user icon

Force India: "Di Resta heeft eerlijke kans gehad"

  • Gepubliceerd op 13 dec 2013 10:41
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Voor Paul di Resta is in 2014 geen plek meer bij Force India. De Indiase renstal ging in zee met Nico Hulkenberg en Sergio Perez. Dat betekent waarschijnlijk het einde van de periode van Di Resta in de Formule 1. De Schot verkondigde via Twitter: "Het is nu tijd voor een nieuwe uitdaging en een volgende fase in mijn loopbaan."

Force India-teambaas Vijay Mallya over Di Resta: "Er niets mis gegaan met Paul. Ik mag hem wel, hij is een vriend van het team en hopelijk blijft dat zo, maar elke renstal moet vooruit. Paul heeft een eerlijke kans gehad, het was niet maar één jaar. Hij heeft ook veel voor ons gedaan. Dat de Britse fans teleurgesteld zijn speelt niet echt mee in zo'n beslissing. Wij waren van mening dat bij nieuwe reglementen en een nieuwe motorformule ook een verse line-up hoorde."

"Paul is een geweldige kerel en een goede coureur. Ik heb niets tegen hem, ook niet tegen Adrian Sutil overigens. Ze blijven vrienden. Ik hoop dat Di Resta in de Formule 1 verder kan, maar vergeet niet dat ik degene was die hem uit de DTM plukte en hem de kans gaf in de Formule 1. Wie weet slaan we in de toekomst weer eens de handen ineen."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Edgar

    Posts: 1.486

    Goede coureur, niet 1 van de buitencategorie, heeft niks bijzonders laten zien verder en vind hem meer in de DTM thuis horen of Indy cars misschien.

    • + 0
    • 13 dec 2013 - 10:54
  • Prima coureur, in een Ferrari of McLaren had hij het stukken beter gedaan dan Perez of Massa. Jammer, maar de F1 is hard. Zijn opvolger Perez brengt centen maar is een klap minder als DIR.

    Ik hoop dat hij naar Amerika gaat, DTM heeft hij weinig meer te winnen.

    • + 0
    • 13 dec 2013 - 10:59
    • Mee eens. Uitstekende coureur voor de IRL.

      • + 0
      • 13 dec 2013 - 11:42
    • James

      Posts: 1.652

      niet akkoord, voor een topteam rijden is nog altijd wat anders, kom je elke race onder een vergrootglas te liggen, en niet enkel als je eens een goede race rijdt bij Force India

      • + 0
      • 13 dec 2013 - 11:54
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Met Perez gaat het helemaal goed komen, let maar op.

      • + 0
      • 13 dec 2013 - 16:14
  • Bertus_F1

    Posts: 178

    Di Resta kan het wel vergeten in de F1. Het is ook geen F1 - waardige coureur. Categorie Massa, Sutil, Giedo, Maldonado, Bottas, Frijns, Grosjean en Gutierrez. Scheelt met die coureurs streed hij ook vaak.

    • + 0
    • 13 dec 2013 - 11:39
    • wat moeten al die F1 onwaardige coureurs in de F1...

      • + 0
      • 13 dec 2013 - 11:51
    • Frijns

      Posts: 2.564

      Wat Frijns in je rijtje doet snap ik niet helemaal. Nooit gestreden met Di Resta en als er 1 iemand bewezen heeft F1-waardig te zijn is hij het wel. Word nog steeds in de internationale autosport als het grootste talent van de afgelopen jaren gezien.

      • + 0
      • 13 dec 2013 - 12:12
    • Bertus_F1

      Posts: 178

      @Jasverstoppen ik snap het ook niet! Zo jammer dat deze mooie sport zo word vergald door rijders als Giedo.

      @Frijns Als Frijns F1 waardig materiaal is, dan had hij wel bij een Topteam gereden en had hij waarschijnlijk wel meer sponsoren gehad. Niet alleen binnenlandse sponsoren, maar ook buitenlandse sponsoren!

      • + 0
      • 13 dec 2013 - 12:42
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      Bertus, alsjeblieft, ga ergens anders bashen over vdg. Zit iets je dwars of zo?

      • + 0
      • 13 dec 2013 - 13:02
    • Bertus_F1

      Posts: 178

      @CalvinH ff offtopic.. Er zit me een enorme keutel dwars.

      OT: Maar helaas heeft Giedo mij niet echt kunnen overtuigen in de Catering. Naast Sjarrels Piek, zoals mij grote voorbeeld Ronald van Dam zou zeggen, had ik toch meer van hem verwacht. Dus is mijn conclusie dat hij niet F1- waardig materiaal is. Een Alons reed namelijk wel goed in de Minardi. Nog een voorbeeld Webber in de Minardi. Dat was ook geen goede wagen.

      • + 0
      • 13 dec 2013 - 13:15
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Ja hoor, vooral Bottas en Grosjean in je rijtje zetten, twee van de grootste talenten in de F1...

      • + 0
      • 13 dec 2013 - 13:58
    • Bertus_F1

      Posts: 178

      @Rudi84 Met Bottas wil ik nog wel wachten met een oordeel. Maar kom op, Grosjean is al 27 jaar en is nog een talent?? Dus Vettel is ook nog een talent met 4 wereldtitels? En Giedo (@F1Todayredactie word dit nu ook aangepast) is volgens jou ook nog steeds een talent?

      Grosjean heeft nu al zeker 3 jaar race - ervaring! En heeft uiteindelijk maar een aantal podiumplekjes gehaald. De 2de seizoenshelft heeft hij het aardig gedaan ten opzichte van Kimi, maar dat kwam ook dat Kimi zat te klagen over het niet betalen van zijn salaris en later besloot om weg te gaan naar Ferrari!

      • + 0
      • 13 dec 2013 - 14:18
    • Rudi84

      Posts: 4.805

      Sterker nog, ik zie Grosjean nog wel kampioen worden mits hij een goede auto onder zijn kont krijgt. Die jongen is echt bloedsnel! En na 2,5 seizoen met een duidelijk stijgende lijn kun je in mijn ogen wel duidelijk een talent zijn.

      Bottas hoef ik niet eens het voordeel van de twijfel gegeven, die heeft een geweldig debuut gereden.

      En Giedo? Die zou ik nóóit een talent noemen, maar dat zal hier ondertussen wel bekend zijn ;-)

      • + 0
      • 13 dec 2013 - 18:39

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit