Force India dient officiele klacht in tegen Kimi Raikkonen
- Gepubliceerd op 25 mei 2008 18:01
-
14
- Door: Dennis Roke
Gascoyne: "De frustratie is dat als Adrian een wereldkampioen van de baan rijdt we zeker weten een ban voor een of twee races krijgen, maar als het andersom is... Ik hoop dat de stewards ernaar kijken en passende maatregelen nemen."
Sutil maakte het beste van de moeilijke omstandigheden en klom met een combinatie van snelheid, geen fouten maken en wat geluk op naar de vierde plek tussen de beide Ferrari's. Dit duurde tot drie ronden voor het einde, tot het bewuste ongeluk met Raikkonen plaatsvond.
Gascoyne: "Het was een fantastische race voor ons en voor Adrian. We hadden natuurlijk wat geluk, maar we hadden alles onder controle. Bij de herstart hadden we geen problemen, maar Kimi reed de hele tijd alsof hij wat doms ging doen. En dat gebeurde helaas ook."
Toch houdt Gascoyne vertrouwen in Sutil. "Adrian is altijd goed geweest in wisselende omstandigheden. Dat heeft hij vorig jaar ook laten zien hier. We hadden de hoop dat hij Raikkonen achter zich kon houden. Dat kon hij ook, alles was onder controle, tot hij ons gewoon uit de wedstrijd reed."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 2.567
hahha het zou niet lukken want...
ferrari+FIA= geen straf.
Posts: 3
Raikkonen maakte gewoon een fout :S. Ik snap dat het heel erg is voor Force 1ndia, maar om een klacht in te dienen kom op zeg.
Posts: 11.414
Waar willen ze Raikkonen op straffen dan? Dat hij roekeloos reed of dat hij het expres deed ofzo? Het was natuurlijk super knullig, maar het leek me gewoon een race ongeluk.
Posts: 141
ik zou zeggen 5plek teruggezet(in canada)
Posts: 461
Terecht! Wat een achterlijke actie! Mooi gezegd ook: \"Als wij een een wereldkampioen van de baan rijden krijgen we een ban van een wedstrijd of twee, maar als ze dit bij ons doen.\" Zeer slecht van Kimi, echt slecht. Raikonnen is de enige persoon binnen Ferrari waar ik respect voor heb, maar die is zijn krediet ook aardig aan het verschieten! Geen woorden voor, echt sneu voor Adrian! Echt jammer!
Posts: 12
Vind ik persoonlijk onzin.Je zag Kimi glijden.Was gewoon hetzelfde geval als wat Coulthard meemaakte op zaterdag.Het enige verschil hier is,is dat er nu iemand voor reed en het gebeurden op zondag.Ook weer een domme reactie van Gascoyne.Hij doet nu alsof Kimi het expres deed.Tuurlijk is het sneu voor Adrian,maar het was een puur race-incident en dat hoort nu eenmaal bij racen.Ik denk dat Kimi al gestrafd is met het feit dat hij geen punten heeft kunnen pakken en nu de leding in het kampioenschap kwijt is.
Posts: 9
Dat heb je perfect gezegd Wijand! Ik vind het ook een hoop onzin! Daarbij komt ook nog dat als je Raikkonen wilt gaan straffen, je ook nog andere coureurs moet straffen die bij incidenten betrokken waren en de race van een ander verpestte.
Posts: 985
Wat een dikke bullshit van Gascoyne weer zeg. Raikkonen deed zijn uiterste best om de auto te houden. Leek me wel heel duidelijk.
En op het commentaar dat als zij het doen.. Als zij het doen zou het normaal zijn als ze gelapt worden en als je dan iemand eraf rijdt is een straf niet meer dan normaal.
Posts: 69
ik snap de trustratie van force india wel maar het is toch een race ongeluk zeker ,kimi heeft zijn eigen harder gestraft als hun
vorig jaar bleek ook maar 1 puntje genoeg te zijn voor het wk
kimi staat nu echt niet bekent als een roekeloze rijder, in tegen deel zelf
Posts: 16
Onzin actie, pure ( begrijpelijke) frustratie. Als ze er nog eens een keer naar kijken, zien ze ook wel dat Raikkonen niks aan het proberen was. Als hij al iets anders deed dan normaal, was het eerder remmen dan hij normaal zou doen. Als je on-board film materiaal ziet van training en qualifying, dan gaan ze pas op de rem _na_ de glooiing. Raikkonen stond bovenop de bult op de rem and begon te spinnen. Als hij al iets fout deed, dan was het vanuit Force India persectief de auto \"te goed\" controleren. Anders was hij de muur ingeschoten net als Coulthard op zaterdag.
Posts: 405
Als je 1 keer mee doet aan de top krijg je nu eenmaal grootheidswaanzin.
Posts: 5.792
ik begrijp de lol van sommige mensen niet. waarom vinden ze dit zo lachen omdat ze het team india niet gunnen . Die jongens van dat team werken misschien nog wel harder als die van mclaren en of ferarri.tuurlijk zegt Gascoyne dit uit kwaadheid maar dat moet met een korrltje zout nemen want zeg eens eerlijk als je in zijn schoenen had gestaan had je ook zo van leer getrokken
Posts: 405
\"Force India dient officiele klacht in tegen Kimi Raikkonen\"
Korreltje zout? Dit is een serieuze zin die niet enkel door kwaadheid gemaakt is. Bekijk de beelden van Coulthard en daarna die van Raikkonen. Het verschil; Raikkonen weet het eerst nog op te vangen maar Coulthard was hem al langs kwijt.
Posts: 5.792
Ja steff een korreltje zout .Als je op deze manier je je punten verliest zeg je natuurlijk veel wat je niet hoort te zeggen en als we in canada zijn zal je zien dat alles af gezwakt is ,dit zeg je in de heetst van de strijd.Cas weet zelf ook wel dat hij onzin verkoopt door Raik aan te klagen