Ferrari: "Raikkonen vecht zich nog wel terug"

Het team van Ferrari maakt zich niet druk om de vorm van coureur Kimi Raikkonen. De Fin heeft al acht races op een rij niet meer gewonnen en moet zeker qua snelheid steeds vaker zijn meerdere erkennen in teamgenoot Felipe Massa. Geen reden voor paniek bij teambaas Stefano Domenicali. “Wij twijfelen niet aan de kwaliteiten van Kimi en weten zeker dat hij zich terug in de strijd om het wereldkampioenschap zal knokken.”

De Italiaan vervolgt: “Het is makkelijk als het goed gaat. Als je wint heb je vrienden. Zodra het dan iets minder gaat, krijg je meteen het stempel verveeld en ongeïnspireerd. Dat is gewoon niet het geval. Kimi is de titelhouder, wij zijn een team en wij vertrouwen hem voor honderd procent. En geloof me, Kimi wil net als Ferrari de beste van de wereld zijn. En ik weet zeker dat hij toegewijd is. Reken maar dat Kimi in de laatste race in Brazilië nog tot de kanshebbers op het kampioenschap behoort.”

Reacties (36)

Login om te reageren
  • Jane-Doe

    Posts: 32

    Dit heb ik Ferrari nog nooit horen zeggen, maar het klopt wel, als je wint heb je vrienden, en heb je eens wat pech, dan wordt je gelijk de grond ingetrapt, maar als een echte fan, steun je hem in goed en in slechte tijden.

    • + 0
    • 25 aug 2008 - 15:05
    • Moet ook:)

      • + 0
      • 25 aug 2008 - 15:45
    • germain

      Posts: 1.748

      bij Felipe voor Bahrein en toen won hij

      • + 0
      • 25 aug 2008 - 16:35
  • rafael

    Posts: 2.567

    Raikkonen lijkt meer een dom konijn dan een ijskonijn de laatste tijd. Iedereen had zoveel te roepen over Albers met zijn \"mobiele tankinstallatie\", maar zo zie je maar, als het niet goed gaat, je onder druk komt en wellicht wat gefrustreerd raakt, kan dit zelfs een ijskonijn nog gebeuren. Het blijft sport en hopelijk loopt het voor die man allemaal goed af. Lijkt me geen pretje door een F1 wagen overreden te worden..... Het zou me overigens niets verbazen als Raikkonen eind dit jaar aangeeft te gaan stoppen en Alonso naar Ferrari gaat.

    ps: dat is de tweede keer dat kimi zo zulke fout maken, weet u nog in Monaco..toen ging hij rechtdoor omdat Kubica verliet de pitstraat.Ik heb nooit nooit en nooit zo gezien:Kimi fouten maken..
    Raikkonen,die moet nog veel bijleren,wat een stomme zet bij de pit,en dan nog eens zijn motor opblazen.

    • + 0
    • 25 aug 2008 - 15:37
    • Iceman90

      Posts: 167

      Dan heb ik slecht nieuws voor je want ook in 2009 is raikkonen er gewoon bij;)

      En jij moet eens je mond leren houden, want als hij het zoveel beter kan dan zat je hier niet zielig te doen.

      PS: denk jij dat Kimi wilde dat zijn motor plofte, denk tog eens na man voor je wat schrijft.

      en haal die plank eens voor je kop:w

      • + 0
      • 25 aug 2008 - 15:51
      • Gassuh

        Posts: 265

        Volgens mij zit de plank toch echt voor jouw gezicht, want het wegrijden terwijl de lichten op dat apparaat nog niet groen zijn en de slang er nog inzit is toch best wel stom, zeker voor een wereldkampioen.

        Maar ik hoop dat Kimi zich weer herpakt en dat hij weer eens gaat winnen, dan zul je wel zien dat bijna niemand meer wat negatiefs over hem te melden heeft.

        • + 0
        • 25 aug 2008 - 16:07
      • germain

        Posts: 1.748

        Dit heb ook nou altijd met Massa Kimi maakt veel fouten de laatste race ja maar hij heeft ook veel pech.

        Australie (stratencircuit) uitgevallen 1 punt
        Monaco (stratencircuit) race verpest 0 punten
        Canada (stratencircuit) incident 0 punten
        Frankrijk 0 punten door kapotte uitlaat
        Valencia (stratencircuit) 0 punten

        in 4 stratenraces had Kimi 3x pech en 1x maakte hij een paar fouten. Dat is wel opmerkelijk hoop dat Kimi in Singapore geen pech krijgt

        • + 0
        • 25 aug 2008 - 16:42
        • franktijk had hij nog 8 punten ;)

          • + 0
          • 25 aug 2008 - 21:29
  • @Iceman90
    ik denk dat ons vriend Rafael heeft ander race gezien!!!!

    • + 0
    • 25 aug 2008 - 16:14
  • rafael

    Posts: 2.567

    Germain
    frankrijk, kimi was tweede dus 8 punt
    Monaco 1punt hij was 7

    • + 0
    • 25 aug 2008 - 17:13
    • Nee hij was daar 9e dus daar had hij ook niet gescoord

      • + 0
      • 25 aug 2008 - 23:26
    • germain

      Posts: 1.748

      Mijn fout hij had een pole toch en toen won Massa ofniet? en in Monaco werd hij 9e en als je 7e word krijg je 2 punten

      • + 0
      • 26 aug 2008 - 07:44
      • Jep omdatr hij last kreeg van zijn uitlaat.
        Maar ze hadden genoeg voorsprong. Zo zo erg was dat niet in dit geval.

        En ja haha 7e krijg je 2 punten hahahahaha lol. xD

        • + 0
        • 26 aug 2008 - 08:51
  • felix50

    Posts: 5.792

    Dit jaar is kimi niet de kimi van vorig jaar .Ik zal wel weer de hoon over mij heen krijgen maar de enigste die hier wat aan kan doen is kimi zelf.Dit seizoen lijkt op de seizoenen van kimi bij mclaren er is altijd wat,geluk dwing je af zeggen ze door goed te presteren en dat doet hij niet goed genoeg voor zijn kunnen

    • + 0
    • 26 aug 2008 - 07:52
  • mbjkrab

    Posts: 323

    Deze titelkop is gewoon overbodige informatie! The Iceman komt terug! Van fouten kan een mens leren. \"Down to earth\" heet zoiets... Nu wordt het tijd om weer eens punten te pakken. Als Massa punten kan pakken, moet Kimi dat toch zéker kunnen?

    • + 0
    • 26 aug 2008 - 09:11
    • Ok laten we het zo zeggen ik hou het kort. jij zegt als massa punten kan pakken moet kimi dat \"ZEKER\" kunnen. Je zegt het alsof massa gewoon niet goed is, en kimi veel beter. Ik wil naar voren brengen dat massa hem op het moment hem er dik uit rijd om eerlijk te zijn. Je hoeft massa niet te mogen, maar je hoeft niet altijd slecht commentaar te geven omdat je hem niet mag of het gewoon leuk vind zo te reageren. De fiet blijft is dat massa op het moment beter is, en jij wil het gewoon niet inzien.

      • + 0
      • 26 aug 2008 - 15:04
      • Kimi presteert heel erg ondermaats. Daar hoef je geen kenner voor te zijn om dat te zien. Dat hij het daarom beter doet wil niet zeggen dat Massa beter is. En ik blijf erbij dat als Ferrari Kimi gewoon de status had gegeven van 1ste rijder dat het er heel anders uit had gezien. Regerend wereldkampioen en dan nog niet die status krijgen. Belachelijk in mijn ogen.

        • + 0
        • 26 aug 2008 - 15:57
        • het is belachelijk dat een team een eerste ridjer moet kiezen. Kampioen ben je als je iedereen verslagen hebt incl. je teamgenoot. het zou belachelijk zijn om iemand geen kans te geven. En in dit geval al had kim eerste status ging het ook niet veel beter want hij rijd gewoon minder dit jaar. (zonder dat het aan de auto ligt)

          En massa is wel degelijk beter geworden omdat hij nu wat meer constant is dan afgelope jaren.

          • + 0
          • 26 aug 2008 - 16:05
          • Schumacher werd het ook jaren lang makkelijk gemaakt doordat hij zich niet zorgen hoefde te maken over zijn teamgenoot..

            • + 0
            • 26 aug 2008 - 17:05
            • Ja weet ik maar veranderd niet wat ik vind. Ik vind dat je iedereen gewoon moet verslaan zonder daar een soort van hulp bij te krijgen zeg maar.
              Daarintegen is michael wel sneller dan massa om eerlijk te zijn. Dus denk ik ook niet dat enigzins veel verschil zou maken.

              • + 0
              • 26 aug 2008 - 19:29
              • Als Kimi in normale doen is, is hij ook sneller dan Massa.
                Massa heeft een erg goed seizoen en staat 2e. Kimi heeft een dramatisch seizoen en staat daar niet ver onder.
                Maar zo kunnen we door blijven gaan. Ik blijf erbij dat Kimi sneller is dan Massa als ook Kimi in normale doen is. Laat staan als hij een erg goed seizoen heeft zoals Massa dat nu heeft.

                • + 0
                • 26 aug 2008 - 19:51
                • sotty maar dit slaat nergens op dit is de laatste 3 races zo en jij noemt het gelijk drmatisch. Man de start van massa was erg daarom staat hij nu op minder punten dan hjij zou kunne hebben staan. Massa heeft een goed eisoen qua rijden maar dit veranderd niks aan pech of wat dan ook eromheen. Want dan stond massa ook hoger. Het argument dat je gebruik slaat als het waren dus nergens op.
                  En zoals jij al zegt ik vind hem persoonlijk sneller. DIt is puur een mening maar hjet feit is dat massa nu voor hem staat en dat massa hem op het moment eruit rijd.
                  dat zijn de fieten.

                  • + 0
                  • 27 aug 2008 - 00:59
        • Daarnaast moet hij niet alleen kimi verslaan he! Ook nog hamilton. Die is ook erg snel dus massa is duidelijk goed bezig. Daar hoef je ook geen kenner voor te zijn.

          • + 0
          • 26 aug 2008 - 16:06
  • germain

    Posts: 1.748

    Sorry hoor maar Kimi verdiend de status 1e coureur niet daar is het verschil met Felipe te klein voor. Al word Massa kampioen dan verdiend hij het ook niet pas als je meerdere malen veel sneller bent dan veriden je zoals M Schumacher. Kombatunit Schumi werd het echt niet makkelijk gemaakt hoor hij heeft het allemaal zelf gedaan maar toch vind ik het fout maar bij Schumi was het wel begrijpelijk Ik vind Kimi en Massa te vaak evenwaardig om 1 van de 2 aan te wijzen als 1e rijder. Bij McLaren is het anders Hamilton steekt met kop en schouders boven Heikki uit als hij dit volgend seizoen weer doet dan pas verdien je de status als 1e rijder en niet omdat Kimi de wereldkampioen is onzin als Massa word verdiend hij het toch ook niet. Nog een keer je moet eerst duidelijk beter zijn voordat je de status 1e rijder verdiend.

    • + 0
    • 26 aug 2008 - 20:57
    • johan

      Posts: 985

      Schumacher werd het niet makkelijk gemaakt. Vertel mij dan maar eens hoeveel seizoenen hij niet de duidelijke eerste rijder was binnen een team? Eén seizoen en nog wat races uit zijn eerste jaar en het einde van 1999.

      Dus was Schumacher eerste rijder omdat hij sneller was, of was hij sneller omdat hij eerste rijder was?
      Het zal elkaar wel versterkt hebben.

      • + 0
      • 27 aug 2008 - 09:56
  • Paul

    Posts: 626

    Blijkbaar is wereldkampioen in dezelfde wagen niet meer duidelijk beter tegenwoordig. Raar, ik dacht toch echt dat je de beste bent als je wereldkampioen wordt... maar o nee, Jermaine en Germain, nee eerst 2 x meer wereldkampioen worden! Wat een onzin zeg... Mijn inziens had Ferrari meer dan genoeg redenen om Raikonnen als eerste rijder te laten starten dit jaar... Maarja het is niet zo gegaan en de keuze om niet voor een eerste rijder te kiezen (zelfs nu nog steeds niet, Massa rijdt top seizoen) gaat ze denk ik, net zoals vorig jaar McLaren, de titel kosten!

    • + 0
    • 27 aug 2008 - 08:12
    • Nou wat is de reden gewoon omdat hij kampioen is geworden. Sorry maar als je afgelope jaar kijkt had massa het meeste pech moest vaak achteraan starten enz. Dit koste hem heel veel punten. Het slaat nergens op om bijv te zeggen jij hij is kampioen dus eerste rijder. Je weet nooit of een rijder een goed seizoen gaat jkrijgen of niet. En tot nu tyoe valt die van kimi tegen dus is het een goeie keuze geweest van hun omdat ze nu dan nog alle kanten op kunnen.

