user icon

Spreekverbod Alonso via Twitter over Ferrari

  • Gepubliceerd op 28 nov 2013 09:17
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra
Fernando Alonso mag niet meer via Twitter iets over Ferrari zeggen. Dat verkondigde Ferrari-preses Luca di Montezemolo in gesprek met Rai Uno. De Scuderia wil niet meer geconfronteerd worden met onverwachte uitspraken en opmerkingen.

Di Montezemolo: "Alonso zal aan onze regels voor Twitter-gebruik moeten gehoorzamen. Hij mag net als iedereen schrijven wat hij wil op Twitter, maar alles met betrekking tot Ferrari wordt voortaan alleen maar gecommuniceerd via Ferrari."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Vanochtend vond Fernando een paardenkop in zijn bed.

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 09:26
    • zo slecht ziet z\'n vrouwke er toch niet uit??

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 09:33
    • Stitch

      Posts: 5.311

      @ Jean Alesi: nee zijn Ferrari blijkt niet meer dan \"un Belse Knol\" ;-)

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 11:27
  • Misschien kan Ferrari voor elke taal een ander Twitter account aanmaken. Ik zit niet te wachten op een tweet in Italiaans, een zelfde (?) tweet in\'t Spaans en daarna nog een in het Engels.

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 09:29
  • Wordt een zwaar jaar voor alonso

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 09:36
  • Het verbod is al een tijdje geldig, sinds de Gp van India gebruikt Fernando #ForzaFerrari al niet meer.
    Maar het handtasjes gevecht gaat maar door, ik voorspel geen goede afloop.

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 09:38
    • Ik vind dit echt dikke onzin. Hij was meestel heel motiverend en positief via zijn Twitter over Ferrari. Echt kansloos dit, tenzij je ermee bezig bent om hem de deur te wijzen..

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 11:00
    • Dimensie

      Posts: 616

      Voor de teams is de f1 gewoon reclame.
      Als je miljoenen spendeert aan marketing om auto\'s te verkopen dan heb je er niets aan als een collega foto\'s loopt te tweeten van overwinningen in een Renault.
      Ik zie ook liever geen interviews van een coureur waar een pers dame bij staat etc maar van de kant van de teams kan ik beperkingen best begrijpen.

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 11:20
    • @Dimensie: Ja maar als hij niet over Ferrari mag twitteren, dan mag hij nog steeds wel zijn foto\'s van zijn Renault tijd twitteren. Dus wat Ferrari nu heeft gedaan, heeft niets te maken met de beweegreden die jij in je reactie opvoert, hoe begrijpelijk ze ook zijn. Daarbij komt dat hij bezig is met een tentoonstelling over zijn (race)carriere tot nu toe, dus daar hoort ook de Renault-periode bij.

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 11:31
    • De sfeer achter de schermen tussen Alonso en z\'n team moet toch inmiddels wel bar slecht geworden zijn schat ik zo? Alonso op deze manier muilkorven vind ik wel heel ver gaan, ze zouden Lewis eens als racecoureur moeten hebben!
      Ik vraag me af wanneer het punt bereikt wordt dat de situatie niet langer werkbaar is?

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 11:44
    • Dimensie

      Posts: 616

      @snelle eddy Misschien is het voorbeeld minder maar de gedachte blijft het zelfde.
      Kijk bijvoorbeeld eens hier brandfinance.com/n(...)most-powerful-brand
      Ferrari is een merk dat bij elke media uiting sterk gecontroleerd word, zelfs tests met autobladen worden geregisseerd.
      Een coureur die mogelijk met een ander merk in zee gaat wat beperken in zijn uitlatingen lijkt me niet heel vreemd.

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 12:07
    • @Dimensie: Daar heb je ook helemaal gelijk in, maar waarom doen ze dat dan niet? Zeg dan tegen Alonso: \"Alles leuk en aardig, maar alleen nog maar tweeten over je carriere bij Ferrari en niet zelf beginnen over je tijd bij andere teams\" of iets in die trend. Ik vind het sowieso onzin hoor, zo ga je niet met een kampioen als Alonso om.

      @Jean: Dit kan niet lang meer goed gaan inderdaad. Als Ferrari volgend jaar weer een zeepkist op de grid zet of Alonso door pech (of kunde, maar daar geloof ik niet zo in) achter Kimi aanrijdt, dan gaat dat bommetje heel snel barsten.

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 12:26
    • Dimensie

      Posts: 616

      @ Je zegt het zelf al.
      Als de bom gaat barsten en die kans is aanwezig als na al die jaren de prestaties achterblijven, dan is het lastig om kritiek op Ferrari in toom te houden.
      Wat is makkelijker verbieden om iets te zeggen, of voorkomen dat er iets gezegd word?
      Ik denk dat Fernando Kimi wel kan hebben maar zo makkelijk als met Massa zal het niet meer zijn en dan is Alonso wel een type dat probeert om via de media nog wat te winnen.

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 13:52
  • Vermoed dat hij nog dit jaar weg is ,en Massa weer terug halen. En Button buiten de boot valt.Dit zijn mijn gedachten he, jongens en meiden.

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 09:48
    • Dat gevoel heb ik ook nog steeds. Is Button nou al officieel bevestigd door McLaren?
      Massa terughalen zal niet gebeuren, zat andere kandidaten!

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 09:55
    • Mocht Alonso al te lastig worden en komende winter toch naar McLaren gaan, dan haalt Ferrari uiteraard Nico Hülkenberg.

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 17:53
  • Als Ferrari niet stilaan gaat inzien dat ze de voorbije vier jaar nergens stonden zonder Alonso dan weet ik het ook niet meer. Ik ben zelf geen grote fan van de spaniaard maar hij heeft Ferrari naar overwinningen en punten gebracht waar je best respect voor mag hebben.

    Luca begint zo stilaan de Marko van Ferrari te worden.

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 09:54
  • Ai, dit doet de relatie tussen team en coureur geen goed. Misschien stuurt Alonso ergens op aan???

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 10:18
  • redbull1

    Posts: 929

    BREAKING NEWS (als het waar is :)) het schijnt dat Marussia met Sauber een fusie wil overwegen voor 2014 dat betekent dus dat er volgend jaar misschien 10 teams op de grid staan en dat het stoeltje van Bianchi misschien in gevaar komt. bron: racexpress

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 10:27
    • Moet nieuws niet per definitie waar zijn om breaking te kunnen zijn? Wat je eigenlijk zegt is: \"BREAKING GOSSIP!!\" \")

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 12:28
    • redbull1

      Posts: 929

      @snelle eddy daar heb je een punt :p. maar hier vertellen ze toch ontzettend nuteloze dingen niet f1 gerelateerd.

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 14:22
    • Haha, true that!

      • + 0
      • 28 nov 2013 - 15:20
  • amgbenz

    Posts: 272

    Alonso 2015 naar mclaren net ross brawn .button laatste jaar 2014. Hamilton mis naar Ferrari of vettel als zijn auto nog snel is.

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 13:24
  • louc_

    Posts: 2.283

    Zet in 2015 Vettel in de Ferrari en al hun problemen zijn opgelost.

    • + 0
    • 28 nov 2013 - 14:01

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 149
  • Podiums 0
  • Grand Prix 85
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar