user icon
user icon

Video: Megacrash bovenop Eau Rouge met Hubert, Correa en Sato

  • Gepubliceerd op 31 aug 2019 17:11
  • comments 54
  • Door: Danny Sosef

Ook de Formule 2 is terug uit de zomerstop en meteen is het flink misgegaan. In de tweede ronde verloor een coureur de controle in de Eau Rouge met als gevolg dat er 3 coureurs hard zijn gecrasht. De betrokken coureurs zijn Antoine Hubert, Juan Manuel Correa en Marino Sato, maar het ongeval lijkt veroorzaakt door Giuliano Alesi, de zoon van Jean Alesi, die de controle verloor. De televisiebeelden tonen niets meer van het incident maar hieronder een korte video van de beelden die wel te zien waren.

Op dit moment weten we niet hoe het met de coureurs is maar er zijn minimaal 6 ambulances op het circuit bij het ongeluk.

 

 

 

 

Reacties (54)

Login om te reageren
  • De race wordt niet hervat, ik krijg hier een heel slecht gevoel bij.

    • + 5
    • 31 aug 2019 - 17:19
    • M@X

      Posts: 543

      Ik ook, ik hoop echt dat het meevalt!

      • + 1
      • 31 aug 2019 - 17:19
    • mario

      Posts: 5.614

      Die ene is zo te zien ook doormidden gebroken.... Dat is niet best....

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 17:20
    • d@nny

      Posts: 1.810

      Ongelofelijk wat een klap. Hoop echt dat er goed nieuws komt zeg. Ongelofelijk.

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 17:21
    • Die andere is Correa en daar staken beide benen vokr uit de auto. Ik vrees met grote vrezen hier

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 17:21
    • Ik hoop dat t meevalt , ik zag t op sky gebeuren maar t ziet er niet best uit

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 17:34
    • hoogie35

      Posts: 583

      ik hoop ook dat het meevalt, maar het feit dat ze de race voorbij laten gaan zegt mij heel veel, doen ze niet zomaar. Schrok me een hoedje.

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 17:38
    • RBH2019

      Posts: 1.630

      Gerucht is dat Hubert het niet heeft overleefd.. bizar... Stil van.

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 17:44
    • d@nny

      Posts: 1.810

      Correa zag je inderdaad de voeten van. Hubert zijn Hoofdbescherming was helemaal losgeraakt van de auto die zie je door de lucht vliegen. Hoofd van Hubert lag tegen de zijkant van zijn cockpit. Tjonge tjonge tjonge hoop echt dat het goed afloopt voor die twee, wat een ongelofelijke klapper.

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 17:50
    • Alesi verliest m, is zijn achtervleugel ook kwijt. dat is de aanleiding. Correa beweegt zijn handen nadat hij stil staat in ieder geval nog, Alesi en Sato zien lopen, dus enige onbekende is inderdaad Hubert

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 17:50
    • Ik wordt hier echt naar van. Nog nooit zoiets ergs gezien.
      Hopelijk snel nieuws.

      • + 1
      • 31 aug 2019 - 17:51
    • RBH2019

      Posts: 1.630

      Dat hoofd tegen de zijkant van de cockpit hebben we vaker gezien. Koude rillingen...

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 17:53
    • Ooohneeee... ziet er echt niet goed uit..

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 17:55
    • Joeppp

      Posts: 2.253

      Dit zijn van die crashes die je niet wil zien gebeuren.

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 18:33
  • mario

    Posts: 5.614

    Zag dat er ff heel heftig uit.... Hopelijk niets ernstigs met de coureurs.....

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 17:19
    • RBH2019

      Posts: 1.630

      Dat lijkt helaas onmogelijk, dat er niets ernstigs is. Jesus wat heftig.

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 17:35
  • kortvdl

    Posts: 903

    Wist dat er wat aan zou komen(vertraging van internet, en een maatje op de app).
    Maar schrok me de tering, hoop dat het goed gaat met de rijders.
    Maar ben er bang voor.

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 17:22
  • Wat een klapper... Hopelijk is iedereen oke.

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 17:32
  • RBH2019

    Posts: 1.630

    Er rijdt iemand op volle snelheid op een stilstaande auto. Dat gaat niet goed aflopen. Man wat bizar heftig.

    • + 1
    • 31 aug 2019 - 17:39
    • Dit is een van de nadelen van uitloopstroken vandaag de dag.... ik heb t in Motogp gezien en nu hier weer... Je concurrenten rijden gewoon plankgas door als ze rook/ een schuiver zien... levens gevaarlijk. Hoop dat t goed gaat met hen en dat we daar eerst nieuws van krijgen. Vraag me dan ook direct af of Nyck morgen van P8 moet starten of zijn pole mag behouden voor morgen...

      • + 1
      • 31 aug 2019 - 18:11
    • RBH2019

      Posts: 1.630

      Ja eens. Er is ook maar een fractie van een seconde tijd om te reageren, wat het niet makkelijker maakt. Maar het is onmogelijk dat het goed met ze gaat. Minimaal een van de twee heeft zeer zware of zelfs fatale verwondingen.

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 18:16
    • Ik vermoed de BWT Auto dat die fatale verwondingen heeft. Het doek was er bij gepakt... als je goed kijkt in de video's dan zie je dat de complete rechterkant gescheiden weg schiet van de linkerkant van de auto... de auto is dus door de helft gebroken.... :(

      • + 1
      • 31 aug 2019 - 18:31
    • hoogie35

      Posts: 583

      het zal mijn reet roesten waar Nick morgen start. Uit respect voor Hubert mogen ze het van mij voorbij laten gaan.

      • + 3
      • 31 aug 2019 - 19:19
    • Sambalbei

      Posts: 818

      Race van morgen wordt gecancelled, en terecht

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 22:21
  • T_G60

    Posts: 85

    Op youtube staat een filmpje gefilmt vanaf de tribune waarin Hubert? eerst in de bandenstapels vliegt en daarna VOL in de zijkant wordt geramt.

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 17:41
    • T_G60

      Posts: 85

      Uploader TheTopgearTv

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 17:43
    • T_G60

      Posts: 85

      Verkeerde uploader en staat i middels op de site hier al. Niettemin hopelijk houdt Hubert hier geen ernstige verwondingen aan over

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 17:48
  • snailer

    Posts: 2.953

    Wow! Op dat filmpje van die Marcel van Leest kan je pas echt zien hoe heftig deze was. Echt niet normaal. Als men hier redelijk ongeschonden uitkomt, dan mag het een wonder heten.

    Laten we hopen dat het allemaal goed afloopt voor de betrokken rijders.

    • + 1
    • 31 aug 2019 - 17:43
  • walter33

    Posts: 561

    Vreselijk dit

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 17:44
  • Hourpower

    Posts: 323

    Mijn hemel! Hij wordt vol geraakt door iemand anders die daar natuurlijk vol gas rijdt. Dit is echt schokkend , hoop dat hij het overleefd. pfff

    • + 2
    • 31 aug 2019 - 17:49
  • Trulla

    Posts: 1.332

    Het lijkt er op dat Alesi diegene was die spinde na Eau Rouge, Hubert door een langzame Alesi van zijn lijn af moest en crasht bovenop Raidillon, en door de chaos komt Correa wijd uit in Raidillon en knalt bovenop de zojuist eerder gecrashte Hubert.

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 17:58
  • Snork

    Posts: 6.380

    Bizar, wat een heftige crash....

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 18:04
  • Ziet er niet best uit, hoopt dat het allemaal meevalt. sterkte voor alle betrokkenen. Heb er geen goed gevoel bij als je de beelden ziet.

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 18:39
  • Schijnt dat men net op het circuit heeft geroepen dan Hubert zou zijn overleden. Dit zou echt een heel bizar en ongelukkig verhaal zijn!

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 18:42
    • Laten we maar wachten op officiële berichtgeving en hopen op het beste. Een crash is spectaculair, maar zo wil je ze niet zien.

      • + 1
      • 31 aug 2019 - 18:50
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.163

      Men heeft geroepen..

      Wat supporters onderling, de wedstrijdleiding, marshalls, commentator via de luidsprekers? Enig idee?

