user icon

Ferrari niet bang dat Alonso contract voortijdig verscheurt

  • Gepubliceerd op 24 dec 2013 13:55
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-president Luca di Montezemolo maakt zich geen zorgen over de toekomst van Fernando Alonso. De Spanjaard werd in verband gebracht met een terugkeer naar McLaren, maar zijn contract in Maranello loopt door tot het einde van 2016.

Di Montezemolo: "Die speculatie over Alonso is leuk voor de pers en het publiek, meer niet. Ik ben zeer tevreden over Fernando. Hij ligt tot eind 2016 vast bij ons. Mijn enige zorg is hem een betere auto bezorgen. Ik heb veel aan mijn hoofd, maar onze eerste coureur is geen probleem. Over twee jaar is dat pas weer een punt van aandacht."

"Ik begrijp en deel de onvrede van Fernando. Ik heb hem gezegd dat hij dit jaar op eigen kracht de tweede plek heeft bemachtigd, meer dankzij zichzelf dan dankzij de wagen. Aan de andere kant verlang ik van een coureur dat hij in voor- en tegenspoed het team verdedigt. Dat heb ik Alonso ook verteld halverwege het seizoen. Maar verder ben ik uitermate blij met hem."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Enya

    Posts: 182

    Uhh....lees tussen de regels door: Einde Alonso en welkom Kimi! Mss Caterham of Marussia een optie voor Alonso?

    • + 0
    • 24 dec 2013 - 14:28
    • ehhm nee,

      ik heb na het lezen van jouw post het bericht nog eens 10x doorgelezen maar dat maak ik er echt niet uit op.

      • + 0
      • 26 dec 2013 - 14:12
  • ARW

    Posts: 1.078

    \'verlang ik van een coureur dat hij in voor- en tegenspoed het team verdedigt\'

    Dus liegen waar nodig. Ook een team kan het soms fout hebben en mag er best kritiek geuit worden. Lucatje verdedigt een heilige imago van Ferrari die al jaren er niet meer is.

    • + 0
    • 24 dec 2013 - 14:29
    • Dat is dus het probleem van Alonso.
      Je kan zeggen van Alonso wat je wilt,maar als het team een fout maakt of de auto is gewoon niet goed genoeg dan zegt hij dat gewoon en soms op een manier dat Luca\'tje er niet zo blij van wordt dat Alonso tegen het heilige been van het paardje aanschopt.
      Een paar maanden geleden las ik hier nog dat er haarscheurtjes zouden zitten tussen Alonso en Ferrari,de relatie lijkt hersteld,maar het blijft naar mijn idee een bros geheel.
      Veel zal afhangen van de 1e paar race\'s van 2014.
      Time will tell.

      • + 0
      • 24 dec 2013 - 14:40
  • \" Ik heb hem gezegd dat hij dit jaar op eigen kracht de tweede plek heeft bemachtigd, meer dankzij zichzelf dan dankzij de wagen.\"

    Ugghhh, die Ferrari was zo slecht nog niet.. zeker in het 1e gedeelte van het jaar niet. Toen ze misschien samen met Lotus wel de beste race pace hadden.
    \'ja maar massa....\",, Ja Massa onderpresteert al jaren met af en toe een redelijke prestatie.
    Alonso is 1 vd beste coureurs op de grid, maar die veren die in Zijn kont worden gestopt kan ik niet uitstaan. En de reden dat ik dat niet kan uitstaan is omdat Alonso er zelf ook heilig van overtuigd is dat, die veren die in zijn kont worden gestopt, daar ook thuis horen.

    En nu twijfel ik of het gezegde wel goed gebruikt heb.

    • + 0
    • 24 dec 2013 - 17:27
    • James

      Posts: 1.652

      Benieuwd of je er binnen een paar maand nog zo over denkt.

      • + 0
      • 24 dec 2013 - 20:34
  • \" Ik heb hem gezegd dat hij dit jaar op eigen kracht de tweede plek heeft bemachtigd, meer dankzij zichzelf dan dankzij de wagen.\"

    Ugghhh, die Ferrari was zo slecht nog niet.. zeker in het 1e gedeelte van het jaar niet. Toen ze misschien samen met Lotus wel de beste race pace hadden.
    \'ja maar massa....\",, Ja Massa onderpresteert al jaren met af en toe een redelijke prestatie.
    Alonso is 1 vd beste coureurs op de grid, maar die veren die in Zijn kont worden gestopt kan ik niet uitstaan. En de reden dat ik dat niet kan uitstaan is omdat Alonso er zelf ook heilig van overtuigd is dat, die veren die in zijn kont worden gestopt, daar ook thuis horen.

    En nu twijfel ik of het gezegde wel goed gebruikt heb.

    • + 0
    • 24 dec 2013 - 17:27
    • ARW

      Posts: 1.078

      \'Alonso is 1 vd beste coureurs op de grid, maar die veren die in Zijn kont worden gestopt kan ik niet uitstaan.\'.....die veren gaan verdiend in zijn kont ;). Je kunt het waarschijnlijk minder goed verdragen omdat je toevallig liefhebber bent van een ander coureur. Niks mis mee want hebben zo onze eigen idolen, maar dat jij de lofzang richting Alonso niet kan uitstaan zegt meer iets over jou.

      • + 0
      • 24 dec 2013 - 17:41
    • ARW,
      sluit me bij RF aan, waarschijnlijk irriteer ik me er zo aan omdat Alonso ook zo´n verdomd arrogant mannetje is, terwijl een andere coureur misschien wat terughoudend kan zijn als men zoveel veren in diens kont wil stoppen, trekt Fernando dankbaar zijn billetjes uit elkaar opdat er maar zoveel mogelijk veren in kunnen, naar verluidt zijn er zelfs complete matrassen in verdwenen

      • + 0
      • 26 dec 2013 - 14:19
  • De dubbele tong van die montezemelaar heeft weer van zich laten horen.
    Ik lees:\" Alonso heeft zichzelf boven het team gezet en van mij mag hij oprotten, we hebben Kimi en die is net zo goed\".

    • + 0
    • 24 dec 2013 - 19:29
  • gp

    Posts: 4.264

    Grappig, het lijken hier alleen maar Kimi fans te zijn met oogkleppen op. Dit is nu al voor de tweede keer dat hij duidelijk zegt dat Alonso de eerste rijder is bij ferrari en dat Raikkonen ondersteuning is voor Alonso.

    • + 0
    • 25 dec 2013 - 10:55
    • Nou ik zou de originele Engelse (of Italiaanse) tekst wel eens willen lezen. Bij het vertalen wordt wel vaker een subtiel foutje gemaakt waardoor de toon van de uitspraak flink wordt veranderd. Ik denk werkelijk dat hij Alonso op dit moment te vriend wil houden en zich echt beseft dat hij met Alonso een goede coureur heeft, maar ik denk ook niet dat hij op voorhand Kimi al tot tweede coureur bombardeert.

      • + 0
      • 25 dec 2013 - 12:08
    • gp

      Posts: 4.264

      Je hebt gelijk, de eerste keer was eigenlijk een slechte vertaling uit het engels. Sorry, mijn fout, ik was iets te snel met mij reactie.

      • + 0
      • 25 dec 2013 - 18:19
  • avda

    Posts: 119

    Kimi ligt volgens mij niet wakker van de uitspraken van Luca. Kimi krijgt 20 mil voor het rijden in een ferrari(plus het opschuiven in de wachtrij voor een laferrari) dus dat zit wel goed. Waarschijnlijk wint hij een paar races en misschien zelfs de titel. Kimi gaat echt niet voor Alonso rijden en visa versa. Die gasten hebben dat in hun contract netjes opgelost.

    • + 0
    • 25 dec 2013 - 11:29

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar