Ron Dennis ziet twintig races per jaar als maximum
- Gepubliceerd op 02 apr 2008 14:30
-
7
- Door: Rob Veenstra
Dennis: Ik juich deze uitbreiding toe en ik denk dat Bernie Ecclestone de aangewezen persoon is om daar voor te zorgen. Ik heb echter twee voorwaarden. Ten eerste moet de kalander nooit meer dan twintig races gaan tellen, want dat is volgens mij logistiek gezien gewoon de limiet. En ten tweede moeten we het winterseizoen in ere houden en geen races in de wintermaanden houden. Dat is niet alleen noodzakelijk om logistieke redenen, maar het zorgt er ook voor dat we de spanning bij de fans op kunnen blijven bouwen.
De McLaren-teambaas noemt het winterseizoen cruciaal en de hype die rondom de tests gecreëerd wordt is van vitaal belang voor de uitstraling van de Formule 1. Dennis: De best verkochte edities van de Formule 1-bladen zijn altijd de voorbeschouwingen op een nieuw seizoen. Dat komt omdat de fans over de hele wereld een gevoel opbouwen, iedereen raakt steeds meer benieuwd naar hoe het nieuwe seizoen gaat verlopen. En dat moeten we in stand houden.
Trending nieuws
-
Kansloze Verstappen wijst naar Red Bull: "Waren te langzaam"
Max Verstappen heeft een kleurloze Grand Prix van Barcelona achter de rug. Op het circuit waar hij tien jaar geleden ...
14 jun 2026 17:47 -
Verstappen geeft Red Bull belangrijke opdracht mee
Max Verstappen klonk zeer realistisch na afloop van de Grand Prix van Barcelona. Hij reed vrijwel de hele race in het...
14 jun 2026 18:44 -
Russell maant Mercedes tot actie: "We hebben teveel problemen"
George Russell kwam als tweede over de streep tijdens de Grand Prix van Barcelona. In Catalonië profiteerde de v...
14 jun 2026 17:42 -
Wolff prijst Hamilton na Ferrari-zege: "Hij heeft het verdiend"
Toto Wolff is erg trots op zijn oude coureur Lewis Hamilton. Dat vertelt de teambaas van Mercedes na afloop van de ra...
14 jun 2026 18:16 -
Leclerc diep in de put: "Dit is een nachtmerrie!"
Charles Leclerc is één van de grootste verliezers van het raceweekend in Barcelona. Na een crash in de ...
14 jun 2026 17:34
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Grand Prix van Spanje
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.473 reacties op McLaren
162 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (7)
Login om te reagerenJermaine
Posts: 7.177
Helemaal met hem eens. Alleen meer dan 20 races zou ik niet erg vinden haha. Soms is jammer te wachten op een race haha..
LuckyMe
Posts: 298
Dennis is een wijs man _O_
Iceman
Posts: 55
Ik ook helemaal met hem eens, ook dat van de wintermaanden.
soundsworks
Posts: 41
Ook ik heb hier weinig aan toe te voegen, ben het helemaal eens wat hij gezegd heeft :)
F1Today heeft ook een eigen Hyves!!
Kijk snel op: f1today.hyves.nl/
riverblau
Posts: 24
Volgens mij kunnen er best 2 races bij.
Bovendien zouden er minstens 4 Teams bij moeten komen.
Men zou ook teams met 1 auto moeten accepteren.
Die moeten dan naar rato meer punten krijgen voor het constructeurskampioenschap.
Het veld is nu veel te klein.
baron van kerpen
Posts: 320
@riverblau: inderdaad. Er ogen wel wat wagens bij en wat mij betreft een team met 1 auto. Maar die moeten niet naar rato meer punten krijgen want 1 auto is minder kosten maar dus ook minder punten en minder punten is minder geld maar dat kan dan ook wel weer met minder kosten.
andre
Posts: 21
mee eens baron maar het ligt niet aan teams om een f1 team op te bouwen maar aan de FIA het probleem is niet dat ze maar twaalf teams willen maar niet meer dan 24 auto`s per race je zou dus weer een afval ronde krijgen zoals vroeger. Nu is dit niet zo`n probleem er zijn genoeg bedrijven die hier in willen investeren. Maar het probleem ligt bij de inschrijving die krijg je wel terug naar een aantal jaren maar het is een slechte investering helaas niet om het feit dat het niet lukt om die tijd in de F1 te blijven maar dat de rente over zo`n groot bedrag niet terug wordt betaald. hierdoor ben je als bedrijf tientallen miljoenen dollars kwijt die je niet hebt uitstaan als investering je kunt je er wel voor verzekeren maar de kosten zijn te hoog hiervoor. Ik weet niet op dit moment of het is toegestaan om 1 auto in te schrijven maar deze regelgeving kan vrij snel veranderd worden.