Massa: "Ferrari kan zich geen misstap meer veroorloven"
- Gepubliceerd op 07 aug 2008 08:27
-
23
- Door: Rob Veenstra
Massa: Ik wil de Hongaarse Grand Prix niet vergeten, want het was een van mijn beste races in de Formule 1 ooit. Alleen werd ik niet beloond met een overwinning. Dat was echt jammer, want mijn team en ik verdienden het succes. Jammer genoeg konden we de tien punten die we stevig in handen hadden niet vasthouden.
Het was erg frustrerend, maar het hoort bij motorsport. Toen de motor ermee ophield, had ik een heel raar gevoel. Het leek een nachtmerrie en ik wilde zo snel mogelijk wakker worden. Totdat het besef kwam dat ik gewoon wakker was en dat het echt gebeurde. Een hele grote teleurstelling, deze sport kan soms zo wreed zijn.
Gezien de stand kan ik kalm blijven, want Lewis Hamilton won gelukkig niet. Maar we mogen niet punten op deze manier weg blijven geven. We hebben tien punten verloren. Het positieve is dat we aangetoond hebben dat we sterk zijn. De betrouwbaarheidsproblemen moeten er echter uit. Zulke misstappen mogen we niet nog eens maken, de excuses raken op.
Trending nieuws
-
Red Bull onthult oorzaak van zware crash Verstappen
Het team van Red Bull Racing heeft de oorzaak van de crash van Max Verstappen gevonden. De viervoudig wereldkampioen ...
27 jun 2026 22:44 -
Sky Sports weet meer: "Geruchten Verstappen naar McLaren zijn serieus"
De druk op Red Bull Racing neemt verder toe. Volgens Sky Sports F1-analist Anthony Davidson is het cruciaal dat het t...
27 jun 2026 20:38 -
Antonelli gaat door het stof na kostbare fout
Andrea Kimi Antonelli baalt als een stekker dat hij te veel gas terugnam in de kwalificatie in Oostenrijk. Door de cr...
27 jun 2026 21:47 -
Hamilton is overtuigd: "Ferrari kan winnen in Oostenrijk"
Lewis Hamilton start zondag vanaf de derde plaats aan de Grand Prix van Oostenrijk, maar de Ferrari-coureur blijft re...
27 jun 2026 21:06 -
FIA grijpt in na overtreding Hadjar en Red Bull
Red Bull-coureur Isack Hadjar is na de kwalificatie in Oostenrijk aan een straf ontsnapt. De Fransman had zich tijden...
27 jun 2026 20:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.666 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 1.748
hahah het leek een nachtmerrie Felipe ik wens je het beste
Posts: 7.177
Gelijk heeft ie... De laatste 3 races koste veel punten
Posts: 932
De blunders die Massa maakte tijdens de 1e 2 GP\'s komen hem duur te staan.
Posts: 626
Dat is natuurlijk een Jermaine pest opmerking.
Zijn missers komen hem en Ferrari duur te staan. Echter komen de Ferrari misser hem en het team ook duur te staan. Stel het lukt ze niet en ook Raikonnen niet dat heeft Ferrari dat ook zeker aan het team te wijten en niet alleen aan fouten van de coureurs!
Beide pastijen mogen en kunnen natuurlijk wel eens een foutje maken...
Posts: 7.177
Kijk dit soorrt reacties bedoel ik! Massa maakte 1 fout bij melbourne en hij is uiteindelijk niet uitgevallen door zichzelf maar door pech.
Kimi raikkonen maken behoorlijke foute daar echt erge.... achterband op het gras VEEEEEEEEEEEEEl te laat remmen. enz.
Maar wat krijgen we hier altijd alelen die ene fout bij melbourne van massa.. De rest wordt niet vernoemd
Posts: 265
Dit is helemaal geen opmerking om Jermaine mee te pesten.
Toegegeven, in Australië viel Massa uit omdat de auto stuk ging, maar hij gooide de punten al bij de start weg, door een fout van zichzelf. In Maleisië spint hij eraf, ook weer een eigen fout. Dus dat de fouten van Massa tijdens die GP\'s hem nu duur komen te staan is gewoon helemaal waar. Als hij in die wedstrijden gewoon punten had gepakt, dan had hij nu vooraan gestaan.
Maar wat Massa zegt is wel waar, Ferrari kan zich, net als Mclaren, gewoon geen fouten meer veroorloven.
Posts: 91
Ferrari is goed in \"stating the obvious\". Dat ze maar snel doen in plaats van altijd maar blabla.
Posts: 932
Ik ben niet Jermaine aan het pesten, ik zeg alleen dat de 1e 2 GP\'s hem duur kunnen komen te staan. Massa is momenteel de betere van de Ferrari coureurs, dat is te zien aan zijn snelheid. Moterpech deel ik niet in alszijnde fout van Ferrari, tis en blijft een mechanische sport. Toch denk ik echt dat Kimi aan het langste eind gaat trekken bij Ferrari en of dat voldoende is voor de wereldtitel zal blijken, hoop het wel. Er komen nu weer een aantal cicuits aan die Ferrari beter liggen gezien het recente verleden, Belgie, Italie, Japan. Singapore, Valencia is nog onduidelijk. Ik gok op Kimi voor de wereldtitel.
Posts: 985
Japan is ook onduidelijk natuurlijk. Vorig jaar regen en het is pas de tweede keer op Fuji.
Posts: 5.745
Laatste paar jaarw as Ferrari ook op Monza niet echt sterk volgens mij....
Posts: 7.177
Nou vorig jaar idd niet. Al had kimi een ongeluk en bij massa ging er wat kapot aan zijn wagen dus ik weet niet hoe ze het hadden gedaan in de race. Want de 2 mclarens hadden de eerste rij te pakken.
Posts: 5.745
In ieder geval Hamilton gewonnen. Jaar daarvoor wel Ferrari en in 2005 Montoya... 2 x geweest en 2x geen Ferrari overwinning :(
Posts: 626
@ Folker, gelijk heb je. Ferrari is goed in naar buitenbrengen wat iedereen toch al weet...
Op Monza is Ferrari zelden sterk, alleen in 2006 zover ik mij kan herinneren, toen Schumacher zijn afscheid aankondigde!
Jermaine, wederom maak je je standaard fout. Massa maakte in Melbourne en Malaysia een fout. Je hoort niemand zeggen dat Raikonen goed reed in Melbourne, maar het verschil is dat hij wel een punt pakte! Je zegt, onterecht, dat wij onze foute inzichtingen niet willen toegeven. Maar jij bent echt wel heel koppig...
Posts: 7.177
Klopt hij maakte dar de fouten maar!! Na die wedstrijd was het bijna alleen massa massa massa.
Daarnaast Tuurlijk eindigde hij in de punten de rest was eerder uitgevallen dan hem dus hij had er ook mazzel mee!
En ja ik ben koppig over zulk soort dingen that is me
En ik geef wel toe als ik iets fout heb
Posts: 985
Omdat jij toen als een klein kind de fouten van Massa ging verbloemen, terwijl de echt domme fout natuurlijk van Massa zelf was. Uitkomen van een bocht spinnen, is iets anders dan spinnen terwijl je iemand probeert in te halen (die jou dus in de weg rijdt).
En omdat Massa natuurlijk alle fouten zelf ook van zich af schoof.
Posts: 7.177
Jongen als massa een domme fout heeft gemaakt zeg ik dta ook!
En daarnaast dit bedoel ik nou! \"Kimi raikkonen maakte de fout omdat ie iemand in probeerde te halen\"
Sorry maar hij kwam met zijn achterband op het gras daardoor slipte hij dat is een amateursfout! Ook die laat remmen en de rest van de race was ook echt niet kampioenswaardig. Maar waar letten mensen op? Juist alleen op die fout van Massa. Ik weet echt dat ik niet alitjd gelijk heb maar dit is gewoon zo!
Het is dat we de reactie sniet meer kunne zien van die race. Maar die recties hier zeggen ook wel genoeg!
Massa doet wat fout en iedereen zit erop zou kimi dat doen oh ja maar dat kwam omdat uhm ja...
KOM OP MAN!
En massa heeft na die 2 races ook toegegevn als hij een fout maakte!
Posts: 265
Jermaine, als je nou eens gewoon de berichten van anderen leest, dan kom je er vanzelf achter dat iedereen gewoon de fouten van elke coureur noemt. Maar omdat de enige woorden in jouw woordenboek beginnen met een \'F\' en een \'M\' en respectievelijk eindigen met \'elipe\' en \'assa\', vindt jij dat wij alleen Massa z\'n fouten aanhalen. En omdat jij alleen maar op de berichten over Massa reageert, begeleid jij als het ware het gesprek naar de fouten van Massa, waardoor wij het, in jouw ogen, alleen maar daarover hebben. Klinkt eigenlijk best logisch, niet?
Posts: 7.177
Ik lees van hun het hele commentaar en zie ook dat als ze de kans hebben over lewis beginnen en daarbij reageer ik gewoon hetzelfde.
Het gaat erom dat ze gewoon veel op massa leggen dan is alles fout echt elk klein foutje die hij maakt wordt echt groot gemaakt!
Ik bedoel massa in canada waar hgij 5e werd, werdt er door iemand gezegd al was massa helemaal van achter gekomen heel mooi ingehaald enz, werd er door iemand gezegd man hij moet niet in de top 5 komen met die wagen slechte race.
Sorry maar dan kunnen mij mensen zeggen wat ze hier willen maar hun mening speelt veel in over wat ze van massa vinden.
En wat jke egt klinkt logies maar er wordt ook niks over een kimi slecht gezegd. Dus daar reageer ik ook niet op want niemand slecht het als hij wat fout heeft gedaan.
Posts: 985
Het is al goed Jermaine. Ik ga er geen energie meer in steken.
Ik zeg toch niet dat Kimi geen fouten maakte? Maar Massa maakt ze net zo goed. En jij VIND die van Massa minder kwalijk, dat kan en mag en dat mag ik dus ook.
Dat is hetzelfde als dat ik het oliedoem VIND dat Massa in de eerste bocht van de eerste race van het seizoen, wetende dat je banden nog niet goed op temperatuur zijn spint.
En dat mag jij me vertellen wanneer je dat hebt toegegeven? Iig niet na het laatste grote voorbeeld, de GP van Engeland.
Maar zoals ik zei, dit was mijn laatste energie. Er zal altijd een lach op mijn gezicht komen als ik jou reactie lees.
Posts: 7.177
In silverstone heb ik gezegd dat het echt een slecht weekend van hem was. Dat heb ik gezegd!
Daarnaast waarom lachen dat slaat nergens op.
Want dan kan ik als het ware ook om jou reacties lachen want die worden telkens weer op de zelfde persoon gezet en zeggen dat ie het niet kan. (wereldkampioen worden)
Daarnaast ja dat was dom die eerste bocht, maar daarna vechte hij terug en kwam redelijk op vaart.
En sorry dom vond ik de actie van Kimi ik heb persoonlijk niks tegen kimi behalve dat hij wel wat meer emotie mag tonen. Maar dat waren domme acties in de race. En ja het blijven mensen maar
ik ga liever de eerste bocht eruit omdat me banden nog niet warm zijn en er gewoon geen rekening mee heb gehouden, dan dat ik met mijn achterband op het gras kom en daardoor slip dat is gewoon schamend:S Of veel te laat remmen. Kimi had mazzel dat hij toen niet tegen de muur kwam.
En jij laat alleen je mening spelen over massa en dat is mijn punt. Kimi kan een slechte race hebben maar dan is het ja baluh maarja kan gebeuren. Bij massa is het wat een dombo wie doet nou zoiets en weet ik veel wat allemaal!
Jonge sorry maar als hier geen mening over in staat over hoe je over de persoon denk dan weet ik het ook niet meer!
Dat is mijn punt! En je kan het dom vinden en raar en weet ik veel wat dat ik zo reageer maar het is wel zo. Doet massa wat fout is het gelijk een bom die op hem
Doet kimi wat fout is het ach shit happens
En zeg niet dat het niet zo is want dat is vaak gekomen hierzo dat jullie mond dicht is als kimi wat fout doet
Posts: 5.745
Jongens laten we maar stoppen. Jermaine is gewoon niet te overtuigen van het feit dat niet ieder bericht is bedoeld om Massa de grond in te boren. Zelfs de meest neutrale opmerking is al genoeg om z\'n hakken in het zand te zetten. Redelijk vermoeiend en zoals iemand al eens schreef, je krijgt de neiging express tegen Massa te schrijven.
Posts: 7.177
Weet je ik doe het zo.
Ik ga gewoon reageren op een artikel hoe ik het vind. En ik zou niet op die van jullie reageren. Ik zou ook normaal terug reageren op dingen. Alleen ook andersom dan graag?
Posts: 135
Rustig maar, je hebt 3 weken om te kalmeren....
Daarna kunnen we weer verder gaan met waar we gebleven zijn :-)