Ferrari: "Raikkonen vecht zich nog wel terug"
- Gepubliceerd op 25 aug 2008 14:31
-
36
- Door: Rob Veenstra
De Italiaan vervolgt: Het is makkelijk als het goed gaat. Als je wint heb je vrienden. Zodra het dan iets minder gaat, krijg je meteen het stempel verveeld en ongeïnspireerd. Dat is gewoon niet het geval. Kimi is de titelhouder, wij zijn een team en wij vertrouwen hem voor honderd procent. En geloof me, Kimi wil net als Ferrari de beste van de wereld zijn. En ik weet zeker dat hij toegewijd is. Reken maar dat Kimi in de laatste race in Brazilië nog tot de kanshebbers op het kampioenschap behoort.
Trending nieuws
-
McLaren introduceert eigen macarena-vleugel in Oostenrijk
Het team van McLaren lijkt aankomend weekend in Oostenrijk voor het eerst met een eigen macarena-vleugel te gaan rijd...
24 jun 2026 09:26 -
'Dreun voor Red Bull: volgend kopstuk kondigt vertrek aan'
Volgens Ralf Schumacher moet Red Bull binnenkort wéér afscheid nemen van een kopstuk. De Duitser stelt ...
24 jun 2026 10:09 -
'Assen vraagt FIA-licentie aan voor plekje op F1-kalender'
De geruchten over de mogelijke komst van de Formule 1 naar Assen beginnen weer toe te nemen. Nu de F1-race in Zandvoo...
24 jun 2026 11:22 -
Twijfels over Mercedes-kans Verstappen: "Is het een te grote verstoring?"
Volgens oud-coureur Juan Pablo Montoya zou een overstap van Max Verstappen naar Mercedes voor onrust kunnen zorgen. V...
24 jun 2026 12:09 -
'Red Bull toont interesse in zoon van Räikkönen'
Het team van Red Bull Racing lijkt interesse te hebben in de zoon van Kimi Räikkönen. De elfjarige Robin R&...
24 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.554 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (36)
Login om te reagerenPosts: 32
Dit heb ik Ferrari nog nooit horen zeggen, maar het klopt wel, als je wint heb je vrienden, en heb je eens wat pech, dan wordt je gelijk de grond ingetrapt, maar als een echte fan, steun je hem in goed en in slechte tijden.
Posts: 7.177
Moet ook:)
Posts: 1.748
bij Felipe voor Bahrein en toen won hij
Posts: 2.567
Raikkonen lijkt meer een dom konijn dan een ijskonijn de laatste tijd. Iedereen had zoveel te roepen over Albers met zijn \"mobiele tankinstallatie\", maar zo zie je maar, als het niet goed gaat, je onder druk komt en wellicht wat gefrustreerd raakt, kan dit zelfs een ijskonijn nog gebeuren. Het blijft sport en hopelijk loopt het voor die man allemaal goed af. Lijkt me geen pretje door een F1 wagen overreden te worden..... Het zou me overigens niets verbazen als Raikkonen eind dit jaar aangeeft te gaan stoppen en Alonso naar Ferrari gaat.
ps: dat is de tweede keer dat kimi zo zulke fout maken, weet u nog in Monaco..toen ging hij rechtdoor omdat Kubica verliet de pitstraat.Ik heb nooit nooit en nooit zo gezien:Kimi fouten maken..
Raikkonen,die moet nog veel bijleren,wat een stomme zet bij de pit,en dan nog eens zijn motor opblazen.
Posts: 167
Dan heb ik slecht nieuws voor je want ook in 2009 is raikkonen er gewoon bij;)
En jij moet eens je mond leren houden, want als hij het zoveel beter kan dan zat je hier niet zielig te doen.
PS: denk jij dat Kimi wilde dat zijn motor plofte, denk tog eens na man voor je wat schrijft.
en haal die plank eens voor je kop:w
Posts: 265
Volgens mij zit de plank toch echt voor jouw gezicht, want het wegrijden terwijl de lichten op dat apparaat nog niet groen zijn en de slang er nog inzit is toch best wel stom, zeker voor een wereldkampioen.
Maar ik hoop dat Kimi zich weer herpakt en dat hij weer eens gaat winnen, dan zul je wel zien dat bijna niemand meer wat negatiefs over hem te melden heeft.
Posts: 1.748
Dit heb ook nou altijd met Massa Kimi maakt veel fouten de laatste race ja maar hij heeft ook veel pech.
Australie (stratencircuit) uitgevallen 1 punt
Monaco (stratencircuit) race verpest 0 punten
Canada (stratencircuit) incident 0 punten
Frankrijk 0 punten door kapotte uitlaat
Valencia (stratencircuit) 0 punten
in 4 stratenraces had Kimi 3x pech en 1x maakte hij een paar fouten. Dat is wel opmerkelijk hoop dat Kimi in Singapore geen pech krijgt
Posts: 7.177
franktijk had hij nog 8 punten ;)
Posts: 141
@Iceman90
ik denk dat ons vriend Rafael heeft ander race gezien!!!!
Posts: 2.567
Germain
frankrijk, kimi was tweede dus 8 punt
Monaco 1punt hij was 7
Posts: 7.177
Nee hij was daar 9e dus daar had hij ook niet gescoord
Posts: 1.748
Mijn fout hij had een pole toch en toen won Massa ofniet? en in Monaco werd hij 9e en als je 7e word krijg je 2 punten
Posts: 7.177
Jep omdatr hij last kreeg van zijn uitlaat.
Maar ze hadden genoeg voorsprong. Zo zo erg was dat niet in dit geval.
En ja haha 7e krijg je 2 punten hahahahaha lol. xD
Posts: 5.792
Dit jaar is kimi niet de kimi van vorig jaar .Ik zal wel weer de hoon over mij heen krijgen maar de enigste die hier wat aan kan doen is kimi zelf.Dit seizoen lijkt op de seizoenen van kimi bij mclaren er is altijd wat,geluk dwing je af zeggen ze door goed te presteren en dat doet hij niet goed genoeg voor zijn kunnen
Posts: 323
Deze titelkop is gewoon overbodige informatie! The Iceman komt terug! Van fouten kan een mens leren. \"Down to earth\" heet zoiets... Nu wordt het tijd om weer eens punten te pakken. Als Massa punten kan pakken, moet Kimi dat toch zéker kunnen?
Posts: 7.177
Ok laten we het zo zeggen ik hou het kort. jij zegt als massa punten kan pakken moet kimi dat \"ZEKER\" kunnen. Je zegt het alsof massa gewoon niet goed is, en kimi veel beter. Ik wil naar voren brengen dat massa hem op het moment hem er dik uit rijd om eerlijk te zijn. Je hoeft massa niet te mogen, maar je hoeft niet altijd slecht commentaar te geven omdat je hem niet mag of het gewoon leuk vind zo te reageren. De fiet blijft is dat massa op het moment beter is, en jij wil het gewoon niet inzien.
Posts: 859
Kimi presteert heel erg ondermaats. Daar hoef je geen kenner voor te zijn om dat te zien. Dat hij het daarom beter doet wil niet zeggen dat Massa beter is. En ik blijf erbij dat als Ferrari Kimi gewoon de status had gegeven van 1ste rijder dat het er heel anders uit had gezien. Regerend wereldkampioen en dan nog niet die status krijgen. Belachelijk in mijn ogen.
Posts: 7.177
het is belachelijk dat een team een eerste ridjer moet kiezen. Kampioen ben je als je iedereen verslagen hebt incl. je teamgenoot. het zou belachelijk zijn om iemand geen kans te geven. En in dit geval al had kim eerste status ging het ook niet veel beter want hij rijd gewoon minder dit jaar. (zonder dat het aan de auto ligt)
En massa is wel degelijk beter geworden omdat hij nu wat meer constant is dan afgelope jaren.
Posts: 859
Schumacher werd het ook jaren lang makkelijk gemaakt doordat hij zich niet zorgen hoefde te maken over zijn teamgenoot..
Posts: 7.177
Ja weet ik maar veranderd niet wat ik vind. Ik vind dat je iedereen gewoon moet verslaan zonder daar een soort van hulp bij te krijgen zeg maar.
Daarintegen is michael wel sneller dan massa om eerlijk te zijn. Dus denk ik ook niet dat enigzins veel verschil zou maken.
Posts: 859
Als Kimi in normale doen is, is hij ook sneller dan Massa.
Massa heeft een erg goed seizoen en staat 2e. Kimi heeft een dramatisch seizoen en staat daar niet ver onder.
Maar zo kunnen we door blijven gaan. Ik blijf erbij dat Kimi sneller is dan Massa als ook Kimi in normale doen is. Laat staan als hij een erg goed seizoen heeft zoals Massa dat nu heeft.
Posts: 7.177
sotty maar dit slaat nergens op dit is de laatste 3 races zo en jij noemt het gelijk drmatisch. Man de start van massa was erg daarom staat hij nu op minder punten dan hjij zou kunne hebben staan. Massa heeft een goed eisoen qua rijden maar dit veranderd niks aan pech of wat dan ook eromheen. Want dan stond massa ook hoger. Het argument dat je gebruik slaat als het waren dus nergens op.
En zoals jij al zegt ik vind hem persoonlijk sneller. DIt is puur een mening maar hjet feit is dat massa nu voor hem staat en dat massa hem op het moment eruit rijd.
dat zijn de fieten.
Posts: 7.177
Daarnaast moet hij niet alleen kimi verslaan he! Ook nog hamilton. Die is ook erg snel dus massa is duidelijk goed bezig. Daar hoef je ook geen kenner voor te zijn.
Posts: 1.748
Sorry hoor maar Kimi verdiend de status 1e coureur niet daar is het verschil met Felipe te klein voor. Al word Massa kampioen dan verdiend hij het ook niet pas als je meerdere malen veel sneller bent dan veriden je zoals M Schumacher. Kombatunit Schumi werd het echt niet makkelijk gemaakt hoor hij heeft het allemaal zelf gedaan maar toch vind ik het fout maar bij Schumi was het wel begrijpelijk Ik vind Kimi en Massa te vaak evenwaardig om 1 van de 2 aan te wijzen als 1e rijder. Bij McLaren is het anders Hamilton steekt met kop en schouders boven Heikki uit als hij dit volgend seizoen weer doet dan pas verdien je de status als 1e rijder en niet omdat Kimi de wereldkampioen is onzin als Massa word verdiend hij het toch ook niet. Nog een keer je moet eerst duidelijk beter zijn voordat je de status 1e rijder verdiend.
Posts: 985
Schumacher werd het niet makkelijk gemaakt. Vertel mij dan maar eens hoeveel seizoenen hij niet de duidelijke eerste rijder was binnen een team? Eén seizoen en nog wat races uit zijn eerste jaar en het einde van 1999.
Dus was Schumacher eerste rijder omdat hij sneller was, of was hij sneller omdat hij eerste rijder was?
Het zal elkaar wel versterkt hebben.
Posts: 626
Blijkbaar is wereldkampioen in dezelfde wagen niet meer duidelijk beter tegenwoordig. Raar, ik dacht toch echt dat je de beste bent als je wereldkampioen wordt... maar o nee, Jermaine en Germain, nee eerst 2 x meer wereldkampioen worden! Wat een onzin zeg... Mijn inziens had Ferrari meer dan genoeg redenen om Raikonnen als eerste rijder te laten starten dit jaar... Maarja het is niet zo gegaan en de keuze om niet voor een eerste rijder te kiezen (zelfs nu nog steeds niet, Massa rijdt top seizoen) gaat ze denk ik, net zoals vorig jaar McLaren, de titel kosten!
Posts: 7.177
Nou wat is de reden gewoon omdat hij kampioen is geworden. Sorry maar als je afgelope jaar kijkt had massa het meeste pech moest vaak achteraan starten enz. Dit koste hem heel veel punten. Het slaat nergens op om bijv te zeggen jij hij is kampioen dus eerste rijder. Je weet nooit of een rijder een goed seizoen gaat jkrijgen of niet. En tot nu tyoe valt die van kimi tegen dus is het een goeie keuze geweest van hun omdat ze nu dan nog alle kanten op kunnen.
Posts: 985
Zoek dat lijstje nog maar eens terugdat ik eens voor je hier neer gekwakt heb, Jermaine. Dan heb je weer precies voor ogen wie er nu de meeste pech had vorig jaar. En zijn naam begint niet met een M en eindigt ook niet op assa.
Posts: 7.177
Wel van de 2 ferrari rijders. En anders zeg ik zoek het nog maar een keer op.
Posts: 985
Tadaa. Kost wat moeite, handig zoeken op deze site is er dan niet bij. Blij dat ik vrij heb vandaag.
Massa:
GP Australie, probleem in de kwalificatie, achterin starten, in de punten.
GP Canada, diskwalificatie, eigen schuld (door rood rijden).
GP Hongarije, klein probleem in kwalificatie (maar heeft wel gewoon zijn rondes kunnen rijden), maar ook niet snel genoeg (14de), (zonder technische problemen toch) in de race geen punten.
GP Italie, uitgevallen in de race met technische problemen.
Raikkonen
GP Spanje, uitgevallen met technische problemen
GP Monaco, probleem in kwalificatie, achterin starten, wel punten in de race
GP Europa (Nurburgring), uitgevallen met technische problemen.
Dus 2x Raikkonen en 1x Massa in de race. En allebei 1x in de kwalificatie niet verder kunnen rijden en achteraan moeten starten.
Posts: 7.177
Kijk je vergeet nu bijv al silverstone dat massa ook achteraan moest beginnen en een keer dat de wagen niet starte en hij in de reserve moest starten vanuit de pit.
Posts: 985
Omdat Massa de motor liet afslaan in Engeland, ja dan moet je achteraan starten.
En dan hoor ik graag van je welke GP dat Massa in de reserve wagen moest starten vanuit de pit. Ik kan daar (zo snel) niks over vinden. Maar jij hebt hem vast op je upcboxje
Posts: 859
Kimi werd binnengehaalt als vervanger van Schumacher, duidelijker kan niet het worden toch? Als hij de vervanger van Schumacher is moet hij ook dezelfde status krijgen.
Na zijn wereldtitel al helemaal.
En ja, Kimi rijd dramatisch, en daardoor lijkt het alsof Massa de sterren van de hemel rijdt.
Posts: 7.177
Dat is de meest klinkare onzin die ik ooit gehoord heb. Is hetzelfde als ja senna moet eerste rijder zijn omdat hij senna heet. Ook onzin. Diegene moet gewoone en goed seizoen hebben en veel scoren. en dan pas kan diegene het recht hebben om eerste rijder te zijn.
iets moet je verdienen en het is trouwens ook maar goed dat ze hem niet als eerste rijder hebben benoemd nu. Omdat hij neit zo lekker gaat en dan zouden ze heel veel punten hebben gemist en hadden ze niet een kans om massa nog als eerste rijder neer te zetten.
Posts: 859
Je eerste 2 regels, je leest niet goed.
Kimi had vorig seizoen een goed seizoen. Op basis daarvan had hij dit seizoen eerste rijder moeten zijn.
En lijkt me vrij sterk dat als Kimi eerste rijder zou zijn dat hij staat waar hij nu staat. Dan had Massa dat cadeau in Frankrijk sowiezo niet gekregen en had hij erachter moeten blijven.
Posts: 7.177
Sorry maar maar de meeste fouten liggen nu bij kimi en niet bij de wagen.
Dus het zou bijna hetzelfde zijn.
en frankrijk dat weet je niet al gaan alles grotendeels alle spullen naar kimi dat betekent niet dat er niks fout kan gaan met de wagen. Ze weten echt niet van te voren dat de uitlaat pijp eraf valt.
En op die basis hadden ze nu een fout gemaakt.