Webber roept Red Bull Racing op tot betere prestaties

Red Bull Racing scoorde al vier races op een rij geen enkel punt. Dit tot frustratie van coureur Mark Webber, die bezig was aan een goede reeks in de top acht. De afgelopen races moet de Oostenrijkse renstal steeds vaker andere teams voor laten, waaronder Scuderia Toro Rosso. Geen goede zaak, zeker niet als je als team voor de vierde plek in het constructeurkampioenschap wil gaan.

Red Bull Racing moet zich van Webber dan ook snel herpakken. De Australiër verklaarde op autosport.com: “Zo’n weekend als in Valencia is doodsaai. We moeten er nu echt aan gaan trekken, want we hingen sinds de eerste training in de touwen. In de race zijn we ook weggeblazen. De knock-out is al uitgedeeld, dat draaien we niet meer terug. Hoe je het ook bekijkt, het was gewoon slecht.”

“Onze situatie is te vergelijken met een lekke boot. Het begin van het seizoen ging het nog goed, we waren snel, betrouwbaar en alles viel onze kant op. Sinds de test op de Hockenheimring slaan we geen deuk in een pakje boter. Vanaf dat moment zijn we in geen enkele sessie meer competitief geweest. De rest maakt grotere stappen dan ons of wij doen iets serieus verkeerd met onze auto.”

Reacties (6)

Login om te reageren
  • Jip

    Posts: 1

    nemen ze ook een ferarri motor net als torro rosso zijn ze gelijk
    kwa auto dan

    • + 0
    • 25 aug 2008 - 17:33
  • Daddyo

    Posts: 19

    Hij moet een ophouden met dat geklaag, hij moet eerst eens in de spiegel kijken. Hij heeft de mooiste hobby van de wereld en maar klagen over veiligheid, zijn team etc. Als hij zo goed is als hij zelf denkt dan zou hij het team ook naar een hoger niveau kunnen tillen.

    • + 0
    • 25 aug 2008 - 18:27
    • felix50

      Posts: 5.792

      Ben het helemaal eens ,de rijders van Redbull zijn onder de maat.Alonso doet het wat snelheid een stuk beter vooral als je de renault moet zien als een mindere wagen ,dus het kan wel

      • + 0
      • 26 aug 2008 - 07:47
      • Dit slaat nergens op. Webber doet het dit jaar erg goed dus het heeft geen zin te zeggen dat hij onde de maat rijd. Hij rijd erg goed dus geef hem een beetje credit wil je. Ja dat couldhard het slecht doet weten we en dat doet hij ook. Maar Webber dus echt niet.

        En de wagen van redbull begint langzamer te worden (in vergelijking met de rest van het veld) dus ja webber kan er niet veel meer mee. En alonso zou het ook niet super veel beter doen.

        • + 0
        • 26 aug 2008 - 08:49
        • Wat jij zegt in je laatste allinea slaat nergens op. Wil je zeggen dat Webber het beter doet als Alonso? Alonso heeft samen met z\'n team die R28 enorm veel verbeterd. Red Bull Racing is alleen maar achteruit gegaan als je het mij vraagt.

          Zet Alonso en Webber in een Ferrari, en Alonso rijdt Webber gewoon om z\'n oren. Gewoon omdat Webber geen top-auto gewend is en gewoon een bak minder goed kan rijden. Neemt niet weg dat ik Webber ook wel goed vind.

          Dat jij een hekel hebt aan Alonso mag wel, maar je laat dat in je reacties altijd teveel blijken. 9 van de 10 keer berust je je antwoord op je eigen mening en wat je van een persoon vind. Maar nooit zoals het in werkelijk is. Alonso, en ook jou held Massa zijn gewoon een maatje groter als Webber.

          • + 0
          • 26 aug 2008 - 20:29
          • Gaat het hier om dat alonso sneller is dan webber? Niet dat ik weet?
            En ja het team gaat naar achteren en is ook omdat ze kracht missen in de wagen en ja alonso heeft de wagen vooruit gehaald. Maar vergeet niet dat de autos ook nog updates krijgt voordat je zegt dat alles wat bij renault gebeurd door alonso komt.

            Alsono is zeker een goeie rijder daar zul je mij niks over horen zeggen. Maaar ik blijf bij mijn statement dat alonso te overschat is omdat hij altijd eerste rijder was. En toen hij dat niet was was ie volgens de cijfers verslagen. (en ja het was de zelfde aantal punten maar hij stond wel 3e en niet 2e)

            En nogmaals ik weet dat alonso sneller is dan hem. Maar dit veranderd niet dat hij het goed doet dit jaar en dat die eerste reactie hier boven nergens opsloeg.

            • + 0
            • 27 aug 2008 - 01:07

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ESGrand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar