Kimi Raikkonen: "Eerst problemen oplossen"
- Gepubliceerd op 14 sep 2008 22:15
-
17
- Door: Dennis Roke
Raikkonen: "Eerste prioriteit is nu om de problemen op te lossen. Ik hoop dat we de auto weer werkend kunnen krijgen. Als we het hele pakket aan de praat krijgen kunnen we een goed resultaat scoren. Dat lukte vandaag ook redelijk, alleen veertig ronden te laat."
Raikkonen wilde verder niet ingaan op de vraag of hij nu een ondersteunende rol gaat vervullen voor zijn teamgenoot. "Ik weet het niet. Laten we afwachten wat er gaat gebeuren. Ik hoop dat we nog een paar wedstrijden kunnen winnen aan het einde van het seizoen. Het lukt nu al een tijdje niet, dus dat zal het doel worden voor de komende races."
Kansloos is Raikkonen nog niet, maar gezien zijn achterstand is het aannemelijk dat zijn teamgenoot Felipe Massa samen met Lewis Hamilton gaat uitmaken wie er wereldkampioen wordt.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 2.567
Ja hoor Kimi !2008 is niet 2009. Ja, het is gewoon over voor Kimi. Wat hem nog rest is gaan om de constructeurstitel nog binnen te halen die toch ook behoorlijk waardevol is. Heeft hij daarbij een klein wondertje verricht en en komt hij weer op titelkoers, ja ok, maar dat is toch wel erg ver weg.
Posts: 1.748
hoezo niet kansloos hij is niet de Schumi bij Ferrari hoor
Posts: 435
Vorig jaar stond je teammaat achter je in het kampioenschap en moest je vechten tegen hamilton, dit jaar moet je zowel hamilton verslaan en je teammaat, en mij lijkt niet dat beide nog vaak gaan uitvallen, wat zonder uitvallen wordt het wel heel moeilijk, in brazillie heeft kimi gewonnen door de hulp van massa,
Dit jaar moet je maar helpen om beide titels voor je team binnen te halen.
En waarom likt het massa wel om dit seizoen het pakket werkend te krijgen??
Posts: 7.177
Geen idee. Hij weet het zelf ook niet. Maar Massa zit nog in een groei proces. Dus misschien daarom. Zelf denk ik dat kimi niet meer mee kan doen voor de titel mits hamilton en massa ellebei 1 keer uitvallen. Dus we moeten afwachten wat er gaat gebeuren.
Ik vind Massa en Hamilton wel een goed team die tegen elkaar rijd! Alleen heeft hamilton iets meer van doen en minder denken. :P Wat in zijn voordeel is tot nu toe.
Posts: 985
Massa heeft geen idee waarom hij snel is. Als er iemand is die meer van doen dan denken is, is het wel Massa.
Hamilton is vele malen slimmer, geniepiger enz dan Massa. Die kan vrij weinig zelf bedenken. Niks meer dan een Schumacher imitator.
Posts: 7.177
Jonge get a life!
Posts: 11
Hoezo, toepassen van de verkeerde uitdrukking op het verkeerde moment?
Posts: 1.748
Hamilton slim yeah right
Posts: 848
... ik heb eerlijk gezegd het \"gevoel\" dat ook Massa het pakket niet echt werkend heeft gekregen/zal krijgen.
Posts: 61
Des te knapper is zijn behaalde resultaat :)
Alleen jammer dat hij na zijn pitstop in \"verkeer\" terecht kwam. Ik was best benieuwd hoe ver naar voren hij geklommen zou zijn mocht hij ervoor gekomen zijn..
Maar goed.. .. wat is gebeurt is gebeurt..
Ik zeg .. hop naar de volgende race :)
Posts: 626
Tja, een Schumacher imitator. Als die dan ook zijn resultaten gaat imiteren zit hij best goed....
Beetje rare opmerking dat!
Als dat \"get a life\" natuurlijk ook nergens op hoewel ik die verkeerde uitdrukking op het verkeerde moment een nog vele malere slechtere \'imitatie\' vind van een andere uitdrukking!!!
Posts: 5.792
Massa is niet bang om hulp te vragen van b.v, shumi dat zal raik nooit doen en dat is nu het verschil .Massa is niet te trots daarvoor ik zelf vind dat juist want de man heeft zolang bij ferarri gereden
Posts: 155
Ik vind ook dat Massa het wel goed gedaan heeft.
Dit omdat hij op een 2 stopper stond en daarom Kubica, Alonso en Heidfeld voorzich kreeg. Ik heb hem verder weinig fouten zien maken en ook snelle ronden zien rijden. Tot 10 ronde voor het einde had Raikkonen nog helemaal niks laten zien. Daarna had Raikkonen een lege baan terwijl Massa continu achter Heidfeld zat.
Posts: 11.414
Dat Massa op een twee stopper stond maakt zijn vertoning alleen maar triester. Na de qualificatie zeiden de Massa fans nog dat Massa het zo goed deed omdat hij Alonso voor bleef (op zich al een vreemde opmerking maar goed). Die was dan dus een stuk zwaarder en Heidfeld ook.
Helemaal comisch gezien de opmerking van Massa dat hij een klap uit zou gaan delen aan de concurrentie.
Posts: 7.177
Geen vreemde opmerking. Denk na het regent. Dus zeggen ze de wagens zijn nu gelijk en is het puur de rijder. Ben neit helemaal eens want ferrari krijgt het niet voor elkaar in de regen. Maar in de reghen is het laten we het zo zeggen BIJNA hetzelfde. En als je dan aantal rijders voorblijft doe je goeie zaken zo simpel is het.
Posts: 247
Ik denk dat Massa gister vooral het maximale uit de Ferarri in natte omstandigheden heeft gehaald, en helaas voor hem is een ferarri in natte omstandigheden net zo snel als de Holland acht op de wereldkampioenschappen roeien (bij wijze van, anders krijg ik die weer om mn oren) dus is de prestatie van Massa eigenljk helemaal niet zo slecht, als je hem in een Force india zet en hij kwalificeert zich op P18 zeggen we toch ook niet wat een knoeier die massa, dan komt het (terecht) door de auto, nou dat was gisteren ook het geval.
Posts: 5.792
Kimi Raikkonen: \"Eerst problemen oplossen\"Begin bij je zelf .Nu nog denkt Raik aleen aan zich zelf hij moet nu toch lanzamerhand in zien dat dit niet zijn jaar is en massa moet helpen.