Lewis Hamilton: "McLaren niet snel genoeg in langzame bochten"
- Gepubliceerd op 04 mei 2008 09:51
-
14
- Door: Dennis Roke
Hamilton: "Barcelona is een uitdagend circuit en ik heb gemerkt dat onze auto goed is in de snelle bochten. Ik moet echter ook concluderen dat de langzame bochten onze achilleshiel zijn op dit moment. Het team steekt er veel tijd in om dat te analyseren en de auto op dat punt te verbeteren."
Lewis Hamilton eindigde in Spanje wel op het podium, maar kijkt in de stand inmiddels tegen een achterstand aan van negen punten op Kimi Raikkonen. Boven is McLaren de leiding kwijtgeraakt in de stand bij de constructeurs.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.581 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 5.792
Gek is dat want ferarri had dit probleem vorig jaar en die reed net als mclaren dit nu doet met een langere wielbasis.Of dit het probleem is dat weet ik niet alleen is het opvallend dat ze nu het het zelfde probleem hebben als ferarri vorig jaar
Posts: 1.278
Wel grappig dat vorig jaar net Ferrari dat probleem had... De wagen in snelle bochten super door de wielbasis, maar in kortere bochten tekort komen!
Posts: 178
Ja jochie geen ASR geen ESP alles zelf doen dat ben je niet gewend dan ligt het aan de auto gelul man die MERCEDES is snel genoeg het probleem heet Hamelton
Posts: 79
Helaas, geen snelheid in langzame bochten = geen overwinning in monaco. Ik durf nu al te wedden dat Ferrari het seizoen gaat domineren.
Posts: 2
Ik ben het helemaal met je eens kaaskop, de mclaren is vrijwel de snelste op de grid, alleen ja, nu heb lewi een beetje meer druk op zen schouders omdat er meer van hem word verwacht na vorig seizoen
Posts: 44
Dit ligt niet alleen aan Hamilton natuurlijk, het wielbasis verhaal klinkt een stuk aannemelijker.
Wel denk ik dat de jonge drivers line-up niet helpt voor het ontwikkelen van de auto.
Posts: 178
Ik kijk naar Kovalainen zijn prestaties en zie dat het net zo goed of slecht gaat als bij Hamelton, die moet niet ouwehoeren maar racen en een setup ontwikkelen, hij zal de STER van het F1 cirkus zijn zeggen ze dan moet hij ook wat laten zien en dat doet hij dus niet
Posts: 5.792
Tuurlijk is dit ook de schuld van de onervaren Hamilton en dit jaar zal hij steeds vaker op de feiten de gedrukt worden want hoe je het ook draait of keert Alonso word erg gemist.Dus daar heb je gelijk in Kaas kop
Posts: 7.177
Dit slaat nergens op! Kijk sure hij is niet echt ervaren en hij heeft tot nu toe niet zijn beste seizoen maarof alonso er nou bij rijd of niet maakt niks uit! Daarnaast rekenen jullie mensenallemaal iemand veel te snel af. EN is het trouwens ook gelijk bij jullie zo van ja dat de wagenslomer is komt omdat alonso weg is... zonder bij na te denken dat renault op minder punten staat dan afgelope jaar...Daarnaast krijg ik waarschijnlijk het commentaar ja maar Barcalona dan. Nou dat komt niet alleen door alonso maar renault die nieuwe onderdelen erop heeft gezet.../ afgekeken... Jullie rekenen dezew man veel te veel af.. die fouten die hij heeft gemaakt zijn wel zijn eige maar alonso had het niet veel beter gedaan in mclaren dit jaar... En vergeet niet hamilton had gewoon gewonnen de eerste race van het seizoen... ENmassa is ook terug gekomen met punten en dat kan hamilton ook nog gewoon
Posts: 178
He, Jermaine vertel eens waarom is Kovalainen niet veel slechter als Hamelton oftewel Kovi een echte Nr2 bij McL is en waarom zegt Kovi dat hij niet naar zijn teammaat kijkt maar naar voren om te winnen bedoelt hij dat Hamelton steeds achter hem zal rijden in de toekomst een ding is zeker sinds Ron niets meer te zeggen heeft (Haug heet de man die zegt wat er gedaan word in dit jaar) gaat het met ons jochie ook niet meer echt goed en dat is niet zoals bij Massa want die vertelt niks over problemen met zijn auto die neemt het op zijn eigen schouders
Posts: 7.177
Nee het gaat hierom dat jullie veel te snel een conclusie trekken. I zou zeggen we wachten af en we zullen zien hoe het loopt. Het is net zoals Force indea die zegt ja we komen in Q2 maar komen ze nog niet. Jij doet het zelfd eveel te voorbarig
Posts: 11.414
Leer op zijn minst een keer Hamilton behoorlijk te spellen. Een beetje interpunctie zou ook niet misstaan.
Posts: 178
Je bedoelt mij neem ik aan, ik zit sinds 35 jaaren in het buitenland en als het voor jou nou echt een probleem is dat ik zo slegt nederland schrijf lees dan gewoon niet wat ik zo schrijf ik hoop dat je er als semiinterlektueel begrip voor kan toonen
Posts: 461
Als jij al 35 jaar in het buitland zit, waarom noem je jezelf nog kaaskop dan?