user icon
user icon

King completeert line-up MP Motorsport

  • Gepubliceerd op 14 feb 2017 13:10
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Jordan King is voor zijn derde seizoen in de GP2 in zee gegaan met MP Motorsport. De 23-jarige Brit, die in 2016 twee overwinningen boekte en drie keer naar het podium reed, voegt zich bij MP nadat het Nederlandse team vorig jaar zijn succesvolste seizoen sinds zijn GP2-debuut in 2013 meemaakte.

King won in 2013 het Britse Formule 3-kampioenschap en eindigde in 2014 zeven keer op het podium in het Europese Formule 3-kampioenschap voordat hij in 2015 promoveerde naar de GP2, dé opstapklasse naar de Formule 1. In datzelfde jaar werd hij door de Young Driver Excellence Academy van de wereldautosportbond uitgeroepen tot FIA Institute Driver of the Year.

Daarnaast was de Brit twee jaar actief als testcoureur in de Formule 1 voor Manor, waarvoor hij in 2016 twee vrijdagochtendsessies voor zijn rekening nam in Austin en Abu Dhabi.

"Ik kijk enorm uit naar mijn GP2-seizoen met MP Motorsport", zegt Jordan King over zijn transfer naar het Nederlandse team. "Ik ken het team al heel lang: ik heb meteen na de karts met ze gewerkt, dus het voelt een beetje als thuiskomen voor me. Een van de belangrijkste redenen om met MP in zee te gaan was voor mij het vertrouwen dat ontstaat als je al zo’n lange band hebt. Nu ik mijn derde GP2-jaar inga, ben ik fysiek en mentaal beter voorbereid dan ooit. Het is mijn doel om het nóg beter te doen dan mijn sterke seizoen het afgelopen jaar."

MP-engineer Tony Shaw is net zo verheugd over de komst van King. "Onze relatie met Jordan gaat terug tot de tijd dat hij vanuit de karts overstapte naar de autosport. We weten hoe snel hij is, waartoe hij in staat is en hoe fit hij is. De twee keren dat hij voor ons een GP2-auto testte, waren we zeer gecharmeerd van zijn professionele inzet, zijn snelheid en zijn kalmte."

"Als team zijn we ons er terdege van bewust dat het niet om één stukje van de puzzel gaat. Het gaat om een team dat op zijn hoogste niveau moet presteren – en dat kan alleen ontstaan door geloof in eigen kunnen, onderling vertrouwen en goede communicatie. Jordan draagt bij aan al die elementen en daarom geef ik ons in 2017 grote kansen."

Eerder legde MP Motorsport al Sergio Sette Camara vast als coureur voor 2017.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Jaaa!!! Eindelijk van de Jong af... Heeft pappie eindelijk door dat het blijven pushen van zijn zoon in de GP2 niet helpt....

    • + 2
    • 14 feb 2017 - 13:24
    • Dat was ook het eerste wat ik dacht. Daniel was gewoon duidelijk niet goed genoeg, en ik ben benieuwd of ze nu ook echt stappen gaan maken.

      Al moet ik ook eerlijk zijn dat er de laatste maanden wel geruchten de ronde doen in het wereldje over hun budget en hoe ze eraan komen. Als dat zo is, is het wel vrij kwalijk.

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 13:37
    • @BLACK BOOK: Welke geruchten?

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 14:37
    • schimanski

      Posts: 45

      @BLACK BOOK. zou je hier iets meer over kunnen uitwijden ?

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 15:00
    • Lees dit maar eens door: www.telegraph.co.u(...)-contain-drugs.html

      Dat verhaal doet ook de ronde over o.a. MP, veel kenners zetten hun vraagtekens bij het budget van MP t.o.v. de matige puntenscores en slechte sponsoring. Dit verhaal geldt overigens, van wat ik begrijp, voor mogelijk de helft van de GP2/WSR, GP3 teams.

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 15:10
    • Nog een extra toevoeging, dat is niet vanuit MP Motorsport maar een ander team; wat er gebeurt is dat er een 'goed ingepakt pakket' wordt meegegeven, dat gaat mee met zo'n truck onderin de opbergboxen. En degene die op het circuit van alles regelt krijgt gewoon te horen, dat wordt daar opgehaald door een koerier. Als ze dan ergens zijn, bijvoorbeeld in Valencia, dan komt er een koerier dat pakket ophalen en brengt het verder.

      Zo schijnt dat regelmatig te gebeuren. Ik zeg dus niet dat dit allemaal 100% de waarheid is en beschuldig niemand maar deze verhalen doen al enkele jaren de ronde, ook over MP sinds 1-2 jaar. Ik vind dat vrij zorgelijk.

      Mede daarom is het ook gewoon goed dat er twee goede coureurs in die auto komen te zitten. Het team kan wel wat goede resultaten gebruiken, al moeten ze dan ook de juiste kennis in huis halen, en daar schort het wel aan.

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 16:02
    • Had ik nog niet gelezen dit verhaal. Maar zou allemaal goed kunnen, die race teams vormen natuurlijk goeie dek mantels die niet al te vaak gecontroleerd worden.

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 16:19
    • @Remedy81

      Ze worden nu wel vaker gecontroleerd, maar laten we eerlijk wezen; als jij binnen Europa vanuit je werkplaats naar een circuit rijdt worden er volgens mij weinig controles uitgevoerd. En je kunt er veel in vervoeren.

      Er gaan ook verhalen dat nose cones worden volgestopt. Dat is natuurlijk ook een lekker plek om te verstoppen, want als je controle hebt, gaan ze natuurlijk niet die hele wagen uit elkaar halen.

      Ik vind het niet vreemd, omdat ik de verhalen al langer hoorde, maar zeer risicovol en ook zeker triest als dit nodig is om actief te zijn in een raceklasse, maar de kosten te hoog worden.

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 16:52
    • schimanski

      Posts: 45

      Ik ken wel het voorbeeld van een team uit het btcc die regelmatig gingen testen op zandvoort , dat vond de douane ook vreemd , bij controle vonden ze cocaine , de teamleden hebben in england dan ook flinke straffen gehad.

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 17:06
    • Je wilt niet weten wat veel mensen allemaal in hun nose cone stoppen ;)

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 17:32
    • Daarom slingerde Daniël meestal over de baan, hij zag chicanes waar geen chicanes waren. Hij zei ook altijd “Ik heb net een flinke trip achter de rug”, maar daar bedoelde hij kennelijk niet de reis van circuit naar circuit mee. ;)

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 20:06
    • vitesse

      Posts: 1.524

      @Black Book

      Er gaan al jaren de wildste verhalen rond in de racerij, weet alleen van ene (inmiddels overleden)Charles Z. zijn activiteiten, verder valt er (nog) niets te bewijzen, veel teams maken elkaar zwart, wat vaak van geen kant blijkt te kloppen.

      • + 0
      • 14 feb 2017 - 23:01
    • Is dit ook de reden waarom Jenson Button ongeveer een half jaar geleden zich zorgen maakte over het uitblijven van dopingtests in de F1?

      • + 0
      • 15 feb 2017 - 00:21

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team MP Motorsport
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 26 feb 1994 (26)
  • Geb. plaats Warwick, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar