user icon

Horner: "Ik blijf bij Red Bull en zal Bernie niet opvolgen"

  • Gepubliceerd op 23 nov 2013 13:51
  • comments 8
  • Door: Danny Sosef
Red Bull Racing-teambaas Christian Horner heeft nogmaals bevestigd dat hij bij Red Bull Racing blijft nadat Bernie Ecclestone hem noemde als ideale opvolger.

De grote kleine baas van de Formule 1 is verwikkeld in een rechtszaak vanwege mogelijke corruptie waardoor hij mogelijk de sport moet verlaten. Over Horner zei Ecclestone: "Ik zou heel erg blij zijn om hem in te werken. Dan kunnen we samen werken aan een overgangsperiode waarna hij mij kan opvolgen."

Door deze opmerkingen blijkt dat Ecclestone de weg vrij wil maken voor de 40-jarige Horner om hem op te volgen. Red Bull reageerde vanaf Interlagos meteen met een persbericht dat Horner een langdurig contract heeft bij het team.

De ideale opvolger zelf, Christian Horner, kwam ook aan het woord: "Bernie's commentaar en woorden zijn erg vleiend maar ik ben volledig gefocust op mijn rol als teambaas bij Red Bull Racing. Ik heb bovendien vaker gezegd dat er maar één Bernie Ecclestone is. Wat hij voor de Formule 1 heeft gedaan en bereikt is ongelooflijk. In mijn ogen is hij ook onvervangbaar."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Natuurlijk ontkennen ze het. Maar let maar eens op hoe snel het kan gaan als Bernie juridisch echt in de problemen komt en moet aftreden.

    • + 0
    • 23 nov 2013 - 13:56
  • Horner: Sterke kandidaat maar is veruit de jongste teambaas en blijft zeker nog bij Red Bull.

    Domenicalli en Whitmarsh zie ik het niet doen. Beide om verschillende reden. Denk dat Martin na een week al onder de druk zou bezwijken.

    Andere teambazen zie ik het ook niet doen maar het moet nu lukken dat er dit jaar eentje mogelijk opzij wordt gezet. Brawn is een goed kapitein achter eender welk stuur lijkt mij. Een goede baas en hem zie ik dit echt wel doen. Nog meer dan Horner zelf.

    • + 0
    • 23 nov 2013 - 14:06
    • TJ.

      Posts: 758

      Waarom zie je Domenicalli het niet doen? Hij heeft uiteraard een sterke voorkeur voor Ferarri, maar Ecclestone heeft dit voor Red Bull. Whitmash is een hele slechte dictator, en kan geen moeilijke knopen doorhakken. Hij is de laatste aan wie ik moet denken als opvolger.

      Ron Dennis? Of misschien Michael Schumacher?

      • + 0
      • 23 nov 2013 - 14:17
    • Wat denk je van Flavio Briatore?

      • + 0
      • 23 nov 2013 - 14:23
  • Maart5469

    Posts: 130

    Als men de geloofwaardigheid van de F1 belangrijk genoeg vindt dan moet het iemand worden die objectief kan blijven en dus niet \"gekleurd\" is door teambelangen uit het verleden. In dat kader is een ex teambaas als opvolger van Ecclestone dus niet gewenst. Zijn we straks eindelijk van de ene dictator verlost lijkt het me niet verstandig meteen weer een andere aan te stellen. Het belang van een sportief en financieel gezonde Formule 1 moet prevaleren boven de persoonlijke eer en glorie van een dictator.

    • + 0
    • 23 nov 2013 - 16:05
    • Gompie

      Posts: 4.951

      Dus?

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 07:11
    • @Gompie, Helmut Marko...:P

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 13:51
    • Maart5469

      Posts: 130

      Doe dan maar Sepp Blatter of Hein Verbruggen...:-((

      • + 0
      • 24 nov 2013 - 14:06

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar