Heidfeld niet te spreken over actie Bourdais
- Gepubliceerd op 02 aug 2008 16:57
-
10
- Door: Rhandy Biemans
Heidfeld: "Natuurlijk ben ik zeer teleurgesteld over dit voorval en mijn kwalificatie. Tijdens mijn laatste snelle ronde in het eerste kwalificatiedeel kwam ik een viertal coureurs tegen. De meesten gingen nog aan de kant of probeerden dat in ieder geval. Toch verloor ik daardoor ook tijd."
De klagende coureur gaat verder: "Helaas zat er aan het einde van die betreffende ronde een auto heel lang voor me, het was Bourdais. Ik had het gevoel dat zodra hij me zag, hij begon te accelereren. Hij begon namelijk aan zijn laatste snelle ronde. Ik had er last van en hoopte daarom ook dat hij gestraft werd. Ik had gehoopt op een straf zodat ik doorkon. Ik vond het zo duidelijk."
Nick Heidfeld zal morgen de race vanaf de zestiende positie moeten starten, teamgenoot Kubica kwam wel door beide cuts en behaalde de vierde startpositie.
Trending nieuws
-
Woeste Wolff overweegt juridische stappen na FIA-besluit
Mercedes-teambaas Toto Wolff laat doorschemeren dat ze mogelijk juridische stappen gaan zetten na het terugdraaien va...
12 jun 2026 16:46 -
Uitslag VT2 Barcelona: Norris grijpt de macht, Verstappen slechts zesde
De tweede vrije training in Barcelona is een feit. Op het Catalaanse circuit werd in deze sessie de tweede tijd genot...
12 jun 2026 18:00 -
FIA-stewards doen uitspraak over incident met Verstappen
De FIA-stewards hadden een onderzoek geopend naar het incident met Fernando Alonso en de Red Bulls in de tweede vrije...
12 jun 2026 18:13 -
Verstappen zet Red Bull wéér op scherp: "Werk aan de winkel"
Max Verstappen is nog niet helemaal tevreden over de prestaties van Red Bull op de vrijdag in Barcelona. Verstappen w...
12 jun 2026 18:49 -
Wolff waarschuwt Antonelli: "Russell is een van de besten, hij komt terug"
George Russell beleefde opnieuw een frustrerend weekend in Monaco, waar een fout van Mercedes ervoor zorgde dat hij g...
12 jun 2026 17:22
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 17:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Scuderia Toro Rosso
- Basis Faenza, Italië
- Daniel Ricciardo 3
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Pierre Gasly 10
- Sebastian Vettel 15
- Daniel Ricciardo 16
- Jean-Eric Vergne 17
- Jean-Eric Vergne 18
- Daniel Ricciardo 19
- Sebastian Vettel 19
- Nyck de Vries 21
- Yuki Tsunoda 22
- Alexander Albon 23
- Jean-Eric Vergne 25
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Daniil Kvyat 26
- Brendon Hartley 28
- Max Verstappen 33
- Liam Lawson 40
- Carlos Sainz jr 55
94.365 reacties op Scuderia Toro Rosso
46 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Scuderia Toro Rosso

Reacties (10)
Login om te reagerenJermaine
Posts: 7.177
Gelijk heeft ie. Hij zat wel voor hem maar zoiets leid echt af als de wat. Dit kost altijd veel tijd omdat je heel erg rekening moet houden met wat de ander doet.
kombatunit
Posts: 859
Wat een onzin. Bourdais begon zelf net aan zijn snelle ronde, moet hij dan zijn ronde verkloten omdat er zonodig ene Heidfeld langs moet? Kom op zeg.
Realcomrad
Posts: 224
Mee eens. BMW moest er voor zorgen dat ie maar niet in het verkeer kwam te zitten, hoewel dit natuurlijk niet zo simpel is
ilCovano
Posts: 214
ja inderdaad dit hoort ook bij het racen, dan had bmw het maar beter moeten plannen.
zwartjongen
Posts: 141
gelij heb jij
Dimii
Posts: 177
tja.. je moet iets de schuld geven voor een slechte kwalificatie zeker? erover zagen gaat ook niet helpen! beter je best doen dan mischien? ..je mag zeggen wat je wil, maar persoonlijk vindt ik heidfeld niet waardig om in een BMW te rijden, hopelijk wordt hij ofwel beter ofwel aan de kant geschoven. want in vergelijking met kubica is hij niks waard.
Jermaine
Posts: 7.177
Nou hij liet al iemand lang dus waarom heidfeld niet
dnhems
Posts: 67
altijd makkelijk om iemand anders de schuld te geven van je eigen problemen he, Bourdais deed niets fout.
dude
Posts: 335
Valt me tegen dat Heidfeld hier zo over begint. Dit zeikerige afschuiven is iets wat ik me altijd aan erger. Massa heeft er ook een handje van en dat is nou precies de reden dat ik die man hekel.
Heidfeld had nooit op de wip mogen zitten in een BMW, al zou het de reden kunnen zijn dat hij achteraan staat, moet je gewoon harder rijden in een auto die daartoe in staat is.