Massa: "Alonso maakt geen goed seizoen door"
- Gepubliceerd op 28 jul 2008 10:43
-
66
- Door: Rob Veenstra
Massa heeft dit jaar nog niet gezien waarom Alonso een transfer naar Maranello zou verdienen. Fernando maakt geen goed seizoen door. Hij heeft echter ook niet echt een competitieve auto om de competitie mee aan te gaan, erkent de huidige nummer twee in de stand om het kampioenschap.
Alonso bezet momenteel de negende plek met dertien punten. De Spanjaard werd in 2005 en 2006 wereldkampioen. Vorig jaar eindigde hij als derde, met één punt minder dan kampioen Kimi Raikkonen.
Trending nieuws
-
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46 -
'Alonso blijft in Formule 1: Spanjaard mikt op langer Aston Martin-verblijf'
Fernando Alonso mag dan inmiddels 44 jaar zijn en worstelen met een Aston Martin die zelden meedoet om de voorste pos...
24 jun 2026 15:24 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Hamilton verklaart Ferrari-comeback: "Mijn fans hebben mij gered"
Lewis Hamilton heeft zich na een uiterst moeizaam debuutjaar bij Ferrari volledig teruggevochten in de Formule 1. De ...
24 jun 2026 14:47
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (66)
Login om te reagerenPosts: 1.748
Gaat Kimi ermee stoppen dan Massa Alonso of Kimi Alonso zijn allebei slechte combinaties.
Ik hoop voor 2009 gewoon Raikkonen en Massa en niemand anders
Posts: 7.177
Mee eens. Miss een vettel of hamilton op zijn max. Maar geen alonso dan wordt het gewoon niks. Maar de teams nemen een beetje afstand van hem. Alleen de \"mindere\" teams willen hem wel. Red bull wil hem ook niet.
Posts: 3.471
Wat heeft iedereen toch met die Vettel... Waarom zou hij wel een plek bij Ferrari verdienen? Alonso mag dan naast de baan, en soms op de baan een zak zijn. Maar niemand heeft het over zijn kwaliteiten. Vettel heeft in mijn ogen nog niks laten zien, en iedereen heeft het over hem. Dat snap ik niet hoor. Zet je hem meteen in een Ferrari, dan krijg je hetzelfde als met Hamilton, word een arrogant mannetje dus. Als die Vettel nou met die Toro Rosso podiumfinishes haalt, dan kun je zeggen dat ie echt een talent is. In feite rijdt Alonso een beter seizoen dan heel die Vettel. En dan heb ik het alleen nog maar over het aantal punten, en de races uitrijden. Die paar punten die hij pakt vind ik niet spectakulair... Geeft alleen aan dat het TEAM goed werk levert, en dat Vettel daar meer aan heeft dan z\'n teamgenoot.
Posts: 626
Eens, je vergeet alleen dat \'men\' hier vindt dat wanneer Vettel iets goed doet dat door hem komt. Wanneer hij echter uitvalt, wat vaak gebeurt, ligt het noooooiiittt aan hem. Ik snap ook niet helemaal waarom iedereen zo enorm pro Vettel is.
Plus ze hebben het inderdaad altijd alleen maar over de persoon Alonso en nooit, echt nooit, over zijn enorme rijderkwaliteiten. Hij is niet voor niets 2 keer wereldkampioen en 1 keer vice. Alleen zijn probleem is dat ie lastig is in de samenwerking met collega coureur. Zie hem daardoor lastig bij topteam zitten dat niet om hem heen gebouwd is, zoals destijds bij Renault!
Posts: 7.177
Oh sorry een motor een een andere mankiment ligt aan vettel ja zijn schuld 8-)....
Even om duidelijk te maken. Vettel is de eerste en nog enige persoon die een toro rosso in Q3 krijgt. Dan nog veel punten scoort voor het team. Een viervoudig champcar champion eruit rijd. Alonso achter zich houd die in een beter wagen rijd. (en die is 2 voudig kampioen) Samen met micheal schumacher in de champ iets gedoe in de finale zat waar redelijkw at F1 rijders bij waren.
Missschien zouden daarom mensen wat met hem hebben ik weet niet hoor. Ik denk het.
En ik heb altijd gezegd dat alonso kan rijden. Alleen mag ik hem niet zo... maar hij kan wel rijden en dat geef ik ook gewoon toe dat is een feit.
Posts: 1.748
Ben je vergeten wat hij in Duitsland heeft laten zien.
Alonso is goed als het team ver boven de rest uitsteekt en geen goede teamgenoot zoals Hamilton anders valt het reuze mee want M Schumacher reed Fernando in 2006 er bijna uit terwijl de Ferrari niet echt geweldig. Renault was dat in 2005 en 2006 en McLaren in 2007 elke coureur kan op de manier als fernando kampioen worden kijk maar naar kimi in 2007 McLaren het hij pakt toch zijn punten en wordt uiteindelijk kampioen met een beetje geluk. Kijk dat is nou een goede prestatie.
En Hamilton dit jaar McLaren was in het begin niet de sterkste maar pakte Hamilton zijn puntjes en daarom staat hij nu bovenaan door zijn rijderskwaliteiten.
Posts: 118
Dus M Schumacher en vele andere oud F1 coureuers zien het allemaal verkeerd in jou ogen. Als Vettel in jou ogen nog niets heeft laten zien, zegt meer over jou beperkte inzicht in F1 dan over Vettel. Die jongen zet een paar keer een Torro Rosso in Q3, en dat is geen prestatie ? Maar de toekomst zal uitwijzen dat degene die over Vettel zeggen \"hij heeft nog niets laten zien\" er echt geen bal van snappen.
Posts: 5.792
Ik ben het helemaal eens met jou en Alonso heeft toch weer een versnelling te weeg gebracht bij renault waar de andere van dromen.hoezoo niks klaar gemaakt dit ,nee massa kijk jij eerst maar eens in de spiegel voor je je mond open doet over een ander want dit jaar en vorig jaar was het beschamend wat jij in een top wagen als een ferarri presteerd(de)
Posts: 1.403
Zoveel onzin..
Het begint bij bovenstaand artikel. \'Massa heeft dit jaar nog niet gezien waarom Alonso een transfer naar Maranello zou verdienen.\'
Dit zegt Massa niet en is ook onzin. Alonso rijd in een Renault die helemaal niet competitief was in het begin van het seizoen en heel moeilijk te besturen was. Massa is een klungelaar, basta.
@Jermaine: Buiten Mclaren gerekend ... willen ALLE teams Alonso. De reden waarom de meeste deals niet doorgaan is omdat Alonso een 1-jarig kontrakt wil en de team een meerjarige.
Bourdais, die NUL ervaring had in F1 deed het vanaf race 1 tot de introductie van de nieuwe STR het beter dan Vettel! Bourdais z\'n probleem is dat de nieuwe STR volledig anders reageert dan z\'n rijstijl.
Vettel heeft wel alles om een topper te worden en zal dat ook zijn eens hij in een race winnende auto zit.
Posts: 7.177
Als hij een klungelaar is hoe komt het dan dat hij voor zijn teamgenoot staat en net achter hamilton? Ik bedoel je kan zeggen wat je wilt hij heeft wel zijn punten. Klaar
En nee niet elk team ferrari wil hem niet daarnaast red bull ook neit less de artikels en dan zie je het zelf ook.
En sorry deed het niet beter in de oude is volgens mij vettel maar 1 keer bij de finish gekomen omdat zijn wagen elke keer problemen had. Dus beter nou sorry nee.
Daarnaast komt bourdias nu niet echt ind e buurt. Zijn punten komen alleen van de eerste race waar hij alsnog laatste was dat zeg voor mij genoeg.
Posts: 335
In de eerste vier races zat hij 3 keer in een crash in de eerste serie bochten, niets geen problemen met de auto, maar wat ik al zei, onervarenheid. Hij is nog lang niet klaar voor Ferrari.
En Red Bull en Ferrari willen hem echt wel hebben hoor, maar RB weet dat ze met Vettel iemand hebben die ze zelf kunnen slijpen, en met Webber iemand die goed ligt binnen het team. Als ze een derde auto zouden hebben waren wel in gesprek. Ferrari is redelijk tevreden met de huidige line up, en dragen de contracten uit. Ze zouden Alonso wel willen hebben als het contract van bijvoorbeeld Massa afloopt, of als Kimi eerder stopt.
En Massa profiteert op dit moment van domme fouten van de concurrenten, vandaar dat hij lekker daar staat. Zoals hij dit jaar rijdt zou hij vorig jaar wel op achterstand staan, de andere toppers maken dit jaar ook fouten. Massa is een klungelaar, maar voorlopig doen zijn directe tegenstanders dat ook, klungelen dus.
Posts: 7.177
Ook niet mee eens. Want ze waren in de F1 wereld zelfs verbaasd hoe Massa reed. Vanaf race 3.. Dit heeft niks te maken met de pech van de andere
Posts: 1.403
Massa kan snelle rondjes rijden op een droog circuit zonder dat hij moet racen tegen anderen, en met een perfecte afstelling. Meer moet je niet vragen van hem of hij vliegt van de baan. En de reden waarom hij nog vooraan staat is
1) omdat hij in de beste wagen zit en er niks minder van hen verwacht wordt.
2) omdat Kimi en Lewis al veel punten verloren hebben door stomme incidenten wat kan gebeuren, zelden door racefouten door onkunde.
Hij heeft z\'n punten idd, maar dat maakt z\'n onkunde niet goed. HIj is Ferrari onwaardig en kan nog niet eens een deftig interview geven.
Vervolgens zeg jij dat Ferrari hem niet wil en RBR ook niet, en dat ik meer artikels moet lezen.
Als jij de artikels kan tonen dat Ferrari en RBR hem niet wil zal ik het tegendeel bewijzen, en anders ook.. + ik heb waarschijnlijk al meer F1 artikels gelezen dan jij al gelezen hebt, alles samen.
Alonso gaat naar Ferrari en RBR (Coulthard) liet recentelijk verstaan heel geinteresseerd te zijn in Alonso maar dat dit financieel moeilijk is, ze momenteel ook geen team zijn om Alonso te geven wat hij verlangt, en dat ze ook op zoek zijn naar een meerjarig kontrakt.
En uh.. de reden waarom Alonso op zoek is naar een 1-jarig kontrakt mag je zelf uitvissen.
Posts: 7.177
Sorry maar massa had ook 2 keer een race (dommefout/motor kapot) die hij niet heeft gescoord. 1 waarbij het ferrari team vergat te tanken (canada) waardoor hij helemaal achteraan kwam.
En ja massa kan soms een beetje net teveel willen en dan kan het fout gaan maar hij rijd nu wel 2e. En als mensen domme fouten maken laat dit juist zien dat massa het goed doet dit jaar want dan houd hij het gewoon bij met die regel van zonder traction control.
En ferrari onwaard!! Dit is vette bullshit! Ik bedoel als je nu naar dit jaar kijkt rijd hij kimi vaak uit heeft 3 wedstrijden gewonen achter elkaar inturkije is een teamspeler als het nodig is. Kan genoeg punten mee nemen waardoor hij nu 2e staat en kimi derde.... Sorry maar wat zou kimi dan zijn dit jaar als hij minder punten heeft?
En dat nieuws van dat ze alonso niet willen is allang weg misschein staat het nog op racefreaks.
Ja coulthard maar is hij een teambaas die die dingen bepaald? Niet dat ik weet.
En die rede is heel makkelijk als het niet geod gaat met het team probeert hij wat anders te zoeken. Maar vergeet ook niet hij zit nu nog steeds bij renault en renaulr beweerd dat ze een 2 jarig contract hebben. Zo als jij mij het contract kan laten zien weten we dat alleen zeker. Maar het is bullshit dat je zegt dat massa ferrari onwaardig is
Posts: 1.403
Sorry dat dit wat agressief overkwam.
Trouwens, de enige vergelijking die je kan maken is tussen teammaten, en dan vooral tijdens oefen- en quali-ronden.
Vergelijk deze tijden eens tussen Vettel en Bourdais voor alle races tot Monaco. www.formula1.com
Posts: 7.177
Misschein wel ja en was hij bij het begin iets sneller. (daar integen trainings tijden kan je niet op kijken want je weet niet wat voor programma ze volgens)
Sorry maar vettel is een goeie rijder. En het blijft gewoon een feit. We moeten nog verder zien wat hij in een betere wagen kan.
Maar het geval van bourdias dat hij maar 1 type wagen kan handelen betekent juist dat vettel beter is. Omdat hij niet beperk is daar waar zijn teamgenoot dat wel is
Posts: 626
Vettel is inderdaad goed, maar hier wordt vaak overdreven. Ik denk dat donshere hier bijzonder weinig onzin praat!
Als Massa dit overigens echt heeft gezegd vind ik dat vrij dom. Hij zelf maakt ook veel fouten dit jaar, heeft wel enkele sterke races gereden, maar om nu te zeggen dat hij zijn stoeltje echt waard is bij Ferrari... zeg nu niet ja want hij is beter dan Raikonnen dit jaar, want die presteerd dit jaar ook ver beneden peil!
Posts: 7.177
Dus je zegt hierbij kimi is ook het zitje niet waard?
Daarnaast heeft hamilton meer fouten gemakt. Als is hij de laatste 2 races erg sterk met zijn wagen.
EN massa had eigenlijk de 2e race een grote fout en bij monaco 2 kleine foutjes. En bij silverstone was het een ramp. Maar daar in tegen slipte die wagen van kimi ook veel alleen is massa meer een racer een vechter om zijn punten (dit hoort en maakt het spannend en leuk om te zien)
Je komt massa en kimi afzeiken maar beide staan ze 2 en 3e dus ik snap je probleem niet. DIt maakt juist het seizoen leuk en meer spannend. Als massa en kimi geen foute maakten waren ze helemaal aan de top en dit zorgt voor minder spanning.
EN hun zitje bij ferrari zijn ze zeker waard.
Posts: 626
Lees m\'n laatste alinea nog eens en als het je dan lukt te begrijpen zie je dan ik dus al aangeef dat je niet moet gaan roepen dat ik Kim z\'n zitje niet waard vind! Grappig hoe vaak je leest wat je wil lezen!!!
Posts: 7.177
Die heb ik gelezen!! En ik lees wat er gewoon staat en niet wat ik wil lezen want als ik wil lezen wat ik wil dan staat er eindelijk wat goeds over Massa;) Dan lees ik wat ik wil.
Posts: 985
Paul bedoelt, dat je niet alleen moet lezen, maar ook moet begrijpen. :P
Wanneer heeft Massa trouwens een kapotte motor gehad? Niet dit seizoen iig. Hij heeft nog niet met panne aan de kant gestaan volgens mij.
Posts: 7.177
Melbourne hadden kimi en massa iets weet niet zeker of het aan de motor lag trouwens. Er werden eerst toen geruchten gebracht over dat systeem van mclaren. wat ferrari erin moest hebben voor geen traction control enz
En ik snap wat ie er mee bedoeld.
Posts: 335
Vettel is een coureur met talent en gebrek aan ervaring. Hij heeft de eerste 5 races van het seizoen in totaal een rondje of 50 gereden. Dat is niet pure pech, maar ook een stukje onervarenheid waardoor je jezelf niet uit de problemen kunt houden.
Alonso is gewoon een ontzettend goede coureur, ik ben er geen fan van, maar ook zeker niet van Massa. De enige reden dat Massa nog lekker bovenin meedoet is dat ook Hamilton en Raikkonen fouten maken, evenals hij. Ik heb Alonso in een mindere auto regelmatig meer zien doen dan Massa, alleen de laatste races gaat het wat minder. Over het hele seizoen moet ik zeggen dat Alonso meer laat zien dan ik verwachtte, ik ben het dus ook niet eens met Massa. Zowel Alonso als Trulli zitten als outsiders altijd mee voorin.
Posts: 7.177
Onzin. Wat heeft ervaring aan kappote onderdelen aan je F1 wagen? dat je het kan maken onder de race8-)
Posts: 985
Och goed, dat is jermaine weer met zijn eeuwige subjectieve rijtje fouten.
Posts: 1.966
Ik begrijp even niet waarom we het hier over Vettel hebben, die gezien zijn ervaring gewoon goed presteert in een mindere auto.Of het zo blijft in de toekomst weten we niet, hij kan in 2009 ook heel erg tegen vallen in een RB...Feit is dat Alonso een beetje de pispaal van de f1 aan het worden is, wat niet terecht is. Tuurlijk, als persoon is hij niet makkelijk, maar om nu te zeggen dat hij bij geen enkel team welkom is...Slaat nergens op. Alonso heeft als doel gesteld als vierde in het constructeurskampioenschap te eindigen!Hij heeft dus het doel van het team boven zijn eigen score verheven dit seizoen!Ook
Piquet mag daarvan profiteren!Door zijn score de laatste race, staan ze nu 2 punten van hun doel af...Dus zo slecht is Alonso (lees Renault) zijn seizoen niet, beste heer Massa...
Posts: 2.250
We gaan ver off-topic hier, BMW heeft nog een verbintenis met Vettel. BMW kan hem opeisen voor het seizoen 2010, dus wss nog een jaartje RBR, en dan vertrekt hij en zal hij mss wel in een winnende wagen terecht komen. Over Alonso, die is arrogant. Ik wed dat hij nog niet eens blij was voor zijn teamgenoot in Duitsland. Hij kan rijden, maar Alonso zou weer de eerste stoel opeisen bij Ferrari en als we dan niet opletten herhaalt zich een fenomeen als 2007.
Posts: 7.177
Dat is denk ik ook een van de zaken waarom hij niet bij ferrari komt!
Posts: 1.748
Jahoor het is weer raak 22 reacties op Massa berichten
Posts: 7.177
Jep! Een ding is zeker: Massa is populair, hahaha
Posts: 1.748
dat blijkt ja
Posts: 5.746
Waarvan 10 (!!!) Massa verdedigende mailtjes van ene Jermaine uit Arnhem. Zo krijg ik ook een forum vol..
Posts: 7.177
Ja zou jij je kubica niet verdedigen als het onterecht is? Ik bedoel als iemand zou zeggen kubica is BMW niet waard zou jij het niet verdedigen
Posts: 5.746
Geen 10x op 1 artikel in ieder geval en zeker zoek ik niet naar redenen om te reageren.
Posts: 7.177
Dat betekent dat je over je heen laat lopen. Ik bedoel als je iamdn goed vind of fan van bent boeit het je niet hoe vaak je ergens op reageerd want mensen gaan je tegen spreken en dan wil je hun jou mening geven en hun dan weer en dan jij weer zo kom je snel aan 10 reacties ja
Posts: 5.746
Nee Jermaine dat heeft niets te maken met \'over je heen laten lopen\', sommig commentaar is gewoon zo onzinnig of subjectief dat reageren gewoon geen zin heeft. Eigenlijk precies waar ik nu op reageer.... Voel je hem?
Posts: 7.177
ja daar zit wat in:P
Posts: 3.471
Als ik op elk bericht moest reageren wat over Alonso gaat, die altijd maar afgezeken word om zijn persoonlijkheid, maar nooit word beoordeeld over z\'n rijkwaliteiten (in een baggerauto welliswaar) Ik zou dan de hele dag op Racefreaks of F1today moeten zitten om op elke afzeikopmerking te reageren. Iets waar ik geen zin in heb, en iets wat ook volkomen onnodig is. Als je erop reageerd dan word het alleen maar meer afgezeken. Ik geniet gewoon van Fernando in de auto, maar ook buiten de auto. Heerlijk dat gezeik, vooral vorig jaar. Geweldig vind ik dat!! Dat handje uit de cockpit. Je moet toch toegeven dat je de gevechten die Alonso aangaat, gewoon mist nu hij niet in een topauto rondrijdt? En dat is niet omdat ik fan ben van Fernando, maar omdat ik zijn rijkwaliteiten WEL waardeer, en niet alleen zijn gezeik zie. Wat ik dus gewoon heerlijk vind om te horen of te lezen.
Posts: 7.177
even dan tussen door. Ik vind alonso een goeie rijder. Alleen dat van afgelope jaar heeft mij gewoon heel anders naar hem laten kijken. En bagger wagen is het nou ook weer niet:P
Posts: 626
nee want dat zou niet stroken met je voorliefde voor Vettel... baggerauto it is!
Geniale coureur wel die Fernando!
Posts: 3.471
Ik mag jou wel Paul, wij delen dezelfde mening, en zien het gewoon helder zoals het is. Jermaine ziet het met een plaat voor z\'n ogen als ik zijn reacties even heb doorgespit. Niet dat ik eruit kwam met wat er stond, maar dat terzijde.
Fernando denkt tenminste na in de auto, dat heb ik heel die Massa of Vettel for god sake nog niet zien doen... En Jermaine, zie jij Vettel al een team of auto al naar een hoger niveau helpen? Geen enkele andere coureur dan Fernando Alonso of M. Schumacher heeft dat voor elkaar gebokst in mijn ogen...
Posts: 118
Vind je het erg dat Vettel verleden maand 21 jaar is geworden.
En Vettel kan in de toekomst zeker een team of auto naar een hoger niveau tillen. En als in jou ogen alleen Alonso en Schumacher dat kunnen, zegt dat heel veel over je F1 verstand. Ooit van A.Senna.
Of A.Prost gehoord ?
Posts: 859
Fernando denkt na in de auto.... hij is vast de enige, Hamilton, Raikkonen en Vettel etc. hebben natuurlijk geen flauw idee waar ze mee bezig zijn.
En Vettel een auto beter maken... die jongen is 21 op die leeftijd deed Alonso en Schumacher het ook niet.
Posts: 1.748
Daar merk ik anders niet veel van Joep Alonso is goed Massa denkt niet na en vettel ook niet. Sorry hoor Vettel is nog jong en Massa denkt wel degelijk na hoor.
Alonso en M Schumacher ooit van L Hamilton en K Raikkonen gehoord. Ach ja Alonso is geen denker maar een echte Spanjaard een vechter dus net als Massa en Vettel.
Dus Joep er kunnen meer mensen een auto ontwikkelen dan Schumi en Alonso.
En die Renault van vorig jaar is een stuk beter dan die van dit jaar.
Volgens mij werden ze vorig jaar 4e (zonder die straf van McLaren) en nu staan ze dacht ik 6de ofzo.
Het doet er niet toe Alonso heeft de R28 niet naar een hoger niveau gebracht
Posts: 626
Werderom geen snars te begrijpen van je eerste \'alinea\'. Bedoel je nu dat Massa wel na denkt en Vettel niet, maar dat dat ok is omdat hij jong is? Hmmmm
of van je tweede trouwens! Kan ik zelfs geen poging aan wagen!
Die derde snap ik wel en dat is ook zeer waarschijnlijk waar...
Bij je laatste stukje vind ik het bijzonder vreemd om einduitslag vorig seizoen te vergelijken met nu een tussenstand, temeer ze nu maar 2 punten verwijderd zijn van plek 4! Dus dat zegt nog helemaal niets...
Hoe weet je trouwens zo zeker dat Alonso de R28 niet naar een hoger niveau heeft gebracht? Aan het begin van het seizoen reden ze nog geen deuk in een pakje boter... nu staat Alonso vaak in Q3(wat heeeeeeeeeeeeeeeeel bijzonder schijnt te zijn als ik alle liefdevolle praat over Vettel lees) en is ook Piquet eindelijk een beetje punten aan het scoren(hoewel Dld natuurlijk meer geluk dan wijsheid)! Ik zie wel degelijk een stijgende lijn bij Renault!
Posts: 5.746
De Duitsers hebben een mooi spreekwoord, vrij vertaald: \'Tegen domheid vechten zelfs de Goden vergeefs\'.
Het heeft soms gewoon geen zin om de argumenten van Jermaine/Germaine te begrijpen of te weerleggen. Ze snappen het toch niet.
Posts: 7.177
Sorry? Het gaat heir niet over mij of Germain. War slaat het op dat je ons een beetje dom gaat noemen. Jullie snappen waarschijnlijk gewoon ons niet dat zegt eerder wat over jullie dan over ons. Ik kan altijd lezen Wat Germain Schrijft. Ok ik schrijf niet altijd even duidelijk maar dat is omdat ik alles even snel moet typen. En dan gaat het soms te snel en dan komen er taal fouten of zinnen die gewoon helemaal niet goed zijn opgebouwd. Maar ons een beetje dom noemen is behoorlijk kinderachtig waar slaat dat nou weer op?
Je kent me niet eens gast dus ga daar ook niet over oordelen. Taal maakt je niet slim of dom. FEIT!
Posts: 1.748
Laat hem maar hij weet niet wat hij zegt
Posts: 7.177
Ja dat is ook weer zo. Waarschijnlijk weinig mensen kennis.
Posts: 985
mensen kennis :P
Posts: 626
Jemaine, Jermaine, Jermaine toch.... Het is geen feit dat taal niet slim of dom maakt. Dat doet het zeker wel.... spelen met taal is vaak alleen weggelegd voor slimme mensen. Net zoals een leesbare zin schrijven \'onder tijdsdruk\', die tijdsdruk zal wel meevallen gezien de hoeveelheid verdedigende stukjes die je schrijft.
Posts: 7.177
Nee een taal goed kennen maak je niet slim een geschiedenis goed kennen maakt je ook niet slim. Dat maakt niet een persoon slim. Je bent slim als je dingen snel kan oppakken snel in je opneemt.
Het schijven is belangrijk goed te kunnen doen maar dat maakt echt never nooit niet het verschil tussen slim en dom.
Daarnaast ik typ een bericht binnen de 20 sec hier dus veel tijd zit er niet in.