      • + 0
      • 27 aug 2008 - 09:22
      • johan

        Posts: 985

        Zoek dat lijstje nog maar eens terugdat ik eens voor je hier neer gekwakt heb, Jermaine. Dan heb je weer precies voor ogen wie er nu de meeste pech had vorig jaar. En zijn naam begint niet met een M en eindigt ook niet op assa.

        • + 0
        • 27 aug 2008 - 10:00
        • Wel van de 2 ferrari rijders. En anders zeg ik zoek het nog maar een keer op.

          • + 0
          • 27 aug 2008 - 10:13
          • johan

            Posts: 985

            Tadaa. Kost wat moeite, handig zoeken op deze site is er dan niet bij. Blij dat ik vrij heb vandaag.

            Massa:
            GP Australie, probleem in de kwalificatie, achterin starten, in de punten.
            GP Canada, diskwalificatie, eigen schuld (door rood rijden).
            GP Hongarije, klein probleem in kwalificatie (maar heeft wel gewoon zijn rondes kunnen rijden), maar ook niet snel genoeg (14de), (zonder technische problemen toch) in de race geen punten.
            GP Italie, uitgevallen in de race met technische problemen.

            Raikkonen
            GP Spanje, uitgevallen met technische problemen
            GP Monaco, probleem in kwalificatie, achterin starten, wel punten in de race
            GP Europa (Nurburgring), uitgevallen met technische problemen.

            Dus 2x Raikkonen en 1x Massa in de race. En allebei 1x in de kwalificatie niet verder kunnen rijden en achteraan moeten starten.

            • + 0
            • 27 aug 2008 - 11:58
            • Kijk je vergeet nu bijv al silverstone dat massa ook achteraan moest beginnen en een keer dat de wagen niet starte en hij in de reserve moest starten vanuit de pit.

              • + 0
              • 27 aug 2008 - 12:17
              • johan

                Posts: 985

                Omdat Massa de motor liet afslaan in Engeland, ja dan moet je achteraan starten.

                En dan hoor ik graag van je welke GP dat Massa in de reserve wagen moest starten vanuit de pit. Ik kan daar (zo snel) niks over vinden. Maar jij hebt hem vast op je upcboxje

                • + 0
                • 27 aug 2008 - 12:48
  • Kimi werd binnengehaalt als vervanger van Schumacher, duidelijker kan niet het worden toch? Als hij de vervanger van Schumacher is moet hij ook dezelfde status krijgen.
    Na zijn wereldtitel al helemaal.
    En ja, Kimi rijd dramatisch, en daardoor lijkt het alsof Massa de sterren van de hemel rijdt.

    • + 0
    • 27 aug 2008 - 12:26
    • Dat is de meest klinkare onzin die ik ooit gehoord heb. Is hetzelfde als ja senna moet eerste rijder zijn omdat hij senna heet. Ook onzin. Diegene moet gewoone en goed seizoen hebben en veel scoren. en dan pas kan diegene het recht hebben om eerste rijder te zijn.

      iets moet je verdienen en het is trouwens ook maar goed dat ze hem niet als eerste rijder hebben benoemd nu. Omdat hij neit zo lekker gaat en dan zouden ze heel veel punten hebben gemist en hadden ze niet een kans om massa nog als eerste rijder neer te zetten.

      • + 0
      • 27 aug 2008 - 12:46
      • Je eerste 2 regels, je leest niet goed.
        Kimi had vorig seizoen een goed seizoen. Op basis daarvan had hij dit seizoen eerste rijder moeten zijn.
        En lijkt me vrij sterk dat als Kimi eerste rijder zou zijn dat hij staat waar hij nu staat. Dan had Massa dat cadeau in Frankrijk sowiezo niet gekregen en had hij erachter moeten blijven.

        • + 0
        • 27 aug 2008 - 16:19
        • Sorry maar maar de meeste fouten liggen nu bij kimi en niet bij de wagen.
          Dus het zou bijna hetzelfde zijn.
          en frankrijk dat weet je niet al gaan alles grotendeels alle spullen naar kimi dat betekent niet dat er niks fout kan gaan met de wagen. Ze weten echt niet van te voren dat de uitlaat pijp eraf valt.

          En op die basis hadden ze nu een fout gemaakt.

          • + 0
          • 27 aug 2008 - 17:27

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land BR
  • Geb. datum 21 apr 1981 (45)
  • Geb. plaats Sao Paulo, BR
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar