user icon

Telmex bepaalt over terugkeer Perez naar Sauber

  • Gepubliceerd op 18 nov 2013 15:41
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Een Mexicaanse line-up bestaande uit Sergio Perez en Esteban Gutierrez behoort tot de mogelijkheden voor Sauber voor volgend jaar. Daarbij vertolkt sponsor Telmex van de schatrijke Carlos Slim een cruciale rol. Als Slim genoeg geld neertelt kan Perez terugkeren bij Sauber.

Perez kreeg vorige week de boodschap dat hij na dit seizoen niet langer welkom is bij McLaren. In zijn speurtocht naar een nieuwe werkgever is hij aanbeland bij oude bekende Sauber. Perez ziet een koppeling aan Gutierrez wel zitten. "Het zou goed zijn. Waarom niet?"

Sauber-teambaas Monisha Kaltenborn houdt voorlopig alle opties open. Tegenover AS zei ze: "We hadden een goede relatie met Sergio en bewaren goede herinneringen aan onze tijd samen. Maar er zijn meer coureurs die bij ons aankloppen voor een stoeltje voor 2014."

Het woord is aan Telmex. Mocht Slim besluiten om meer geld in Sauber te pompen, dan zijn de Russen overbodig en hoeft het team geen plek in te ruimen voor Sergey Sirotkin. AS citeert een anonieme bron van Telmex: "De middelen zijn er wel voor een Mexicaanse line-up, zelfs om het team te kopen."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Schrijnend om te zien dat Peter Sauber zijn team op deze manier moet runnen. Heel jammer.

    • + 0
    • 18 nov 2013 - 15:46
    • Peter Sauber zelf is toch niet meer zo \'actief\' betrokken bij het team dacht ik?

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 16:04
    • Volgend jaar zal hij weer vaker aanwezig zijn is het bericht. Dit jaar niet meer vaak door ziekte en behandeling daarvan heb ik gelezen. Hij is en blijft wel de naamgever en inspirator. Een echt monument vind ik het en zo jammer dat het team op deze manier moet overleven. Williams gaat gelukkig de andere kant weer op na het lozen van die rare Maldonado.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 18:15
  • jacky

    Posts: 3.224

    kon zo nog maar eens gebeuren 2 mexicanos bij sauber.of slim het wilt?

    • + 0
    • 18 nov 2013 - 15:47
    • jacky

      Posts: 3.224

      mocht dit gebeuren dan zal hulkenberg naast sutil komen bij fi.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 15:51
    • fduct

      Posts: 414

      Hoe trek je die conclusie en waar baseer je dat op?
      Omdat je geen diResta fan bent?

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 16:42
    • Waarom zouden ze beiden niet vertrekken bij FI?

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 17:16
    • GPGERT3

      Posts: 2.368

      @ FDUCT: Omdat di Resta ongeveer net zo\'n laffe draak is als jij...

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 20:52
  • Perez heeft m.i. nog wel recht op een kans bij Sauber, maar ik heb liever dat Esteban opkrast. Dan is er tenminste een plekje vrij voor iemand die echt talent heeft.

    • + 0
    • 18 nov 2013 - 16:52
  • AlonsoGek

    Posts: 143

    Ik zeg Van der Garde en Perez bij Sauber. Ze zijn goede vrienden en tevens 2 goede rijders, waarom niet?!

    • + 0
    • 18 nov 2013 - 17:02
    • +1, mooie Sauber line up zou dat zijn!

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 17:33
    • Perez is stuitend arrogant en Sauber was blij dat Perez weg was. Waarom zouden ze hem terughalen? Vanwege de poen? Vanwege zijn talent? Mocht dat arrogante gedrag van invloed zijn op het team dan nooit meer terughalen, anders wel een aardige optie.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 17:59
    • alsjeblieft zeg, dat eindeloze gezeur over Giedo! Giedo is een matige coureur en hoeft wat mij betreft niet meer terug te komen. Heeft dit jaar niets laten zien dat hij echt boven zijn team maat uitstijgt. Beetje dat oeverloze gebrabbel we hebben de stijgende lijn en we kunnen aanhaken bij Williams? Laat me niet lachen.. hij is nooit een hoogvlieger geweest. Er zijn betere Nederlandse coureurs dan Giedo. Ben blij als die opzout maar dat geld wel voor meer coureurs lees Maldonado enz....

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 18:02
  • ben

    Posts: 296

    Perez zal toch stilaan zijn lesje in nederigheid geleerd hebben denk ik?!

    • + 0
    • 18 nov 2013 - 18:07
    • Phantom01

      Posts: 557

      Wel,als sauber in mexicaanse handen komt zal hij wel weer babbels krijgen.

      • + 0
      • 18 nov 2013 - 19:26
  • babyShumi

    Posts: 406

    liever wacko dan dat russische kind

    • + 0
    • 19 nov 2013 - 09:33

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar