Red Bull Racing nog altijd in de problemen
- Gepubliceerd op 30 jan 2014 16:13
-
19
- Door: Jeroen Jonkers
Het team van Red Bull werkt al drie dagen samen met Renault om de problemen op te lossen, maar het wil nog niet echt vlotten. Uiteindelijk volgden Christian Horner en Adrian Newey op donderdagmiddag het voorbeeld van Sebastian Vettel en verlieten ook zij het circuit van Jerez.
Race-engineering coördinator Andy Damerum legt de situatie uit: "We hebben gisteren hard gewerkt aan de benodigde aanpassingen om de problemen te verhelpen en we waren hoopvol dat vandaag een succesvollere dag zou zijn. Helaas losten de maatregelen die we hadden toegepast het probleem maar voor een deel op. Het was vandaag, net als gisteren, beter om te stoppen en uitgebreid te zoeken naar een oplossing."
"Het is uiteraard niet waar we willen zijn en natuurlijk is het hele team gefrustreerd door deze problemen. We zijn echter vrij goed in het overkomen van dit soort dingen. Dit zijn de momenten waarop het hele team samenwerkt en ik weet zeker dat we deze problemen opgelost krijgen," besluit Damerum.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Visa Cash App RB
- Punten 1.061
- Podiums 24
- Grand Prix 188
- Land AU
- Geb. datum 1 jul 1989 (36)
- Geb. plaats Perth, AU
- Gewicht 64 kg
- Lengte 1,75 m
190.930 reacties op Visa Cash App RB
24 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Daniel Ricciardo
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.756 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 246
Mooi zo.
Posts: 7.033
En zo verliezen ze steeds meer kostbare tijd ten opzichte van de concurrentie. Het is nu juist zo enorm belangrijk om veel te rijden. Alleen dan is het mogelijk om kinderziektes eruit te kunnen halen voordat het seizoen begint.
Posts: 3.007
Daar zijn ze mee bezig toch...kinderziektes (alhoewel) eruit te halen :)
RB zal RB niet zijn als ze er 'gewoon' staan in Australië. In het verleden hebben ze wel eens de eerste testweek/testweken gemist aan het begin van het seizoen om vervolgens toch competitief te starten. Maar goed, het kan ook niet blijven goed gaan hè...t houd een keer op.
Posts: 7.033
Dan is dit wel een hele ernstige kinderziekte :P
Ja dat klopt Tifoso, maar dit keer is het geen doorontwikkelingsseizoen he. Een testweek missen was toen niet zo erg als nu. Ik zou me geld zeker niet op Redbull zetten in Melbourne. Had ik voor deze eerste testweek ook al niet gedaan. Ik schat zeker 3 teams op het moment hoger in. Mercedes, McLaren en Ferrari.
Posts: 2.323
en je basseert dat op niks.. ze zijn nu nog niet echt serieus aan het testen... ze proberen enkel diverse dingen uit maar echt proberen om race afstanden te rijden aan 1 stuk door is nog niemand mee bezig.. op dit moment zou ik me geld op geen 1 team zetten maakt niet uit of het om de 1e of 22e positie gaat.. pas na de 2e testweek in bahrijn kan je al een beetje zeggen maar nog steeds bijna niks.
Posts: 1.175
En als ze in Melbourne niet de kinderziektes eruit hebben gehaald, tifosi, gaan ze net zolang bij de FIA miepen totdat ze weer een voordeeltje krijgen zoals met de Pirellibanden.
Posts: 2.323
achman alynsa mercedes had illegaal getest en had dus een voorsprong was gewoon het juiste om alle andere teams ook te laten testen
Posts: 2.323
en de banden zelf moesten wel aangepast worden want dat was gewoon te onveilig en het waren alle teams die er over zeurde...
Posts: 7.033
@L-N
Ik basseer het voornamelijk op het feit dat ze Newey op aerodinamisch gebied met deze nieuwe regels nog een stuk beperkter hebben gemaakt dan het al was. De motor wordt daarintegen een stuk belangrijker. Daar riep Newey vorig jaar nog zijn zorgen over uit. En de eerste signalen bij Renault kun je nou niet bepaald positief noemen..
Newey zijn zwaard wordt steeds minder scherp en ongevaarlijker met dank aan de FIA. Dat is gewoon iets wat je niet kunt ontkennen. Het is bijna geen doen meer om op aerodinamisch gebied met iets op de proppen te komen wat doorslaggevend kan zijn onder de huidige regels. Laat dit nou net de kracht zijn van Newey/RBR in de afgelopen jaren!
Posts: 3.077
Het is niet alleen Red Bull.. Het zijn alle Renault teams die grote problemen hebben en vraag me stiekem ook af of men niet wist bij Renault dat ze nog niet klaar waren voor de eerste test. Is dit de reden dat Lotus deze test heeft overgeslagen?
Posts: 983
Daar dacht ik ook al aan.
Posts: 9.176
Giedo dan? Wist hij het?
Posts: 3.077
@ pietje2013
Ik ga ervan uit dat de problemen van Renault oplosbaar zijn en misschien in Bahrein tijdens de volgende test al opgelost te zijn. Lotus gooit dus hooguit een week weg. Zou Giedo dan een heel seizoen weg gooien? Denk het niet.
Posts: 7.320
Als dit dan toch moet dan t liefst bij RB.
De beste ne de snelste mag best weer eens die andere kant vd medaille voor de kiezen krijgen. Ik zou liegen als ik zeg dat ik t sneu zou vinden..
Posts: 7.320
Als dit dan toch moet dan t liefst bij RB.
De beste ne de snelste mag best weer eens die andere kant vd medaille voor de kiezen krijgen. Ik zou liegen als ik zeg dat ik t sneu zou vinden..
Posts: 7.320
Als dit dan toch moet dan t liefst bij RB.
De beste ne de snelste mag best weer eens die andere kant vd medaille voor de kiezen krijgen. Ik zou liegen als ik zeg dat ik t sneu zou vinden..
Posts: 7.320
Als dit dan toch moet dan t liefst bij RB.
De beste en de snelste mag best weer eens die andere kant vd medaille voor de kiezen krijgen. Ik zou liegen als ik zeg dat ik t sneu zou vinden..
Posts: 3.077
Ik was het na 1 keer al met je eens ;)
Posts: 5.887
Ik ook hoor. Zwaar overdreven dit ;)