag ik ff lachen. Geluk heet zoiets. Of minder pech, net hoe je het wilt zeggen.
Je gaat me toch niet zeggen dat je bewust minder hard tegen een muur aanrijdt?
Posts: 7.177
Leef je uit! Maar ik blijf bij mijn mening.
Posts: 7.177
daarnaast heeft hij meer punten dus is hij de beste van het team of je het wil of niet de cijfers zeggen het
Posts: 11.414
@Roy-nl
Je hebt gelijk dat Montezemolo gelijk heeft als hij zegt dat op die straatcircuits zoals Valencia en Singapore niet goed in te halen valt
Het gaat er wat mij betreft meer om op de overdreven manier waarop hij dat uit. Dat laat toch heel duidelijk zien dat hij een slecht verliezer is.
Als Ferrari en de rijders de boel niet verkloot hadden dan waren ze gewoon in de punten gekomen. Massa was dan ook voor Hamilton gebleven. Zoveel had die safety car niet uitgemaakt dan. Denk je dat Montezemolo zich dan zo beledigend uitgelaten had over het circuit?
Sowieso heb je soms pech met de safety car en soms mazzel. Heidfeld heeft een keer een stop and go gehad, maar ook een keer net mazzel gehad dat hij vlak voor de safety car zijn pitstop gemaakt had. Lews had nu pech met de safety car, maar de meeste rijders om hem heen ook en op Monaco had hij wat voordeel van de safety car.
Het effect van de safety car event zich gewoon uit, want het is afhankelijk van puur toeval.
Om nu de schuld van hun belabberde resultaat bij de baan en de safety car te leggen is dus gewoon klinklare onzin. Om zich zo laatdunkend uit te laten over de baan is dan echt beneden alle peil.
Kortom hij laat zien een slecht verliezer te zijn. Op zich niets mis mee dat hij dat is (een topsporter moet slecht tegen zijn verlies kunnen), maar wel heel erg onprofessioneel om dat naar buiten toe te laten blijken.
Het is het verschil tussen:
\"We feliciteren Alonso die het best geprofiteerd heeft van de omstandigheden. Helaas ging er bij ons wat mis en aangezien inhalen niet makkelijk is konden we dat ook niet meer herstellen. That\'s racing en volgende keer staan we er weer volledig en geven we weer 110%.\"
tegen
\"Wij zijn de beste en die bietenbaan heeft onze winst gestolen.\"
Posts: 848
Toch grappig dat we allemaal iets anders lezen in de boodschap van Montezemolo ... en vervolgens fijn zijn woorden gaan verdraaien en er onze eigen dichterlijke vrijheid op loslaten.
Enfin, wat die safety car betreft, ben ik nog steeds van mening dat dit een ongewenste situatie is. En juist omdat het zich zo vaak voordoet, is het belachelijk dat er nog geen maatregelen zijn genomen. Roepen dat het onderdeel van F1 is, ach, dan denk ik gewoon terug aan de goede oude tijd dat er nog geen SC in de F1 was ...
Posts: 303
geschikt voor wild west rijder Massa .
Posts: 303
geschikt voor wild west rijder Massa .
Posts: 11.414
Ik zou zeggen, lees zijn reactie op het race weekend in Valencia en in Singapore. Voor beide geeft hij aan niet blij te zijn met het gebrek aan inhaal mogelijkheden, maar bij deze race is zijn reactie gewoon laatdunkend en onprofessioneel. Waarom zou dat zijn?