Raikkonen: "Motorproblemen zijn opgelost"
- Gepubliceerd op 04 sep 2008 16:31
-
18
- Door: Rob Veenstra
Raikkonen: We hebben de oorzaak achterhaald en het was min of meer hetzelfde als hetgeen Felipe op de Hungaroring overkwam. Het kan altijd nog een keer gebeuren, maar ik heb vertrouwen dat de motorproblemen zijn opgelost en dat alles in orde is voor komend weekend.
Raikkonen hoopt de oplossing gevonden te hebben voor zijn matige kwalificatietempo van de afgelopen Grands Prix. Ik ben tevreden met de auto. Tijdens de test op Monza hebben we wat nieuwe dingen geprobeerd en hopelijk maakt dat het verschil. Maar het blijft een test, veel kan je er niet over zeggen. Het kan goed uitpakken, maar Spa is een ander circuit en voor hetzelfde geld staan we rond dezelfde plek. We zullen wel zien.
Trending nieuws
-
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.554 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (18)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Hoop het..
Posts: 2.567
Ik denk dat Kimi helemaal niet gelukkig is bij Ferrari gezien zijn motivatie en prestaties.
A.U.B ,Respect mijn mening!!!
Posts: 859
Gezien zijn motivatie, hij heeft al aantal keren aangegeven dat dat wel goed zit. Prestaties, tja die zijn ver ondermaats en omdat Massa goed kan kwalificeren draait hij nu bovenin mee ipv Kimi.
Posts: 435
Heb zeker respect voor jouw mening, alleen in heel veel intervieuws heeft hij te kennen gegeven gelukkig te zijn bij ferrari, heeft zelfs gezegd dat ferrari zijn laatste team wordt in de f1.
Als je in het eerste jaar bij een nieuw team meteen kampioen wordt en een jaar later loopt het niet zo lekker dan heeft dat niets met motivatie te maken maar met de wagen.
Posts: 2.567
ik weet wat je bedoel, ja, hij weet eerst titel behaald, maar het gaat om het sfeer van het team(Ferrari) Neem een voorbeeld van alonso! hij voelde niet lekker bij ,maclaren omdat daar het sfeer is heel anders dan Renault!
Posts: 150
He je mag je motoren toch alleen maar veranderen als het de betrouwbaarheid verbeterd? Ferrari heeft hun motoren verbeter op betrouwbaarheid en daarom lopen ze nu opeens zo hard maar nu veranderen ze de motor omdat de motor niet betrouwbaar is omdat hun de motor hebben veranderd hebben omdat hij niet meer betrouwbaar was maar nu niet meers is ofzo...
raar gedoe daar bij de Ferrari en hun vriendjes de Fia. En wat kimi\'s motivatie betreft, die heeft hij niet hij laat het liever over aan zijn talent. Hij is nog te lui om een beker aan te nemen.
Posts: 167
Heb je weer wat te zeuren, probeer jij eerst normale nederlandse zinnen te schrijven dan kunnen we verder praten.
PS: hoe weet jij ingodsnaam dat Kimi lui is?, ik zie hem hard genoeg werken.
Posts: 2.567
De vraag is wanneer Ferrari met een verse motor wil rijden zonder plaatsen te verliezen.
Ik vermoed dat Kimi sterk kan zijn de volgende race, maar vrees wel voor Hamilton (en McLaren) op Monza. De Mercedes-motor is betrouwbaar en behoorlijk sterk. Aan de andere kant heeft McLaren dit jaar een relatief lange wielbasis en dat is wat minder gunstig in de chicanes (plotselinge, hoekige verandering van richting).
Posts: 1.748
ik ook hoor je bent niet de enigste. Als Kimi kampioen wordt prijzen jullie hem de hemel in en als het slecht gaat vinden jullie hem lui dat moet me denken aan de italiaans pers. Mensen die nu gaan denken ga je ook al Kimi verdedigen hebben gelijk want ik ga ook Kimi verdedigen als jullie hem onterecht afzeiken
Posts: 7.177
Mee eens. Dit zijn mensen het slaat eigenlijk nergens op in het begin van het seizoen was het niet zo erg. Ik bedoel hij was bijv in melbourne ook niet echt super en daar horode je tenminete/gelukkig niks. Alleen toen waren ze te druk met massa. En nu is kimi aan de buurt daarna hamilton?
Posts: 323
De betrouwbaarheid, waarmee het de laatste jaren wel goed zat, laat nu te wensen over. Dit seizoen heb ik al vaker gehoord dat het \'motorenprobleem\' verholpen zou zijn. Laten we hopen (als Ferrari fan) dat het nu écht zo is en dat we nog een spannende finale mogen verwachten!
Posts: 859
Altijd dat zwakzinnig gepraat over Kimi is lui en weet ik veel wat nog meer. Jij kan niet zien wat voor een werk hij verricht achter de schermen. Niemand behalve de mensen in het team zien/weten dat. En hun hoor je er niet over dus het zal blijkbaar wel goed genoeg zijn dan?
Misschien doen Massa of Hamilton wel hele dagen niks. En werkt Trulli zich nog steeds uit de naad. Dat weten wij niet.
Posts: 2.567
Geen TC, Spa Franchorchamps, dan gaan we zien wie nu verdiend van WK te worden en wie niet
Posts: 1.748
jeetje Kimi, het kan nog altijd een keer gebeuren, dan is dus nog niet opgelost of ben ik nou gek
Posts: 32
Als je wint heb je vrienden, en zo gauw dat ff niet lukt, wordt je de grond ingetrapt:w
Dat zijn dan de echte fans, pppfff , een echte fan ben je in goede en slechte dagen.
Posts: 7.177
Jep en dat doe ik bij massa^^
Posts: 106
Ik ben een groot Kimi fan en vind het dan ook zwaar !@#!$$!# dat hij zijn juiste afstelling niet kan vinden! Ik snap niet hoe sommige mensen kunnen zeggen dat hij lui is. Hij komt misschien over als een saaie drol, maar als je echt weet wat je moet doen om in een F1 auto te kunnen rijden krijg je respect voor deze mannen en noem je ze niet lui! Je hoeft toch niet allemaal zo toneel te spelen als Mr Hamilton!!!
Posts: 7.177
Nou mag ik zeggen dat het niet aan de setup ligt hij haalt wel vaak de snelste lap. Dus het ligt niet aan de stup hij krijgt gewoon zijn banden niet goed op tenmp En in hungary maakte hij gewoon een foutje zei hij dus.
Ik heb respect voor kimi en diegene die zegt dat hij lui is vergeet dat hij moet trainen om in zon wagen te kunnen rijden. En ook veel moet werken enz. Dus diegene weet er gewoon niks vanaf.