Hoger beroep McLaren vindt op 22 september plaats
- Gepubliceerd op 12 sep 2008 14:30
-
17
- Door: Rob Veenstra
Er bestaan nog altijd twijfels of McLaren überhaupt wel in beroep mag gaan tegen de straf, aangezien de maatregel de boeken inging als drive-through penalty, waartegen normaal gesproken geen protest ingediend mag worden. Het hof moet bepalen of het beroep toelaatbaar is. McLaren blijft bij het standpunt dat Hamilton niets verkeerd heeft gedaan en claimt twee keer van de FIA gehoord te hebben dat de inhaalactie legaal was.
Trending nieuws
-
'Red Bull geeft Tsolov F1-zitje voor 2027 bij Racing Bulls'
Red Bull-talent Nikola Tsolov wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een debuut in de Formule 1. De Bulgaarse cou...
23 jun 2026 16:46 -
'Ook Alpine meldt zich voor Pérez: Mexicaan zo goed als zeker weg bij Cadillac'
Alpine heeft Sergio Pérez nadrukkelijk in beeld voor het Formule 1-seizoen van 2027. De Mexicaan geldt als een...
23 jun 2026 16:09 -
Bortoleto maant Audi tot actie: "Met een sterke motor kunnen we winnen"
Gabriel Bortoleto heeft openhartig gesproken over de huidige uitdagingen van Audi in de Formule 1. De Braziliaanse co...
23 jun 2026 18:46 -
Vowles wil Sainz én Albon behouden voor ploeterend Williams
Ondanks de tegenvallende start van het seizoen twijfelt Williams niet aan de toekomst van Carlos Sainz en Alex Albon....
23 jun 2026 18:06 -
Hadjar open over Verstappen: "Hij dwingt je tot het uiterste in elke ronde"
Isack Hadjar legt uit hoe zijn band met Max Verstappen zich verhoudt De Fransman is in een goede vorm en lijkt redeli...
23 jun 2026 17:22
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land GB
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, GB
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.732 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.583 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 1.016
Zelfs als Ferrari fan vond ik de straf voor Hami niet op z\'n plaats. Ik vind het vervolgens wel frappant dat veel van de F1 coureurs dan wel blijken te vinden. Kennlijk is er tijdens briefings geregeld over gesproken en is daarbij gezegd dat je na zo\'n actie niet alleen je positie terug moet geven maar er ook van moet afzien om al voor de eerst volgende bocht mag inhalen.<br />
<br />
We wachten af...
Posts: 626
Laten we inderdaad maar afwachten. Alles wat er over gezegd kan worden is ondertussen wel gezegd!
Posts: 323
Ik blijf erbij: F1 moet worden uitgevochten op de baan en NIET achter het bureau! FIA maak m\'n sport s.v.p. niet kapot!!!
Posts: 273
maak je daar maar niet druk om
Posts: 178
Juist, en niet ernaast gaan rijden bochten vergeten en daardoor aan snelheid winst opdoen om een aanval te starten scheinheilig boontje HAMTIDAMTI zou gewoon zich aan de regels moeten houden maar het past goed bij elkaar Hamelton Haug Dennis de een nog genieppiger als de andere
Posts: 23
Luister eens lelijke kaaskop. kimi sneed de bocht af waardoor hamilton geen keus had. Ook al was hamilton achter kimi gebleven dan had hij hem ook in gehaald , lewis had veel meer tractie dan kimi en hij remde veeeeeeeel maar dan ook veeeel later. dus geen voordeel. lewis reed 6,7 km/h minder hard op start/finish dan kimi dus niet zeuren over voordeel.
Lewis for life
arjan
Posts: 178
Niet naar het baasje bijten ari HAMTIDAMTI moet ook naar de regels rijden dus elke chikane meenemen en niet afkorten HA HA HA
Posts: 17
beste kaaskop heeft blijkbaar geen kaas gegeten van F1 he!!
als het zo blijft verder gaan met alle regelneverij kunnen we binnekort de hele F1 in de prullenmand gooien!! kijk eens naar nascar en indycar!! daar liggen ze zo ni te muggenziften!!
hamilton had het goed hij zat naast kimi en er zelfs voorbij voor de chicane!!door het duwen van kimi had lewis geen keuze dan de chikane af te snijden,daarna laat hij kimi voorgaan maar die ferrari gaat niet meer vooruit en daarbij gaat kimi nog eens een stuk eerder op de rem!!
telemetrie wijst dat alles aan!!
conclusie??
is het hamilton zijn fout dat hij gedwongen word om de chicane af te snijden en vervolgens een ferrari voorlaat die niet meer vooruit komt en daardoor er weer snel voorbij komt??
denk het niet!!
en aub laat die jongens nu eens racen en laat ons ervan genieten..
Posts: 3.007
Ben benieuwd of Hamilton zelfde had gedaan als er echt een vangrail stond daar bij de chicane. Dan had ie wel een keus. Hij heeft het zelf in zijn eerste interview na het voorval toegegeven dat ie dat kon maar niet deed. Straf is zwaar maar wel terecht. Een lichtere strafmaat hebben ze niet voor een soortgelijk vergrijp. Wellicht dat die er nu wel komt, zoals de drive through er kwam omdat Stop & Go te zwaar was in sommige gevallen.
Posts: 5.792
Dan heb ik een andere race denk ik want die race die ik zag reed Rai op de baan en Ham er naast .Ham was Rai ook nog niet voorbij want als dat zo was hadden we deze discussie helemaal niet gehad.Het is wel zo dat Ham veel sneller was daarom snap ik niet waarom hij dit op deze manier deed.Hij had ook zowie zo gewonnen maar als je het op deze manier doet mag dat gewoon niet dus heeft Ham en Kovi dit maar ook die andere straffen weer aan zich zelf te danken hebben>Sorry maar helaas
Posts: 11.414
Niet een andere race, je hebt het stuk ervoor overgeslagen. Bij het aanremmen/ingaan van de bocht ligt Hamilton minstens een halve wagenlengte voor. Ze gaan in eerste instantie prima samen de bocht. Daarna duwt Raikkonen Hamilton er bruut af en komt Hamilton inderdaad naast de baan uit.
Dat het \"zo gewoon niet mag\" is dus juist nogal discutabel. Er staat nergens een regel beschreven dat dit niet mag en de raceleiding zei dat het WEL mocht. Anders had Hamilton de situatie wel hersteld.
Posts: 178
De FIA heeft medegedeeld dat alle coureurs het beste een bocht kunnen wachten met inhalen. In dat geval kan er na afloop nooit twijfel ontstaan over het eventueel voordeel halen uit de situatie. Dat was bij Hamilton wel het geval.
Posts: 50
Volgens mij niet echt een McLaren fan...? Als Hamilton zich zo stellig niet aan de regels had gehouden als jij hier beweert, had deze reactie waarschijnlijk nooit ontstaan. Een rechtzaak die bij voorbaat gedoemd is te mislukken had McLaren in deze drukke tijden waarschijnlijk echt niet aangespannen. Bovendien vind ik dat je erg op de man speelt door Hamilton, Haug en Dennis als geniepig te bestempelen. Wil je daar aub ook even je argumenten voor geven in plaats van met losse flodders te gaan smijten?
Posts: 5.792
Ik zou het niet beter kunnen zeggen
Posts: 247
De FIA grijpt gewoon in omdat men denkt dat er iets onregelmentairs heeft plaatsgevonden, Mclaren krijgt de kans om zich te verdedigen. Dus de FIA maakt de sport niet kapot, ze zou alleen een hele hoop van deze reacties en het gevoel dat bij de autosportfan leeft weg kunnen nemen door eens te gaan communiceren. Volgens mij hangt er bij Max Mosley een delftsblauw tegeltje met de teks \"aan de communicatie kan het niet liggen, want die is er niet\"
Waarmee ik maar bedoel te zeggen dat FIA gewoon in alle openheid moet zeggen WAAROM de straf is uitgedeeld en dit vervolgens met duidelijk ARGUMENTEN (data, beelden) hard maken, dan hoor je niemand....
Posts: 11.414
Serieus redactie/moderatoren, waarom is het toegestaan dat kaaskop zo\'n kinderachtige scheldnaam voor Hamilton mag gebruiken?
Posts: 36
laat lekker gaan , maandag zitten ze allemaal weer op school.