Alonso: "Piquet jr moet punten gaan scoren"

  • Gepubliceerd op 20 jul 2008 12:25
  • 8
  • Door: Dennis Roke
Volgens Fernando Alonso is het voor Renault van belang dat Nelson Piquet jr zo snel mogelijk ook punten gaat scoren voor het Franse team. Volgens de Spanjaard is dat erg belangrijk als Renault als vierde wil eindigen in het constructeurskampioenschap.

Nelson Piquet jr kent een moeizaam debuutseizoen waarbij hij in bijna alle races achterblijft op teamgenoot Alonso en slechts een keer in de punten wist te eindigen. In Hockenheim kwalificeerde de jonge Braziliaan zich als zeventiende, terwijl Alonso vijfde staat.

Toch ontkent de voormalig kampioen dat hij gefrustreerd is door de matige prestaties van zijn teamgenoot. Alonso: "Nee, uiteindelijk is het ieder voor zich. Maar ons doel voor dit seizoen is om als vierde te eindigen bij de constructeurs. Maar daarvoor moeten we wel met twee auto's punten scoren. We zullen allebei ons best doen, maar vandaag zal het voor Nelsinho moeilijk worden om punten te scoren."

Toch geeft Alonso wel toe dat het ook een taak voor het team is Piquet een auto te geven waarmee hij zich beter kan kwalificeren. "Hopelijk kunnen we ons allebei snel in Q3 kwalificeren, zodat we kunnen voldoen aan ons gestelde doel. Daarvoor zal het team ook moeten zorgen door Nelsinho meer vertrouwen te geven in de auto."

Momenteel staat Renault zevende met 15 punten. Het gaat naar de vierde plek van Toyota bedraagt tien punten.

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Nou een podium die jij dit jaar niet hebt gehad zoveel punten?

    • + 0
    • 20 jul 2008 - 15:42
  • Benz

    Posts: 368

    Zo krijg jij hem ff op je neus Alonso! Lekker voor je!

    • + 0
    • 20 jul 2008 - 20:50
  • Paul

    Posts: 626

    Lekkere Alonso haters die jullie zijn!

    Heel erg goed van Piquet, maar dit is dus toch ook precies wat Alonso wil! Dat hij punten gaat pakken... Dat doet ie, dus zo op z\'n neus heeft hij hem niet gekregen hoor!

    • + 0
    • 21 jul 2008 - 08:23
    • Nou eigenlik wel. Alonso is 2 voudig kampioen. ZIjn teamgenoot komt als qual op plek 17 en komt voor het eerst naar een podium terwijl hij het niet echt beter doet.

      zelfde als dat kubica de eerste wedstrijd wint voor BMW en nick net 2e.

      Je baalt gewoon dan.

      • + 0
      • 21 jul 2008 - 11:43
      • Kubica

        Posts: 5.746

        Vergelijk gaat niet helemaal op. Kubica was (ja WAS) dit hele seizoen al beter. Vorig jaar had zeker Heidefled een eerste overwinning meer verdiend.
        Tot nu toe was toch echt Alonso (veel) beter dan Piquet. En Tsja, het viel nu voor Piquet allemaal een keer goed samen.

        • + 0
        • 21 jul 2008 - 13:12
        • Mijn punt.

          Alleen met nick heidfeld anders gerekent. Daar gaat het omdat je teamgenot het ene iets eerder haalt dan jou. dus voor kubica winst en voor nelson podium

          • + 0
          • 21 jul 2008 - 15:32
  • germain

    Posts: 1.748

    hahah mooi gesproken en Alonso je mag zelf ook wel punten gaan pakken

    • + 0
    • 21 jul 2008 - 10:08
  • BV

    Posts: 135

    Piquet: Zoals u om gevraagd heeft............

    • + 0
    • 21 jul 2008 - 10:09

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar