user icon

Lotus benadert Michael Schumacher als vervanger van Raikkonen

  • Gepubliceerd op 13 nov 2013 22:45
  • comments 27
  • Door: Danny Sosef
Het Formule 1-team van Lotus weet nog steeds niet wie vanaf vrijdag de vervanger is van de Fin Kimi Räikkönen, die vanwege een operatie aan zijn rug dit seizoen niet meer in actie komt. Lotus heeft inmiddels zelfs Michael Schumacher benaderd voor een nieuwe comeback, maar de 44-jarige Duitser heeft voor dat aanbod bedankt.

"Michael is zeker nog fit genoeg, maar hij is in zijn nieuwe leven aanbeland", meldde zijn manager Sabine Kehm aan de Duitse krant Bild. Schumacher keerde in 2010 bij Mercedes terug in de Formule 1 na een afwezigheid van drie jaar. Eind vorig jaar stopte hij opnieuw.

Lotus kreeg eerder ook al nul op het rekest van Nico Hulkenberg. De kans is groot dat Lotus nu uitkomt bij de Fin Heikki Kovalainen, de huidige testrijder van Caterham.

Reacties (27)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 7.051

    Wordt Eddie Irvine let maar op,Jammer dat er geen Honda motor in de Lotus legt.....

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 23:01
    • masf1

      Posts: 7.051

      of Barichello

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 23:32
    • masf1

      Posts: 7.051

      of krijgen we zondag weer de Trulli train????

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 23:33
    • masf1

      Posts: 7.051

      Komkommer is overigens ook nog beschikbaar

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 23:34
    • Gompie

      Posts: 4.951

      of Jan Lammers

      • + 0
      • 14 nov 2013 - 06:32
    • volgens de laatste geruchten zouden ze Gijs van Lennep ook benaderd hebben

      • + 0
      • 14 nov 2013 - 08:38
  • masf1

    Posts: 7.051

    Misschien wel Mika Salo zelf?

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 23:35
  • Schitterend, als je Schumacher nóg een keer uit zijn pensioen probeert te trekken, dan moet het wel diep zitten. Ik kan me goed voorstellen dat Schumacher geen zin heeft om vandaag nog te vertrekken om zondag al een GP te rijden zonder een meter te testen en na alweer een jaar stil te zitten. Schumacher zou zichzelf alleen maar \"belachelijk\" maken.

    • + 0
    • 13 nov 2013 - 23:51
    • masf1

      Posts: 7.051

      Zet gewoon VDG erin,ritme en doet niks onder dan Heikki,tevens heeft Heikki totaal geen wedstrijd ritme

      • + 0
      • 13 nov 2013 - 23:54
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      @MasF1: Volgens mij staat vdG onder contract bij Caterham, en is nog volop bezig om een stoeltje voor volgend jaar te bemachtigen. Een stoeltje die hij bij Lotus sowieso niet krijgt en als ie nu vertrekt bij Caterham, daar ook niet meer. Lijkt me niet de beste optie...

      • + 0
      • 14 nov 2013 - 00:02
    • masf1

      Posts: 7.051

      Bij Caterham moet je niet wezen,dus liever 2 kansen in een lotus,en dan maar zien waar het schip strand??

      • + 0
      • 14 nov 2013 - 00:09
    • Als hij dat nu zou doen is het klaar met vdg. Hij krijgt gegarandeerd klop van Grosjean, zijn stoeltje bij Caterham is weg en er zijn voor volgend jaar nog maar enkele stoeltjes beschikbaar. Als hij thuis op de bank komt te zitten kom je met zijn talent nooit meer terug.

      • + 0
      • 14 nov 2013 - 09:43
  • wat? ze zijn bang voor Valsecchi ofzo?

    • + 0
    • 14 nov 2013 - 00:24
    • trouwens, Mansell is toch in Austin, vraag die... of toch Rubens.

      • + 0
      • 14 nov 2013 - 00:27
    • Ja als ik Valsecchi was dan zou ik toch niet heel blij worden van dit soort nieuws. Maargoed de tijd dringt toch wel behoorlijk nu, het is al woensdag en morgen beginnen de trainingen alweer. Het zal dus een coureur moeten zijn die al op lokatie is lijkt me

      • + 0
      • 14 nov 2013 - 08:50
  • oih, dat had ik echt geweldig gevonden haha! Aan een kant jammer, aan de andere kant logisch dat hij nee zegt. Maar kom op Lotus, gewoon Valsecchi. Toen Grosjean vorig jaar niet meedeed in Monza was de keus op D\'Ambrosio toch ook zo gemaakt??? Slechter dan Kimi de laatste race kan niet.

    • + 0
    • 14 nov 2013 - 05:34
  • Logisch dat hij weigert na inmiddels al een jaar uit de running te zijn, jammer..

    In mijn ideale droomwereld zei hij JA.

    Om vervolgens een paar dagen later het complete veld bij elkaar te vegen, zucht....

    • + 0
    • 14 nov 2013 - 07:26
    • Jay

      Posts: 118

      +1

      • + 0
      • 14 nov 2013 - 07:47
    • Hahaha, ja Jean hij zou ze wel even een poepje laten ruiken ;)

      • + 0
      • 14 nov 2013 - 09:45
  • Kovalainen staat al vast, Schumacher is ruim voor Kova benaderd.

    • + 0
    • 14 nov 2013 - 07:50
    • Stitch

      Posts: 5.311

      Bedankt voor de info!

      • + 0
      • 14 nov 2013 - 09:14
  • rubke

    Posts: 137

    Dat jongens met naam afzeggen voor Lotus zegt mij meer over de sfeer aldaar. een Hulkenberg die weg wil bij Sauber en dan bedankt om zich 2 races in de picture te rijden zegt mijn inziens voldoende!

    • + 0
    • 14 nov 2013 - 08:06
    • AndreasF1

      Posts: 816

      De kans dat hij zich in de picture zou rijden was niet groot, kijk maar naar bijvoorbeeld Fisichella, Ferrari 2009.

      • + 0
      • 14 nov 2013 - 08:53
  • Had een leuke opwarmer geweest voor ROC daar leeft hij tegenwoordig voor....
    Wel leuk als je bijna 45 bent en ze zitten aan je te trekken om Kimi Raikkonen te vervangen.
    Komt natuurlijk door Nico Rosberg die aan Lewis Hamilton laat zien dat Michael het zo slecht nog niet deed...

    • + 0
    • 14 nov 2013 - 09:21
  • Over voormalige Duitse F1-coureurs gesproken: Nick Heidfeld is kennelijk nicht im Frage...
    Hoe zou dat nou toch komen?

    ;-)

    • + 0
    • 14 nov 2013 - 10:25
  • General

    Posts: 729

    Ik had het wel ubergeil gevonden als MSC ineens in een Lotus zou zitten en spontaan om een plek op het podium zou strijden...
    Maar diep van binnen weet ik (als decennia lange Schumi fan) dat het nu wel genoeg is geweest.
    Het is wel goed zo...

    Het zegt overigens wel van alles over Lotus.
    Het is immers een (sub)top team met iedere race kans op podium plaatsen.
    Ze zouden iedere coureur binnen moeten kunnen halen.
    Waarschijnlijk zit er iets (financieel?) niet helemaal lekker waardoor de coureurs afhaken en zich liever aan een \"minder\" team vasthouden dan aan een overstap denken.

    • + 0
    • 14 nov 2013 - 13:35
  • sailor

    Posts: 10.465

    Wel typisch dat het 2 teams waren die in financieel moeilijk weer zaten ( Sauber , Lotus) vragen om Schumacher in dienst te nemen.
    Vergeet niet dat het voor een team nog altijd kassa is als ze Schumacher in dienst nemen...
    Iedereen teameigenaar weet dat een jong talent het beter zal doen als een man van 45 jaar , alleen levert dat in het algemeen minder geld op voor dat team.
    Vettel zal ook minder presteren als hij 45 jaar is , dus dat ligt niet aan Schumi

    • + 0
    • 15 nov 2013 - 15:21

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 840
  • Podiums 26
  • Grand Prix 125
  • Land FI
  • Geb. datum 17 okt 1979 (41)
  • Geb. plaats Espoo, FI
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar