user icon
user icon

Pierre Gasly kampioen, Alex Lynn sluit seizoen winnend af

  • Gepubliceerd op 27 nov 2016 12:20
  • comments 9
  • Door: Mathijs Carolus

Pierre Gasly heeft dankzij een negende plaats de titel in de GP2 in de wacht gesleept. De Fransman startte de race als achtste, verloor gedurende de race een plekje aan Mitch Evans, maar hield genoeg punten over om de opvolger te worden van Stoffel Vandoorne. Alex Lynn sloot de laatste sprintrace van het jaar als winnaar af, de Britse testrijder van Williams controleerde de race en scoorde zodoende zijn derde overwinning van het jaar.

Gasly zette gisteren al een belangrijk stap naar de titel door de hoofdrace te winnen, na te zijn gestart op pole. Omdat rivaal en teamgenoot Antonio Giovinazzi een mindere race kende, ging Gasly als leider in het kampioenschap de sprintrace in. Gasly deed in de sprintrace vervolgens geen gekke dingen en hield acht punten voorsprong over op teamgenoot Giovinazzi.

In een verder saaie race kon Daniel de Jong al snel uitstappen. De Nederlander werd aangereden door Luca Ghiotto en kon niet meer verder. Lynn controleerde de race vanaf pole, Johnny Cecotto werd tweede, terwijl Renault-reservecoureur Sergey Sirotkin zijn seizoen besloot met een derde plaats. Matsushita werd keurig vierde, voor Nato en Giovinazzi. 

Ondanks het behalen van de titel zal Gasly volgend jaar nog geen Formule 1 rijden. Red Bull wil de Fransman nog een jaartje laten rijpen en ging op safe door het contract van Daniil Kvyat bij Toro Rosso te verlengen.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Maxxx

    Posts: 201

    Hoeveel races rijden ze wel niet in een weekend? Ik dacht altijd 2!?
    Maar als Lynn 3 overwinningen op rij heeft geboekt, en de zin daar onder staat vermeld dat Gasly gisteren won? Dan heb ik een paar races gemist volgens mij!?

    Please, correct me if I'm wrong

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 12:37
    • Jello

      Posts: 573

      Of het is aangepast, of je hebt het verkeerd gelezen want er staat nu "derde overwinning van het jaar"

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 12:44
    • Pitt

      Posts: 443

      "Alex Lynn sloot de laatste sprintrace van het jaar als winnaar af, de Britse testrijder van Williams controleerde de race en scoorde zodoende zijn derde overwinning van het jaar."

      Stond dit er ook bij jou?

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 12:45
    • Maxxx

      Posts: 201

      Aangepast zo te zien... Jammer dat ze dat dan niet even vermelden ;-).

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 13:08
  • maxioos

    Posts: 1.663

    Nu wel benieuwd wat hij volgend jaar gaat doen. Nog jaar gp2 mag niet. Plaatst RBR hem bij sauber/manor?

    • + 0
    • 27 nov 2016 - 12:48
    • PaulSzu

      Posts: 147

      Veelzeggend antwoord van Gasly op de vraag 'what's next?": "Ask Helmut, he's standing right over there..."

      • + 1
      • 27 nov 2016 - 12:56
    • Waarom zet RBR 'm niet in een Manor volgend jaar? Doe er een paar miljoen bij voor het team en het is ook een prima rijder

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 16:10
    • Als Renault wat geduldiger was geweest hadden ze m misschien als wisselgeld voor motorkorting kunnen krijgen. Maar die zetten dus Palmer er nog een jaar neer..

      • + 0
      • 27 nov 2016 - 16:21
    • Palmer is ook gp2 kampioen en heeft meer ervaring in de F1

      • + 1
      • 28 nov 2016 - 01:10

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Toro Rosso
  • Punten 162
  • Podiums 3
  • Grand Prix 76
  • Land Rusland
  • Geb. datum 28 apr 1994 (25)
  • Geb. plaats Ufa, Rusland
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar