Massa: "Ferrari kan zich geen misstap meer veroorloven"
- Gepubliceerd op 07 aug 2008 08:27
-
23
- Door: Rob Veenstra
Massa: Ik wil de Hongaarse Grand Prix niet vergeten, want het was een van mijn beste races in de Formule 1 ooit. Alleen werd ik niet beloond met een overwinning. Dat was echt jammer, want mijn team en ik verdienden het succes. Jammer genoeg konden we de tien punten die we stevig in handen hadden niet vasthouden.
Het was erg frustrerend, maar het hoort bij motorsport. Toen de motor ermee ophield, had ik een heel raar gevoel. Het leek een nachtmerrie en ik wilde zo snel mogelijk wakker worden. Totdat het besef kwam dat ik gewoon wakker was en dat het echt gebeurde. Een hele grote teleurstelling, deze sport kan soms zo wreed zijn.
Gezien de stand kan ik kalm blijven, want Lewis Hamilton won gelukkig niet. Maar we mogen niet punten op deze manier weg blijven geven. We hebben tien punten verloren. Het positieve is dat we aangetoond hebben dat we sterk zijn. De betrouwbaarheidsproblemen moeten er echter uit. Zulke misstappen mogen we niet nog eens maken, de excuses raken op.
Trending nieuws
-
Antonelli komt met zorgwekkend bericht: "Het was heel erg lastig"
WK-leider Andrea Kimi Antonelli heeft een lastige start van het raceweekend in Barcelona achter de rug. In de eerste ...
12 jun 2026 20:22 -
Norris deelt eerlijke mening over snelheid van McLaren
Lando Norris heeft een goed gevoel voor de rest van het raceweekend in Barcelona. De Brit noteerde de snelste tijd in...
12 jun 2026 21:22 -
McLaren behoudt geloof in wereldtitel: "Er moet een ommekeer komen"
McLaren weigert de strijd om de wereldtitels in 2026 al op te geven. Ondanks een moeizame seizoenstart en de dominant...
12 jun 2026 20:56 -
Wolff steunt FIA-besluit over Red Bull-motor
Bij het team van Mercedes staan ze volledig achter de keuze van de FIA om de Red Bull-krachtbron aan te wijzen als de...
12 jun 2026 19:53 -
Red Bull reageert voor het eerst op opvallend FIA-besluit
Red Bull-teambaas Laurent Mekies heeft voor het eerst gereageerd op de ADUO-bevindingen van de FIA. Tot verbazing van...
12 jun 2026 19:19
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land Brazilië
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.100 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (23)
Login om te reagerengermain
Posts: 1.748
hahah het leek een nachtmerrie Felipe ik wens je het beste
Jermaine
Posts: 7.177
Gelijk heeft ie... De laatste 3 races koste veel punten
renzo
Posts: 932
De blunders die Massa maakte tijdens de 1e 2 GP\'s komen hem duur te staan.
Paul
Posts: 626
Dat is natuurlijk een Jermaine pest opmerking.
Zijn missers komen hem en Ferrari duur te staan. Echter komen de Ferrari misser hem en het team ook duur te staan. Stel het lukt ze niet en ook Raikonnen niet dat heeft Ferrari dat ook zeker aan het team te wijten en niet alleen aan fouten van de coureurs!
Beide pastijen mogen en kunnen natuurlijk wel eens een foutje maken...
Jermaine
Posts: 7.177
Kijk dit soorrt reacties bedoel ik! Massa maakte 1 fout bij melbourne en hij is uiteindelijk niet uitgevallen door zichzelf maar door pech.
Kimi raikkonen maken behoorlijke foute daar echt erge.... achterband op het gras VEEEEEEEEEEEEEl te laat remmen. enz.
Maar wat krijgen we hier altijd alelen die ene fout bij melbourne van massa.. De rest wordt niet vernoemd
Gassuh
Posts: 265
Dit is helemaal geen opmerking om Jermaine mee te pesten.
Toegegeven, in Australië viel Massa uit omdat de auto stuk ging, maar hij gooide de punten al bij de start weg, door een fout van zichzelf. In Maleisië spint hij eraf, ook weer een eigen fout. Dus dat de fouten van Massa tijdens die GP\'s hem nu duur komen te staan is gewoon helemaal waar. Als hij in die wedstrijden gewoon punten had gepakt, dan had hij nu vooraan gestaan.
Maar wat Massa zegt is wel waar, Ferrari kan zich, net als Mclaren, gewoon geen fouten meer veroorloven.
Falkor
Posts: 91
Ferrari is goed in \"stating the obvious\". Dat ze maar snel doen in plaats van altijd maar blabla.
renzo
Posts: 932
Ik ben niet Jermaine aan het pesten, ik zeg alleen dat de 1e 2 GP\'s hem duur kunnen komen te staan. Massa is momenteel de betere van de Ferrari coureurs, dat is te zien aan zijn snelheid. Moterpech deel ik niet in alszijnde fout van Ferrari, tis en blijft een mechanische sport. Toch denk ik echt dat Kimi aan het langste eind gaat trekken bij Ferrari en of dat voldoende is voor de wereldtitel zal blijken, hoop het wel. Er komen nu weer een aantal cicuits aan die Ferrari beter liggen gezien het recente verleden, Belgie, Italie, Japan. Singapore, Valencia is nog onduidelijk. Ik gok op Kimi voor de wereldtitel.
johan
Posts: 985
Japan is ook onduidelijk natuurlijk. Vorig jaar regen en het is pas de tweede keer op Fuji.
Kubica
Posts: 5.744
Laatste paar jaarw as Ferrari ook op Monza niet echt sterk volgens mij....
Kubica
Posts: 5.744
In ieder geval Hamilton gewonnen. Jaar daarvoor wel Ferrari en in 2005 Montoya... 2 x geweest en 2x geen Ferrari overwinning :(
Paul
Posts: 626
@ Folker, gelijk heb je. Ferrari is goed in naar buitenbrengen wat iedereen toch al weet...
Op Monza is Ferrari zelden sterk, alleen in 2006 zover ik mij kan herinneren, toen Schumacher zijn afscheid aankondigde!
Jermaine, wederom maak je je standaard fout. Massa maakte in Melbourne en Malaysia een fout. Je hoort niemand zeggen dat Raikonen goed reed in Melbourne, maar het verschil is dat hij wel een punt pakte! Je zegt, onterecht, dat wij onze foute inzichtingen niet willen toegeven. Maar jij bent echt wel heel koppig...
Jermaine
Posts: 7.177
Klopt hij maakte dar de fouten maar!! Na die wedstrijd was het bijna alleen massa massa massa.
Daarnaast Tuurlijk eindigde hij in de punten de rest was eerder uitgevallen dan hem dus hij had er ook mazzel mee!
En ja ik ben koppig over zulk soort dingen that is me
En ik geef wel toe als ik iets fout heb
Kubica
Posts: 5.744
Jongens laten we maar stoppen. Jermaine is gewoon niet te overtuigen van het feit dat niet ieder bericht is bedoeld om Massa de grond in te boren. Zelfs de meest neutrale opmerking is al genoeg om z\'n hakken in het zand te zetten. Redelijk vermoeiend en zoals iemand al eens schreef, je krijgt de neiging express tegen Massa te schrijven.
Jermaine
Posts: 7.177
Weet je ik doe het zo.
Ik ga gewoon reageren op een artikel hoe ik het vind. En ik zou niet op die van jullie reageren. Ik zou ook normaal terug reageren op dingen. Alleen ook andersom dan graag?
BV
Posts: 135
Rustig maar, je hebt 3 weken om te kalmeren....
Daarna kunnen we weer verder gaan met waar we gebleven zijn :-)