'Sam Michael wordt nieuwe teambaas McLaren'
- Gepubliceerd op 23 jan 2014 19:34
-
13
- Door: Jeroen Jonkers
Sam Michael werkte voor het eerst in de Formule 1 in 1993, destijds voor het team van Lotus. Toen dit team failliet ging, verkaste de Australiër naar Jordan waarna hij in 2001 de overstap maakte naar het team van Williams. Vanaf 2004 bekleedde Michael de functie van technisch directeur bij het team uit Grove. Na een tegenvallend seizoen van Williams in 2011 stapte Michael op bij dat team en vertrok naar het team van McLaren, waar hij sinds 2012 de functie van sportief directeur vervult.
De positie van Martin Whitmarsh staat al langere tijd ter discussie binnen het team van McLaren en de situatie schijnt een kookpunt te hebben bereikt toen McLaren koos voor Kevin Magnussen als teamgenoot van Jenson Button en niet voor Sergio Perez. Een beslissing waar Whitmarsh naar verluidt een tegenstander van was.
McLaren onthult morgen haar nieuwe bolide om 13.00 uur Nederlandse tijd. Het is niet bekend of de verandering van het management ook morgen bekend wordt gemaakt.
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team McLaren
- Punten 37
- Podiums 0
- Grand Prix 41
- Land GB
- Geb. datum 19 jan 1980 (46)
- Geb. plaats Frome, Somerset, GB
- Gewicht 72 kg
- Lengte 1,82 m
67.104 reacties op McLaren
23 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Jenson Button
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.367 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 1.776
Sam Michael heeft bij Williams geen goed werk geleverd als manager. Williams is onder andere door zijn toedoen afgegleden van een top team naar een achterhoede team. Het was immers Sam Michael zijn verantwoordelijk de juiste mensen binnen te halen en te behouden. Nu hij deze positie krijgt bij McLaren ben ik zeer benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Zijn track record is niet in zijn voordeel.
Posts: 121
Ik weet niet of ik hier nou zo blij van word..
Posts: 1.549
Ik wel in ieder geval want ik ben geen McLaren fan ;). Sam Michael bij een team en het gaat bergafwaarts, hoe die nog werk kan vinden in de F1 is mij een raadsel.
Opvallend ook; met de terugkomst van Ron Dennis gingen er juist geruchten dat naast Whitmarsh ook Michael z'n biezen kon pakken.
Posts: 758
Spannend. Ik vind dat Martin echt wel fouten heeft gemaakt vorig jaar. Iemand als Perez aannemen blijft een gok. Maar als dat goed had uitgevallen vorig jaar, dan had hij een held geweest. Ik ben benieuwd.
Posts: 462
Met alle respect, maar god#*$domme .. Dat zal toch niet waar zijn?!?!
Met de komst van Button en het vertrek van Hamilton / Dennis ben ik McLaren al minder gaan waarderen, zeg maar gerust met de komst van Button, maar hoe krijgen ze het voor elkaar om de twee meest irritante kerels uit de paddock zo'n prominente positie te geven??!?!
Jezusmina ... Ik hoopo dat het een nachtmerrie is.
Posts: 929
REMMEND NIEUWS (of niet): vanaf 2015 zijn bandenwarmers verboden! in mijn ogen een goeie keuze. zo word het opwarm rondje na de pit-stop veel belangrijker. en voor coureurs moeilijker om op de baan te blijven.
Posts: 517
Logische en verstandige keuze... als de ambitie is om voor spek en bonen mee te rijden.
Kijkende naar wat Michael bij Williams gedaan heeft lijkt het me dat er genoeg betere kandidaten rond moeten lopen om Martin Whitmarsh op te volgen.
Posts: 930
Eerst maar eens afwachten wat hier van waar is. Ik mis bijvoorbeeld een bron waar dit vandaan komt en de laatste tijd staan er wel heel veel geruchten op F1today die gebracht worden alsof iets al beslist is wat achteraf niet zo was.
Ik als McLaren fan zie liever Whitmarsh dan Sam Michael.
Posts: 1.422
Als je de tekst leest som je op dat elke keer dat hij bij een team komt, het niet lang erna of ineens slecht gaat of zelfs failliet gaat. Wakker worden, McLaren!
Posts: 1.082
Dit had ik niet zien aankomen.....had toch stiekem verwacht dat Brawn de teambaas ging worden. Ergens denk ik ook dat Brawn nog steeds de teambaas gaat worden in 2015 als Honda haar intrede doet. Ook denk ik dat Brawn halverwege het jaar begint aan de auto voor 2015 voor McLaren en dat er dan een bom van een auto op de grid komt.
Posts: 4.805
Ik vond dat bij Williams al een erg leuke kerel. Hij lijkt me ook vrij hard zonder direct lomp te worden: goede eigenschap voor die functie. Benieuwd hoe hij het gaat doen, maar ik heb er wel vertrouwen in!
Waarom staat dit soort koppen trouwens vaak tussen aahalingstekens? Er wordt niet eens een bron genoemd van wie het een quote zou zijn. Lijkt er op deze manier op alsof de schrijver nieuws wil brengen maar zelf buiten schot wil blijven.
Posts: 9.176
Als we op de resultaten uit het verleden gaan beoordelen zoals de mensen hierboven, dan kunnen alle teambazen wel opstappen!
Mag alleen Horner nog blijven omdat de rest de laatste 6 jaar niet WK geworden is (Stefano 2007 als laatste van de huidige teambazen)
Posts: 9.505
Boullier gaat Whitmarsh vervangen