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 18:51
    • rr80rbn

      Posts: 4

      Ja...zoals jij al geruimte tijd op verschillende site verschillende dingen roep. Volgens jou is hij al een tijdje dood. Doe ff normaal mafkees!

      Feit is dat het slecht eruit ziet. Er gaan veel geruchten dat hij overleden zou zijn, dat hij bij kennis is........ laten we rustig afwachten op een officieel bericht dan van alles te roepen.

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 18:56
    • Buiten een halve Nederlandse zool heeft hier niemand wat geroepen. Vreselijke crash en weer veel redenen gehad om ons de kop uit te schamen voor het Verstappen-kermispubliek.

      ps. Er zijn gelukkig ook genoeg echte supporters; voel je dan vooral niet aangesproken.

      • + 2
      • 31 aug 2019 - 18:56
    • Helaas net bevestigd door de FIA.

      wwwPUNTfia.PUNTcom(...)e-spa-francorchamps

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 18:58
    • Rr80rbn? Heb je het tegen mij? Want ik heb geeen idee waar je het over hebt.

      Sun-Tzu, het werdt omgeroepen door de luidsprekers heb ik gehoord van iemand die daar is.

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 19:01
  • Mazinho

    Posts: 32

    Nu.nl meldt zojuist dat Hubert is overleden

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 18:54
  • That´s Raidillon actually

    Maar ff serieus, Wat zag dat er bizar slecht uit. Ik moest onmiddelijk aan de klapper van Zanardi pak em beet 25 jaar geleden denken. Laten we hopen dat er geen doden zijn jezus.

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 18:56
  • FIA heeft net bekend gemaakt dat Hubert is overleden. :-(( Vreselijk.

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 18:56
  • 44HAM

    Posts: 87

    Hubert R.I.P.
    Jammer, jammer, jammer

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 18:56
  • 1FaRMaK

    Posts: 203

    Ik heb hier een heel naar gevoel bij.....hoop dat we snel positief nieuws krijgen. Wat een klap...

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 18:58
  • Uitkomen Raidillon, niet Eau-Rouge.
    Bovenop Eau-Rouge kan sowieso niet want naar mijn weten stroomt een rivier altijd naar het laagste punt.
    (de dip in de befaamde bocht Eau-Rouge vóórdat ze de 25 meter hoge steile klim naar boven via Raidillon doen.

    Maar holy shit wat een klapper!
    Ik lees nergens officieel nieuws over de daadwerkelijke toestand dus ben bang dat er iets verschrikkelijks is gebeurd. Anders had men toch allang de geruchten weggenomen door een mededeling naar buiten te brengen?
    Bah... ik hoop dat het blijkt mee te vallen.

    • + 2
    • 31 aug 2019 - 19:03
    • 1FaRMaK

      Posts: 203

      Helaas slecht nieuws Antoinne Hubert is overleden.

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 19:06
    • RBH2019

      Posts: 1.630

      Dit is wel echt de plaats en tijd voor die eerste alinea ja.

      • + 2
      • 31 aug 2019 - 19:09
    • Sambalbei

      Posts: 818

      @Diszaidup Het boeit niet waar dit is gebeurd. Het feit dat het is gebeurd maakt het al erg genoeg

      • + 0
      • 1 sep 2019 - 11:20
  • Lang geleden dat er een dodelijk ongeluk was, laten we hopen dat het niet net zo een weekend wordt als in Monza lang geleden. Dat Hubert in vrede mag rusten op de

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 19:05
    • Dat had dus moeten zijn, Dat Hubert in vrede mag rusten op de oneindige racebanen van de vierde dimensie.

      *soms zou een edit knop best wel makkelijk zijn, zeker in deze tijd van dikke vingers en tiny mobile schermpjes!

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 19:14
  • amx151

    Posts: 177

    Op seconde 9 is te zien dat de aanrijding gebeurt off-track .
    Is Correa moeten uitwijken ?
    Anders was hij er vlot langsgegaan .
    Zeer ongelukkig allemaal.

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 20:53

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Wie gaat de eerste race van het seizoen winnen?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Trident
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 20 sep 1999 (20)
  • Geb. plaats Avignon, Frankrijk
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar