Renault zet Nelson Piquet Jr op scherp
- Gepubliceerd op 01 mei 2008 09:43
-
17
- Door: Dennis Roke
De jonge Braziliaan leek het gat met Fernando Alonso redelijk gedicht te hebben, nadat hij voor het eerst doordrong tot Q3 in de kwalificatie. In de race ging het echter mis. Door eigen toedoen valt hij ver terug en crasht uiteindelijk met Sebastian Bourdais in een poging verloren terrein goed te maken. Nielsen: "Ik zou zeggen dat dat incident Bourdais' fout was, maar hij had helemaal niet in de positie moeten zitten met hem in aanraking te komen. Zoals de zaken er nu voorstaan, moet hij nog steeds een hele goede race voor ons rijden. Ik hoop dat hij dat voor ons kan doen bij de volgende race."
Nelson Piquet Jr staat nog op nul punten, terwijl teamgenoot Fernando Alonso al zes punten behaald heeft voor het Franse team.
Trending nieuws
-
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 13
ik denk dat na deze woorden van nielsen
dat als piquet zo doorgaat dat hij vervangen gaat worden wie dat zal zijn weet ik niet maar het zou me niks verbazen
hij is ook veel te snel in de f1 gekomen alleen omdat zijn vader f1 reed
Posts: 5.792
Nelson Piquet Jr welkom in de grote mensen wereld ,hier moet je presteren en zo niet jammer dan.
Posts: 44
Toch vreemd he, in het eerste seizoen A1 was hij dominant, in de F1 baktie er niks van.
Posts: 62
Hij won alleen de eerste race in de A1. Hij was daar zeker niet dominant.
Posts: 11.414
Piquet dominant in A1GP? Dat was team Frankrijk met Premat en ehm .. nog iemand.
A1GP staat sowieso nog onder GP2 en daar zat Piquet achter Hamilton.
Posts: 932
Een beetje overdreven artikel. Piquet grossiert in fouten. Inderdaad Piquet had afgelopen race niet in die hoeven verkeren dat was zijn eigen schuld. Ik ben ervan overtuigd dat hij het kan.
Hij is sneller dan Rosberg, en Kovalainen, dus geen geleuter van hij bakt er niks van, te snel in de F1 geraakt en alleen omdat pa Piquet heeft geracet, als dat zo was was hij zeker niet diverse trainingen sneller dan Alnso. Piquet weet dit zelf ook dat hij een fout maakte. Hij weet zelf ook dat hij nu MOET presteren en een goed race moet rijden wel ff ter herinnering, hij is 3x uitgevallen waarvan 1x zijn schuld en 2x niet.
Posts: 932
Vreemd dat dit \'nieuws\' alleen op deze site staat. Waar is de bron van dit nieuws te vinden ??
Posts: 62
http://en.f1-live.com/f1/en/headlines/news/detail/080501091021.shtml
Posts: 204
Piquet is niet te snel in de F1 gekomen hij is een jaar testrijder geweest en ik vind dat iedere nieuwe coureur eerst een jaar testcoureur geweest moet zijn voordat hij aan de start komt te staan van een GP.
Hij heeft zeker niet best gepresteerd maar de verwachtingen zijn ook wel vrij hoog, daarnaast heeft hij aan Alonso geen makkelijke tegenstander.
Ik hoop dat ze hem bij Renault wel de tijd geven want hij heeft de afgelopen jaren ook wel het eea laten zien.
Massa was vroeger ook een brokkenpiloot en wint nu GP dus geef hem de tijd
Posts: 602
@ Renzo: Dat dit nieuws alleen op deze site staat is natuurlijk alleen maar goed. We gebruiken nooit Nederlandse sites als bron.. Dit verschijnt vast de komende tijd ook nog wel op andere sites.. De bron is inderdaad F1-Live.com; check de link in de reactie hierboven.
Posts: 932
Dennis dankje voor de info.
Ik vind het jammer dat Piquet op diverse sites ondergewaardeerd wordt, ok hij met zich nog bewijzen in de F1, overwaarderen is ook niet goed (zoals bij Hamilton) echter ik denk dat Piquet in een hele moeilijke positie zit als debutant. Ten eerste zijn naam, ten 2e een teammaat welke afgeschilderd wordt als meest complete F1 piloot ten 3e een auto welke tegenvalt. Van Piquet wordt verwacht dat hij er in 1keer staat, terwijl bijvoorbeeld een Rosberg 2 seizoenen de tijd heeft gehad om te mogen groeien. Hamilton die vorig alleen maar hoefde te finischen en dan werd hij automatisch 4e want veel tegenstand had hij niet. De auto\'s liggen veel dichter bij elkaar dan vorig jaar. Het is dus extra moeilijk voor Piquet om zich in de kijker te rijden. Hij moet Alonso volgen wat hij in mijn ogen goed doet echter helaas maakte hij de afgelopen 2 races in het begin cruciale fouten welke hem punten hebben gekost. Tuurlijk zet Renault druk op Piquet, tis de koningsklasse en fouten zijn niet veroorlooft zeker niet in de hudige F1 omdat inhalen bijna onmogelijk is.
Posts: 602
@ Renzo: Graag gedaan. Heb het artikel licht aangepast trouwens. Wij bij F1Today zijn erg blij met complimenten maar ook met kritiek. Daar worden we alleen maar beter van..
Posts: 11.414
@renzo,
Vergeet ook niet dat Alonso heel duidelijk op zoek was naar een tweede rijder naast zich. Dat zal Piquet toch ook wat tijd kosten.
Posts: 195
Misschien en beetje geschiedenisles? Kovalianen reed vorig jaar ook niet super maar doet het bij Mclaren gewoon goed. Licht het probleem misschien bij het team? Zou het kunnen dat de auto weer voor Alonso wordt gemaakt en dat Piquet het moet doen met de riemen die hij krijgt? Dan nog maar te zwijgen over de enorme druk welke op zijn schouders wordt gezet.
Posts: 5.792
zo is het ze moeten de jongen wel de tijd geven en de renault staat nu niet bekend als een makkelijke wagen .Maar aan de andere kant is dit wel echt de f1 en daar horen prestaties bij
Posts: 11.414
@bokito
Ben het wel met je eens, maar. Kovalainen deed het vorig jaar toch niet zo slecht?
Zijn seizoen vorig jaar is misschien zelfs wel een voorbeeld voor Piquet. Kovalainen had vorig jaar aan het begin inderdaad ook wat moeilijkheden, maar herpakte zich gaande het seizoen en gaf uiteindelijk een routinier als Fisichella het nakijken.
Posts: 44
Ff een correctie op mijn post dat Piquet dominant was in het eerste seizoen A1, niet waar inderdaad. Wat wel opvalt is dat na het vertrek van Piquet het een stuk slechter gaat met het team. Ligt niet alleen aan hem, maar toch.