Posts: 5.746
Hoe je de taal gebruikt maakt je wel slim of dom. Het gaat mij zelfs niet om hoe je het schrijft, maar wat je schrijft ofwel de inhoud. Bovendien, waar noem ik je/jullie dom??
Posts: 7.177
Kijk naar je oude commentaar ik schrijf misschien wel niet alijd even duidelijk maar lees dat eens. Je zegt daar oftewel... Na dat zinnetjes van je.
Daarnaast het is grote onzin dat het goed schrijven van zinnen bepaald dat je slim bent. daarnaast heb ik officiele IQ test gedaan en ik had 115. Dus sorry nee schijven bepaald niet of je slim bent of dom.
Posts: 5.746
HELP!!!! Wat probeer je me nu te zeggen??? \'Je zegt daar oftewel... Na dat zinnetjes van je.\' Waar gaat dit over?
Algemeen is mijn punt dat iemand die intelligent is, normaal gesproken ook weinig moeite heeft een taal goed te gebruiken, inclusief leestekens, grammatika en constructies. Zelfs als hij per dag even snel tientallen reacties vanaf zijn werk verstuurt.
Bovendien kan iemand met enige intelligentie tussen de regels doorlezen omdat die persoon de taal begrijpt en hoeft niet alles letterlijk voorgekauwd te worden, onder voorwaarde dat het stuk duidelijk geschreven is.
Opvallend is wel hoe snel jij je aangevallen voelt, is het niet over Massa of nu Vettel, dan wel persoonlijk.
Ik stop nu met deze zinloze compleet off-topic non-discussie.
Posts: 7.177
Ben een verdedigende persoon
Je had gezegd iets van domheid kan god niet tegen ofzo. En ga het niet zoeken omdat hier 65 reacties staan dus blijf ik zoeken
Posts: 1.748
Ik heet Germain Kubitsa
Posts: 5.746
Twijfelde soms of jullie dezelfde persoon zijn. Mijn oprechte excuses. Maar tenminste weet je m\'n naam uit te spreken: je maakt er geen Kubika van zoals die stomme Olav Mol ;-)
Posts: 626
Thanks, zal ik rekening mee houden ;)!!!
Posts: 7.177
Ik wil hierop zeggen dat vettel wel in de mindere wagen rijd. En sorry heb je ook niet de veranderingen gezien aan de wagen van renault. Moet je kijken hoeveel onderdelen ze erop gemikt hebben. Dit maakt natuurlijk ook een wagen sneller he.
Alonso doet wat goeds met de wagen maar het is echt niet alleen hij. Want als het alleen hij was was de wagen best ver terug gevallen. Want zonder updates kom je nergens in F1 kijk force india bijv. Fisi kon bij het begin nog in de buurt van plaats 16 komen en nu rijden ze standaard achteraan. (ze doen het nog niet beter dan spyker afgelope jaar qua punten)
Posts: 3.471
Ik heb ook niet gezegt dat Vettel dat niet kan. De jongen bezit zeker wel iets van wat nodig is om een team hogerop te helpen.
En ik oordeelde over Alonso en M Schumacher, omdat ik die 2 heb meegemaakt. De jaren ervoor ken ik niet. Dat had ik erbij moeten vermelden. Natuurlijk zijn die 2 namen die jij noemt ook erg noemenswaardig. En er zullen er vast nog wel meer zijn geweest. Maar recent had ik het meer over Alonso en M. Schumacher.
Posts: 626
Leuk zoveel berichten....
Maaruh als iemand zegt dat alleen Schumacher en Alonso dat gelukt is is dan toch wel duidelijk dat hij op recent verleden doelt??? Denk niet dat er iemand is die zal ontkennen dat Fangio, Prost, Senna, Stewart etc etc geen kwaliteiten hebben... alleen praten ze alleen over recente geschiedenis, vooral wanneer ze nog niet 50 zijn en de sport al 30 jaar volgen kom je niet veel verder dan deze twee namen. Per slot van rekening is 1994(en de jaren ervoor) alweer 14 jaar geleden...
Posts: 1.748
Omg 58 berichten op iets wat Massa gezegd. De vorige keer was het 38 een nieuw record dus
Posts: 7.177
Hahahnu 60;) Vraag me af of ze een max aantal hebben mmm..
Posts: 7.177
maar het gaat nu over wat dom is en niet en niet meer over massa of alonso;)
Posts: 1.748
nee het vorige record was 40 berichten