Formule 1-prominenten geïmponeerd door Felipe Massa
- Gepubliceerd op 29 mei 2008 16:08
-
13
- Door: Rob Veenstra
Mercedes-motorsportbaas Norbert Haug: Hij vormt een bedreiging voor ons, maar dat geldt voor beide Ferrari-coureurs. McLaren-directeur Martin Whitmarsh vult aan: Massa is altijd al snel geweest, maar voorheen was hij niet constant. Hij maakte te vaak een foutje. Maar op dit moment doet hij het fantastisch en hij bezorgt Kimi Raikkonen zeker kopzorgen.
Scuderia Toro Rosso-eigenaar Gerhard Berger: Felipe moet zichzelf dit jaar bewijzen en dat doet hij elke race. Op basis van pure snelheid behoorde hij al tijden tot de besten, maar hij schakelde te vaak zichzelf uit. Nu haalt hij elke Grand Prix het maximale uit het materiaal en zijn mogelijkheden. Indrukwekkend.
Viervoudig wereldkampioen Alain Prost: Het is in ieder geval interessant. Kimi maakt nu een minder goede indruk en Massa, die aan het begin van het jaar in de fout ging, imponeerde de afgelopen periode. Maar Kimi lijkt toch nog iets stabieler. Dat is ook logisch, want hij heeft al een titel op zak en Felipe jaagt nog op zijn eerste kampioenschap. Felipe was vorig jaar ook al een kanshebber, maar zijn kansen zijn toegenomen omdat hij constanter is geworden.
Trending nieuws
-
Mekies maakt Red Bull-standpunt duidelijk: "Verstappen blijft bij ons"
De toekomst van Max Verstappen blijft een van de meest besproken onderwerpen in de Formule 1, maar volgens Red Bull-t...
26 jun 2026 19:14 -
Red Bull heeft goed nieuws voor Verstappen na zware dag
Red Bull-teambaas Laurent Mekies blijft positief na de zware vrijdag op het bloedhete circuit in Spielberg. Red Bull-...
26 jun 2026 20:48 -
Hadjar heeft slecht nieuws voor Verstappen: "Updates werken niet"
Red Bull Racing introduceerde tijdens de Grand Prix van Oostenrijk een omvangrijk updatepakket, maar dat leverde vrij...
26 jun 2026 21:26 -
Vermeulen maant Red Bull tot actie: "Verstappen doet niet mee voor het middenveld"
De toekomst van Max Verstappen blijft ook dit seizoen onderwerp van gesprek. Ondanks een contract dat doorloopt tot e...
26 jun 2026 20:26 -
FIA verbiedt innovatie van Ferrari
Het team van Ferrari moet na dit jaar afscheid nemen van de innovatieve flap die ze achter de uitlaat hebben geplaats...
26 jun 2026 19:53
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.664 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 7.177
Zo hier krijgt hij ff credit erg goed:) En ik zeg dit al een tijdje dat hij echt supe rbezig is. Oh BV op dat andere ebricht ik ben benieuwd wat je hier op te zeggen hebt?
Posts: 11.414
Helemaal eens met de quotes van de prominenten. Hij lijkt het op dit moment beter op de rails te hebben dan Raikkonen.
Vraag me wel af hoe lang Raikkonen hieraan nog mee blijft werken. Massa gaf zelf aan dat hij zijn snelle tijden op Monaco aan Raikkonens telemetrie te danken had. Toen zat hij ineens zelfs voro Raikkonen. Als dat vaker gaat gebeuren zal Raikkonen toch wel dwars gaan liggen.
Posts: 5.792
toen massa bij schumi kon hij zelf de wagen ook goed afstellen
Posts: 11.414
Waar baseer je dat op dan? Massa heeft alleen in de laatste paar races van dat jaar echt wat laten zien. Voor hetzelfde geld kwam die opleving doordat hij de setup danwel telemetrie van Schumacher kreeg.
Hij reed ook in een van de twee veruit snelste auto\'s en werd er gewoon derde mee. Niet meer dan normaal.
Posts: 2.567
Massa (wordt tijd dat hij eindelijk laat zien wat hij kan)
Posts: 320
Wat ik al een tijdje vermoed maar niet hard kan maken is dit:
Massa ging slecht maar na twee rampzalige races moest daar dan toch de ommekeer komen.
Het gebuerde op zijn favoriete circuit en sindsdien gaat het erg lekker. Vreemd?
Niet helemaal. De laatste tijd zit ene Schumacher weer elke race bij Ferrari en het is algemeen bekend dat Massa en Michael vrienden zijn. Ook is het bekend dat Massa zich nooit te goed heeft gevoeld om van Michael te leren en advies te vragen.
Ik denk/vermoed dat Michael veel met Felipe heeft gesproken, ondermeer over hoe om te gaan met druk en over hoe je een titelstrijd ingaat en naar je toe moet trekken.
Sindsdien presteert Felipe steeds sterker en Kimi (die niks van advies of Michael moet hebben, op prof vlak dan he) steeds minder.
Felipe haalt veel steun uit de aanwezigheid van mentor en voorbeeld Michael en lijkt in zijn aanwezigheid altijd net iets meer uit zichzelf te kunnen halen. Kimi daarentegen lijkt altijd minder goede weekenden te hebben als Michael prominent aanwezig is.
Reageer maar.
Posts: 11.414
Ik denk dat het eerder ligt aan het feit dat Massa zijn twee favoriete circuits heeft gehad (of 3 als je spanje ook telt). Ik kan me niet voorstellen dat hij hulp nodig heeft van wie dan ook op die circuits.
Na die 2 of 3 \"Massa circuits\" is normaal gesproken Massa\'s seizoen voorbij, maar dit keer heeft de telemetrie van Raikkonen hem laten zien hoe je op Monaco moet rijden. Dat heeft (volgens Massa zelf) duidelijk geholpen.
Ik zie ook niet waarom Raikkonen fouten zou gaan maken alleen maar omdat Michael de pits bezoekt.
Posts: 7.177
Niet helemaal mee eens! Massa heeft inderdaad 2 favorieten gehad maar ook 1 favoriet waar hij uitviel. Daarnaast haat hij de baan monaco... Hij vind het daar niks aan om te rijden en hij vind het echt een ... baan en hij rijd nog goed. Dus ik dnek wel dat dat goed komt met massa en ik geef ze groot gelijk wat ze zeggen.
Waar ik het wel mee eens ben is over dat van kimi dnek ook niet dat hij slechter gaat rijden door als micheal er is. Wel geloo fik dat massa toch wel tips vraagt ofzo hoe hij het beste rustig kan blijven enz.
Posts: 1.748
nee het heeft niets te maken dat de circuits hem goed liggen.
Massa kan gewoon goed met de auto overweg. En Massa circuits is hij bijna niet te verslaan dus brazilie,turkije en bahrein. en spanje niet. Maar Massa kan zich gewoon beter kwalificeren dan raikkonen vorig jaar haakte hij hier af
Posts: 5.792
Ik ben altijd een fan van zijn rijstijl geweestmaar ook erger ik mij dan kapot aan die domme geintjes van hem.Ik hoop voor hem dat het goed gaat want hij maakt het racen leuker om te zien ,er gebeurt meestal wel wat met hem
Posts: 7.177
Dat is waar kijk maar naar die battle van hem en kubica waar hij uit eindelijk wint. Echt mooi was dat te zien
Posts: 11.414
Welke was dat dan? De laatste keer won Kubica die strijd.
Posts: 7.177
japan 8-) Ik heb nu dit jaar geen spannende battle tussen hun gezien hoor... 8-) En hij had het niet over dit jaar diegene die het artikel schreef maar hij had het over het algemeen.