Foto: Maldonado voert shakedown uit voor Lotus

Gisteren verscheen de Lotus E22 voor het eerst op het circuit met Pastor Maldonado achter het stuur. Op het circuit van Jerez voerde de Venezolaan de shakedown uit voor het team van Lotus. Het team uit Enstone koos als enige voor een neus met twee uiteinden, iets waar veel commotie over is ontstaan.

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Al in de vangrail geweest? Wat een farce dat deze man in de F1 kan rond rijden!

    • + 0
    • 8 feb 2014 - 16:22
    • ADN

      Posts: 402

      Eens! Ik heb Maldonado in het verleden verdedigd, maar ben nu tot de conclusie gekomen dat het de Williams was die twee jaar geleden zo goed was en niet de coureur. Vorig jaar maakte hij er een potje van.

      Ben overigens wel benieuwd naar hoe de shakedown is verlopen...

      • + 0
      • 8 feb 2014 - 17:23
    • Wat een 'farce' dat iemand zoals jou zo'n opmerkingen moet maken.

      • + 0
      • 8 feb 2014 - 17:26
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Maar hij rijdt er wel, en jij en ik niet.

      • + 0
      • 8 feb 2014 - 17:50
    • JV fan

      Posts: 2.989

      dan moeten heel veel andere coureurs ook enorm slecht zijn..., Hij kan wel rijden (anders win je ook geen GP en opzich had hi wat pech in de laatste paar races van 2012.. Hij had nog wel een paar podiums kunnen pakken.. (singapore bijvoorbeeld ) , vorig jaar probeerde hij gewoon de tekortkomingen van de wagen te compenseren, daardoor hij veel fouten maakte..Gilles Villeneuve won ook maar een paar races, maar die sloopte ook de ene na de andere ferrari...en hij wordt ook als held gzien..

      • + 0
      • 8 feb 2014 - 17:58
    • Warlord

      Posts: 2.496

      @jv fan

      Zo dacht ik er ook over tot dit seizoen. Die gek rijd mensen expres aan: Spa 2011, Monaco 2012 en misschien nog wel vaker. In de GP2 heeft hij ook nog gewoon een marshal aangereden in Monaco door gele vlaggen te negeren.

      En aan het eind van dit seizoen zat hij doodleuk zijn gal te spuwen over Williams, teamorders te negeren en zijn teamgenoot er half af te rijden.

      Nee, mijn respect voor hem staat op het minimum.

      • + 0
      • 8 feb 2014 - 18:37
    • bobster30

      Posts: 135

      Deze "farce" pakte wel een mooie pole en overwinning in Spanje terwijl hij onder druk stond van Alonso

      • + 0
      • 8 feb 2014 - 19:10
    • @WARLORD: Ik ben het met je eens. Maldonado is een sociopaat. Best eng dat zo iemand in races mee kan doen. Op een dag rijdt hij een ander het licht uit zijn ogen. En dan?

      • + 0
      • 8 feb 2014 - 22:34
    • redbull1

      Posts: 929

      ik denk wel dat die Maldonado wel een aardig potje kan sturen anders win je echt niet zomaar een race in de formule 1 maar hij is veel te agressief en dat is wat hem op gaat breken

      • + 0
      • 8 feb 2014 - 23:10
    • Calvinh

      Posts: 2.263

      Ik snap niet dat mensen jarenlang vasthangen aan 1 overwinning. Hij had eens geluk, en een goede dag. So what? Dat weegt niet op tegen de vele crashes..

      • + 0
      • 9 feb 2014 - 00:14
    • redbull1

      Posts: 929

      @calvinh stel hij had geluk hij heeft wel meer goeie races gereden maar hij crashed gewoon teveel en daarom is hij niet goed genoeg

      • + 0
      • 9 feb 2014 - 14:43
  • Hopelijk kunnen Pastor en Romain voor spektakel zorgen dit jaar met die Lotus! Mooi duo.

    • + 0
    • 8 feb 2014 - 18:46
    • James

      Posts: 1.653

      Spektakel zonder twijfel, goed presteren waarschijnlijk niet.

      • + 0
      • 8 feb 2014 - 21:29
    • Lotus is gewoon weer een middenmotor verwacht er niks van helemaal niet met al die financiële problemen. Die kunnen echt geen vuist maken.

      • + 0
      • 9 feb 2014 - 18:31
    • Ik ga een gewaagde uitspraak doen, gewoon omdat ik daar zin in heb;
      Beide Lotus rijders zullen dit jaar een gp winnen!
      zo, die is d'ruit

      • + 0
      • 10 feb 2014 - 09:00
  • Ik ben vooral benieuwd of ze ook daadwerkelijk 100KM hebben kunnen rijden. Het zou toch wel prettig zijn als Renault z'n zaakjes inmiddels wat beter voor elkaar heeft.

    • + 0
    • 8 feb 2014 - 19:19
    • fduct

      Posts: 414

      ik ben eerder bang dat wanneer ze hun zaakjes voor elkaar hebben, we het vingertje weer non-stop gaan zien, dus renault neem je tijd

      • + 0
      • 8 feb 2014 - 20:16
  • Cypher

    Posts: 2.195

    Is er nergens iets bekend van het aantal ronden/km's ze gereden hebben?

    • + 0
    • 8 feb 2014 - 20:50
    • redbull1

      Posts: 929

      ze mogen er maar maximaal 100 rijden op zo'n 'film dag' dus daar zullen ze wel gebruik van gemaakt hebben

      • + 0
      • 8 feb 2014 - 23:11
    • Big_El

      Posts: 2.137

      100 km is meer als dat de RBR tijdens een hele testweek heeft afgelegd...

      • + 0
      • 10 feb 2014 - 08:00
  • Toch een hele prestatie van de fotograaf om het belangrijkste onderdeel van de auto niet op de foto te zetten.....

    • + 0
    • 8 feb 2014 - 22:35
    • Mirani

      Posts: 3.077

      Ik heb bij geen enkele auto de motor met het ERS systeem gezien, tenminste niet rijdend. Of bedoel je dat niet?

      (inderdaad jammer dat je de neus niet ziet, maar dat komt vanzelf. Nog heel even geduld hebben)

      • + 0
      • 9 feb 2014 - 11:32
    • redbull1

      Posts: 929

      lotus heeft al een foto van de neus online gezet

      • + 0
      • 9 feb 2014 - 14:43
    • De foto's zijn uitgegeven door Lotus denk je niet dat die er voor zorgen dat er op staat wat hun willen en niet wat wij willen...?

      • + 0
      • 9 feb 2014 - 15:47
  • Ik vind overigens die nieuwe Lotus neus verdomd veel weg hebben van een fondue vork!
    (Een fondue vork waar Maldonado zijn concurrentjes op zal prikken ;)

    • + 0
    • 10 feb 2014 - 08:58

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 19
  • Land Venezuela
  • Geb. datum 9 maa 1985 (41)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, Venezuela
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar