Raikkonen: "Ik race in 2009 gewoon voor Ferrari"
- Gepubliceerd op 10 jul 2008 12:14
-
23
- Door: Rob Veenstra
Daarbij komen de aanhoudende verhalen dat Fernando Alonso voor volgend seizoen de overstap naar Ferrari maakt. En Felipe Massa heeft nog een contract tot en met 2010. Raikkonen speelt echter niet met de gedachte om na 2008 al te stoppen. In 2009 race ik gewoon voor het team van Ferrari.
Ik heb nog nooit in mijn leven een contract verbroken en ik ben niet van plan om dat nu wel te doen. Raikkonen won in 2007 zijn eerste wereldtitel en behoort ook nu tot het trio leiders. De Fin won in zijn carrière tot op heden zeventien Grands Prix.
Trending nieuws
-
Verstappen tot actie gemaand: "Hij gooit wereldtitels weg door loyaliteit aan Red Bull"
De toekomst van Max Verstappen blijft de gemoederen bezighouden. Volgens Ziggo Sport-presentatrice Shelly Sterk betaa...
27 jun 2026 11:22 -
Racing Bulls reageert vol verbazing op Tsolov-geruchten
Racing Bulls-teambaas Alan Permane heeft met verbazing gereageerd op de geruchten over Nikola Tsolov. Het Bulgaarse R...
27 jun 2026 09:26 -
Marko vertrouwt op Red Bull: "Denk dat het goed komt met Max"
Voormalig Red Bull-adviseur Helmut Marko heeft er vertrouwen in dat het goed gaat komen voor Max Verstappen. Over de ...
27 jun 2026 12:09 -
Norris heeft geaccepteerd dat McLaren niet kan winnen
Regerend wereldkampioen Lando Norris heeft geaccepteerd dat McLaren voorlopig geen races gaat winnen. Norris en McLar...
27 jun 2026 10:09 -
Ocon klaar met geruchten over F1-toekomst: "Laat mij koud"
De toekomst van Esteban Ocon in de Formule 1 blijft onderwerp van gesprek. De Fransman beleeft een moeizaam seizoen b...
27 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land Spanje
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, Spanje
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.793 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.655 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (23)
Login om te reagerenPosts: 63
Gelukkig maar!
Posts: 126
Het ziet er toch naar uit dat hij na zijn contract stopt, als je tussen de lijnen leest. Hij zegt dat hij geen contract verbreekt, niets over het plezier dat de F1 hem nog geeft.
Ik kan natuurlijk fout zitten.
Posts: 1.748
ik hoop massa ook hij heeft dan wel een contract maar ik niet dat ze hem aan de kant schuiven
Posts: 118
Ben toch bang van wel. Alonso brengt ook nog eens 25 miljoen per jaar aan sponsering mee, en daar gaat Ferrari geen nee tegen zeggen. Plus dat Alonso een absolute topper is. Zou wel mooi zijn, want Hamilton miste de gevechten toch zo met Alonso, die word dan dus op z\'n wenken bediend. Massa mag dan wel een contract hebben tot 2010, maar we weten allemaal dat dat niets waard is in F1.
Posts: 1.748
Dat vind jij gaat massa misschien dan naar renault dan hebben ze 2 brazillianen dan zal je maar zien dan krijgt Ferrari net zoon seizoen als ze in 2005 hadden en krijgt Renault als voor elkaar net als in 2005. Ben beniewd wat Alonso dan gaat doen als dat zou gaan gebeuren
Posts: 7.177
Laatse klopt wel een beetje maar!!! Hier spreekt eerder iemand die gewoon wil dat massa weg gaat;)
(s vettel)
Daarnaast die 25 mil maakt ferrari echt niet uit vooral als die budget limit komt
Posts: 118
Nogmaals ik heb niets tegen Massa, maar je kan toch niet ontkennen dat Ferrari een stap voorwaarts maakt met Alonso in de gelederen ? En Jermaine 25 miljoen is 25 miljoen ook voor Ferrari. Plus dat Alonso een veel constantere coureur is als Massa.
En ook in de ontwikkeling van de auto ijzersterk is.
Posts: 1.748
veel constanter? s vettel in 2005 en 2006 reed Alonso in een team dat de beste was de meest betrouwbare en ze hadden ook vaak een goede tactiek.
