user icon


Ericsson wil in de Verenigde Staten zegevieren

  • Gepubliceerd op 01 nov 2018 15:40
  • comments 9
  • Door: Niels Langenberg

Sauber-coureur Marcus Ericsson hoopt dat hij in de Verenigde Staten kan doen wat hem in de Formule 1 niet is gelukt, overwinningen pakken. De Zweed heeft er vijf jaar in de koningsklasse van de autosport op zitten, maar kwam nimmer in de buurt van een zege. In de IndyCar moet dat, bij het team van Schmidt Peterson Motorsports, veranderen. 

"Ik heb vijf jaar in de Formule 1 gereden en nooit heb ik aan een overwinning gedacht, aangezien dat niet realistisch was. Dat is mentaal gezien heel moeilijk. Ik vind het daarom heel spannend dat ik in de IndyCar wel kan strijden voor podiums en overwinningen. Als ik daar aan denk, wordt ik heel blij en ik heb dan ook zin in volgend seizoen."

"Er wordt zeker veel van me verwacht en daar loop ik ook niet voor weg. Ik heb vijf jaar in de Formule 1 gereden en heb er bijna 100 races op zitten. Die ervaring helpt me bij deze stap. Ik wil een carrière opbouwen in de Verenigde Staten. Maar dat gezegd hebbende, sluit ik geen deuren naar de Formule 1. Ik weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren."


Reacties (9)

Login om te reageren
  • I have a dream van Abba, ook Zweeds, is beter dan dit dromertje..

    • + 0
    • 1 nov 2018 - 15:47
    • Ik ben wel benieuwd hoe hij het daar gaat doen. Als ik denk aan Rossi, dat was ook geen hoogvlieger, die doet het nu toch aardig en streed dit jaar om de titel. Bovendien is Ericsson niet veel langzamer dan het hooggeprezen talent Leclerc.

      • + 2
      • 1 nov 2018 - 16:16
    • Lekker kortzichtig. Als je bedenkt dat zelfs iemand als Max Chilton vaak vooraan was te vinden in de Indy, is alles mogelijk. Ook een Takuma Sato die best wel oud is doet het nog heel goed in die klasse.

      Nee, wat dat betreft is alles daar mogelijk en ligt het niveau een stuk lager, waardoor juist een man als Ericsson ook kan winnen.

      Zoals Jim Clark zegt, zo ontzettend slecht is Ericsson niet. Ericsson was langzamer dan Wehrlein, maar niet heel veel. Hetzelfde nu tegen Leclerc. En zowel Leclerc als Wehrlein kunnen een flink potje sturen.

      Ericsson is trouwens de laatste tijd regelmatig in de punten te vinden.
      Maargoed, kortzichtige reacties zijn blijkbaar populair hier.

      • + 4
      • 1 nov 2018 - 16:19
    • mario

      Posts: 4.873

      @Damon: Ik weet niet zeker of het niveau in de IndyCar zoveel lager ligt dan in de F1.... Tuurlijk zit er verschil in, maar de hele opzet is ook anders, dus dat vergelijk is niet zo makkelijk te maken vind ik.
      Maar goed even terug naar Ericsson... Ik hoop het voor hem, maar is dat team van 'm Schmidt Peterson Motorsports ook goed genoeg om vooraan mee te strijden? Ik kijk de IndyCar niet vaak genoeg om daar een oordeel over te hebben....

      • + 0
      • 1 nov 2018 - 17:22
    • mario

      Posts: 4.873

      FF Wikipedia opgezocht en ik zie al wel dat het team Schmidt Peterson Motorsports nou niet echt een hoogvlieger is...

      • + 0
      • 1 nov 2018 - 17:29
    • Het aantal "subtop" coureurs die races hebben gewonnen in de Indy cars is enorm, doordat de auto's gigantisch aan elkaar gewaagd zijn, en een caution op het juiste moment grote gevolgen kan hebben voor de uitslag van de race. Het zou me niks verbazen als Ericsson het daar ook goed gaat doen, en zeker veel kans maakt om daar ook af en toe een race te winnen.

      • + 0
      • 1 nov 2018 - 17:32
    • O Grote Damon Hill,

      Hij droomt, dat mag. Abba had ook een liedje over dromen, beiden van Zweedse komaf.
      O en hier zijn de stats van jou aangevoerde Max Chilton te vinden:

      www.espn.com/racin(...)ceresults/_/id/4569

      En 18 punten voor Erricson in bijna 4 volledige seizoenen is dat regelmatig?
      Sorry hoor, maar dan zo gezegd. Het is niet wat en het wordt niet wat. Maar ik zal de laatste zijn die het hem niet gunt. Is namelijk wel een sympathieke vent!

      • + 0
      • 1 nov 2018 - 18:09
  • Oef, even dat Indy Car: voor de titel gemist :)

    • + 0
    • 1 nov 2018 - 16:01
  • Als Ericsson inderdaad in de VS zegeviert, dan zet dat de zaken wel in perspectief.

    • + 0
    • 2 nov 2018 - 00:08

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Sauber
  • Punten 18
  • Podiums 0
  • Grand Prix 81
  • Land Zweden
  • Geb. datum 2 sep 1990 (29)
  • Geb. plaats Kumla, Zweden
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar