Hamilton wil hele carriere bij McLaren blijven

  • Gepubliceerd op 28 jun 2008 18:27
  • 12
  • Door: Dennis Roke
Lewis Hamilton heeft te kennen gegeven het liefst zijn gehele carriere bij McLaren te willen blijven. Op stormachtige wijze maakte de Brit in 2007 zijn debuut voor het team en begin dit jaar maakte hij bekend niet voor het einde van 2012 weg te willen gaan bij McLaren.

Hamilton: "Ik wil mijn hele carriere voor McLaren blijven rijden. Ik heb een fantastisch contract en zou het geweldig vinden als we ook daarna nog met elkaar doorgaan. Onze werkrelatie is uniek: het team neemt druk weg bij de rijders. Zo werken we al samen sinds 1997", aldus de Britse vice-wereldkampioen.

Over het huidige seizoen zegt Hamilton dat hij enorm veel leert van fouten die hij gemaakt heeft. "Zelfs na een heel slecht weekeinde moet je het van je af zetten en doorgaan. In het begin van het seizoen was ik een beetje verbaasd over hoeveel druk ik op mezelf zette om te presteren. Nu zeg ik tegen mezelf: het jaar is nog lang. Ik moet me concentreren op de volgende race, niet op wat al geweest is."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ik vraag mij af of dit ook nog zo zal zijn als McLaren geen topteam meer is (zoiets kan altijd gebeuren in de F1) of als Hamilton geen toprijder meer is.
    Ik hoop voor hem in ieder geval het beste.

    • + 0
    • 28 jun 2008 - 18:30
  • Paul

    Posts: 626

    Ik ben inderdaad ook heel benieuwd hoe dat zal gaan als er 2 jaar op rij door een van beide partijen niet om de titel gestreden kan worden...

    Verder lijkt me het ook niet verstandig om te roepen. Je martkwaarde wordt minder en voor andere coureurs wordt het steeds minder aantrekkelijk om naar McLaren te gaan. Naast iemand rijden die daar al sinds jaar en dag rijdt en zelfs is opgeleidt lijkt me bepaald niet gunstig voor je gelijke bahandeling !

    • + 0
    • 29 jun 2008 - 09:54
  • felix50

    Posts: 5.792

    Ik vind dit erg zwak want de beste rijders hebben altijd bij meerdere team gezeten en daar krijg je oook ervaring van natuurlijk. Het lijkt wel of deze jongeman onzeker is over zijn eigen kunnen. Hij zou er juist van groeien.

    • + 0
    • 29 jun 2008 - 11:16
    • Er staan vandaag 3 berichten over hamilton op f1today.nl, ik vind het heel knap dat je bij elk bericht hamilton minimaal 1 keer afzeikt. Dat je geen fan van hem bent oke, maar hoe je mening voor je

      • + 0
      • 29 jun 2008 - 14:02
      • felix50

        Posts: 5.792

        Inderdaad, maar ik vind het wel een goede rijder hij moet alleen niet zo verwaand doen want hij is er nog niet en dat is hetgeen van hem waar ik mij aan erger niet aan zijn race talent.jij bent duidelijk een fan van hem en ook jij zeikt andere rijders af en dat mag .Mijn mening geef ik of dat nu leuk is of niet jammer .Daarom is dit juist leuk ,de verschillende fans die eigenlijk geen verkeerd word over hun rijder willen horen maar wel kritiek op de andere rijders hebben

        • + 0
        • 30 jun 2008 - 08:55
      • Kubica

        Posts: 5.746

        Klein nieuwtje voor je: Een forum als dit is er juist voor om mensen gelegenheid te bieden hun mening te geven...

        • + 0
        • 30 jun 2008 - 09:49
  • dnhems

    Posts: 67

    Kijk ik vind dat opzich prima maar dan moet Hamilton niet gaan beginnen in de toekomst over hoe goed hij is ofzo als hij meerdere malen kampioen wordt, met steeds dezelfde auto, je bent pas echt GOED als je dat lukt met verschillende auto\'s.. dat is mijn mening

    • + 0
    • 29 jun 2008 - 11:32
  • Ze rijden niet jaar op jaar met dezelfde auto hoor.

    • + 0
    • 29 jun 2008 - 13:01
  • rafael

    Posts: 2.567

    Ik zie Hamilton als tweede Raikkonen:Na de 5 jaar hij gaat vetreken bij MacLaren dan hij gaat naar ferrari of renault...
    dat is mijn voorspelen voor zijn toekomst!

    • + 0
    • 29 jun 2008 - 13:26
  • Zo, is iedereen weer klaar met afgeven op Hamilton?
    Die jongen mag blij zijn dat hij direct in een topteam mocht debuteren. Dat is hij dus ook en sindsdien heeft hij het uitstekend gedaan. Natuurlijk maakt hij fouten en natuurlijk is hij jong. Het team weet dat maar durfde de gok te nemen en te investeren. Ze beschermen hem in de media en blijven achter hem staan.
    Dat hij zich dus thuis voelt en aangeeft gelukkig te zijn en samen met Mclaren in de toekomst de successen te willen boeken zegt meer over zijn mentaliteit dan wanneer hij nu al zou roepen dat hij straks naar Ferrari wil....
    Mocht hij dat echter gezegd hebben dan was hij hier opnieuw afgebrand.
    @mensen die roepen dat je pas goed bent als jein verschillende auto\'s kampioen wordt:
    Alonso en Kimi zijn dus niet goed? En Hakkinen en Hill en Villeneuve? etc. etc.
    Allemaal maar bij 1 team kampioen geweest...

    • + 0
    • 29 jun 2008 - 14:34
  • Smitju

    Posts: 442

    Dat zou ik niet doen als ik Hamilton was. Hij is er de afgelopen 2 races achter gekomen dat de FIA een voorkeur heeft om één team te steunen. En dat team was niet mclaren.

    • + 0
    • 1 jul 2008 - 03:31
  • mbikkie

    Posts: 51

    @felix..

    waar baseer jij die verwaandheid op dan?

    • + 0
    • 2 jul 2008 - 16:35

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar