Alonso tevreden over progressie nieuwe Ferrari
- Gepubliceerd op 15 dec 2013 14:54
-
25
- Door: Jeroen Jonkers
"Ik ben tevreden over mijn dag in de simulator", aldus Alonso. "We hebben het volledige programma af kunnen werken. Het was fijn om weer te rijden, al was het virtueel."
"We hebben verschillende ideeën proberen uit te voeren met de ingenieurs. We staan aan het begin van een leerproces en we gaan steeds verder vooruit. Het is prettig om hieraan bij te dragen."
Tijdens het kerstfeestje van Ferrari verzekerde Alonso zijn team ervan dat hij in 2014 alles uit de auto zal halen: "Tweede worden is nooit leuk, maar we moeten vooruit kijken. Iedereen verwacht altijd veel van ons. Ieder jaar proberen we het beter te doen en ik weet dat jullie erg hard werken."
"Er zijn nieuwe regels en er is extra werk voor iedereen, maar jullie kunnen rekenen op volledige inspanning van ons wat betreft fysieke en mentale voorbereiding om helemaal fit te zijn voor de openingsrace in maart. We gaan met zijn allen een belangrijke tijd tegemoet. Forza Ferrari."
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.529 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (25)
Login om te reagerenPosts: 666
Denk dat Kimi dood is. Lang geleden dat we er nog iets van hoorde.
Posts: 6.198
Die herstelt nog steeds van de operatie
Posts: 7.033
Kimi is juist blij dat hij het even kan stellen zonder camera\'s en microfoons onder zijn neus nudat het seizoen voorbij is.
Posts: 66
Ik denk dat hij op dit moment meerijdt met een sneeuwscooterrace, samen met zijn Finse vrienden. Hopen dat hij niks breekt dit keer. ;-)
Posts: 1.332
Kimi ligt lekker met een fles Vodka op de bank, blij dat hij van al het gezeur verlost is.
Pas als er op de vrijdag in Melbourne nog geen teken van leven is zou ik me zorgen gaan maken ;)
Posts: 2.195
Wanneer is Kimi eigenlijk gerechtigd om werkzaamheden te doen voor Ferrari? Of is dat niet meer van toepassing omdat Lotus niet betaald en zij zelf zich dus ook niet aan het contract houden?
Posts: 297
Ferrari heeft Koba nog achter de hand.
Posts: 4.805
@Cypher
Ik vermoed per 1 januari, tenzij hij het aanvecht vanwege inderdaad het niet betalen van zijn loon. Dat hij de laatste twee races niet reed staat formeel los van die discussie, omdat het een medische oorzaak had (hoewel we stiekem wel beter weten).
Posts: 197
Even offtopic ..
Heeft iemand eigenlijk een filmpje of dergelijke over hoe die simulator er werkelijk uitziet?
Ben wel eens benieuwd hoe dit er uit ziet en zelf vind ik niet echt veel op internet.
Posts: 10.071
Dit is de befaamde TGM Sim van Ferrari, gebouwd door XPI Simulation, met hi fi electric motion system van Bosch Rexroth Motion Simulation Technology.
State of the art simulator van 6 miljoen dollar, Red Bull Racing heeft exact dezelfde.
www.youtube.com/watch?v=5T_tXG-89IU
Posts: 10.071
En de binnenkant.
img18.imageshack.us/img18/5813/67km.jpg
Posts: 1.092
Het verschil tussen de Ferrari en RB simulator is dat er bij RB deskundige mensen er mee werken en bij Ferrari Italianen.
Posts: 18.535
Want Italianen zijn per definitie niet deskundig? Wat heb ik een hekel aan mensen die zoiets roepen.. Alsof een Italiaan automatisch iets minder goed kan dan een Duitser of een Brit ofzo..
Posts: 10.071
@ARW,
Italianen als overtreffende trap van deskundig, bedoel je toch....?
Posts: 1.092
Er zijn deskundige Italianen. Zeer zeker, maar de innovatiekracht van Italië (4e grootste economie van Europa) is bedroevend verslechterd. Tegenwoordig concurrentiekracht van een land zoals Hongarije. Uit onderzoek blijkt dat ze wat betreft R&D gezakt zijn naar een 47e plaats vd wereld. Achter Indonesië en Azerbeijan. Nu heeft Ferrari als multinational genoeg aantrekkingskracht voor buitenlands talent.
Posts: 486
@ARW: wat een kortzichtige reactie en denkwijze. De innovatie cijfers zijn niet lineair te vergelijken met andere landen. Het zou erg slecht zijn voor Italië als hun economie dezelfde structuur had als Duitsland of GB, maar de structuur is totaal anders, en ook innovatie bedrijven hebben historisch meer geïnvesteerd in arbeid dan kapitaal en dus technologie. Dat zegt niks, maar dan ook helemaal niks over de kwaliteiten van individuele ingenieurs. Als je kijkt naar veel van de meest innovatieve bedrijven hebben veel Italianen, denk aan EADS, NASA, en zo kan ik er nog veel meer noemen.
Posts: 197
Bedankt MR. Monza! :)
Posts: 10.071
You\'re welcome ;)
Posts: 2.303
Dus hij zegt dat ie dit jaar niet alles uit de auto geperst heeft, en hij was op en top fit zoals nooit ervoren toen 2013 ging beginnen. Raar toch dit nu te lezen.
Posts: 3.592
Waar zegt ie dat dan?
Posts: 4.805
@MrMonza
Weet jij of dit jaar het winteruitje doorgaat?
Posts: 816
Bedoel je \'\'Wrooom\'\'?
Gaat niet door.
Posts: 10.071
De 2014 Wrooom editie is gecanceld, sponsor Philip Morris heeft na 23 jaar de stekker eruit getrokken.
Posts: 4.805
Ah, jammer. Leverde altijd leuke plaatjes op.
Posts: 816
Las van de week dat Kimi al volledig hersteld is van zijn operatie en voor de kerstdagen een bezoekje in Maranello doet.