Alonso niet helemaal tevreden, Piquet teleurgesteld

  • Gepubliceerd op 10 mei 2008 19:29
  • 8
  • Door: Dennis Roke
Fernando Alonso gelooft dat hij een betere prestatie had kunnen neerzetten vandaag in de kwalificatie, maar geeft ook toe dat zevende ongeveer was wat ze bij Renault verwacht hadden. De Spanjaard kwalificeerde zich twee weken geleden bij zijn thuisrace op de eerste startrij, maar staat inmiddels dus weer met beide benen op de grond.

Alonso: "We kwamen met gemak in Q3, maar ik denk dat we het nog wel iets beter hadden kunnen doen dan zevende. Maar goed, dit was wel ongeveer wat we verwacht hadden voor het weekeinde. De start zal heel belangrijk worden, ik denk dat we wel kunnen vechten voor een paar punten. Vergeet niet waar we twee races geleden stonden. We gaan als team vooruit, dat is zeker."

Teamgenoot Nelson Piquet Jr kende een moeilijke dag en wist niet door Q1 te komen met de Renault. De Braziliaan start de race als zeventiende. Piquet: "Ik ben zwaar teleurgesteld. Ik ben als zeventiende geëindigd terwijl mijn teamgenoot makkelijk in Q3 terecht kwam. Het wordt dus geen makkelijke race morgen, maar ik ga alles geven om er nog iets moois van te maken."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Nelson is wel heel slecht bezig.
    Ik denk dat Alonso bij zijn hernieuwde dienstverband heeft bedongen dat hij geen tijd of energie in teamgenoten wil steken en dat zij het zelf maar moeten uitzoeken.
    Daardoor moet Nelson zelf de juiste afstellingen uitvogelen en daar zit volgens mij het probleem. Hij gaf eerder al eens aan dat de samenwerking met Alonso hem tegenviel om een paar dagen later zijn woorden af te zwakken door te zeggen dat Alonso hem tips gaf over welke bocht in welke versnelling of op welke manier te nemen.
    Dat is wel iets anders dan een afstelling \"uitlenen\"
    Natuurlijk krijgt Alonso als eerste man als eerste de updates etc.
    Dat is niet vreemd maar toch zou Nelson meer moeten kunnen. Hij heeft vorig jaar wel getest maar dan is op een circuit de hele dag rijden en afstellen. Wel iets anders dan op nieuwe circuits komen en alles moeten leren.
    Als we zagen hoe Heikki vorig jaar moest bikkelen voordat hij halverwege het seizoen op stoom kwam en hoe snel hij nu is naast Lewis doet mij denk ik terecht vermoeden dat er aan de begeleiding van jonge debutanten door Renault nog wel iets kan verbeteren.
    Het is toch te gek voor woorden dat die jongen alleen de F.India\'s voor kan blijven terwijl Alonso in Q3 rijdt. Daar zou toch echt iemand binnen Renault moeten zorgen dat die knul wat hulp krijgt maar het heeft er alle schijn van dat diegene er niet is of simpelweg niet wil..
    Reageer maar.

    • + 0
    • 10 mei 2008 - 19:53
  • Molly

    Posts: 602

    Ik ben het volledig met je eens baron van kerpen.. Als je puur naar prestaties kijkt.. is het bedroevend wat Piquet presteert.. zeker gezien de druk die op hem wordt gelegd om wel te presteren. Je kunt je idd afvragen of die jongen wel goed begeleid wordt.. Op deze manier denk ik niet dat ie uit de neerwaartse spiraal komt.. al moet ik wel zeggen: bijna alles is in zijn nadeel: het team zet ws alles op Alonso, de auto is niet de beste van het veld en in je eentje een afstelling om met Alonso mee te kunnen is natuurlijk best veel gevraagd. Niemand vraagt van hem dat ie Alonso verslaat; die is 2voudig kampioen. Maar hij zou toch in staat moeten zijn binnen een halve seconde te blijven van zn teammaat. Ik hoop van harte dat Piquet het in het resterende deel van het seizoen voor elkaar krijgt, want het zou eeuwig zonde zijn als een talent op deze manier tenonder gaat.. Misschien zou het team hem iets minder onder druk moeten zetten en iets meer moeten helpen...

    • + 0
    • 10 mei 2008 - 21:18
  • Maximo

    Posts: 9.887

    Piquet had gewoon een slecht weekend tot nu toe, maar in de 1e paar races heeft hij het vaak zelf verpest. Als hij in Barcelona gewoon geconcentreerd had gereden dan was in de punten beland en dan krijg je vanzelf wat meer respect binnen het team. Hij is er zelf debet aan als hij niet voor vol wordt aangezien.

    • + 0
    • 10 mei 2008 - 22:54
  • Vergeet niet dat Heikkie Kovelainen ook de zelfde behandeling heeft gehad als Piquet, eerst een jaartje testrijder dan in het Raceteam. Maar het team zou wel haar zinnen gezet op Alonso. Wat dat betreft kan Renault een voorbeeld nemen aan McLaren die coureurs worden dmv. simulators enz. klaar gestoomt voor de F1. En vergeet niet dat Nelsinho leuke dingen in de GP2 liet zien dus dat talent is er zeker wel.

    • + 0
    • 11 mei 2008 - 09:54
  • renzo

    Posts: 932

    Ik ben een groot fan van Piquet, maar dit is echt teleustellend. Ik weet zeker dat hij sneller kan, Alonsoop P7 dan had Piquet minimaal P10 moeten hebben. Ik hoopdathij snel een opwaartse lijn kan laten zien, anders ga ikme echt zorgen maken om zijn positie

    • + 0
    • 11 mei 2008 - 11:01
  • Zoals ik al zei ze komen niet zo super ver vooruit. ze zijn wel beter geworden maar aansluiting bij top teams..8-)

    • + 0
    • 11 mei 2008 - 11:43
  • cartinho

    Posts: 324

    het gaat gewoon niet goed bij renault en als rookie kan je heel moeilijk met de situatie,voor alonso die ervaring heeft is het anders,en natuurlijk heb je nog de voorkeurs bahandeling binnen de team,en egoistisch teamgenoot,maakt je toch een moeilijk entree bij eerst races van seizoen denk ik ...

    • + 0
    • 11 mei 2008 - 11:48
  • Maar hij krijgt gewoon bijna geen hulp dnek ik hij is duidelijk de 2e rijder en dat is heel moeilijk voor hem in zijn eerste jaar

    • + 0
    • 12 mei 2008 - 20:08

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 629
  • Podiums 9
  • Grand Prix 199
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar