user icon

Kovalainen krijgt vijf plaatsen straf voor ophouden Webber

  • Gepubliceerd op 21 jun 2008 18:44
  • comments 11
  • Door: Dennis Roke
Het belooft al voor de start van de race een slecht weekeinde te worden voor McLaren, want nu is ook de tweede McLaren van Kovalainen teruggezet op de startopstelling. De Fin moet vijf plaatsen terug vanwege het ophouden van Mark Webber tijdens de kwalificatie.

Een verklaring van de FIA luidt: "De coureur van auto nummer 23 reed erg langzaam tijdens een outlap en hield auto nummer 10 dusdanig op tijdens een snelle ronde dat een straf gerechtvaardigd is."

Kovalainen zal de race niet als vijfde, maar als tiende starten. Teamgenoot Lewis Hamilton had al straf gekregen voor het incident in de pitstraat in Canada. De Brit kwalificeerde zich als derde, maar gaat dus als dertiende van start.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • \"Kovalainen zal de race niet als zesde, maar als tiende starten\"

    Vraag ik me toch af want volgens mij is 6 + 5 11... ?


    Het is trouwens niet echt een lekker weekend voor mclaren zeg...

    • + 0
    • 21 jun 2008 - 19:12
    • Dennis M

      Posts: 32

      ja bijna goed .......... alleen word hamilton nog tien terug gezet.............dus schuift de rest op

      • + 0
      • 21 jun 2008 - 23:46
  • Benz

    Posts: 368

    Nou volgens mij reed Kovalainen zover mogelijk aan de buitenkant vd baan, moet hij dan soms naast het circuit gaan rijden ofzo? Maar goed WEER een straf voor Mclaren en WEER komt het Ferrari goed uit! Hamilton en Kovalainen weten nu wat de prijs is om voor Mclaren te rijden, daar hoef je niets verkeerds te doen om een penalty te krijgen!

    • + 0
    • 21 jun 2008 - 19:53
    • Mm ik weet niet maar hij zat hem wel duidelijk in de weg.. Dus ja ik vind het ook wel een beetje logies... Wel jammer trouwens want ik gun Heikki wle een keer geluk.. ik hoop dta hij nog een race gaat winnen zou goed voor hem zijn want tot nu toe heeft hij het niet echt mee zitten

      • + 0
      • 22 jun 2008 - 00:14
    • Kenney

      Posts: 2.208

      Wat vor en domme opmerking is dat? Die regel is in Maleisië besproken, in hun outlap moeten de coureurs snel blijven rijden om niemand te hinderen. Hij reed traag, en Webber werd er zeker door gehinderd op het stuk richting de laatste chicane.

      • + 0
      • 22 jun 2008 - 09:36
    • Steff

      Posts: 405

      Ik denk dat je je frustratie even moet afwerken bij GeenStijl o.i.d. want ongenuanceerde meningen willen we liever niet hier.

      Alsof de FIA expres het McLaren team straft terwijl Ferrari, op haar eigen kracht, de nummer 1 en 2 pakt.

      • + 0
      • 22 jun 2008 - 11:55
  • Steff

    Posts: 405

    Wat je eigenlijk wilt zeggen is dat je McLaren of haar rijders dingen wilt laten doen zonder dat deze bestraft worden. Je gaat zeker ook zeggen dat Hamilton expres gestraft werd toen hij Vettel voorbij ging?

    • + 0
    • 22 jun 2008 - 18:35
  • ilCovano

    Posts: 214

    ten 1e: we zijn aan het racen!! ten 2e hamilton was al voorbij aan vettel en stuurde niet in omdat de achterkant uitbrak en uit veilgheid dat ze elkaar niet raakten. moet hij dan wel gewoon insturen met gevolg dat elkaar raken?

    • + 0
    • 23 jun 2008 - 12:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.336
  • Podiums 97
  • Grand Prix 120
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar