Valsecchi koestert beetje hoop op racestoeltje voor 2014
- Gepubliceerd op 07 nov 2013 08:24
-
16
- Door: Rob Veenstra
Valsecchi deelde aan Autosport mede: "Voor een racestoeltje in 2014 koester ik nog een beetje hoop. Lotus moet een opvolger voor Kimi Raikkonen vinden en ik ben er klaar voor. Ik won de GP2-titel vorig jaar en ik ben een van de beste coureurs buiten het huidige veld. Alleen Kevin Magnussen verdient het net zoveel als ik. Wellicht krijg ik een belletje van een team en kunnen we praten. Ik werk dit jaar voor een topteam, maar persoonlijk is het geen fijn jaar omdat ik niet race."
Het zou zo moeten zijn dat een Formule 1-team een zitje reserveert voor de kampioen van de tweede divisie, maar zo gaat het verhaal niet altijd in deze wereld. Ik hoop voor Fabio Leimer ook dat hij een stoeltje kan bemachtigen. Het is niet makkelijk om tot het Formule 1-gilde door te dringen. Coureurs als Esteban Gutierrez, Giedo van der Garde en Max Chilton hadden dat geluk wel, hopelijk gunt iemand Fabio en mij ook nog een kans.
Trending nieuws
-
Verstappen zet Russell te kakken: "Nu vol gas?"
Max Verstappen was tijdens de race in Oostenrijk het controversiële slot van de kwalificatie van een dag eerder ...
28 jun 2026 18:16 -
Wolff voorspelt ingrijpende problemen voor Ferrari
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft na afloop van de Oostenrijkse Grand Prix hard uitgehaald naar Ferrari. De Oostenri...
28 jun 2026 18:39 -
Hamilton onthult groot Ferrari-probleem na lastige race
Lewis Hamilton heeft een zeer zware Grand Prix van Oostenrijk achter de rug. De zevenvoudig wereldkampioen moest een ...
28 jun 2026 19:08 -
Verstappen blijft kritisch ondanks tweede plaats: "Dat voelde niet goed aan"
Max Verstappen beleefde een ijzersterke race tijdens de Grand Prix van Oostenrijk in Spielberg. De Red Bull Racing-co...
28 jun 2026 17:54 -
Mekies ziet progressie bij Red Bull: "Sterkste race van het seizoen"
Laurent Mekies heeft genoten van de Grand Prix van Oostenrijk. Zowel Max Verstappen als Isack Hadjar kenden een sterk...
28 jun 2026 17:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Vrijdag
-
Zaterdag
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land MX
- Geb. datum 5 aug 1991 (34)
- Geb. plaats Monterrey, MX
- Gewicht 63 kg
- Lengte 1,8 m
1 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Esteban Gutierrez
Team profiel
- Team naam Lotus F1
- Basis Enstone, Groot Brittannië
- Daniel Ricciardo 3
- Kimi Räikkönen 7
- Romain Grosjean 8
- Kimi Räikkönen 9
- Romain Grosjean 10
- Pastor Maldonado 13
- Pastor Maldonado 13
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
65.124 reacties op Lotus F1
16 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lotus F1

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 13.929
Dream on Davide.....
Posts: 19.803
Gaat inderdaad nu niet (eigenlijk nooit niet) gebeuren. Zou Leimer hetzelde overkomen? Ik denk het wel!
Posts: 13.929
Ik denk het ook. En daarmee verliest de GP2 dus zijn waarde.....
Best aardig om naar te kijken als ke toch niks anders te doen hebt, maar meer ook niet.
Weet iemand eigenlijk waar in 2014 de FR 2.0 races worden uitgezonden? Ik wil de opmars van Max meemaken!!!
Posts: 9.925
\"Ik won de GP2-titel vorig jaar en ik ben een van de beste coureurs buiten het huidige veld. Alleen Kevin Magnussen verdient het net zoveel als ik.\"
Komt Nero Valsecchi weer met ze malle uitspraken:D.
Posts: 10.071
En Frijns is bescheidener?
Posts: 3.224
zulke uitspraken zou frijns niet doen mr monza.
Posts: 19.803
Soms denk ik echt; \"zijn jullie nou zo dom of ben ik nou zo slim\". Zoals Van Gaal zei jaren geleden.
Jullie weten nu toch wel dat de media woorden verdraaid en dingen veel meer opblaast. Wellicht heeft Davide gewoon aangegeven (en daar is niets mis mee) dat hij de GP2 kampioen is en een stoeltje verdiend. De media blaast dat natuurlijk maar al te graag op.
Posts: 10.071
Jij bent zo slim Damon.
Posts: 1.765
Zelfs al zou hij dat letterlijk zo gezegd hebben, hij mag het vinden
Posts: 9.925
Als Frijns het roept is het nog ergens op gegrond, Davide werd toevallig na 4 jaar kampioen in de GP2.
Wat betreft Davide, dan draait de media wel vaker zijn woorden om en zit er een filter in de camera, wanneer hij als een ware Mussolini door de paddock wandelt of zijn vuisten ala Andre Breivik balt tijdens een overwinning. Niettemin vind ik Davide een vermakelijk figuur en hij zou zo een paar grijze muizen in de F1 doen verbleken. Maar ik blijf erbij, hij heeft het iets te hoog in zijn bol zitten:D.
Jullie horen het al, ik ben een beetje fan van hem!
Posts: 10.071
@BRRACING,
In een zin Valsecchi vergelijken met een fascistische dictator en een vrijmetselaar terrorist, is een prestatie op zich ;)
Davide\'s groet met de vuist naar de borst is een oude Romeinse gladiatoren groet, verder is Valsecchi een uiterst amaibele kerel, met het hart op de juiste plek, maar daar heb ik in het verleden al genoeg over gezegd.
Posts: 2.095
dan maar IndyCar, Davide?
Posts: 5.875
Kan die gast aub gewoon stoppen met auto racen. Gruwelijke blaaskaak, hij heeft veel te lang in de opstap klasses rondgehangen en daar weinig laten zien. Puur op ervaring GP2 kampioen geworden.
Posts: 636
Wat nu als er geen enkele GP2 rijder promoveert naar de Formule 1 dan heeft de GP2 toch geen nut. Waarom zouden die jongens dan kampioenschappen gaan rijden als ze toch al weten dat ze worden gekozen op basis van één of ander talentenprogramma of op basis van een zak met poen. Je rijdt toch deze kampioenschappen om te laten zien dat jij beter bent dan de rest. Misschien moeten de organisatoren van de World Series en GP2 samen een F1 team gaan vormen om hun kampioenen in de dumpen om ze een kans te geven in de Formule 1. Als er geen drang is om voor jonge coureurs zonder poen of talentenprogramma om te winnen dan krijg je dus mickey-mouse-leagues met matige coureurs waardoor uiteindelijk ook de kwaliteit van de Formule 1 achteruit gaat.
Posts: 6.583
Opleidingsprogramma\'s zijn een farce!
In de opstapklasses rijden momenteel twee soorten coureurs:
1) Zij die al op jonge leeftijd gestrikt zijn door een F1 team
2) Zij die dat niet zijn.
Er wordt door de teams zoveel geld gestoken in de jonge talentjes dat, zodra ze later de belofte niet helemaal waar kunnen maken, de teams ze niet meer zo snel lijken te willen laten vallen, maar ze toch de F1 in proberen te forceren.
Hierdoor vallen de jongens uit de tweede categorie eigenlijk buiten de boot ondanks dat ze beter presteren dan de eerste categorie.
Posts: 2.418
Jep, het zou mooier zijn als de F1-teams geen coureurs begeleiden, dan worden de beste talenten er wel uitgepikt. Of dat een GP2-team wordt beloond als ze kampioen worden met een rookiecoureur i.p.v. met iemand die er al vier jaar rijdt. Helaas zijn zulke dingen niet makkelijk haalbaar, maar het zou wel een goede ontwikkeling zijn voor de talenten.