In 2007 gold precies hetzelfde voor Fernando hij werd weer in een gespreid betje gelegd.
Massa had vorig jaar veel pech Massa hij in sepang een 0 score door zichzelf en Silverstone ligt het aan ferrari en aan massa.
de F2008 is snel maar goed genoeg op stratencircuits en helemaal niet in de regen. Reed fernando bij zulke teams die die problemen of hadden die teams geen problemen.
en alonso had in 2005 en 2006 geen sterke teamgenoot.
2007 is anders voor fernando die huilebalk krijgt hij het zwaar dan vertrekt hij. EN DIT VALT NIET TE ONTKENNEN JA
Posts: 985
Massa had vorig jaar helemaal niet zoveel pech, minder als Kimi iig (vraag maar aan de andere Jermaine, daar heb ik eens een lijstje voor gemaakt, zoek maar op ergens begin van het seizoen). En de Renault van 05 en 06 had ook zijn mindere circuits. Dat heeft iedere auto, dus ook de Ferrari en ook de Mclaren en ook de Renault van toen.
Maar gelukkig weet jij heel goed wat er allemaal gespeeld heeft binnen het team in 2007.
En ow, je capslock stond aan ben je laatste zin.
Posts: 118
Maar hij had in 2005 en 2006 wel een zeer sterke tegenstander, een zekere M. Schumacher. En dat valt ook niet te ontkennen.
Posts: 1.748
trouwens beste tijd 02:01 was jij nog wakker lol
Posts: 118
Nee ik ben woonachtig in Maleisie, 6 uur tijd verschil, vandaar.
Posts: 44
Volgens mij is hier iemand fan van Brazilianen ipv goede coureurs. Alsof Renault met Massa en Piquet een goede bezetting zou hebben... kom op zeg.
Posts: 1.748
Ja waarom niet ? Massa is een goede coureur god man ik mag brazillianen gewoon vroeger was ik voor Schumi hoor tot en met 2006. En toen was ik nog boos ook toen Massa in Turkije won.
Maarja jammer genoeg ging Schumi stoppen en als hij nog steeds reed was ik helemaal nooit voor Massa geweest.
Posts: 2.567
\"\"Raikkonen: Ik race in 2009 voor Ferrari.\"\"
Dat geloof ik niet...
Posts: 1.966
Germain, ik wil je echt niet aanvallen, maar af en toe moet ik toch even twee x lezen als ik jou reacties zie...Tuurlijk, Massa is een aardige coureur en we weten dat het je favoriet is, maar de meeste neutrale mensen hier hebben gewoon wel eens gelijk hoor.Dat je Alonso niet mag, okay, maar feitelijk is hij nog steeds beter, zelfs een hele goede!Daarnaast had hij in 2005 en 06 ene Schumacher als tegenstander, weet je nog??P.S.: Mijn favo is Kubica, dus ik heb een neutrale visie in deze.
Posts: 1.748
Ik mag Alonso niet dat klopt maar ik moet eerlijk dat hij dit seizoen zo aan het knocken dat hij wel een overwinning verdiend.
Ik mag Alonso niet wegens 2006 die arrogantie die (Schumi ook had) en in 2007 met Hamilton. Ik vind Kimi eigenlijk ook maar een beetje raar Hij had McLaren nooit moeten verlaten.
Misschien is Alonso ook wel beter dan Massa Alonso is ook wel goed maar ik wil hem niet in een Ferrari hebben voor wie dan ook.
Alonso naar Ferrari dan ben ik voor BMW en als Massa er dan niet meer is waarschijnlijk voor Kubica of Kovalainen.
Oke Alonso had Schumi maar dat was niet zijn teamgenoot anders was hij ook nooit kampioen geworden en in 2005 was het Kimi trouwens die 7 races won maar door de betrouwbaarheid geen kampioen werd en in 2006 was het Schumi
Posts: 1.748
En trouwens Ivanzoomski piquet is een talentvolle coureur
Posts: 3.471
Ik ben een enorme fan van Fernando Alonso. Ik volg de laatste nieuwtjes op de voet.
Als je kijkt naar de Renault van 2006, en naar die van 2007 toen Alonso weg ging. Dan is dat verschil groot. In negatieve zin. En kijk dan is naar de McLaren van 2006, en naar die van 2007. Daar is het verschil ook groot. in positieve zin. En dat was dus sinds Fernando Alonso bij McLaren was. Of dat nog niet genoeg zegt vergelijk de Renault van vorig jaar maar is met die van dit jaar. Toevallig is Alonso ook terug bij Renault.
Alonso heeft dus wel degelijk invloed op de auto in positieve zin.
Laat hem zijn kennis bij Ferrari toepassen, of bij BMW, dan kan ie BMW het laatste duwtje in de rug geven. Of bij Ferrari de tactiek aanscherpen. Want Alonso pikt het dus NIET dat de tactiek een lachertje is. Daarom verzint Alonso meestal ook zijn eigen tactiek. Mensen kunnen er niet omheen dat Alonso een aanwinst is voor ELK team. Dat maakt hem gewoon 1 van de beste in mijn ogen. Elke coureur heeft natuurlijk z\'n kwaliteiten. Kijk naar BMW sinds ze Kubica hebben daar. Of naar Red Bull Racing met de 2 ervaren rijders.
Ik snap ook eerlijk gezegt niet wat mensen zien in Sebastiaan Vettel. Hij kan goed racen, maar ik heb van hem nog niet veel gezien als ik heel eerlijk ben. Wel ben ik benieuwd hoe hij presteerd in de Red Bull Racing auto. Lewis en Heikki passen ook beter bij elkaar dan Lewis en Fernando. Fernando wil de nummer 1 in een team, en ik denk dat ie dat ook verdiend. Gezien zijn imput in een team.
Posts: 7.177
Ok maar mclaren zat eraan te komen om een goed team te worden
daarnaast is bij renault heel veel veranderd aan de wagen. Sure hij heeft input dat is zeker maar!! hij maakt niet het team een winnende. Het is niet dat alonso opeens mclaren naar voren heeft gehaald. Dat was gewoon ook omdat ze veel updates hadden daar.
Daarnaast renault heft heel veel problemen door het banden wisselen. Ook verschillende mensen hebben dat probleem. Hierdoor is renault ook goed naar achter gegaan.
Dus het is echt niet alleen de input van alonso. Ik geef toe alonso kan rijden. Dat zeker valt niet opheen te draaien alleen nee hij heeft het niet een winnende team gemaakt in mijn ogen.
Posts: 985
Wat een flauwekul weer. Hamilton was er vorig jaar ook voor het eerst. De Renault van dit jaar gaat geen haar beter (7de op dit moment) En daarbij komt nog eens dat ze dit jaar beter hebben in kunnen spelen op de banden.
Alonso heeft vast goed kwaliteiten, maar om nu meteen alles op hem te schuiven? Gaat me wat te ver.
En de tactiek van Ferrari, wat is er mis mee? Er is iets mis met de inschattingen. En als je doelt op de banden wel/niet wisselen, Alonso wisselde ook niet. Dus als Alonso zo goed is in tactiek, moet die dat maar eerst even toepassen bij Renault, want daar komt nog niet echt iets uit dit jaar.
Kubica heeft maar een half jaar niet bij BMW gereden, dus daar kan je ook niks van zeggen. Ik denk dat Heidfeld meer invloed heeft op de ontwikkeling van de wagen dan Kubica.
Posts: 1.748
Ik moet zeggen de Renault is op dit moment net zo goed als de renault van vorig jaar.
En bij BMW denk ik dat heidfeld en Kubica beiden invloed hebben gehad op wat er nu speelt. Alonso zou misschien wel een xtra zetje kunnen geven maar ik denk het niet Alonso kan een team als Ferrari of McLaren ontwikkelen maar BMW niet.
Als ze een snel zetje willen hebben naar de echte top moeten M schumacher vragen om te testen dan kan het snel maar dat schumi nooit doen.
Ik denk dat BMW (als ze zo doorgaan) Anno 2009 of 2010 klaarzijn voor de rijderstitel en de constructeurstitel
Posts: 44
Mee eens Germain, Piquet is een talentvolle coureur die hopelijk nu een paar goede resultaten gaat neerzetten.