user icon

Whitmarsh tipt Mercedes als beste motor voor 2014

  • Gepubliceerd op 05 dec 2013 14:16
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Het team van Mercedes heeft uitstekende kaarten om volgend seizoen hoge ogen te gooien. Dat is een voorzichtige inschatting van McLaren-teambaas Martin Whitmarsh. Mercedes beschikt over alle ingrediënten om het nieuwe Formule 1-tijdperk in te luiden met succes.

Whitmarsh liet aan Autosport weten: "Mijn vermoeden is dat Mercedes het sterkst uit de winter tevoorschijn zal komen. Ik ben misschien bevooroordeeld, maar ik heb ook wat kennis over de budgetten van de drie motorleveranciers. Mercedes heeft veel middelen, goede faciliteiten en goede mensen. Ik ken niet het totale plaatje, dat heeft niemand, maar ik heb misschien wel wat meer inzicht dan anderen. Bij een vrije keuze zou ik voor Mercedes-Benz gaan voor volgend jaar."

"Of ik denk dat wij zelf kunnen winnen in 2014? Ja, eerlijk waar. Alles bij ons is gericht om volgend seizoen af te rekenen met het matige afgelopen seizoen. Maar of dat ook gaat lukken, de tijd zal het leren. Verandering bevalt ons wel. Ik zie het als een geweldige mogelijkheid. Het is opwindend, spannend. Elke winter verheugt iedereen zich op een nieuw seizoen, maar nu meer dan anders. De presentatie van de nieuwe bolides zal volop in de belangstelling staan."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Calvinh

    Posts: 2.263

    Het zou toch maar wat wezen als die Mercedes motoren gewoon 0.5-1.0 seconden sneller is over een gemiddelde ronde..

    • + 0
    • 5 dec 2013 - 14:23
    • Dimensie

      Posts: 616

      En hoeveel meer vermogen zou je daar voor nodig hebben?;)

      Het zijn allemaal grote fabrikanten met genoeg middelen dus het zal close zijn.
      Maar heel kort door de bocht zou je kunnen zeggen dat Mercedes niet eens echt f1 succes heeft gehad.
      De enigste titel van de afgelopen 15 jaar was in een Brawn die een diffuser had en de andere motoren werden door Ilmor gemaakt.

      • + 0
      • 5 dec 2013 - 14:59
    • Zou het wel eens willen zien, de Mercedes motor van dit jaar in de RB...

      • + 0
      • 5 dec 2013 - 15:21
    • McLaren werd in 99 kampioen bij de rijders, in 2008 overigens ook net als in 2009. Ze wonnen elk jaar minstens één GP met uitzondering van dit seizoen en 2006.

      • + 0
      • 5 dec 2013 - 18:53
  • Wij van WC Eend adviseren WC Eend ....

    • + 0
    • 5 dec 2013 - 14:26
    • +1

      • + 0
      • 5 dec 2013 - 15:01
    • Inderdaad, nietszeggende uitspraak. Niemand weet wat de beste motor is.

      • + 0
      • 5 dec 2013 - 15:25
    • Dimensie

      Posts: 616

      Veel zeggende uitspraak:)
      Whitmarsh solliciteert bij Mercedes.

      • + 0
      • 5 dec 2013 - 15:30
  • Uiteindelijk een goede keuze van Williams om over te stappen naar Mercedes.

    • + 0
    • 5 dec 2013 - 14:49
  • Ja want dit weet whitmarsh al..net als Maldonado zei dat deze Williams de snelste f1 was die hij ooit gereden had xD

    • + 0
    • 5 dec 2013 - 16:32
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Jep, allemaal natte vingerwerk... Wat weet Whitmarsh nu van wat Ferrari en Renault hebben gedaan? budgeten zeggen verder wel iets, maar ook lang niet alles.

      Maargoed, wil niet zeggen dat ie geen gelijk krijgt met deze \'gok\'.

      • + 0
      • 5 dec 2013 - 17:59
  • Toyota weet nog hoe gemakkelijk je met veel geld kan winnen. Honda ook, geloof ik..

    • + 0
    • 5 dec 2013 - 18:55
  • vvans

    Posts: 486

    Dus, Mercedes is de beste motor, maar McLaren gaat vanaf 2015 met Honda motoren rijden?

    Ik begrijp dat Honda veel geld in het team gaat pompen, en dat ze voor de lange termijn gaan. Maar als ze echt denken dat Mercedes de beste motor heeft, dan noem ik dit maar een gevalletje pay-engine

    • + 0
    • 6 dec 2013 - 19:41
  • amgbenz

    Posts: 272

    @ dimensie.de motor wordt door mercedes gemaakt.Vroeger in het begin toen ze de f1 binnen kwamen werd het door ilmor gemaakt maar is uit gekocht door Mercedes .dus officieel Mercedes fabriek

    • + 0
    • 8 dec 2013 - 20:40

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar