user icon
user icon

Ericsson wil in de Verenigde Staten zegevieren

  • Gepubliceerd op 01 nov 2018 15:40
  • comments 9
  • Door: Niels Langenberg

Sauber-coureur Marcus Ericsson hoopt dat hij in de Verenigde Staten kan doen wat hem in de Formule 1 niet is gelukt, overwinningen pakken. De Zweed heeft er vijf jaar in de koningsklasse van de autosport op zitten, maar kwam nimmer in de buurt van een zege. In de IndyCar moet dat, bij het team van Schmidt Peterson Motorsports, veranderen. 

"Ik heb vijf jaar in de Formule 1 gereden en nooit heb ik aan een overwinning gedacht, aangezien dat niet realistisch was. Dat is mentaal gezien heel moeilijk. Ik vind het daarom heel spannend dat ik in de IndyCar wel kan strijden voor podiums en overwinningen. Als ik daar aan denk, wordt ik heel blij en ik heb dan ook zin in volgend seizoen."

"Er wordt zeker veel van me verwacht en daar loop ik ook niet voor weg. Ik heb vijf jaar in de Formule 1 gereden en heb er bijna 100 races op zitten. Die ervaring helpt me bij deze stap. Ik wil een carrière opbouwen in de Verenigde Staten. Maar dat gezegd hebbende, sluit ik geen deuren naar de Formule 1. Ik weet niet wat er in de toekomst gaat gebeuren."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • I have a dream van Abba, ook Zweeds, is beter dan dit dromertje..

    • + 0
    • 1 nov 2018 - 15:47
    • Ik ben wel benieuwd hoe hij het daar gaat doen. Als ik denk aan Rossi, dat was ook geen hoogvlieger, die doet het nu toch aardig en streed dit jaar om de titel. Bovendien is Ericsson niet veel langzamer dan het hooggeprezen talent Leclerc.

      • + 2
      • 1 nov 2018 - 16:16
    • Lekker kortzichtig. Als je bedenkt dat zelfs iemand als Max Chilton vaak vooraan was te vinden in de Indy, is alles mogelijk. Ook een Takuma Sato die best wel oud is doet het nog heel goed in die klasse.

      Nee, wat dat betreft is alles daar mogelijk en ligt het niveau een stuk lager, waardoor juist een man als Ericsson ook kan winnen.

      Zoals Jim Clark zegt, zo ontzettend slecht is Ericsson niet. Ericsson was langzamer dan Wehrlein, maar niet heel veel. Hetzelfde nu tegen Leclerc. En zowel Leclerc als Wehrlein kunnen een flink potje sturen.

      Ericsson is trouwens de laatste tijd regelmatig in de punten te vinden.
      Maargoed, kortzichtige reacties zijn blijkbaar populair hier.

      • + 4
      • 1 nov 2018 - 16:19
    • mario

      Posts: 5.886

      @Damon: Ik weet niet zeker of het niveau in de IndyCar zoveel lager ligt dan in de F1.... Tuurlijk zit er verschil in, maar de hele opzet is ook anders, dus dat vergelijk is niet zo makkelijk te maken vind ik.
      Maar goed even terug naar Ericsson... Ik hoop het voor hem, maar is dat team van 'm Schmidt Peterson Motorsports ook goed genoeg om vooraan mee te strijden? Ik kijk de IndyCar niet vaak genoeg om daar een oordeel over te hebben....

      • + 0
      • 1 nov 2018 - 17:22
    • mario

      Posts: 5.886

      FF Wikipedia opgezocht en ik zie al wel dat het team Schmidt Peterson Motorsports nou niet echt een hoogvlieger is...

      • + 0
      • 1 nov 2018 - 17:29
    • Het aantal "subtop" coureurs die races hebben gewonnen in de Indy cars is enorm, doordat de auto's gigantisch aan elkaar gewaagd zijn, en een caution op het juiste moment grote gevolgen kan hebben voor de uitslag van de race. Het zou me niks verbazen als Ericsson het daar ook goed gaat doen, en zeker veel kans maakt om daar ook af en toe een race te winnen.

      • + 0
      • 1 nov 2018 - 17:32
    • O Grote Damon Hill,

      Hij droomt, dat mag. Abba had ook een liedje over dromen, beiden van Zweedse komaf.
      O en hier zijn de stats van jou aangevoerde Max Chilton te vinden:

      www.espn.com/racin(...)ceresults/_/id/4569

      En 18 punten voor Erricson in bijna 4 volledige seizoenen is dat regelmatig?
      Sorry hoor, maar dan zo gezegd. Het is niet wat en het wordt niet wat. Maar ik zal de laatste zijn die het hem niet gunt. Is namelijk wel een sympathieke vent!

      • + 0
      • 1 nov 2018 - 18:09
  • Oef, even dat Indy Car: voor de titel gemist :)

    • + 0
    • 1 nov 2018 - 16:01
  • Als Ericsson inderdaad in de VS zegeviert, dan zet dat de zaken wel in perspectief.

    • + 0
    • 2 nov 2018 - 00:08

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Sauber
  • Punten 18
  • Podiums 0
  • Grand Prix 81
  • Land Zweden
  • Geb. datum 2 sep 1990 (29)
  • Geb. plaats Kumla, Zweden
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar