Lewis Hamilton erg tevreden met podiumplaats

  • Gepubliceerd op 11 mei 2008 16:52
  • 7
  • Door: Dennis Roke
Lewis Hamilton is erg blij met zijn tweede plek, ondanks zijn langzamere driestop-strategie. De Brit startte als derde en gaf na de race dat hij niet verwacht had dat het zo goed zou gaan. Hij vocht hard met Massa en verloor het duel uiteindelijk met een marge van minder dan vier seconden.

Hamilton: "Ik ben extreem blij met mijn tweede plaats. Gisteren wist ik op wat voor strategie we zaten en was ik teleurgesteld dat ik niet verder kwam dan de derde tijd. Heikki was sneller dan mij met meer brandstof aan boord. We wisten dat het moeilijk zou gaan worden met de Ferrari's te vechten dus ik had me ingesteld op een topvijf-finish. Maar op de harde banden was de balans erg goed. Daardoor kon ik Felipe ook inhalen."

Hamilton werd weggestuurd op een driestop vanwege twijfels over de banden. Dit heeft mogelijk zijn overwinningskansen beperkt. Hamilton: "Bridgestone maakte zich zorgen over de banden en verwachtte dat we in een zelfde situatie terecht zouden komen als vorig jaar. Dit wilden we voorkomen en hebben daarom besloten drie pitstops te maken. Hierdoor maakten we echter wel minder kans op de overwinning. Ik moest ermee om leren gaan en het beste ervan maken."

Ondanks dat Hamilton naast de overwinning greep, heeft de Brit zijn achterstand in het kampioenschap verkleind tot zeven punten en staat nu gelijk met Massa.

Reacties (7)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.567

    Ik zeg grote klasse!!!!

    • + 0
    • 11 mei 2008 - 17:53
  • Inderdaad, schitterend.
    Ferrari is gewoon van een andere planeet en heeft de met name de banden veel beter onder controle. Dat Mclaren iets durft te doen met een drie stopper is geweldig en door Lewis gewoon perfect uitgevoerd. De eerste stint had Lewis maar twee rondjes minder brandstof bij zich en wist hij toch de achterstand van 1,5 seconde weg te rijden en vlak achter Massa (die doorreed) de pit in te duiken. Daar was zijn pace dus al briljant. Daarna de lichte stint die hij wist te maximaliseren door gewoon Massa voorbij te steken. Nog zo\'n prachtig moment.
    Heikki en Lewis toonden zich vandaag echt een topteam waardig en hebben gewoon op heel hoog niveau geraced.
    Wat wel jammer is, is het feit dat Mclaren wel de snelheid van Ferrari kan halen maar daarvoor een te hoge bandenslijtage moet inleveren. Daardoor kunnen ze nog net niet genoeg druk zetten.
    Opvallend ook dat Lewis in de low speed corners duidelijk sneller was dan Massa wat mogelijkheden schept voor Monaco.
    Aan de andere kant glijdt de Mclaren wel meer waardoor Monaco ook nadelig kan werken. Ik heb goede hoop.

    • + 0
    • 11 mei 2008 - 19:38
    • Je vergeet dat Hamilton veel minder bezine had! daardoor kon hij veel meer snelheid maken! Dus daarom is hij voorbij massa gekomen.

      • + 0
      • 12 mei 2008 - 13:08
  • cartinho

    Posts: 324

    dat heet strategy,en heeft wel goed rasultaat....

    • + 0
    • 12 mei 2008 - 22:17
  • kaaskop

    Posts: 178

    Hamilton start van 3 Kovalainen er uit dan ben je op 2 dan ga je als een gek te keer en komt binnen op de zelfde plek van waar je gestart bent holly schit waar zij jullie so blij mee Massa zag ik volgens mij nog een sigaretje rooken in de laatste ronden

    • + 0
    • 13 mei 2008 - 11:28
  • Als Hamilton door problemen met de banden gedwongen wordt een minder gunstige strategie te adopteren en hij wordt dan toch 2e, dan is dat een goed resultaat.

    Een andere coureur op de baan inhalen voor positie is ook al een bijzonderheid.

    • + 0
    • 13 mei 2008 - 14:37
    • kaaskop

      Posts: 178

      Die problemen haden ze allemaal hij deed gewoon dat wat Alonso 14 dagen vantevoren ook deed weinig benzine in Q3 en dat verloor hij ook nog Kovalainen was slimmer

      • + 0
      • 14 mei 2008 - 19:02

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar