user icon

Magnussen past helmdesign aan kleuren van McLaren aan

  • Gepubliceerd op 04 dec 2013 15:14
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra
Het is nog even afwachten hoe de helm van Kevin Magnussen er voor zijn debuutseizoen in de Formule 1 uit zal zien. De Deen bepaalt zijn design mede op basis van de kleuren van McLaren. "Ik ontwerp mijn helm meestal aan de hand van de kleuren van mijn team, dus hou het in de gaten!"

De kleuren van McLaren voor 2014 zijn namelijk nog niet bekend. Vodafone stopt als hoofdsponsor van de Britse renstal en meerdere namen zijn de revue gepasseerd als mogelijke opvolger. Scheermesjesfabrikant Gillette, vliegmaatschappij Emirates en electronicagigant Sony zijn slechts een paar voorbeelden van de bedrijven die in verband zijn gebracht met McLaren.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Apple zou lachen zijn. iMcLaren.

    • + 0
    • 4 dec 2013 - 15:36
    • Calvinh

      Posts: 2.262

      En het enige verschil is dan dat \'ie elk jaar een stukje langer wordt :p

      • + 0
      • 4 dec 2013 - 21:57
  • Toch mis ik de helmen die je meteen aan een coureur kan linken. Senna\'s helm...overduidelijk. Schumacher was ook wel herkenbaar. Rosberg, Hamilton en Massa zijn denk ik de enigen die een helmdesign hebben waar je de coureur gelijk bij past en ook meteen in het oog springt. Neem een design die je hele carriere mee kan. Iets blauws is alweer even geleden (Prost/Hill)

    • + 0
    • 4 dec 2013 - 15:42
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Je vergeet Webber. Altijd hetzelfde design en ook blauw. Alonso heeft volgens mij ook bijna alleen maar met het huidige design geredenen op 2007, 8 en 9 na. En dan heb je Button ook nog.

      Meest herkenbaar vind ik die van Senna, Schumacher, Verstappen en Massa (felgroen springt eruit). Ook die van de minder getalenteerde Villeneuve was wel herkenbaar met die rare kleurencombinatie.

      • + 0
      • 4 dec 2013 - 15:49
    • StevenQ

      Posts: 6.767

      maar Schumacher heeft tijdens zijn carrière zijn helm veranderd, de 1e 9 jaar van zijn carrière was die helm niet rood

      • + 0
      • 4 dec 2013 - 15:50
    • En te zeggen dat hij zijn helm eigenlijk enkel maar veranderde omdat die in beeld bijna hetzelfde was als die van Barrichello.

      • + 0
      • 4 dec 2013 - 15:59
    • Coulthard heeft ook altijd met hetzelfde design gereden.. De 3 generaties Hill reden/rijden ook met een design dat erg op elkaar leek.. ook erg leuk naar mijn mening!

      • + 0
      • 4 dec 2013 - 20:08
  • Maart5469

    Posts: 130

    Vettel rijdt bijna elke race met een ander helmdesign. Goed dat ie altijd vooraan rijdt ivm. de herkenbaarheid. Wel is het overdreven. Een helmdesign moet heel simpel en duidelijk
    herkenbaar zijn.

    • + 0
    • 4 dec 2013 - 15:48
    • Buxoq

      Posts: 174

      De makkelijkste manier om te zien was om je zo te gedragen. O het is niet de helm van Webber, dan zal het wel Vettel zijn

      • + 0
      • 4 dec 2013 - 16:26
  • Dat vind ik voor nu al een + punt voor Magnussen. Het is maar een detail, maar wat mij betreft verplicht de FIA een verplicht vast helmdesign voor coureurs, die hooguit qua kleur aangepast mag / moet worden aan de livery van het team waar je voor uitkomt.

    • + 0
    • 4 dec 2013 - 17:38
    • Ja, identiteit door de helm; zo zou \'t moeten zijn...
      James Hunt, Hill, Fittipaldi...
      Maarja zelfs Hamiltons helm is niet eens geel meer zoals het voorheen altijd was..
      Albers was niet bepaald een legende, maar zijn zwart oranje stippelhelm vond ik stiekum erg stoer,retro, uniek. Ja, cool helmdesign vond ik dat. Wat dat betreft zijn toch de oude designs zoveel ruiger dan de schreeuwerige drukke designs v vandaag de dag..

      • + 0
      • 5 dec 2013 - 09:08
  • Gillette? Sony? hm, mijn hoofd maakt er een zilverblauwe auto van..

    • + 0
    • 5 dec 2013 - 09:09

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 103
  • Podiums 0
  • Grand Prix 101
  • Land Denemarken
  • Geb. datum 5 okt 1992 (28)
  • Geb. plaats Roskilde, Denemarken
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar