Kimi Raikkonen: "Eerst problemen oplossen"

  • Gepubliceerd op 14 sep 2008 22:15
  • 17
  • Door: Dennis Roke
Kimi Raikkonen heeft na de race in Monza toegegeven dat hij voorlopig even niet meer aan het kampioenschap wil denken. Het oplossen van de huidige problemen bij Ferrari heeft nu de hoogste prioriteit. De Fin kende opnieuw een lastige race en scoorde zijn derde nulresultaat op rij. De achterstand op Lewis Hamilton in het kampioenschap is opgelopen tot 21 punten en er zijn nog slechts vier races te gaan.

Raikkonen: "Eerste prioriteit is nu om de problemen op te lossen. Ik hoop dat we de auto weer werkend kunnen krijgen. Als we het hele pakket aan de praat krijgen kunnen we een goed resultaat scoren. Dat lukte vandaag ook redelijk, alleen veertig ronden te laat."

Raikkonen wilde verder niet ingaan op de vraag of hij nu een ondersteunende rol gaat vervullen voor zijn teamgenoot. "Ik weet het niet. Laten we afwachten wat er gaat gebeuren. Ik hoop dat we nog een paar wedstrijden kunnen winnen aan het einde van het seizoen. Het lukt nu al een tijdje niet, dus dat zal het doel worden voor de komende races."

Kansloos is Raikkonen nog niet, maar gezien zijn achterstand is het aannemelijk dat zijn teamgenoot Felipe Massa samen met Lewis Hamilton gaat uitmaken wie er wereldkampioen wordt.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.567

    Ja hoor Kimi !2008 is niet 2009. Ja, het is gewoon over voor Kimi. Wat hem nog rest is gaan om de constructeurstitel nog binnen te halen die toch ook behoorlijk waardevol is. Heeft hij daarbij een klein wondertje verricht en en komt hij weer op titelkoers, ja ok, maar dat is toch wel erg ver weg.

    • + 0
    • 15 sep 2008 - 01:20
  • germain

    Posts: 1.748

    hoezo niet kansloos hij is niet de Schumi bij Ferrari hoor

    • + 0
    • 15 sep 2008 - 07:53
  • kieko

    Posts: 435

    Vorig jaar stond je teammaat achter je in het kampioenschap en moest je vechten tegen hamilton, dit jaar moet je zowel hamilton verslaan en je teammaat, en mij lijkt niet dat beide nog vaak gaan uitvallen, wat zonder uitvallen wordt het wel heel moeilijk, in brazillie heeft kimi gewonnen door de hulp van massa,
    Dit jaar moet je maar helpen om beide titels voor je team binnen te halen.
    En waarom likt het massa wel om dit seizoen het pakket werkend te krijgen??

    • + 0
    • 15 sep 2008 - 08:39
    • Geen idee. Hij weet het zelf ook niet. Maar Massa zit nog in een groei proces. Dus misschien daarom. Zelf denk ik dat kimi niet meer mee kan doen voor de titel mits hamilton en massa ellebei 1 keer uitvallen. Dus we moeten afwachten wat er gaat gebeuren.

      Ik vind Massa en Hamilton wel een goed team die tegen elkaar rijd! Alleen heeft hamilton iets meer van doen en minder denken. :P Wat in zijn voordeel is tot nu toe.

      • + 0
      • 15 sep 2008 - 08:46
      • johan

        Posts: 985

        Massa heeft geen idee waarom hij snel is. Als er iemand is die meer van doen dan denken is, is het wel Massa.

        Hamilton is vele malen slimmer, geniepiger enz dan Massa. Die kan vrij weinig zelf bedenken. Niks meer dan een Schumacher imitator.

        • + 0
        • 15 sep 2008 - 10:13
        • Jonge get a life!

          • + 0
          • 15 sep 2008 - 10:36
          • Huppi

            Posts: 11

            Hoezo, toepassen van de verkeerde uitdrukking op het verkeerde moment?

            • + 0
            • 15 sep 2008 - 10:42
          • germain

            Posts: 1.748

            Hamilton slim yeah right

            • + 0
            • 15 sep 2008 - 15:37
  • Roy-NL

    Posts: 848

    ... ik heb eerlijk gezegd het \"gevoel\" dat ook Massa het pakket niet echt werkend heeft gekregen/zal krijgen.

    • + 0
    • 15 sep 2008 - 09:26
    • SSA

      Posts: 61

      Des te knapper is zijn behaalde resultaat :)

      Alleen jammer dat hij na zijn pitstop in \"verkeer\" terecht kwam. Ik was best benieuwd hoe ver naar voren hij geklommen zou zijn mocht hij ervoor gekomen zijn..

      Maar goed.. .. wat is gebeurt is gebeurt..
      Ik zeg .. hop naar de volgende race :)

      • + 0
      • 15 sep 2008 - 11:30
  • Paul

    Posts: 626

    Tja, een Schumacher imitator. Als die dan ook zijn resultaten gaat imiteren zit hij best goed....

    Beetje rare opmerking dat!
    Als dat \"get a life\" natuurlijk ook nergens op hoewel ik die verkeerde uitdrukking op het verkeerde moment een nog vele malere slechtere \'imitatie\' vind van een andere uitdrukking!!!

    • + 0
    • 15 sep 2008 - 10:52
  • felix50

    Posts: 5.792

    Massa is niet bang om hulp te vragen van b.v, shumi dat zal raik nooit doen en dat is nu het verschil .Massa is niet te trots daarvoor ik zelf vind dat juist want de man heeft zolang bij ferarri gereden

    • + 0
    • 15 sep 2008 - 11:28
  • jjgend

    Posts: 155

    Ik vind ook dat Massa het wel goed gedaan heeft.
    Dit omdat hij op een 2 stopper stond en daarom Kubica, Alonso en Heidfeld voorzich kreeg. Ik heb hem verder weinig fouten zien maken en ook snelle ronden zien rijden. Tot 10 ronde voor het einde had Raikkonen nog helemaal niks laten zien. Daarna had Raikkonen een lege baan terwijl Massa continu achter Heidfeld zat.

    • + 0
    • 15 sep 2008 - 11:41
  • Dat Massa op een twee stopper stond maakt zijn vertoning alleen maar triester. Na de qualificatie zeiden de Massa fans nog dat Massa het zo goed deed omdat hij Alonso voor bleef (op zich al een vreemde opmerking maar goed). Die was dan dus een stuk zwaarder en Heidfeld ook.

    Helemaal comisch gezien de opmerking van Massa dat hij een klap uit zou gaan delen aan de concurrentie.

    • + 0
    • 15 sep 2008 - 12:02
    • Geen vreemde opmerking. Denk na het regent. Dus zeggen ze de wagens zijn nu gelijk en is het puur de rijder. Ben neit helemaal eens want ferrari krijgt het niet voor elkaar in de regen. Maar in de reghen is het laten we het zo zeggen BIJNA hetzelfde. En als je dan aantal rijders voorblijft doe je goeie zaken zo simpel is het.

      • + 0
      • 15 sep 2008 - 12:20
  • Your-Dee

    Posts: 247

    Ik denk dat Massa gister vooral het maximale uit de Ferarri in natte omstandigheden heeft gehaald, en helaas voor hem is een ferarri in natte omstandigheden net zo snel als de Holland acht op de wereldkampioenschappen roeien (bij wijze van, anders krijg ik die weer om mn oren) dus is de prestatie van Massa eigenljk helemaal niet zo slecht, als je hem in een Force india zet en hij kwalificeert zich op P18 zeggen we toch ook niet wat een knoeier die massa, dan komt het (terecht) door de auto, nou dat was gisteren ook het geval.

    • + 0
    • 15 sep 2008 - 13:27
  • felix50

    Posts: 5.792

    Kimi Raikkonen: \"Eerst problemen oplossen\"Begin bij je zelf .Nu nog denkt Raik aleen aan zich zelf hij moet nu toch lanzamerhand in zien dat dit niet zijn jaar is en massa moet helpen.

    • + 0
    • 15 sep 2008 - 14:48

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar