user icon

Giedo van der Garde bevestigt voor 2011 bij Addax

  • Gepubliceerd op 23 dec 2010 09:55
  • comments 12
  • Door: Danny Sosef
Giedo van der Garde heeft besloten om in 2011 opnieuw voor Addax te rijden in de GP2, ondanks meerdere opties, waaronder een zitje in de Formule 1. De Nederlander wil nu vechten voor het GP2-kampioenschap, om zich zo te richten op een competitief Formule 1-stoeltje in 2012.

Giedo van der Garde: "Ik ben blij dat de plannen voor volgend jaar rond zijn en wil Addax graag bedanken voor hun vertrouwen. De GP2 zal met een hagelnieuw chassis rijden in 2011, wat betekent dat iedereen vanaf nul zal beginnen met de afstelling van de auto. Een nieuwe auto betekent natuurlijk een enorme uitdaging en ik ben zeer gemotiveerd om voor het kampioenschap te knokken en verder te werken aan mijn ultieme doel; een zitje bij een competitief Formule 1-team."

Addax-teambaas Alejandro Agag: "Ik ben heel blij met het feit dat Giedo heeft besloten om nog een jaar voor ons te rijden. Ik ben er absoluut van overtuigd dat dit de juiste beslissing is, met het oog op een competitief Formule 1-stoeltje. Ik denk dat Giedo een zeer sterke kandidaat is voor de GP2-titel. En we hebben dit jaar al gezien wat die titel voor een coureur kan betekenen; de kampioen van 2010 rijdt volgend jaar voor Williams F1. Barwa Addax zal al zijn middelen inzetten om het talent van Giedo te ondersteunen, zodat hij zijn doel kan bereiken. We hebben nu een jaar met Giedo gewerkt en zijn relatie met het team is geweldig. Het team loopt met hem weg en we zijn erg blij dat hij nog een jaar blijft."

Komend seizoen wordt Giedo wederom bijgestaan door zijn hoofdsponsors McGregor, Voicecash en Beelen.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • En ook in 2011 maakt deze man geen kans op de titel in de GP2.

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 10:19
  • Marcd

    Posts: 397

    Goed nieuws voor Giedo, hopen dat het wat word !!

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 10:22
  • Charrel

    Posts: 601

    Doet hij goed!

    1. Nieuwe GP2 Auto
    2. Nieuwe banden - Pirelli (zelfde als f1, voordeel voor jaar erop)
    3. Topteam, bewezen titel binnen te halen met nieuwe auto
    4. Veel ervaring in GP2

    Ik riep het vorig jaar ook, maar deze man heeft kans om nu voor de titel te gaan. Wint hij de titel niet, dan kan je de F1 ook vergeten..

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 10:35
    • de auto moet alleen betrouwbaarder zijn, hij had teveel pech, anders werd ie ook 2e of 3 in het kampioenschap

      • + 0
      • 24 dec 2010 - 10:36
  • Verstandig besluit.
    Helemaal eens met Charrel...

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 10:46
  • vjenne

    Posts: 563

    Goed nieuws voor ons als fans, maar ook voor Giedo van der Garde zelf natuurlijk!

    Maar..... had hij niet beter voro LOTUS/ART kunnen gaan met het uitzicht van een F1 zitje bij LOTUS F1?

    Ik hoop echt dat die GP2 kampioen gaat worden, maar twijfel echt of hem dit gaat lukken..... Je ijdt wel met een nieuwe auto en nieuwe banden.... maar als je deze nieuwe onderdelen snel eigen kunt maken, dan maak je zeker een kans!

    Heb ik het nou goed dat als je de GP2 hoofd serie wil rijden dat je dan ook mee moet doen met GP2 asia?

    Giedo van der Garde, Hou je kopje erbij in 2011 en laar ons Nederlanders trots op je kunnen zijn!

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 11:13
  • felix50

    Posts: 5.792

    Wat een weggegooide tijd,geld energie enz. Dit wist bijna iedereen al.Wat ik wel het ergste vind van dit hele verhaal is dat de belgische bedrijven het wel voor elkaar krijgen om hun landgenoot te steunen en zoals iedereen weet nederland multinatinals liever buitenlanders steunt .Voordat mensen gaan reageren ik bedoel hier niks racistisch mee

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 11:18
    • Je hebt ook gewoon gelijk vind ik:)

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 11:38
    • Jerome D\'Ambrosio krijgt helemaal geen steun van Belgische bedrijven. Al zijn steun komt van een managementbureau(gravity) in Luxemburg. Ironisch genoeg zullen de belgische bedrijven nu wel afkomen nu hij in de formule 1 zit...

      In ieder geval ben ik toch blij dat er een landgenoot in de formule 1 zit. Zal mss goed zijn voor de ticketverkoop in spa francorchamps.

      • + 0
      • 23 dec 2010 - 11:58
  • Forza Hollanda!!! Misschien wat chauvinistisch, maar ik hoop echt dat hij binnen 1,5 jaar f1 rijdt :D

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 13:31
  • Kenney

    Posts: 2.214

    Wel, eerlijk gezegd ben ik geen fan van hem na zijn interview met F1gpupdate. Schokkend hoe de interviewer vroeg of dat nu maar weer eens bewees dat het moeilijk is voor Nederlanders om F1 te bereiken en er met geen woord over reppen hoe moeilijk het wel niet is voor Belgen. Als de interviewer tenslotte vroeg waarom ze uiteindelijk D\'Ambrosio kozen antwoorde hij koudweg dat hij het echt niet zou weten op een toontje van: ik had daar echt beter gezeten. Geen enkel compliment of felicitatie richting D\'Ambrosio uit, echt jammer.

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 14:34
  • Ik vind dit dus zo\'n ongelooflijke lulkoek (bijv. Kenney boven mij) Jerome d\'Ambrosio heeft minder bereikt in zijn carriere dan Giedo van der Garde. Dat is een feit. Beiden kampioenen. De één in de matige IFM, de ander in de veel sterkere WSR. In de GP2 heeft van der Garde gereden voor veel betere teams dan d\'Ambrosio. Dat had echt niet alleen te maken met geld! d\'Ambrosio had Gravity achter zich, die hebben daar een grote naam, en op talent wed vd Garde tweemaal in topteams gezet, en nu ook weer. In de 7 races van de Belg in de WSR waren nul podia en nul poles. Knap! 3 jaar GP2, nooit hoger dan 9de in het kampioenschap. Wat fantastisch. Na de test van VD Garde bij Renault in de F1 waren de geluiden HETZELFDE als nu bij de Belg: wat een goede coureur. Het verschil is dat de teamchef de eigenaar is van hetzelfde managementbureau van de Belg. Wat een gelul dan dat Vd Garde er alleen maar komt vanwege centen. Boullier wil zijn invloed op de F1 vergroten en van de Gravity jongens is verder niemand anders klaar voor F1. Vd Garde is een verwend, rijk en vrij arrogant ventje, maar een veel betere coureur dan d\'Ambrosio en had deze zetel echt meer verdiend. En andere coureurs hadden er NOG meer aanspraak op gemaakt, naar mijn mening. Ik heb niet veel met vd Garde maar de love-in met onze Belgische buur vind ik vreselijk. Hij heeft het NIET meer verdiend, en Giedo zal weten, als GP2 paddocker, dat deze Belg regelmatiger onder hem finishte dan erboven. Lekker gevoel dus voor hem!

    • + 0
    • 23 dec 2010 - 15:41

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar