Alonso: "Ik wil bewijzen dat ik nog de beste ben"
- Gepubliceerd op 11 aug 2008 08:25
-
52
- Door: Rob Veenstra
Hij vervolgt: Om dat te doen moet ik dit jaar een keer op het podium belanden of een race winnen. Daar ga ik alles voor doen in de tweede seizoenshelft. Ik blijf vechten voor podiumplekken of voor een gelukkige zege, want op die manier kan ik laten zien dat ik er nog steeds ben.
De motivatie is ondanks de tegenvallende resultaten wel aanwezig bij de Spanjaard. Het was een beetje frustrerend toen duidelijk werd dat we niet om de overwinningen zouden meedoen. Maar de uitdaging ligt nu in het verslaan van onze directe concurrenten en daar haal ik mijn motivatie uit.
Trending nieuws
-
Verstappen maakte Mercedes gek met bijzondere eisen
Renger van der Zande heeft een fraaie anekdote over de 24 uur van de Nürburgring-deelname van Max Verstappen ged...
16 jun 2026 16:46 -
Sainz laat zich uit over Hamilton: "Regelwijziging heeft hem gered"
Carlos Sainz heeft na de Grand Prix van Barcelona tekst en uitleg gegeven bij de heropleving van Lewis Hamilton. De S...
16 jun 2026 18:46 -
Ook Red Bull tekent protest aan tegen FIA-besluit
Het lijkt er sterk op dat ook het team van Red Bull Racing in beroep is gegaan tegen het besluit van de FIA-stewards ...
16 jun 2026 19:31 -
McLaren-reserve krijgt F1-kans van Haas
Regerend Formule 2-kampioen en McLaren-reserve Leonardo Fornaroli werkt later deze week een test af voor het team van...
16 jun 2026 17:22 -
MotoGP-legende kiest Verstappen als zijn favoriet
MotoGP-legende Marc Marquez is enorm onder de indruk van de prestaties van Max Verstappen. De Spanjaard was op vrijda...
16 jun 2026 18:06
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.702 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (52)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Hoe bedoel je arrogant. Ik vind hem persoonlijk niet de beste. En laten we eerlijk zijn hamilton heeft hem zo goed als verslagen. Dus de beste nope.
En hij blijft egwoon bij renault volgend jaar. Hij praat telkens over de toekomst met renault
Posts: 405
Wat ik wil zeggen, in onderschrift voor je, anders is er voor jou geen touw aan vast te knopen. Fernando Alonso heeft met een goede Renault tweemaal Michael Schumacher en Kimi Raikkonen verslagen. Dat betekend dus dat hij wel zeker \"één van de\" besten is, misschien wel niet dé beste.<br />
<br />
Waarom mag meneer Alonso van jou niet meer over zijn toekomst praten? Hij is zeer gedreven om bij Ferrari te gaan rijden omdat hij in dit seizoen met de Renault geen potten kan breken, ook volgend seizoen zie ik dat niet gebeuren. Als rijder wil je winnen! Nummer 2 is verliezen. Dus is het allemaal logisch wat hij vertelt.
Posts: 7.177
Ok meerdere teams wachten af wat alonso gaat doen waaronder oook renault. Maar hij praat de heeltijd over de toekomst met renault erin, hierop zeg ik dat hij gewoon volgend jaar bij renault blijft.
Dus ik zeg helemaal neitd at hij neit overd e toekomst praat
Posts: 848
Alonso is echt niet mijn favoriete coureur, maar ik kan enkel bewondering opbrengen voor zijn gedrevenheid. Iets dat ik momenteel mis bij veel andere rijders.
Posts: 626
Do it do it do it...
Posts: 5.746
Nou, rijden dan en niet kletsen of zeuren, ook niet over de radio!
Posts: 26
@ Jermaine
Volgens mij heeft Alonso al 2 keer bewezen dat hij de beste was. Wanneer heeft Hamilton hem verslagen? Volgens mij hebben ze vorig jaar even veel punten gehaald. (ondanks tegenwerking van McLaren) Dus waar heb je het over????
Posts: 7.177
Hamilton ha dbetere resultaten dus kwam hij 2e in het kampioenschap dus heeft hij hem verslagen
Posts: 985
Het was niet illegaal. Het was iets nieuws (massadempers), wat uiteindelijk na onderzoek is verboden onder het motto, begewende airodynamica en veiligheid.
Een hele goede vinding van Renault vond ik persoonlijk.
Posts: 7.177
Nee bij het begin niet maar later wel toch wat ik me kan heugen? Duurde wel lang. En was idd slim
Posts: 7.177
2x was hij kampioen klopt maar er zat iets in die wagen van renault wat hun heel sneller maakte dan ferrari (wat niet illigaal was in het begin)
Posts: 1.748
Hij heeft hem zeker wel verslagen anders hij niet vertrekken.
evenveel punten tegen een 2-voudig kampioen. Dat is voor Alonso zeker wel een gevoel dat hij verloren dus Poetje Hamilton heeft er wel degelijk voor gezorgd dat Fernando vertrok.
Posts: 626
TJONGE JONGE JONGE JONGE!!!
Wil je wel eens horen als Massa gelijk aantal punten scoort met Raikonnen, wanneer de laatste kampioen wordt op basis van meer overwinningen! Dan is Massa op zeker gelijkgeeindigd en heeft hij niet verloren!
Hoe kan je nou zeggen dat Hamilton gewonnen heeft als hij precies hetzelfde aantal punten heeft gescoord? Dat snap ik dus echt niet! Alle omstandigheden maken niet uit, alleen de uitslagen tellen en dan staan ze gelijk qua punten!
Daarbij denk ik dat vooral team McLaren er voor gezorgd heeft dat Alonso vertrok!
Posts: 7.177
Nou kijk massa en hamilton hadden dit jaar op een bepaald punt de zelfde aantal punten! Maar omdat massa 1 keer slecht geindigd was kwam hij 2e. Dit zorgt ervoor dat iemand eerste of 2e wordt en zo zou het ook kunne gaan met kampioenschap dat hoor je te weten
Posts: 1.748
nee paul Ron Dennis
Posts: 1.748
Dan heeft Kimi op basis van resultaten gewonnen van Felipe ja
Dus Kimi heeft Felipe dan verslagen had hij dan maar beter moeten presteren.
Posts: 323
Wat moet ik er verder over zeggen.... het is en blijft een arrogante kwast!!! Lekker bij Renault blijven, joh!! Flavio gelooft in je!!
Posts: 1.016
Ook ik vind Alonso een arrogante kwal (hoewel je als ambitieus coureur natuurlijk wel de beste moet willen zijn). Aan het begin van dit seizoen hoopte ik al dat dit een jaartje characterbuilding voor Alonso zou worden. En dat blijkt het ook zo te zijn.
Maar Alonso is wel een erg goede coureur. Persoonlijk hoop ik dat hij volgend jaar een auto onder z\'n kont heeft die net 2 tienden langzamer is dan die van de toppers. Dan mag hij bewijzen hoe goed hij is. En ik denk dat hij het dan ook wel kan waarmaken...
Posts: 67
Hahahha @ Jermaine , Poetje heeft HELEMAAL gelijk!!!!
Come on Alonso!
Posts: 1.016
Die ambitie van Alonso om voor Ferrari te rijden is wel grappig. Nog niet zo lang geleden bekritiseerden Alonso en zijn adoptievader Briatore de rooien geregeld als zijnde een onsportief team. Ik meen zelfs gelezen te hebben dat Alonso gezegd heeft dat hij nooit voor het team van Ferrari zou willen rijden...
Posts: 21
als er iemand is die ik een arogante kwal vind in de F1 dan is het alonso wel. maar als iemand zegt dat alonso geen goede coureurs is dan ben ik de eerste die dat gaat ontkennen.
hij is de gene die aan de dominatie van schumacher een eind heeft gemaakt, na 5 jaar.(schumacher had dan een mindere auto door bridgestone maar toch, hij doet het en niet iemand anders). een jaar later doet hij het weer waar hij wel een direct gevecht heeft met schumacher.
Hij mag dan wel arrogant zijn volgens jou Jermaine, maar ik vind dat hamilton dat ook begint te worden. maar dat te zijde.
en hamilton - alonso verslagen vorig jaar. daar ben ik het niet helemaal met je eens. ze hadden evenveel punten, hamilton stond dan wel boven aan. maar hij had wel voordeel bij mc laren. dan kan hier een wellus nietus spel over komen, maar als jij 10 tot 12 jaar(feit) lang minimaal 3 miljoen(feit, heb ik een keer gelezen, vorig jaar) in een jongen(hamilton) steekt. en hij is dan na 10 tot 12 jaar eindelijk in de F1 gekomen, wat het doel was, dan ga jij hem niet laten rijden voor een coureur die net om de hoek komt kijken bij jou team.
(maar die discussie hebben we hier al een keer gehad dus die hoeft niet nog een keer)
conclussie: alonso is een kwal, maar rijdt wel zijn ballen eraf.
Posts: 335
Gelukkig zijn er mensen die het begrijpen en verder kijken. Ik ging net zo\'n verhaal tikken, maar dat is niet meer nodig.
Posts: 7.177
Daar ben ik het mee eens dat hamilton ook langzamerhand arrogant wordt en dat vind ik niet echt relax... dat vind ik jammer
En alonso is ook snel dat hoor je mij niet zeggen wou dat ik zo kon rijden:P
Posts: 5.746
Ik zal Jermaine niet snel verdedigen, maar hij schreef dat Hamilton Alonso \'zo goed als verslagen\' heeft. En hoe je het ook bekijkt, dat klopt wel. Evenveel punten maar toch hoger geklassificeerd kan je best noemen \'zo goed als verslagen\'.
Voor de rest ben ik het wel met iedereen eens dat Alonso zeker bij de besten hoort, als hij ook een goede wagen onder z\'n kont heeft.
Maar dat geldt ook voor Hamilton, Raikkonen, Massa en ale anderen.
Posts: 5.746
herstel.... niet alle anderen maar een aantal anderen.
Posts: 626
Kelke spreekt hier ware woorden...
Posts: 626
Jermaine, lees Johans stukje. Renault had het uitgevonden, toen was het niet illiegaal. Later hebben ze het verboden, dit betekend dus niet dat Renault het illegaal heeft gebruikt. Het is direct van de wagens af gehaald toen het niet meer mocht, Renault heeft dus nooit (in ieder geval op dat vlak) iets illegaals gedaan!
Posts: 7.177
lees je mijn stukje?
Ik zeg ook dat het later pas illigaal werd gevonden ik heb nooit gezegd dat renault het illigaal heeft gebruikt
Posts: 5.746
Het zou illegaal zijn, als het ondanks een verbod, toch zou zijn gebruikt. Dat is dus nooit het geval geweest, omdat de massadempers meteen zijn verwijderd op het moment dit \'gat\' in de reglementen is gedicht.
Het kan dus nooit \'illegaal zijn gevonden\'.
Posts: 626
OOOOhhhh, ja kijk, normaal ben je nooit zo scherp met zulke dingen, vandaar ik nu aannam dat je er weer naast zat. Sorry, stom van me! mijn Fout....
OE Jermaine, zie je dat? Hij kan wel fouten toegeven...
Posts: 7.177
uhm.... yeah sure...
Posts: 626
mmm begint een beetje juristen discussie te worden!
In ieder geval was het een topuitvinding en heeft het ze geen windeieren gebracht! Ze hebben het nooit tegen de regels in gebruikt en dus idd nooit illegaal!
Posts: 859
Is hij nooit geweest en zal hij ook nooit worden.
Dat hij 2 keer wereldkampioen is geworden zegt niks. 2005 door de onbetrouwbare McLaren en idem dito in 2006 bij Ferrari.
Posts: 277
sorry om even terug te komen op het artikel zelf, jongens... maar die Alonso zegt nu toch niets arrogants in bovenstaand artikel?
Ik snap wel dat mensen hem arrogant vinden. Dat vond ik zelf in 2006 en begin 2007 ook wel eens. Maar sinds ie niet meer de uitgesproken nummer 1 is, is hij volgens mij wel weer met beide voetjes op de grond komen te staan. Verder moeten jullie toch toegeven dat hij de boel een beetje kleur geeft. ik mag er niet aan denken dat alle F1 coureurs opeens gaan praten als Raikonen, Kovalainen, Heidfeld, ... noem maar op. Doe dan de boeken maar dicht. Ben ik de enige die in dat opzicht Montoya mist?
Posts: 405
Jermaine. Het is zeker vakantie en het weer valt erg tegen. Je vraagt mensen zelfs om jou berichten te lezen. Nou, ik trachtte het maar het is haast onmogelijk. Alsjeblieft controleer je rotzooi eens voordat je het maar online plaatst
Je bent veel te druk bezig met het plaatsen van je ongenuanceerde mening dat je vergeet diversen fouten te corrigeren. Misschien ligt het aan mij en moet ik jou berichten voortaan negeren?
Posts: 1.748
begint het gezeik weer dat Fernando iets fout deed en dat Jermaine op veel berichten reageert. Hij wil gewoon de beste zijn.
Koen ik mis Montoya ook omdat het een rijder was die ervoor ging.
Posts: 5.792
Ik mis hem ook maar alonso is er gelukkig nog en ik hoop dat hij weer mee gaat strijden om de titel en in welke wagen nou dat maakt mij niet uit .de f1 heeft zulke mensen nodig ,had raikkonen maar iets van zijn drive. Ik zie hem graag racen en ook zijn fanatieke gedoe op de baan vind ik tegek als persoon vond ik hem iets minder maar toch gaat hij bij mij vooruit en daarom hoop ik dat hij mee gaat doen volgend jaarom de titel want wie moet anders Hamilton tegen gas gaan geven ik weet het niet
Posts: 7.177
Massa? Die gaf de laatste race nog wel gas:P
Posts: 1.748
Nee hij bedoelt Kimi Raikkonen
Posts: 7.177
Jep i know:P Maar hij zegt wie anders. En zeg ik op Massa :)
Posts: 1.748
Trouwens ik bedoel dat ze op jou zeiken en Alonso zeiken
Posts: 16
Al die mensen die hier vinden dat zijn de waarschijnlijk de schumacher aanhangers, ze konden toen alleen voor hem zijn omdat hij zo vaak won. De echte Alonso fans hadden het al in de gaten toen hij in 2001 debuteerde bij minardi en hij heeft zich tenminste opgewerkt van een B team naar een topper. Alonso kan dit jaar moeilijk laten zien wat hij in huis heeft zonder een goede auto. Maar hij is in ieder geval gedreven om te laten zien wat hij waard is en er zijn genoeg coureurs die op dit moment een voorbeeld aan hem kunnen nemen. Dat heeft niks met arrogantie te maken maar in jezelf geloven heet dat.
Posts: 21
ik geloof dat schumacher dat ook heeft gedaan bij ferrari. en alonso is nu met beide beentjes op de grond komen te staan nu hij terug is bij renault. als hij zo blijft rijden en zich zo blijft gedragen, mag hij gerust naar ferrari komen anders zie ik hem liever vertrekken als komen in de F1.
Posts: 626
Jermaine, LEES m\'n eerste (echte) zin. Dan zie je dat ik die regel ken....
Het gaat mij er alleen om, dat je op basis daarvan niet echt kan spreken over VERSLAAN... het is een methode om een winnaar aan te wijzen, niet meer niet minder!
Posts: 5.746
Tsja begrijpend lezen he.... Dat kan je iemand 115 keer aan z\'n verstand proberen te brengen.
Posts: 7.177
Jonge dit heeft niks met lezen te maken het feit is dat het zo op de uiteindelijk score kwam daarom heeft hij hem verslagen klaar! feit
@ paul ik sprak over het feit dat hij gewoon verslagen is zie hierboven ^^^^
Posts: 626
Je sprak niet over het feit dat hij gewoon veslagen is. Je sprak over het feit dat ik een regel niet zou kennen...
Maar doe mij nog eens de uiteindelijke score: was dat niet 109 om 109? Ja feit, duidelijk verslagen!
Posts: 21
Ik als TIFOOS vind ALONSO toch wel 1 van de betere zoniet de beste coureur van dit veld. Hij in een Ferrari is als the old days met MSC.
Posts: 859
Echt nooit niet. Ben totaal geen Schumacher fan maar Alonso is niet de beste van het veld, bij lange na niet. En zo goed als Schumacher wordt hij al helemaal niet.
Posts: 21
Nee dat kan, das jou mening. Maaru hoe lang kijk jij al f1, tog niet een paar jaartjes he, want dan snap ik jou mening wel . maar zal uhm nie begrijpen oke. Snappie nog??
Posts: 1.748
Waarom hebben jullie het steeds over Jermaine z\'n IQ.
Het is de bedoeling dat we normaal met elkaar omgaan dus jij ook Kubica kijk Paul en Johan doen nog normaal maar Kubica nee hoor.
Posts: 21
mensen, alonso behoort tot de beste coureurs van de wereld. alonso is gelukkig met bijde beentjes op de grond komen te staan. en hamilton moet niet zorgen dat hij gaat vliegen. want dan zie ik heb ook liever gaan dan komen.
offtopic:@de mensen die hier een discussie voeren. jullie bedoelen het zelfde maar gebruiken niet de zelfde woorden. ga verder naar een ander topic en laat het hier rusten.
alonso is een kei(brabant) van een coureur maar moet met bijde beentjes op de grond blijven en hamilton ook.